Ha ez nem a lakók életkora, hanem a bejövő amper, akkor ez már simán elbír egy használható (tehát minimum 5 kilowattos) átfolyós vízmelegítőt is.
"bojlert nem szeretnék, mert nagy"
Egy 80 literes bojler közvetlenül a mennyezet alá szerelve nem sok helyet foglal, lehet alá tenni dolgokat: pl hűtőszekrényt, de mosógép, mosogatógép, edény-szekrény akár még egy 120 literes bojler alatt is elfér, szóval a túlsok helyfoglalás nem mindig igaz.
"és ugye mindig melegen kell tartani a vizet"
Egy jó erős fűtőszállal ellátott nemtúlnagy bojler már a bekapcsolásától számított fél óra múlva langyos vizet produkál, újabb fél óra múlva pedig már lehet zuhanyozni is. A bekapcsolása pedig történhet mobiltelefonnal távolból, de még jobb automatikusan: az éppen kikapcsolt riasztó berendezés PGM/status kimenete elindíthatja automatikusan a bojler fűtését,
de akár a ház összes dugalját és világítási áramkörét is a riasztó kapcsolhatja ki-be,
sőt a vizet is elzárhatja egy (fagyhatár alá telepített) mágnesszeleppel
és ha vóna ott gáz, aklor még arra is tennék egy mágnes/motoros szelepet.
...és amikor távozás után hazafelé kétséged támad, hogy a nyaralóban lekapcsoltad-e a villanyrezsót és elzártad-e a gáz/víz csapot, akkor egyszerűen felhívod a riasztódat, hogy élesített állapotban van-e.
Ezután már csak az a kérdés maradt, hogy a maradék gulyáslevest a hűtőben felejtetted-e...
Bocsi a belevauzasert! Nekem egy ilyen DHL SLi elektronikus vezerlesuvel van tapasztalatom . Siman zuhanyozhatsz, ami csak belefer. Gyozi a melegviz utanpotlast. 3N ,tehat 3 fazis es nula kell hozza.
a Házba 40/32/32 jön be, tehát erre nem kell költeni. bojlert nem szeretnék, mert nagy és ugye mindig melegen kell tartani a vizet . Mivel egy hétvégi házról van szó, ezért csak időszakosan kell meleg víz. Így az átfolyásos vízmelegítő tűnik a legjobb megoldásnak. Vagy persze beköttetni a gázt, de annak összköltsége messze túlmutat ezen. Mindazonáltal lehet elég lenne kisebb is. csak jó lenne élsókézből lévő info, nem marketing bullshit. Mert az ilyen 3-5KW-os hoz volt szerencsém, és az mindent csinál csak meleg vizet nem kb.
A melegítő még nincs meg, így nemtudom leolvasni a bekötést, hogy mi a helyzet a nullával. De a kapcsolószekrényből közvetlen akarom neki húzni a vezetéket, amin csak ez a fogyasztó lesz.
Valahonnan messziröl, mindenféle kötéseken és kábeleken felvonulási szekrényen át érkezik az elosztótáblára a 3x400/230 külön nulla, külön föld vezeték
Mennyi ma egy földelési ellenállás mérés pénzben? ÉV relé mennyiben befolyásolja/elégíti ki a jóságot illetve a földelés megfelelőségét, az ember védelmét egy nem megfelelő földelés esetén?
Igencsak rábeszélném a havert hogy végeztesse el, de neki elég ha ég a lámpa és mennek a villanymotorok
Tehát az Ő esetében nincs szükség a nulla vezetőre hacsak az áramkörben nincsenek olyan fogyasztók ( működés jelző lámpa, mágneskapcsoló...) ami miatt mégiscsak be kell kötni. A berendezés kapocsdeszkájáról egyértelműen kiderül. Ha be kell kötni a nullát akkor a fázisvezetővel egyezzen meg a keresztmetszete.
A mért oldali kábelezést a tulaj építené ki a főelosztóig. (Azért kétmérős, mert nem kizárt, hogy lesz vezérelt, vagy hőszivattyús tarifás hálózat is, de ez majd jóval később derül ki, és nem szeretném, ha ilyen igény esetén cserélni kelljen a szekrényt)
Melyik előírás, jogszabály, törvény foglalkozik ennek a pénzügyi oldalával?
Jól gondolom, hogy ennek a menete csak annyi, hogy az elmű honlapon regisztrált szerelők közül kiválasztok egyet, és ő intézi a papírmunkát és a kivitelezést? Vagy kell hozzá terv is?
"Talán azét, mert az ipar is nehezen tudja követni a gondolatmeneted..."
Nem tudod elképzelni, hogy egyetlen projektorral hogyan lehet helyettesíteni korlátlan számú (egy pontból világító) különféle színű álló/mozgó reflektort és egyéb különleges fényeffektet?
Gondolom ezt kerested lentebb: http://www.webszerszam.hu/makita-eg4550a-aramfejleszto-eg4550a-15671.html/hun/ Itt irja, hogy nem ajanlott elektronikus fogyasztokhoz. Nekem dizelaggregatom van es ami kulonbseg, hogy nem 230V-os hanem 240V-os. Nem okozott gondot a hazban, mert automatikus feszultsegszabalyzos. Igy ha nagyobb fogyasztot kapcsolsz le rola, nem ugrik meg a feszi olyan mertekben, hogy kart okozzon. Azert erdemes olyankor figyelni arra is, hogy ne legyenek hasznalva nagyfogyasztok, csak a szukseges, ilyen a futes,vilagitas, maximum a huto, ha felted a tobbi berendezest. Mert az ordog nem alszik.:(
A terv az lenne, hogy egy középnullás átkapcsolóval lehetne kiválasztani a tápforrást. Ezzel nem tudok az utcai hálózatra táplálni, de a házban lenne villany. Eléggé vacak a rendszer, az eon több napra előre bejelentett a múltkor is egy 4; 8 órás áramszünetet. Ezeknek a kivédésére akarunk valami megoldást kitalálni, csak az aggregátorokból kijövő feszültség alakját nem ismerem, ezért kérdeztelek titeket. Az eon betáp 1*32, de áramszünet esetén ebből az aggregátorból csak 1*16-ot lehetne kivenni, ami elvben bőven elég egy háznak. Ezek alapján van értelme egy aggregátorral táplálni egy házat, nem fog károsodni egy kondenzációs kazán vagy a fűtésvezérlő, esetleg a riasztóközpont?
Tiszta hülyék ezek, hogy még a melegedést is figyelembe vették... Te mikor izzadsz jobban, ha egyedül vagy egy nyílt téren, vagy ha egy szűk helyen 5-en paszírozódnak hozzád meztelenül? :)
32A-es fogyasztóra milyen vastagságú kábellel kell szerelni ? Konkrétan átfolyásos vízmelegítő lesz bekötve, ami 3x32A-t visz. De még lehet hogy megelégszem a 3x25-ös tipusssal. szóval a kérdés 25A-re is lenne.
Néztem a neten több táblázatot, de nem értem hogy miért osztják kategoriákra a terhelhetőséget, és hogy szabadon álló vezetékként ugyanaz a kábel jobban terhelhető mintha faliban csőben van. Ez számomra totál hülyeségnek tűnik. (pl: http://www.villanytszerelo.hu/villanytszerelo-terhelhetoseg.html )
És minden esetben úgy is csinálják, hogy áramszünet esetén nem robban fel a túlhevüléstől? Csupa feltételezést írtál. Az inverteres hülyeség simán kihagyható, természetesen a legegyszerűbb, eleve 12V-os rendszer lenne a logikus.
- Látom szomszéd, hogy fél órája cseréli a kereket az autóján, mondja, mi a maga szakmája?
- Villamosmérnök vagyok,
- Na, arra a villamosra se szállnék fel...
:)
Nyugodj meg, efféle "kontármunkákat" csak haveroknak csinálok, de olykor még ők is hülyeségnek tartják egyik-másik megoldásomat. A szórakozóhelynél maradva: mekkora baromság volt pl, amikor kb 15 éve azt javasoltam valakinek, hogy a tánctér és a színpad világítását nagyrészt projektorokkal oldjuk meg. Ma meg már kereskedelmi termék a projektor-elvű reflektor (igaz, hogy még ritkaságnak számít).
"Kazánokat nehéz lenne eleve felszerelni egy akkuval és a hozzá kapcsolódó, megfelelő körítéssel ami biztosítaná a működést legalább addig amíg biztonságos szintig le nem hűl a rendszer?"
- a kazán gravitációs keringetéssel is fűtheti a lakást
- a kazán dolgozhat gravitációs vízkeringetéssel egy jónagy puffertartályba
- egy biztonsági keverőszelep baj esetén keverhet automatikusan hideg vizet a kazánba
- lehet csinálni olyan biztonsági leeresztő szelepet, amely baj esetén kiüríti a kazántestet (leengedi a vizet belőle)
- lehet annyira jól megcsinálni egy biztonsági túlnyomás szelepet/túlfolyót, hogy még az sem baj ha felforr a víz
Fenti esetek közül egyikben sem számít az áramszünet, tehát miért fizettessünk ki minden kazán-vásárlóval egy szünetmentes energiaellátást, amikor esetleg nincs is szüksége rá?
Egy keringető szivattyú több órás táplálásához elegendő
- egy megfelelő méretű akkumulátor (egy 230V-os keringetőhöz munkaóránként kb 3-6 amperórányi akksi kell - 12V esetén)
- egy, a mérethez illeszkedő és csepptöltést is tudó (ez NAGYON fontos!!!) akkumulátor töltő
- és egy megfelelő teljesítményű 12/230V-os autós inverter.
A tapasztalatok alapján a keringető szivattyúk többnyire túlélik a négyszög-feszültséget, ezért ez az inverter lehet olcsóbbik fajta is (keringetőhöz többnyire nem muszáj drágább színuszos invertert venni), persze ha mégis leégne a keringetőd, akkor rám ne hivatkozz.
Még profibb (ráadásul energia-takarékosabb) megoldás egyenáramú, 12 voltos keringetőszivattyút alkalmazni, ekkor inverterre sincs szükség, hiszen a keringető közvetlenül az aksiról működhet.
Kazánokat nehéz lenne eleve felszerelni egy akkuval és a hozzá kapcsolódó, megfelelő körítéssel ami biztosítaná a működést legalább addig amíg biztonságos szintig le nem hűl a rendszer?
Az egyszerű UPS-ek a számítástechnikai rendszerek biztonságos LEÁLLÍTÁSÁRA készülnek (és nem a hosszú idejű tovább-üzemeltetésre, mint sokan gondolják) a UPS-ek a hozzájuk megadott teljesítményt többnyire csupán 5 percig képesek kiszolgálni, kisebb teljesítményt persze nagyjából arányosan hosszabb ideig. Tehát pl egy 400 wattos UPS több órán át maximum egy mp3 lejátszót tud üzemeltetni ;)
Először is el kell dönteni, hogy mekkora teljesítményt akarsz kiváltani és menyi ideig,
azután lehet pánikba esni, mert ki fog derülni, hogy több száz wattot több órán át csak több százezer forintos UPS beruházás képes áthidalni.
Ennél sokkal olcsóbbak az egyszerű aggregátorok (azok valóban bírják akár napokig is), de az meg nem fog magától beindulni áramszünet esetén, hanem le kell slattyogni a pincébe és berántani az indító zsinórral (és ez ráadásul nem is szól, amikor vége az áramszünetnek ;)
Persze van önindítós aggregátor is, de az megint a több százezer forintos kategória,
sőt léteznek olyan kombinált megoldások is, amelyek az áramszünet első pillanataiban UPS-ként működnek, hogy addig a pár másodpercig se legyen áramszünet, amíg magától elindul az aggregátor.