Hiba előtt nem szívhatott egy kis vizet a motor?Biztos sok minden okozhatja ezt,de én eddig 3 vizet szívott zsugorodott hajtókaros autót láttam amik hidegen füstöltek kissé,majd ezt melegedve elhagyták.Hasonlóan füstölve mint a tied.
Az alábbi hiba leírással fordultam autószerelőhöz a múlt héten (1.3 jtd 90Le Grande Punto):
"Hideg motornál (akár nyáron a 30 fokban is) kellő izzítás után elindítom a motort és elég egyenetlenül jár, olyan mintha remegne a motor. A remegés olyan 1300-1500-as fordulaton a legkeményebb és picit füstöl is. A füstnek kicsit szúrós szaga van és fehéres szürkés kékes színe. Az alapjárat szintén ugrál 100-200 rpm-et. A teljesítmény rendben van, a motor szépen pörög fel és nem is dadog. A jelenség (füstölés, remegés) elmúlik 1-2-3 perc után. Az izzítógyertyák nem rég lettek cserélve, de nem hoztak változást. Illetve van még egy olyan tünet is (ez a tünet jóval a füstölés után jött elő, hogy 2000-es fordulaton, majdnem elengedett gázpedálnál, majd újra rálépve/gyorsítva egy pillanatra megtorpan az autó és utána megy szépen). MAP szenzort kitakarítottam, de nem hozott változást. P2248-as lambda szonda hibát dob a kompjúter, de már jóval régebb óta, minthogy a füstölés/remegés elő jött volna.
A víz kicsit fogy, de már akkor is fogyott, amikor ez a hiba még nem volt jelent. Melegen megszűnik a füstölés, illetve nincsen hab sem az olajban. A kiegyenlítő tartályban sem érzek semmi rendelleneset. A füst “állaga” sem az a tipikus ködszerű."
Amit elvégeztek: EGR takarítás, lambda szonda csere, légtömegmérő csere. Amikor érte mentem a kocsi meleg motorral várt, így nem vettem észre azt, amit később igen. Ami pozitív: sokkal dinamikusabban megy az autó és egyenletesebben pörög fel.
Ami negatív: sokkal erősebben és tovább füstöl a kocsi. A lambda szonda hibát még mindig kiírja a kompjúter. Csináltam is egy kis videót. A füstölés úgy, ahogy elmúlik üzemmeleg motornál.
A szerelő szerint a porlasztókból 2 már a határértéken van, a 4 db kalibrálása 100k Ft kb és akkor elmúlik a füstölés. A tanácsotokat kérném, merre induljak tovább.
Múltkor érdeklődtem autóvétel ügyben, akkor lebeszéltetek a Renault Espace-ről, most viszont lenne egy Ford Galaxy.
Mik a tapasztalatok erről a tipusról, érdemes-e beruházni ilyenre egy 4 gyerekes családnak, átlagos havi jövedelem mellett, gondolva itt a fenntartási, üzemeltetési költségekre?
Ford Galaxy. 2001-es, 1.9 TDI, külföldről importált, 850-ért van kinnt.
Mire kell ügyelni a tipusnál, ennél én egyedül a kettőstömegű lendkereket ismerem, mint buktató, de biztos kiegészítitek! ;)
Nem cikizés volt. A legjobb szerelő, a legjobb szándékkal is be tud nézni valamit. Nyugodtan vissza lehet vinni, és megbeszélni vele, hogy nézze meg mégegyszer.
Egy olyan dologban kérném ki a segítségeteket,hogy a napokaban vásároltam egy 2005 évjáratú,2,4 td,115 le, Platós Ford Transitot.Szimpla kerekes hátul.
Szerintem erőben nincs hiány benne mert 25 q fával is könnyedén jön megy.
De viszont a megvétele napjától kezdve,3 sebeségbe alacsonyabb fordulat számon búg,meg mintha karistolódna valami,majd 4 sebesébe rakom kicsit búg aztán elhalgat .Ha 3 sebesében a kuplungot benyomom elhallgat,ha a gázt visszaengedem elhallgat.Nagyon sok,variácot halottam már(pl:sebességek kikoptak,a gardán csapágyak,vagy a difi van oda,kúptányér stb...
Hátha valaki közületek találkozott már ezzel a problémával.
Ismeretlenül cikizni egy szakembert.....? De lehet, hogy én fogalmaztam pontatlanul, mert évek óta járunk hozzá és eddig minden problémánkat azonnal és kifogástalanul orvosolták.
Nyilván ezzel is visszavittük az autót, de ezúttal nem találják a hibát. Ha hozzád viszem - feltételezem szerelő vagy - 100%, hogy rájössz mi a gond? Hol dolgozol?
Dugulás nincs, a betöltő nyílás és a tank között simán átjárható az út.
viszont a szellőzőcső a tank tetejéről indul a legmagasabb pontról. ennek cseréjéhez le kell kissé engedni a tankot, visszaszereléskor könnyen odaszoríthatja a nem jó helyen vezetett szuszogócsövet ami így olyan lesz mintha nem is lenne....