Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137588

A gyár szerint 4cm-es szint emelkedésnél olajat kell cserélni.

Előzmény: robika1 (137585)
robika1 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137587

Sokszor olyan dolgokat is felfedez az ember amikor hibát keres, amit a gyártó meg sem gondol.

Előzmény: Tech 2 (137584)
409 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137586

"ne feledd  a nyomorudrol van szo / 1350 bar mogotte ?/"

 

 Igen, de közötte ott a visszafolyó csatorna, amiben (elzárás nélkül) 1bar nyomás van. Bizonyára nem véletlen, hogy az előírt teszt nyomás is ~ennyi.

 

 Persze csak elmélkedünk, nem tudjuk mennyire enged, de ha 1.0-1.5bar nyomáson nem enged, akkor nagy baja nem lehet.

Előzmény: cam aro (137578)
robika1 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137585

Nem gondoltam,hogy ilyen sok gázolaj kerül bele.......Megfordul nálunk néhány ilyen autó amikor jönnek olajcserére 12-15ezer környékén akkor kb. 0.5literrel van benne több a max jelzéstől.
Voltam DPF tanfolyamon (Autószaki tartotta)Nagyszokolyai,Auto m3 Kft-től voltak.Tőlük is kérdeztem meddig "nem" romlik az olaj kenőképessége drasztikusan a gázolajtól.Úgy emlékszem,hogy 25% -ig mondták.
De valameik autószaki újságban le is volt irva.

Előzmény: Tech 2 (137580)
Tech 2 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137584

"viszont meg soha nem lattam ott injektort engedni.. igaz.. szerintem soha nem arra figyeltem."

 

Filepék is ezt mondták. Soha nem néztek még ott szivárgást. Amikor megnézték a videót csak hümmögtek. Félre értés ne essék, egyáltalán nem szidom őket. Karcsival megnéztük náluk levegőnyomással 6.5 báron mind a 4-et és egy 5. haszáltat is. Mind eresztett de akkor se tudták megmondani, hogy akkor ez ilyen vagy rosz, mivel a Bosch nem ír elő ilyen fajta vizsgálatot.

Előzmény: cam aro (137578)
cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137583

ezt az otletet viszont lopom. :)) 

 

Koszi! 

Előzmény: robika1 (137581)
Tech 2 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137582

"tandem pumpan van egy 6mm-es imbusz csavar. / M10x1.25 menet remlik / 

az a mero portja.

a primer, es a tandem nyomas is ott merheto."

 

De hülye vagyok! Igazad van. Ott kellett volna mérni. ÁÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ...

Előzmény: cam aro (137574)
robika1 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137581

Nagyon sok ilyen öreg verdában az adagoló volt elkopva és akkor kopogtak.Volt egy régi MTZ porlasztónk amit kézzel lehetett állítani (állító csavarjára lett hegesztve egy "T" alak) rákötöttük az egyes henger(Ez ment leghamarabb tönkre)  fejszelepére és beindítottuk a motort és tekertük amíg volt porlasztás.Aztán a porlasztót leteszteltük,néztük a nyitó nyomást.Sok esetben 70-80bart!!! tudott csak az adagoló. A 200D porlasztónak  115bar volt a gyári nyitónyomása.
Lehet nálad is ilyen gond van?

Előzmény: t.zsolti (137558)
Tech 2 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137580

"Szia
Ne keresd a hibát mert nincs baja.Minden DPF-es PD -ben emelkedik  és hígul a motorolaj.Nekem is 2.0PD(BMP) van DPF-es   Nekem is emelkedik az olajszint a regenerálások miatt.Ameikben nem emelkedik azt nem nézik..."

 

Kb. 10.000km alatt majd 15 liter gázolaj a motorolajhoz szerintem azért nem egy normális dolog. Még akkor sem ha az autó DPF-es. Bár ha Mazda lenne :)

Előzmény: robika1 (137576)
cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137579

Az arány 4 az 1-hez a gázolaj javára."" 

ezt irja. 

 

ha ennyi a g.o az olajban.. es regeneracio miatt, akkor arra mar nem keves dpf hiba lista lenne. 

Előzmény: robika1 (137576)
cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137578

en is leszoktam zarni. 

viszont meg soha nem lattam ott injektort engedni.. igaz.. szerintem soha nem arra figyeltem.

 

amellett ha visszatero zarasra az ott enged,..7 baron.. 

... ne feledd  a nyomorudrol van szo / 1350 bar mogotte ?/  akkor szerintem az rossz. 

 

Előzmény: 409 (137575)
robika1 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137577

Javítják ezeket a PD elemeket de nem ott ahol neked szivárog.A mágnesszelep záró szelepét marják és köszörülik.

Előzmény: Tech 2 (137569)
robika1 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137576

Szia
Ne keresd a hibát mert nincs baja.Minden DPF-es PD -ben emelkedik  és hígul a motorolaj.Nekem is 2.0PD(BMP) van DPF-es   Nekem is emelkedik az olajszint a regenerálások miatt.Ameikben nem emelkedik azt nem nézik...

Előzmény: Tech 2 (137569)
409 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137575

"esetleg lehet visszatero agban dugulas. es ezert enged az injektor."

 

Szerintem az a dugulás nem más, mint hogy elzárta a visszafolyóágat, hogy nyomást tudjon csinálni. Így a résveszteség kénytelen a PD dugattyúja mellett szivárogni.

Előzmény: cam aro (137573)
cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137574

tandem pumpan van egy 6mm-es imbusz csavar. / M10x1.25 menet remlik / 

az a mero portja.

a primer, es a tandem nyomas is ott merheto.  

plusz oda szoktam akasztani a kompresszort is nyomas teszthez. 

az 10 bar korul van.. de ez nyomasnal mar tandem betap, es visszaterot is zarom. 

Előzmény: cam aro (137573)
cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137573

ket nyomas hatarolo is van a tandemben.. 

de ez most lenyegtelen, hisz a pd elem ereszt...

 

..es mivel az pd elem nyomorudja  nem karmantyus tomites.. hanem illesztett.. mit csinal az ott nyomo utemben .. ? 

elozo kepen , a zold nyomorud vegen ott egy -feher- visszatero csatorna. 

esetleg lehet visszatero agban dugulas. es ezert enged az injektor. 

 

 

Előzmény: Tech 2 (137571)
jeepy Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137572

Sziasztok!

 

Hátha segítség.

 

A kiállításon találtam ezt a ragasztót:

 

http://www.hosch-kleber.hu/

 

Gumihoz fémet ragaszt

Hűtőt lehet vele javítani

Alumíniumot ragasztani, kitölteni a repedést, hiányt stb.

Szerintem hasznos, bár nem olcsó.

1 percen belül már bírta a nyomást mind a gumi csőben mind a hűtőben.

 

 

Tech 2 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137571

Hi,

 

Igen azt tudom, hogy a tandem képes előállítani 8 baros nyomást de én a tandem betápjánál nyomattam meg a rendzsert 7 bar körüli nyomással, ahová a tank AC nyom 0.5 bart. Ezért írtam, hogy ez nem tudom mennyire tett jót a tandempumpának. Mondjuk másképpen nem is tudtam volna megynyomni a rendszert.

Előzmény: cam aro (137570)
cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137570

8 bar korul is megnyom a tandem, tehat 7 barral nem terheltel tul semmit. 

 

az a pd elem cseres szerintem. 

 

 

 

Előzmény: Tech 2 (137569)
Tech 2 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137569

Sziasztok, rég jártam erre.:)

 

Van egy problémám.

 

Adott egy 2006 VW Jetta 2.0 BMM motorkódú gépjármű.

 

Olajcsere alkalmával kiderült, hogy kicsit sok a leengedett folyadék. Magyarán szólva tele van gázolajjal a motorolaj. Az arány 4 az 1-hez a gázolaj javára.

Az autó kicsivel kevesebb mint 10.000km-t futott az előző olajcsere óta. Akkor Motul Specific 504.00 507.00 5W-30-as motorolajjal lett feltöltve.

 

Első körben a befecskendező fúvókák O gyűrűinek tömítetlenségére valamint a tandemszivattyú áteresztésére gondoltam mint hibára. Sűrített levegővel megterheltem a rendszert. Az Autotechnika újság által leírt módon teszteltem a rendszert. 1.1 baros nyomást előállítottam, amit nem csak az előírt 1 percen keresztül volt képes tartani a rendszer hanem jóval tovább. Az O gyűrűknél semmilyen szivárgás nem volt tapasztalható. Ugyan nem tudom, hogy mennyire tett jót a tandemszivattyúnak a majd 7 baros későbbi terhelés, de az O gyűrűknél továbbra sem volt semmilyen szivárgás de a nyomásmérő órán érzékelhető volt a folyamatos nyomáscsökkenés. Halotti csend vett körül amikor hallhatóvá vált, hogy valahol ereszt a rendszer. Elég nehezen de észrevehetővé vált, hogy maguknál a PD elemeknél van a szivárgás.

 

 

Konzultálva mind budapesti, mind vidéki hivatalos BOSCH képviselettel, nem igazán kaptam 100%-ig kielégítő választ a problémámra. Budapesti képviseleten a befecskendező fúvókák próbapadi vizsgálata a befecskendezés szempontjából ugyan kielégítő eredményt hozott de a szivárgásra csak azt a választ kaptam, hogy nincs előírva erre irányuló teszt a BOSCH által ezért nem tudnak vélemény alkotni. Vidéki BOSCH-os kollágák általi konzultáció során a szelepek visszaszerelésre kerültek és mivel azt tanácsolták, hogy a PD elemeket előfeszített állapotban terheljem, megtettem, de az eredmény nem változott, a szivárgás így is megmaradt. Sajnos ebben az esetben nem igazán látható a szivárgás mert a környezetben lévő alkatrészek eltakarják azt a kicsiny nyílást amelyen keresztül előzőleg láthatóvá vált a probléma.

 

A kérdésem arra irányulna, hogy a szivárgás normális, mert így van kiképezve, tervezve az egység ezáltal teljesen máshol keressem a hibát pl. DPF vagy javításra, cserére jogosultak a befecskendezők.

 

Ui. Létezik Magyarországon olyan műhely ahol javítják a PD elemet vagy nem. Azt tudom, hogy a Bosch nem javítja, csak cseréli.

cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137568

2.0 V6 se nagyon.. ;)  

 

a 2.5 V6.. az meg ... hat.. K szerias rover motor.

lesz ott mas gond is a termosztat mellett. 

Előzmény: Mindenváró Ádám (137566)
cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137567

az en szotaramban az is zaras problema.

bar teny. 

ez vitathato. 

 

viszont a tuzkarikanak ehez koze nincs. 

Előzmény: t.zsolti (137564)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137566

Inkàbb nincsen benne elèg hűtőviz...?

Előzmény: jakuza80 (137543)
kovacs1000 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137565

:)

Előzmény: cam aro (137563)
t.zsolti Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137564

nem azzal volt a baj , hogy nem zárt hanem a porlasztási kép ( aminek 6 vagy 8 fokosnak kellett volna lenni ) mindenfelé szórta az anyagot, egy csík helyett

Előzmény: cam aro (137561)
cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137563

 sztem ott látnak komolyabb gépeket is.""

 

ezzel van a baj.. hogy csak latnak.. :

Előzmény: kovacs1000 (137562)
kovacs1000 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137562

Lehet, én jó nevű bosch szervizbe vittem cserére, sztem ott látnak komolyabb gépeket is.

Többet nem tudtam tenni.

Előzmény: cam aro (137561)
cam aro Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137561

anno regen az volt az eljaras az uj csucsokal hogy jol felspanolt nyomassal . addig recsegtetni oket mig benem all a porlasztasi kep.

ha az ugy nem mukodott.. akkor a porlaszto csucs tujet kretaba forgatva majd igy osszecsiszolva hazzal tobbnyire megszuntek a zaras problemak. 

Előzmény: kovacs1000 (137554)
kovacs1000 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137560

Ja, fasza kilátások, meglátjuk mi lesz.

Előzmény: Quattroman (137557)
Quattroman Creative Commons License 2014.11.09 0 0 137559

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!