Keresés

Részletes keresés

t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17104
Nem mondom, hogy meglepő fordulat.
Előzmény: Törölt nick (17103)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17102
 Azt mondták. Majd a labor kivarázsolja belőle, amit lehet. Ha eljut odáig. Még ki sem hűlt a gép, már bejelentették, hogy a hangrögzítő tönkrement...
Előzmény: rali (17101)
rali Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17101
Szétsakadt a hangrögzítő, használhatatlan.
Előzmény: t-bird (17099)
Gregor83 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17100
Nem ugrik be...
Előzmény: kerkira53 (17086)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17099
De ha ez igaz, legalább a hangrögzítőn lesz valami.
Előzmény: rali (17097)
navati Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17098

Szia!

 

Bocs egy kis kiegészítés PPL-lel nem vezethetsz 737-est minimum kell hozzá a CRM (Crew Resource Managment) és CPL, ugyan is méreténél fogva multicrew rendszerű illetve típusjogosított, ezáltal közforgalmú repülésnek minősül. Illetve az említett Debrecen járatnál csak a kapitánynak kell ATPL. De ha nem mentrendszerű, de fizetős akkor mindkét tagnak elég a CPL ha nem típusjogosított, akkor meg még nem is multicrew, tehát egy pilótás.

Jogilag hézagos, amit írtam, de tömören tudtommal ennyi a lényege a jogszabálynak.

 

Üdv: Attila

Előzmény: neofrix baszmacs (17093)
rali Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17097
Talán sose tudjuk meg, mi történt azon a gépen....
Előzmény: Törölt nick (17094)
tfrici Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17096

 

Szevasz B737!

 

Kétfajta pilóta létezik. Aki már egyszer-kétszer eltévedt, és aki elfog tévedni. Nálunk az eltévedés esetére is oktassák a pilótákat, hogy mit kellene olyankor tenni. De sajnos ez zárt felhőzet felett nem működik. Néha jó látási viszonyok között se. 
Logikusnak hangzik a – „…..a kiindulási és a célrepülőtéren az időjárás megfelel a VFR-ben való le és felszállásnak az útvonalon minden további nélkül lehet zárt felhőzet fölött repülni” – indoklásod. De mi van akkor, ha pont zárt felhőzet felett leszel rosszul, vagy füstöt szimatolsz a kabinban és biztonsági leszállást akarsz csinálni? Hogyan keresel magadnak erre megfelelő helyet? Mi van akkor ha leáll a motor vagy csak simán leesik az olajnyomás és kényszerleszállást csinálsz? Zárt felhőn keresztül?! Vagy ha a zárt felhők felett további felhők gyülekeznek. Netalántán zivatar!

       Srácok, akik IFR-t repülnek, azoknak ez könnyebben megoldható.. Habár ?!?! Láttam én már 154-es pilótát Trénerrel kinyírni magát.  A sima PPL-sek évi 20 óra repüléssel? Belegondolni is rossz. Pedig, ha szabályzat engedi, akkor nálatok a frissen végzett pilóta a maga 46 órájával elmehet a 142-el felhőt nézni. Csak nehogy háton vagy dugóval jöjjön ki belőle!!! A szabályok alkotói ilyenre is gondoltak? Nálunk nem oktassák a GPS használatát. Azt mindenki nagyon gyorsan megtanulja maga. A VOR, NDB-t tanítják, de csak ott van értelme ahol a gép tartozéka. Természetesen használhatod, de a térképet és az alaposan kidolgozott – térképre rajzolt útvonal tervet pontos repülési időbeosztással nem helyettesíti. Ha pedig eltévedsz, kényszerleszállsz vagy balesetet szenvedsz és hiányos vagy nincsen kidolgozott útvonalterved - az nagy BIBI.
Most már én is kezdek kíváncsi lenni, hogy mi minden hiányozhatott a horvátországi „kaland” résztvevőinek. 

 

Üdv.
Tfrici

Előzmény: b737 (17066)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17093
Nem tartozik szorosan a lényeghez, de mert sok hozzászólásban a PPL-t a kisgépes, az ATPL-t a nagygépes repüléssel azonosítják, azt hiszem, nem árt róla pár szót szólni.

A PPL - CPL - ATPL sor nem a vezethető repülőgép méretéről, hanem a repülés céljáról szól. Rendre: magán, üzleti és közforgalmi célú repüléseket lehet velük végezni. A CPL - ATPL között nincs akkora "elkülönítés", mint a PPL - CPL között. Sok első tiszt kezdi a közforgalmi karrierjét CPL-lel, később aztán várhatóan megszerzi az ATPL-t.

Természetesen PPL-lel általában kisgépeket vezetnek, de ez nem szükségszerű. PPL-lel elvileg lehetne 737-est vezetni, persze csak ha nem viszel fizető utast.

A fordítottja: ATPL-lel általában nagy gépeket hajtanak, de ha mondjuk lenne egy menetrendszerű Budapest - Debrecen járat valami apró géppel, akkor ahhoz indokolt lenne az ATPL.
Előzmény: heliosair (17084)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17092

Ja.....

 

Én meg már eltettem szegényt szabvány idiótának.....

 

Kicsit gáz....

 

Majd legközelebb.....

Előzmény: Mbazsika (17069)
fscent Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17091

Köszi, és bocs!

 

Kissé letaglózó volt, amikor rájöttem, hogy tök feleslegesen fordítottam fel a lakást, hogy megkeressem a vonatkozó cuccokat....

 

(Egy pillanatig majdnem visszaszoktam a cigire is... )

 

Végül is nem mindegy, hogy milyen vonatkozási rendszerben dolgozunk......

 

Azért erre majd térjünk vissza, egy kicsit átkoncepcionálva..... :-)

 

 

Előzmény: tfrici (17062)
heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17090
Jo ejt utolso bejegyzes mara... holnap 9:50kor szallunk le es 10:40kor indulunk...
Előzmény: LHR (17089)
LHR Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17089

Szia Helios!

 

Igy mindjárt hihető. Az oroszoknál vagy Afrika sűrűjében talán megtörténhetne. Mikor jössz holnap? Jó utat és jó éjszakát!

Előzmény: heliosair (17084)
borfoci Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17088
Köszönöm a választ!
Előzmény: IDE (16720)
borfoci Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17087
Köszönöm Jazzman neked is!
Előzmény: Jazzman (16725)
kerkira53 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17086

Elnézést Fórumozók!

 

Bocsánat, hogy tudatlanul ilyen szakmai fórumba csöppentem. Én "csak" földi halandóként írtam le gondolataimat a repülőszerencsétlenséről. De a sok olvasás nekem is hozott egy gondolatot, hogy mi is okozhatta a szerencsétlenséget. Nem merem leírni. Gregor: nem véletlenül a te hozzászólásodra álltam be. (Nem ismerős az Erdősor?)

Előzmény: Gregor83 (16806)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17085
Na, bejött a pótpilóta-elmélet?
Előzmény: rali (17076)
heliosair Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17084
Hat nem tudtam meg elaludni ennyit kuldtem el nekik erre a cikkre! Origo + MTI...mert a forras onnan van!

Egy ket infot szeretnek kozolni

-Egy pilóta képesítéssel rendelkező, ám utaskísérőként dolgozó férfi és a barátnője próbálta megmenteni a lezuhanástól a ciprusi utasszállító gépet, amely vasárnap csapódott egy dombnak a görög főváros közelében. -

Andreas Prodromou-t ertesuleseink szerint meg meg sem talatak vagy nem is azonositottak. Andreas Prodromou igen legiutaskiserokent szolgalt, de csak kis gepes kepesitese volt(PPL) es nem nagygepre(ATPL)

-Tragikus fordulatként éppen vasárnap ülhetett be a pilótafülkébe, miután a Boeingra kijelölt pilóta, kellő kiképzés híján, nem szállhatott fel. -

O egy masik legiutaskisero helyere ugrott be, reggel hivtak a jaratra. A veget nem is ertem hogy egy legiutaskisero hogy ulhetne be pilotaken a jaratra ha a pilotanak nem volt megfelelo kikepzese... Andreasnak meg annyira nem vol... a masik hogy mind a ket pilota Hans-Jurgen Merten es Pampos Charalambos arra a jaratra volt kijelolve ok nem beugrottak! Csak a vezeto legiutaskisero Louiza Vouteri es Andreas Prodromou-t hivtak be hogy repuljenek aznap mert kollegaik beteget jelentettek.

csak ennyit szerettem volna helyesbiteni
Előzmény: LHR (17083)
LHR Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17083

Az mit jelent vajon, hogy kiképzett pilóta? Típusjogosítása volt-e vajon? Kötve hiszem. Ha lett volna neki, talált volna munkát magának. Ha ez igaz, nem lenne nagy csoda , ha igaz lenne amit a 16605-ben írtam.

Előzmény: rali (17076)
viricsi Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17082
Ha ez a történet nem tragédia lenne, azt írnám, hogy bohózat.
Tényleg kezd amerikai filmrágógumivá kerekedni a sztori.
Előzmény: rali (17076)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17081

Na ezt az ujságírót is aki ezt a cikket írta vissza kellene küldeni az iskolapadba fogalmazást tanulni.

 

 

Most akkor a kijelölt pilóta nem szállhatott fel a géppel és emiatt az utaskisérőnek kellett beülnie a pilótafülkébe? Vagy utaskisérőként kellett beugrani és így került a pilótafülkébe? Totál zavaros az egész megfogalmazása.

Előzmény: rali (17076)
rali Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17080
Evvan, amint látod.Egész egyszerűen: nem értem ezt.
Előzmény: Utas2 (17077)
robicsek Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17079
ez nem csak nekem zavaros hogy ki kicsoda?
Előzmény: Utas2 (17077)
Ízirájder Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17078
de lassan érnek ide a hírek az origoról :)
Utas2 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17077
Hogy mi van???
Előzmény: rali (17076)
rali Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17076




Egy utaskísérő és barátnője vezette a ciprusi gépet
2005. augusztus 16., kedd, 20:36


Egy pilóta képesítéssel rendelkező, ám utaskísérőként dolgozó férfi és a barátnője próbálta megmenteni a lezuhanástól a ciprusi utasszállító gépet, amely vasárnap csapódott egy dombnak a görög főváros közelében.



A Boeing-737 típusú gépet kísérő görög vadászrepülők által készített videofelvételen sikerült azonosítani a lezuhanás előtti percekben a pilótafülkében látott két személyt. Eszerint Andreasz Prodromu és barátnője, Harisz Haralambusz kísérelte meg kormányozni az utasszállítót, miután megszakadt a rádiókapcsolat a gép és az athéni irányítótorony között.

Prodromu utaskísérőként vállalt munkát a Helios légitársaságnál, miután pilótaként nem tudott elhelyezkedni - hangzott el a ciprusi Antenna magán tv-társaság keddi adásában. Tragikus fordulatként éppen vasárnap ülhetett be a pilótafülkébe, miután a Boeingra kijelölt pilóta, kellő kiképzés híján, nem szállhatott fel.

Prodromut alig három órával a Lárnakából Prágába tartó Helios-járat indulása előtt értesítették. Csak azért vállalta a beugrást, mert a barátnője is éppen azon a járaton volt beosztásban mint légikísérő.

A szerencsétlenül járt repülőgép utasainak azonosítását végző szakértők főnöke szerint a másodpilóta még életben volt, amikor a Boeing a földbe csapódott. "Az eddig elvégzett boncolások azt mutatják, hogy az utasok egy része és a másodpilóta a becsapódáskor elszenvedett sérülésektől halt meg, vagyis még éltek, amikor a repülőgép lezuhant" - közötle Filipposz Kucafisz vezető halottkém.

A görög légierő F-16-os vadászgépeinek két pilótája a Boeingot megközelítve vasárnap arról számolt be rádión, hogy a másodpilóta, Pambosz Haralambusz összecsuklottan, feltehetően eszméletlenül hever az ülésén, míg a kapitány, a német Hans-Jürgen Merten nincs a helyén. A vadászpilóták két személyt láttak a fülkében, amint a Boeing kezelőszerveivel bajlódnak. Néhány perc múlva a repülőgép egy domboldalba csapódott és felrobbant.


(MTI)




A cikket az alábbi címen találja az [origo]-ban:
http://origo.hu/nagyvilag/20050816egyutaskisero.html
Airbus A320 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17075
Tudom csak azért irtam hogy ha ezt a média meglátta volna akkor egyből hozta volna a formáját.Ezt csak azért artamhogy a média néha milyen hülyeségeket ír!
Előzmény: t-bird (17072)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17074
Ha csak az nem.
Előzmény: flying.reporter (17073)
flying.reporter Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17073

Lehetsz még újságíró!

Vagy biciklista.

Előzmény: t-bird (17068)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17072

Nem kéne majdnem szerencsétlenséget emlegetni (de még viccből sem) és ezzel borzolni a hangulatot, mikor teljesen szabályos elkülönítésről van szó.

Előzmény: Airbus A320 (17070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!