Keresés

Részletes keresés

daciakombi Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27290

A drót miatt nem lehet berántani csak nagyon nehezen.

Ha beindult szépen járt a motor nem füstölt...

Jól összebarmolta az előző tulaj de annak ellenére szépen működött.

 

Előzmény: Kaisi (27288)
simongabika Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27289

Igen, közben megtaláltam a magyar feliratot is az oldalán eldugva...előtte csak a csehet láttam, azért írtam így a típust. Szóval igen, Robix 55-ös. Soha nem használtam még rotát... Édesapám gyűrte mindig a telken, de ő most már nem tudja, nekem meg nem mutatta meg, hogy s mint kell ezzel a jószággal bánni, milyen hígítású benzin kell bele. Sok buktató van a használatakor?

Előzmény: studiod1 (27287)
Kaisi Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27288

Szia,

 

Ahogy nézem nem ez lesz a legnagyobb gond bár az a drót tényleg nem gyári...

A legnagyobb bibi az az hogy ahogy elnézegetem a képeket a két szelepemelő fel van hegesztve átmérőre és hosszra is. Véletlenül nem füstölt és ette az olajat ez a motor. 

Nagyon sufnituning ez az egész....

Előzmény: daciakombi (27281)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27287

Bocs DHA-008 motorra utal,  ezt mi így ismerjük robi 55

Előzmény: studiod1 (27286)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27286

A DHA08 az babetta motorra utal.

Előzmény: simongabika (27285)
simongabika Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27285

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni! Van egy '87-es gyártmányú Robix DHA008 típusú rotációs kapám. Abban kérném a segítségeteket, hogy milyen benzinkeverék kellhet bele? Szeretném beüzemelni, de kevés róla a tudásom...

 

Köszi előre is.

studiod1 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27284

Hoppá akkor a tiéd robix gyártmány ott van 2db szemes csavar ami a motor egységet a hajtáshoz kapcsolja, amiről én írtam linkeltem az kf-hez jó.

Előzmény: jano5691 (27282)
Silvan Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27283

Gyári, Quantum XM 60-n is ilyen van.

Előzmény: daciakombi (27278)
jano5691 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27282

Köszi szépen neked és a_v-nak is.

Láttam már a neten ilyen felezőt, de nem jött le, hogy ebben két áttétel van. Nálam két elforduló csavar fogja a motort a kuplungházhoz, de ezeken csak bilincses felfogatást látok.

Előzmény: studiod1 (27276)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27281

Leszedtem a drótot a vezérműtengelyen lévő rúgóról.

 

Szerintetek vissza tegyem ezt vagy vegyek újat?

Előzmény: kobold62 (27280)
kobold62 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27280

Az én quantum 5 -ömnél is ilyen van. Még ez az eredeti békebeli.

Előzmény: daciakombi (27278)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27279

Gyári az, ha jól emlékszem a hajdani 8 lovas briggs mocimnál volt.

Előzmény: daciakombi (27278)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27278

Köszönöm a választ.

 

Ez érdekes olajleeresztő csavar.Szerintem nem gyári vagy igen?

 

A Dacia-n volt ugyan ilyen még szerencse,hogy annak idején készítettem célszerszámot és azt most előkerült....

 

Előzmény: studiod1 (27277)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27277

Hopp ez lemarad kösz index a szerkesztésért http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=129681720&t=9212821&openwith=1 

Előzmény: studiod1 (27276)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27276

Erről a fajta felező-2seb.közdarabról írtam http://www.mforg.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=238&category_id=20&option=com_virtuemart&Itemid=7   itt van az én gépemen igaz nem a legjobb a kép.(vetőgép van utána)  Ennél a közdarabnál a motorról lekerül az eredeti kuplung és fixen kell a közdarabra tenni,a közdarab kérhető kis és nagy kuplungal is. Csiga hajtás szerintem bírja inkább a kis kuplungos változatnál a kuplung beállításra kell figyelni.

Előzmény: jano5691 (27272)
nyemi Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27275

Aha... látom már, hogy itt inkább mechanikás emberek vannak:).

De neked  köszönöm. 

Előzmény: amper_vadasz (27273)
amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27274

https://www.youtube.com/watch?v=ZYUb0OTUu1w 

 

Ez két sebességes ékszíjas felező, van két db lépcsős ékszíjtárcsa egymással szembe állítva, azonos átmérőjű ékszíj tárcsáknál nincs lassító áttétel, és van egy kisebb átmérőjű ékszíjtárcsa a motor tengelynél a párja dupla átmérőjű a rota csigahajtás tengelynél, ilyenkor felezi a meghajtó motor fordulatát. Az ékszíjat vagy az egyik, vagy a másik tárcsa párra teszed fel.

 

Én a krumpli ültetést Robi 55 nél egy pár kapával védőtárcsával, felező nélkül, normál kapa sebességgel csináltam, de a kapa tagokat fordítva tettem fel, így húztam a nyitóekét, tolni nem kellett. Tölteni ugyan így fogom.

Előzmény: jano5691 (27272)
amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.15 0 1 27273

Ugyan kolléga, ne szívd ennyire mellre, amúgy egy 2014 januári problémára írtál választ, lehet azóta már megoldódott a gyújtás gondja, vagy ne légy ennyire türelmetlen, hónapok évek múltán még megköszönhetik.

Amúgy kevesen vagyunk, akik a gyújtószikra minőségével és energiájával komolyan foglalkoznak, már én is kaptam anno a fejemre miatta, hogy a szikra úgy jó, ahogy gyárilag van, és kész. Szakmai oldalon garantált a siker, itt szerintem hagyd emészteni..

Előzmény: nyemi (27271)
jano5691 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27272

Megnéztem és valóban nem fér el se kisebb, se nagyobb kerék:

Ha a motor kihajtást lassitják, az nem okoz túl nagy nyomaték terhelést a csigahajtóműben?

 

@studiod1: milyen az fixen beépithető kétsebességes felező?

 

Ma életemben először próbáltam krumplit tölteni géppel. A felezőt gyorsan levettem, mert a hosszú tengely adapterek miatt semmivel nem fért el a sorok között. Aztán próbáltam direktben egy pár előre, majd forditva néző kapataggal, megforditott körmöskerékkel is. Súlyozva, súly nélkül. Egyik se volt az igazi, elkapart állandóan. Végül úgy sikerült, hogy húzni is kellett a gépet.

A felező tengely adapterét lehet ki kellene váltani egy muffal, amivel közelebb lehet rakni a körmöskereket.

Előzmény: Furak (27262)
nyemi Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27271

Úgy gondoltam, hogy töröltetem az előző hozzászólásomat de azért még ennyit megpróbálok.

 

"Szívesen"!

 

 

Előzmény: nyemi (27244)
kicsikocs Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27270

Ez a fogakerék- szerűség szórja fel az olajat a főtengőhöz, meg az egyéb magasabban levő és kenendő alkatrészekhez.(Movelhogy ezek a mocik ún. szóróolajozásúak.)

Előzmény: daciakombi (27269)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27269

Bocs ez a kép lemaradt.

Ez a fogaskerék lenne amit nem tudok mi a feladta.

 

Előzmény: ali kis (27267)
lincoln85 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27268

Helló.

Robi-55 -nél olyan problémám van, hogy alapjáratom van, de mikor gázt húzok neki lehorkol és megáll.

Mi lehet a baj vele? Próbáltam álligatni de semmi. 

ali kis Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27267

Üdv!

Nem hiszem, hogy az a vörösréz drót gyári fejlesztés lenne. Nagyon jól néz ki! A műanyag fogaskerék pontosan dupla fogszámú, mint a főtengelyen lévő acél. A négyütemű motor 2 főtengely fordulat alatt végzi el a 4 ütemet. Tehát a szelepvezézlést fele fordulatszámra kell csökkenteni, vagyis a vezérmű tengely feleannyit fordul mint a főtengely. Bocsi ha kicsit kioktatás szaga van.

Előzmény: daciakombi (27266)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27266

Üdv!

 

Sikerült szétszednem küldök is pár képet.

Igazatok volt  a szelepemelő kis rúgó hatástalanítva van nem is akárhogy...

A műanyag fogaskerék mi célt szolgál ami a vezérmű végén van? Nem tudok rájönni.

 

 

 

dodellito Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27265

Sziasztok .

Szeretnék egy kis segítséget. Kaptam egy KF quantum 55 gépet. Amit szeretnék szántáshoz is használni, viszont csak sebesség felezőt láttam hozzá... A könyv írja hogy létezik sebességváltós típus is. Erről ti tudtok valamit, hogy milyen hajtómű kellene a mostani helyett. 

 

Előre is köszönöm a válaszokat. 

amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27264

Robi 55 - 56 kuplung háza kívül 120-as, ebbe forog a 100-as kuplung harangja, ebbe a 120-as 151-es harangja nem fér bele, maga a 120-as harang legalább 3mm falvastagságú, ami + 6-7mm átmérő növekedés legalább. Robi 55 felfogató pántok csap távolsága kb. 145mm, van Robi 151-esem is, ott 160-as a röpsúlyos kuplung ház a peremes pántnál mérve. Valami más megoldást kell kitalálnod.

Előzmény: Robi151.1 (27261)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27263

Egyet értek, ráadásul a "kétsebességes" felező fixen beépíthető és a súlypont nem kerül feljebb.

Előzmény: Furak (27262)
Furak Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27262

Abba tudtommal nem. De ékszíjas felezőbe többen kicserélték a tárcsákat és nem felezték hanem negyedelték a fordulatot. A legjobb a kétsebességes felező mert azon könnyen lehet gyorsítani vagy lassítani a gépet.

Előzmény: jano5691 (27258)
Robi151.1 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27261

És ha a kuplungharangot kicserelem?

 

Előzmény: amper_vadasz (27256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!