Keresés

Részletes keresés

Tourismo Creative Commons License 2017.01.02 0 0 62915

Én, csak annyit fűznék, hogy legtöbb autó már digitális tachográffal van felszerelve(kártyát is használják).

Előzmény: timetable (62913)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.02 0 0 62914

Bebejgliztem. Beunikumoztam.

 

Segíts nékem is, ha sikerült megfejteni mit akartam írni!

 

:))))))))))))))))))))

Előzmény: trizs77 (62906)
timetable Creative Commons License 2017.01.02 0 0 62913

Többen hivatkoztok itt az 50 km-re, mint "bűvös számra". Jól értem, hogy a szabály lényege az, ha egy napi fordában bármely járat 50+ távolságú, akkor az egész fordára 9 órás vezetési idő vonatkozik amit nem szabad meghaladni, ami pedig ennél rövidebb távolságú, ott hosszabb vezetési idő, illetve hosszabb jelenléti idő tartozik hozzá?

 

McAwesome

de.9:45 - 12:55 között...mindennap h-p..... 

Több száz ilyen van országszerte, igen. De közülük vajon mennyi olyan, ami már lényegében öncélú, mert évtizedek óta senki nem kérdezte meg az utasokat, hogy a kevés számú járatot pont olyan elosztásban és menetrendi fekvésben látnák-e szívesen, ahogy azt valaha kitalálták? (Igen, nekem sincsenek illúzióim, hogy egy-egy változtatás ötlete könnyen megbukna pl. "jó képességű" településvezetőkön, és hogy van ahol tényleg nincs miért komolyabb változtatásba fogni). De önmagában ez a "kiállás a faluban", valamennyire olyan, mintha azt feltételezné hogy a járművezető úgyis oda megy haza...és ez lehet hogy valaha még igaz is volt...

Előzmény: dundalk (62902)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.02 0 1 62912

Az alvállalkozók maradnak még egy darabig a buszokkal együtt.

A KMY-okat talán a 40 db bérelt Intouroval - legalábbis azok egy részével - akarják átmenetileg váltani, de hallottam már olyat is, hogy az Intourok a Kontakt kocsijait váltanák.

Előzmény: kbn (62910)
Zahnrad Creative Commons License 2017.01.01 0 0 62911

Nyíregyházán is lejárt a helyi közszolgáltatási szerződés, április 30-ig hosszabbították meg.

Előzmény: kbn (62910)
kbn Creative Commons License 2017.01.01 0 0 62910

Sziasztok!

 

2016.12.31-én a közszolgáltatási szerződéshez igazítva rengeteg alvállalkozói szerződés, lízing, tartós bérlet stb. is lejárt.

 

A fórumon nagyon töredésesen találtam információkat, hogy a társaságok hogyan oldották meg a kieső kapacitások pótlását, aki tudja, kérem javítsa/egészítse ki.

 

Volánbusz

 

- Kontakt, T&J, Color: arról volt szó, hogy az eredeti szerződés egyik pontja szerint (tehát újabb közbeszerzés nélkül) megvehetik az alvállalkozó kocsijait. Ez lett végül a döntés, tehát a ma forgalomban látott kis King Long immár Volánbuszos állományban, Volánbuszos sofőrrel vitte az utasokat?

 

- HOMM: szaktopikban nem emlékszem, hogy szó lett volna róla. Ma délután az egerszegi kintalvóst a szokásos Van Hool vitte, pedig pályázat nem volt. Átkerültek ezek is Volánbusz állományba a szerződés lejártával, vagy ideiglenesen közbeszerzési értékhatár alatt hosszabbítottak, és hamarosan távoznak?

 

- KMY sorozat és társai: volt pályázat a pótlásukra, de úgy tudom újabb kocsikra. Ma láttam belőlük forgalomban. Tovább bérlik őket közbeszerzési értékhatár alatt, míg nem szállít a nyertes, vagy ugyanezekkel a kocsikkal nyerték még a tendert, és tartósan maradnak?

 

Vidéki társaságoknál volt-e változás?

ujfigura Creative Commons License 2017.01.01 0 0 62909

Szia,

nekem megvan papír formátumban, de kötve. Ha szükséged van vmire, beszkennelem neked azt a részt.

Előzmény: Törölt nick (62887)
kbn Creative Commons License 2017.01.01 0 1 62908
HG 24-64 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 62907

A hosszú fordák léteznek még ma is hajnaltól éjfélig 50 km alatt.A felett két műszakban váltják egymást a gkv-k. Néhány távolságit begyűrtek a 15-órába,a sofőrnek már tankolni sem marad ideje,majd valaki felviszi..A menetrend is nehezen tartható,sajna sokan kapnak elég drága fotót.Másnap harmadnap ismét mehet 400-450 km-ert. Nálunk szerencsére a kiállási időt rendes bérrel fizetik,csak hát az már nem munkaidő.Lentebb írtam sajnos a javítási időt is kiveszik már a munkaidőből.Így tűnik el a túlóra,és lehet még több napot dolgozni.Régen egyik előnye volt a szakmának a sok szabadidő,mindenki tudott mellette valamit csinálni,többen foglalkoztak családi gazdasággal földműveléssel egyébbel.Így kiegészítették jövedelmüket.Mára ez a lehetőség nagyrészt megszűnt.Válaszút elé kerültek többen,emiatt elmennek.Tudok olyan volt kollégát akivel nálunk állandó probléma volt,menetrend be nem tartása,kisebb koccanások egyéb (versenyző típus) Elbocsátották! 6-7 éve Ausztriában dolgozik autóbuszvezetőként,jó anyagi körülmények közt él,lakást vett itthon is amit bérbe ad.

Előzmény: dundalk (62902)
trizs77 Creative Commons License 2016.12.29 0 1 62906

Jó.

 

Majd megpróbálom megfejtetni mással, hogy mint jelenthet ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (62905)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.29 0 0 62905

Laci bátyjám, velem te ne szórakozz. Nem őriztünk együtt libát.

Előzmény: trizs77 (62904)
trizs77 Creative Commons License 2016.12.29 -1 0 62904

Nyáron és most Karácsony előtt 3 ill 2 napra 15 év után beültem erre a fent nevezett fordára, nem volt senkit... a településnek napi egy busza menjen már... soha többet. Most azon "agyalok" mi a bűnatot kezdjek ezzel a fordával, így nem jó.

 

----------------

 

 

Ugyanezt kérhetjük magyarul ?

 

Nyugodtan.

Tagoltan.

Teljes, kerek  mondatokban.

 

Mert hiszed vagy sem, de érdekel(ne) ennek a 3 sornak a tartalma, értelme.

 

 

Előzmény: Törölt nick (62903)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.29 0 0 62903

Tőlem is ezekből a fordákból mondott fel 2016-ban mindegyik. És ezekre a fordákra nem találok senkit.... cégen belül azért, mert ismeri a dörgést, cégen kívüli buszost amikor meghalja milyen forda a telefont is leteszi köszönés nélkül... volt olyan 0 kilométeres akit C+D+GKI kiképeztünk elmenekült 4 hónap után.... megértem... nekem sem lenne kedvem Mucsajröcsögén ülni a buszban ahol a lakosság 99% dakota..... de.9:45 - 12:55 között...mindennap h-p..... Nyáron és most Karácsony előtt 3 ill 2 napra 15 év után beültem erre a fent nevezett fordára, nem volt senkit... a településnek napi egy busza menjen már... soha többet. Most azon "agyalok" mi a bűnatot kezdjek ezzel a fordával, így nem jó...

Előzmény: HG 24-64 (62901)
dundalk Creative Commons License 2016.12.28 0 0 62902

Mondjuk a másnapozós sem egy álom felosztás ha belegondolunk. mondjuk nyomja reggel 5-től este 8-ig. aztán másnap már megint fekhet korán mert 4-kor csörög az óra.

Mondjuk a szalag mellett dolgozónak is le kell nyomni 8 órát + előtte és utána 1 óra utazás is elvesz az életéből 10 órát 1 nap. Ő persze nem felel emberéletekért az biztos.

 

Voltak olyan 12 órás fordák amit 1 ember vitt és 3 hetet dolgozott 1 hónapban, majd 1 hétre kiváltották. Ember hiány miatt a nap közepén osztott szolgálatot kapott és most végig viheti a hónap minden munkanapját egyedül, minimális túlórával.

 

Régen voltak elég komoly jelenléti idők egyes helyeken pl. 4.30-23.50, ami az EU csatlakozás után megszünt, mert rájöttek, hogy 50km fölött rendesen le lesz szabályozva minden, de aki 47.9km-es járatot csinál az mehet látástól vakulásig..

 

Egyébként 50 km alatt milyen szabályozás van általában KK-nál?

 

Amiről tudok: jelenléti idő max. 19 óra, munkaidő max 15 óra., osztott szolgálat max 4óra autóbuszállomáson vagy telephelyen (lakóhelyen), vezetési idő ?10óra?., 15 perc felkészülési idő az első járat előtt vagy az utolsó után.

 

Az elszámolt órák szerencsés esetben: órabér a kezdéstől a végéig, vezetési időre + jár, osztott időre pedig egy minimális csökkentett óradíj.

Előzmény: HG 24-64 (62901)
HG 24-64 Creative Commons License 2016.12.27 0 0 62901

Pontosan,ezeknél az egy emberes fordáknál van a legnagyobb probléma.Innét menekülnek a sofőrök,nincs hétvége (pótlék) esetleg megtakarítás sincs,végig dolgozza a hónapot (22 nap) otthon alig tud valamit csinálni és jóval kevesebbet keres mint a hosszú-fordás(hétvégén is dolgozó) 9-12 nappal.Ezeken a rövid 13-15 órás járatokon a legtöbb a felmondás mostanában.Ok sok munkanap kevés szabadidő,kevés pénz,sok csesztetés.Ma kezdtem a szabim már csörgött a teló kellene dolgozni menni mert........nincs ember! És ez egyre rosszabb irányba megy.

Előzmény: Cpt.Dave (62900)
Cpt.Dave Creative Commons License 2016.12.27 0 0 62900

Általában akik hajnaltól estig dolgoznak azok másnapozósak és 15-16 nap körül megáll. Ők a szerencsésebbek, de sokuknak van kiállás ami az otthontól messze a telepen van. Ha nagyon szerencsések akkor legalább a hétvégét össze tudják forgatni, így van szabad hétvégéjük is. Attól is függ 50km alatti a forda e vagy sem. Mert ha alatti akkor nem a 9óra vezetés a mérvadó hanem a 15 óra munkaidő. 

Aztán vannak tényleg azok a szerencsétlenebb fordák amik szinte a csúcsidőszakra épülnek és lényegében ~5 -~18 ig tart a munkaidő benne majd 3-4 óra kiállással. Az egy emberes fordák amik minden hétköznap mennek azoknak valóban összejön 20-22 nap is és még így is előfordulhat órakiegészítés.

Előzmény: HG 24-64 (62895)
matteo14 Creative Commons License 2016.12.27 0 0 62899

"2009-ben lehet,hogy így volt Borsodban és máshol is!"

Ezt csak a békesség jegyében választottam. Tudnék mutatni most érvényest is 18 órás jelenléti idővel és 9+ órás vezetési idővel is, ahol ezek az idők többnyire tényleg a telephelyre vannak beszervezve és már az időkből is látszik az általad vázolt folyamat, de tudva, hogy annál a cégnél (Pontosabban az elődjénél. De nem hinném, hogy a KK-sítással pálfordulás is történt volna a szemléletben.) van aki nézi az Index Fórumot és egy fordalapjuk kikerülésének sem örülnének, inkább ezt választottam.

"Egyébként kiváló pihenési lehetőséget kínál Gipsz Jakab 25 éves IK 415 típusú járműve amiben napi 4-óra kiállási idejét tölti x településen télen nyáron lakóhelyétől 15 km-re.Télen elfütheti az esetleges megtakarítását,nyáron pedig megfőhet a 40 fokban.Dolgát végezni mehet a bokorba,mert ott más lehetőség nincs!"
Igen, ugyanerről beszélünk. A pihenést csak ilyen körülmények között lehet legtöbbször megejteni, amit tényleg nem igazán lehetne annak hívni. Jobb fordaszervezéssel, horribile dictu az autóbusz-állomásokon kívüli tartózkodó- és pihenőhelyiségek létesítésével azért ezen lehetne javítani. Remélem legalább ennyi következménye lesz a mostani esetnek, hogy erre jobban odafigyelnek. (Bár nagyobb összeget tennék rá, hogy mindennemű vizsgálat azt fogja találni, hogy a DAKK a vezénylést a vezetési, pihenő és munkaidőkre vonatkozó szabályokkal összhangban készítette és bár a sofőr túlóra száma magas, közvetlenül nem befolyásolta az eseményt...)

"Térjünk vissza a mai valósághoz!Javításra szemlére megyek mosok fékpad műhely,emiatt kimarad egy járat a bérlapot megnézve máris látom,kivették ezt az időmet a munkaidőből!"

Általányidőként sincs elszámolva? Az addig tiszta, hogy 10-ből 12 cég csak a vezetési időt fizeti, de több helyen is azt találták ki megoldásként, hogy az elszámolás, tankolás, karbantartás trióra általányidőt számítanak és azt fizetik. Persze a cégek számítása szerint ezek összesen egy órát sem tesznek ki, pedig ez simán lehet több is...

Előzmény: HG 24-64 (62898)
HG 24-64 Creative Commons License 2016.12.27 0 0 62898

2009-ben lehet,hogy így volt Borsodban és máshol is! Most 2016-ot írunk,létszámhiány van,a munkáltató minden lehetőséget megragad az óra kivételhez és sajnos ehhez partner az alágazati kollektív szerződést aláíró KKSZ.Egyébként kiváló pihenési lehetőséget kínál Gipsz Jakab 25 éves IK 415 típusú járműve amiben napi 4-óra kiállási idejét tölti x településen télen nyáron lakóhelyétől 15 km-re.Télen elfütheti az esetleges megtakarítását,nyáron pedig megfőhet a 40 fokban.Dolgát végezni mehet a bokorba,mert ott más lehetőség nincs!

Térjünk vissza a mai valósághoz!Javításra szemlére megyek mosok fékpad műhely,emiatt kimarad egy járat a bérlapot megnézve máris látom,kivették ezt az időmet a munkaidőből!Tehát CÁFOLOM a lentebb tett állítást!

Előzmény: matteo14 (62896)
trizs77 Creative Commons License 2016.12.27 0 0 62897

 

  5*

 

 

Előzmény: HG 24-64 (62891)
matteo14 Creative Commons License 2016.12.26 0 1 62896

"Ha a sofőr mosat vagy elszámol, az ugyanúgy munka, mint a vezetés."

Így igaz, ezt bele is számolják a munkaidőbe. Csatolok egy régi fordalapot hogy azért valami minimális konkrétumunk legyen a témához.

Na most, ha csak az időket nézzük, akkor minden szép és jó. Délelőtt 2 és fél óra pihenés, délután is van egy óra és napközben is bőven vannak 20-30-40-x perces semmittevős idők.
Viszont nézzük infrastruktúrával együtt. A délelőtti 2,5 óra csak akkor használható ki igazán, ha helyben lakik a sofőr, egyébként egy hazaugráshoz necces ennyi idő. Maradjon a buszban? Egy Ikarus 266-ról beszélünk, elég korlátozottak benne a pihenési lehetőségek. Ha sikerül is valahogy, a vasútállomáson állva sok nyugalma nincs az embernek. Menjen máshova? Hova? A délutáni 1 órás pihenővel ugyanez a helyzet, csak Háromhután még feleannyi lehetősége sincs az idő eltöltésére az embernek. 

"Na de ezt miért nem szabályozzák rendesen?"
Egyrészt mert ezt nehéz egységesen szabályozni, másrészt a jelenlegi állapot kényelmes a cégeknek.
De ez a forda is csak egy szelete az egésznek. Szinte minden cégnél mások a körülmények. Más busz, más települések, más sofőrök, más infrastruktúra. Nem biztos, hogy erre létezhet egy egységes, mindenkire érvényes szabályozás, ami minden résztvevő helyzetén javítana.

Előzmény: v_peti (62893)
HG 24-64 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 62895

Gipsz Jakab nem ritkán hétfőtől vasárnapiig csak szombaton van otthon,indulj ki ebből!Gipsz Jakab akár 20-22 napot napot is dolgozik egy hónapban hajnaltól estig,a munkahelyén.Gipsz Jakabnak ma már nincs sem ideje sem ereje máshol munkát vállalni!Az már a múlt,eltűntek a szabadnapok!Gipsz Jakabnak már csak 8-9 órát tekintenek munkaidőnek a 15-órából!

Előzmény: v_peti (62892)
v_peti Creative Commons License 2016.12.26 0 0 62894

Mondjuk a Várpalota-Szombathely járat az volt a leginkább sofőrszivatós. Ca. 7 órát állt a busz Szombathelyen, ami sem a sofőrnek nem volt jó, sem a Volánnak, mert a busza sokat pihent idegenben, ahelyett, hogy dolgozott volna. Igaz, cserébe éjszaka még jól meg volt hajtva.

v_peti Creative Commons License 2016.12.26 0 0 62893

Na de ezt miért nem szabályozzák rendesen? Ha a sofőr mosat vagy elszámol, az ugyanúgy munka, mint a vezetés. Pihenésnek csak az számít, amíg a kollégákkal trécsel a tartózkodóban vagy könyvet olvas hátradöntve az ülést a távolsági fuvarban, vagy éppen szunyókál (álló motornál természetesen).

Előzmény: matteo14 (62890)
v_peti Creative Commons License 2016.12.26 0 0 62892

A éberségi attól még nem ártana, mert Gipsz Jakab simán megcsinálhatja, hogy keddtől péntekig 4x12 órát lenyom a KK-nál, majd szombat-vasárnapra bevállal egy nemzetközi utat az Ócsótours utazási irodánál, majd vasárnap este 10-kor ágynak esik, de már hétfőn reggel fél 4-kor kelnie kell, mert megy megint a Kk-hoz.

Előzmény: HG 24-64 (62889)
HG 24-64 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 62891

Abban a hosszú kiállási időben esetleg megcsinálja az elszámolást,leadja a bevételt,megtankol,sorban áll a mosónál közben kisöpri felmossa a buszt majd ebédel és lejárt a 2-3 óra pihenés.Magyar valóság!Utána pihenten folytatja a munkát.

Előzmény: matteo14 (62890)
matteo14 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 62890

Pont emiatt vannak szigorúan korlátozva a vezetési és pihenő idők. A vezénylések meg ezekkel összhangban születnek meg.
Cserébe itthon nem is maguk a vezetési idők, inkább a jelenléti idők teszik húzóssá ezt a dolgot. Mert arra nincs extra szabályozás, csak amit a munkatv. (és a kollektív szerződés) megfogalmaz. Hiába vezet valaki egy nap mondjuk 5 órát, ha ehhez 14 és fél óra jelenléti idő társul, az első járat 5:20-kor van, az utolsó meg 18:45-kor, a kettő között meg a leghosszabb egybefüggő kiállása is 2-3 óra, akkor sejthető, hogy mennyire lesz a mosott sz*r szintjén estére a buszsofőrünk.
Nem tudom, hogy a DAKK-nál mennyire jellemzőek az ilyen fordák, de nem lennék meglepve, ha ott is létezik ez a jelenség.

Előzmény: v_peti (62888)
HG 24-64 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 62889

Havi 160-170 óra helyett talán nem kellene 260-280 órákat dolgoztatni a buszsofőröket!Nem éberségjelzőre hanem pihenésre lenne szükség.

Heti akár 75-80 óra az nagyon pihentető!Ja persze ezt meg lehet nyirbálni,javítás,mentésre várás,kiállás két járat között az nem munkaidő!Köszönjük szakszervezet! Hamarosan nem lesz aki buszt vezessen akkora a létszámhiány,és ez nőni fog!

Előzmény: v_peti (62888)
v_peti Creative Commons License 2016.12.25 0 0 62888

http://index.hu/belfold/2016/12/25/elaludt_majd_horkolva_hajtott_az_arokba_a_buszsofor/

 

Azért ez eléggé durva.

 

Ha a vasúti járműveken van éberségi, akkor a buszokon és a kamionokon miért nincsen? Igaz, nem annyira buszosok, mint inkábbkamionosok esetetén volt már egy csomó elalvásos baleset.

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.24 0 0 62887

Sziasztok !

 

Remélem tudtok segíteni.

A 2002/04-es kamion és busz magazint keresem pdf formátumba.

De a honlapon csak 2007-ig tudok vissza menni.

Köszönöm azoknak akik segítenek! 

 

Mindenkinek Boldog Karácsonyt és  Buszokkal gazdag Új Évet!

lzs-150 Creative Commons License 2016.12.23 0 0 62886

8db  hófehér inovell bent all az énykk szombathelyi telephelyen !!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!