Ettől nem fog eltömődni. Apróbb foszlányokban a nyomás kitolja. Nyugodtan mehetsz vele. Ha zavar akkor egy ügyes lakatosmunkával fel lehet gyártani rá más típusét is. Túl nagy formai különség nincs az ilyen kategóriájú kisautók végdobjai között. Nem ördöngősség hozzáalakítani pl egy új Swift hátsó dobját ami ráadásul még rozsdamentes anyagból is van ígyszinte örökös darab lenne.
Csak egy szösszenet a km-óra kérdéshez. Nem vélemény, csupán a saját tapasztalatom. Én amikor megvettem az autómat (Punto 2), hiányzott belőle a műszer egység (km óra), a motor tűzfal felöli oldalán ott a légszűrő alatt az a kis computer, és a középső kapcsolósor. Egyik bontóban vettem a komputert a gyújtás kapcsolóval és az immobi-val. Egy másik bontóban a km órát, vaterán a kapcsolósort. Ezt mind azután, hogy átment eredetiség vizsgán km óra nélkül, lógó vezetékekkel. Össze raktam az egészet és működött. Annyi a kis bibi, hogy a km-óra ABS-es autóból jött és az enyém nem az, ezért mikor ráadom a gyújtás felvillan az ABS kontroll lámpa is. Mivel nincs az autómban ABS ezért a km óra LED ERROR hiba üzenetet küld. 3x vagy 4x felvillan és ennyi. Szerintem, de lehet rosszul tudom, akkor javítsatok ki, de a km óra tárolja az össz km-t.
Vaterán, apródon, hét végi vásárban vette bontottan egy egyszer látott magánszemélytől, nem tud és nem is akar vele foglalkozni hogy mit mutat.. Ő nem tekerte, nem büntethető. Erre mit lehet mondani?
EGy ismerősöm punto II-je lekéthengeresedett. Motor ecu baja lett. Ki kellett cserélni, hozzá a BODY-t is meg a gyujtáskapcsolót is cserélte, az ajtó zárakat nem. Így kétkulcsos lett az autója. Nem érdekelte..................... na, de a lényeg lényege, hogy az IP-t nem cserélte így a km nem stimmelt a kettőben. Mármint a bodyban meg a műszerfalban. Minden működött frankón csak egyetlen dolog nem. Maga a megtett táv mérés nem. Azt volt a jelenség, hogy a ráadott gyújtásnál villogtak a számok. Írta menet közben a km-t, de villogott egyfolytában. Diag.vizsg-ra nem vitte el, így használja.
Innentől jött volna az, hogy össze kell írni a két elektronikai egységben az óraállást. Ő ezt nem tette.
B.
UI.: A servo is elment, így ezek javítása most neki használtan kb 60-ba fájhatott.
Annak van nyoma. Ugyanis, hivatalosan kell lebonyolítanod. Számlás óraegység, számlás adat átírás. Ha nem így lenne a menete, akkor előbb vagy utóbb a kpm néni meg apeh bácsi lerendezi a kocsi meg a gazdi sorsát pik-pak.......................... szerintem.
Csak a végdob hangtompító gyapottömése málik és ez jön ki a csövön. Tenni nemigen tudsz ellene, ahogy jön ki a gyapot egyre lazább lesz a többi benne és egy idő után kiverődik az egész. Hátsó dob cserével orvosolható. Ettől még üzemel rendesen a kocsi, majd a hangja fog változni kicsit öblösebbre hátul és forróbb lesz a dob külseje.
Tegnap egy hosszú, folyamatos autópályázás után (450km) megálltam a házunk előtt és a kipufogó csőből, ilyen hosszú, fekete - szürke, azbeszt - üveggyapot szerű szálak, csomók lógtak ki. Ma reggel húzgáltam ki a csőből. Olyan mintha egy komplett szőnyeget nyomna ki a kipufogó.
Életembe nem láttam még ilyet, szerelőnk szabadságon, és tanácstalan vagyok.
Mi lehet? Semmit nem vettem észre az autón, nem hangosabb, nem büdös.
Nálunk is megpróbálják szigorítani vajmi kevés eséllyel. Ausztriában börtönbüntetés jár a kereskedőnek aki belenyúl a km számlálóba bármilyen módon. Ha kimész egy ottani kereskedésbe akkor olyam km-eket látsz pl egy mercibe, hogy 650 ezer és a kocsi szinte újnak néz ki. Nálunk meg egy lelakott autóban 90 ezer.
Én újonnan vettem a Swiftemet így konkrétan látom, hogy az eddig megtett 130 ezer km alatt szinte semmit sem öregedett. És akkor látok kereskedésekben 40 ezer km-es Swiftet olyan vállas féktárcsával amiben legalább 200 ezer km van.
Elment legalább 10 óra beszélgetés telefonon és 8 tank benzin mire találtam a lányomnak egy valós km-es kiskocsit, de ezt is csak magánszemélytől. A többi amit megnéztünk mind átb@szás volt.
Megnéztük az enyémet meg két Puntos kollégáét, egyedül az enyémbe stimmelt a kiolvasott kilométer az órán szereplővel.
A másik kettőben 30-40 ezerrel több volt, de ahogy írtam kereskedésből vették.
Van egy kereskedő ismerősöm pár éve beszélgettünk erről a tekergetős témáról és mondta is hogy a legtöbb kocsi náluk visszapörgetett. Nem nagyon, kb annyira amennyi az azonos évjáratú/kivitelűekben van. Ezt most is észre lehet venni, hogy a 2000-2003-as (többnyire ezeket nézegetem) kereskedős Puntokban majdnem azonos a kilométer állás. Ha bevesznek egyet amiben 168 ezer van és a piacon lévők többségében 130-140, akkor arra fogják visszapörgetni.
Nem tudom ez most hogy megy náluk /mert úgy tudom ezt már büntetik/, de pár éve még keményen mentek a vásárló igényei szerinti fantom kilométerek.
Ez így nem megy, a legholcsóbb megoldás, hogy kiolvasod megadnak egy laptoppal, mi van bennük km, a biztos módszer ez nem lehet, mert ha kicserélnek két vezérlőt, és kulcsokat akár, már nem tudod mi az igazi.
Illetve itthon le is lehet kérni óraállást, ocsmányirodába a tulaj kell hozzá.
Amúgy a nagyobb gyártók megoldják, például béemvébe,jó pár éve volt: há átütötték az órát, gyújtás ráadásakor kiírja a valósat, majd az átírtat... Cserélhetnének pár vezérlőt, mert pár helyen tárolja, gyári cuccal látszik.
Bármelyik computerre, amiből valamilyen módon meg lehet tudni, hogy piszkálták...
Inkább úgy teszem fel a kérdést: Ha meg akarok venni egy autót, van-e olyan viszonylag egyszerű módszer, amivel biztosan meg lehet állapítani, hogy megpiszkálták-e (visszatekerték-e), esetleg rendben szervizelték-e. Pl. egy adatkiolvasással... Ha van ilyen, akkor hogy lehet, hogy Magyarországon a legtöbb használtan árult autó visszatekert? Ha nincs ilyen, akkor vajon miért nem oldják meg a gyártók? Esetleg próbálkoznak vele, csak nincs feltörhetetlen kód?
Szia! És igen, tényleg így van! Az izzó a különbség. Enyémben H7 volt, így olyat rendeltem!
MÁS:
Olajcsere érett a gép. Milyet kéne beletenni? Az egyik szerelő szerint 10W-40, a másik szerint 5W-30. 1.9 JTD motor, 2001. Elég sokat járok vele, a havi 2-3000 kilóméter simán megvan.
Az óra visszatekerést a computer nem érzékeli? nem hiszem, hogy bonyolult lenne egy ilyen manipulációt jelző funkciót beprogramozni... akár úgy is, hogy kitörölhetetlen jelet hagyjon.
Biztos van olyan autó, meg autótulaj, aki ilyennel játszik, de szerintem ez kissé beteges.... Oké, hogy mr 300 ezernél jár, és akkor papíron még mindig garis az autója, de a franc se vacakolna ezzel, akkkor inkább lopjon áramot vagy gázt, pénzben ugyanott van, nem? :-))))))))