Nem gondoltam,hogy ilyen sok gázolaj kerül bele.......Megfordul nálunk néhány ilyen autó amikor jönnek olajcserére 12-15ezer környékén akkor kb. 0.5literrel van benne több a max jelzéstől. Voltam DPF tanfolyamon (Autószaki tartotta)Nagyszokolyai,Auto m3 Kft-től voltak.Tőlük is kérdeztem meddig "nem" romlik az olaj kenőképessége drasztikusan a gázolajtól.Úgy emlékszem,hogy 25% -ig mondták. De valameik autószaki újságban le is volt irva.
"viszont meg soha nem lattam ott injektort engedni.. igaz.. szerintem soha nem arra figyeltem."
Filepék is ezt mondták. Soha nem néztek még ott szivárgást. Amikor megnézték a videót csak hümmögtek. Félre értés ne essék, egyáltalán nem szidom őket. Karcsival megnéztük náluk levegőnyomással 6.5 báron mind a 4-et és egy 5. haszáltat is. Mind eresztett de akkor se tudták megmondani, hogy akkor ez ilyen vagy rosz, mivel a Bosch nem ír elő ilyen fajta vizsgálatot.
Nagyon sok ilyen öreg verdában az adagoló volt elkopva és akkor kopogtak.Volt egy régi MTZ porlasztónk amit kézzel lehetett állítani (állító csavarjára lett hegesztve egy "T" alak) rákötöttük az egyes henger(Ez ment leghamarabb tönkre) fejszelepére és beindítottuk a motort és tekertük amíg volt porlasztás.Aztán a porlasztót leteszteltük,néztük a nyitó nyomást.Sok esetben 70-80bart!!! tudott csak az adagoló. A 200D porlasztónak 115bar volt a gyári nyitónyomása. Lehet nálad is ilyen gond van?
"Szia Ne keresd a hibát mert nincs baja.Minden DPF-es PD -ben emelkedik és hígul a motorolaj.Nekem is 2.0PD(BMP) van DPF-es Nekem is emelkedik az olajszint a regenerálások miatt.Ameikben nem emelkedik azt nem nézik..."
Kb. 10.000km alatt majd 15 liter gázolaj a motorolajhoz szerintem azért nem egy normális dolog. Még akkor sem ha az autó DPF-es. Bár ha Mazda lenne :)
Szia Ne keresd a hibát mert nincs baja.Minden DPF-es PD -ben emelkedik és hígul a motorolaj.Nekem is 2.0PD(BMP) van DPF-es Nekem is emelkedik az olajszint a regenerálások miatt.Ameikben nem emelkedik azt nem nézik...
"esetleg lehet visszatero agban dugulas. es ezert enged az injektor."
Szerintem az a dugulás nem más, mint hogy elzárta a visszafolyóágat, hogy nyomást tudjon csinálni. Így a résveszteség kénytelen a PD dugattyúja mellett szivárogni.
Igen azt tudom, hogy a tandem képes előállítani 8 baros nyomást de én a tandem betápjánál nyomattam meg a rendzsert 7 bar körüli nyomással, ahová a tank AC nyom 0.5 bart. Ezért írtam, hogy ez nem tudom mennyire tett jót a tandempumpának. Mondjuk másképpen nem is tudtam volna megynyomni a rendszert.
Adott egy 2006 VW Jetta 2.0 BMM motorkódú gépjármű.
Olajcsere alkalmával kiderült, hogy kicsit sok a leengedett folyadék. Magyarán szólva tele van gázolajjal a motorolaj. Az arány 4 az 1-hez a gázolaj javára.
Az autó kicsivel kevesebb mint 10.000km-t futott az előző olajcsere óta. Akkor Motul Specific 504.00 507.00 5W-30-as motorolajjal lett feltöltve.
Első körben a befecskendező fúvókák O gyűrűinek tömítetlenségére valamint a tandemszivattyú áteresztésére gondoltam mint hibára. Sűrített levegővel megterheltem a rendszert. Az Autotechnika újság által leírt módon teszteltem a rendszert. 1.1 baros nyomást előállítottam, amit nem csak az előírt 1 percen keresztül volt képes tartani a rendszer hanem jóval tovább. Az O gyűrűknél semmilyen szivárgás nem volt tapasztalható. Ugyan nem tudom, hogy mennyire tett jót a tandemszivattyúnak a majd 7 baros későbbi terhelés, de az O gyűrűknél továbbra sem volt semmilyen szivárgás de a nyomásmérő órán érzékelhető volt a folyamatos nyomáscsökkenés. Halotti csend vett körül amikor hallhatóvá vált, hogy valahol ereszt a rendszer. Elég nehezen de észrevehetővé vált, hogy maguknál a PD elemeknél van a szivárgás.
Konzultálva mind budapesti, mind vidéki hivatalos BOSCH képviselettel, nem igazán kaptam 100%-ig kielégítő választ a problémámra. Budapesti képviseleten a befecskendező fúvókák próbapadi vizsgálata a befecskendezés szempontjából ugyan kielégítő eredményt hozott de a szivárgásra csak azt a választ kaptam, hogy nincs előírva erre irányuló teszt a BOSCH által ezért nem tudnak vélemény alkotni. Vidéki BOSCH-os kollágák általi konzultáció során a szelepek visszaszerelésre kerültek és mivel azt tanácsolták, hogy a PD elemeket előfeszített állapotban terheljem, megtettem, de az eredmény nem változott, a szivárgás így is megmaradt. Sajnos ebben az esetben nem igazán látható a szivárgás mert a környezetben lévő alkatrészek eltakarják azt a kicsiny nyílást amelyen keresztül előzőleg láthatóvá vált a probléma.
A kérdésem arra irányulna, hogy a szivárgás normális, mert így van kiképezve, tervezve az egység ezáltal teljesen máshol keressem a hibát pl. DPF vagy javításra, cserére jogosultak a befecskendezők.
Ui. Létezik Magyarországon olyan műhely ahol javítják a PD elemet vagy nem. Azt tudom, hogy a Bosch nem javítja, csak cseréli.
nem azzal volt a baj , hogy nem zárt hanem a porlasztási kép ( aminek 6 vagy 8 fokosnak kellett volna lenni ) mindenfelé szórta az anyagot, egy csík helyett