Nekem is van a polcon, rögtön azután meg is találtam, miután végeztem a csavarral. Van sűrű menetes, normál menetes, hosszabb, rövidebb, hatlapfejjel, és ricnivel is. Csak nem találtam meg őket időben... :-)
-elkezdte felfújni a hűtőrendszert, és posszogtak szét a csövek. Szinte az összes ki van cserélve. Fűtés sose ment rendesen. Termosztát jó, mert először csak kis kör csövei melegedtek, utána a hűtőhöz menő.
-végül szét lett szedve, és nyomáspróbázva, síkolva, felújítva a hengerfej. Nagykönyv szerint összerakva, nyomatékra/szögre húzva.
-ezután szép fokozatosan elkezdett zavarosodni a víz, és habosodni-büdösödni a kiegytartály. 5000 km alatt kb. 5 deci vizet öntöttem hozzá. A szint kb. stabil volt.
-jön a hideg, gondoltam kicserélem a zavaros hűtőfolyadékot. desztvíz, + kevéske fagyálló volt benne.
-alaposan kimostam folyó vízzel a hűtőrenszert.
-feltöltöttem, termosztát azonnal ko. Azonnal melegszik a hőtő felső csöve. (csere előtt nem néztem, ezért nem tudom, hogy a csere alkalmával romlott el, vagy már ilyen volt egy ideje)
-elkezdte felnyomni a vizet a kiegyenlítő tartályba, hiába légtelenítettem le többször egymás után.
-a kimosott rendszer ellenére is elkezdte habozni a kiegytartályt, és hamar megint tejeskávé lett a hűtővízből. Ekkor kikötöttem az olajhűtőt, de azóta nem lett kimosva újra, csal feltöltve a rendszer.
-most ezzel a visszakötött légtelenítővel stabilnak látszik a szint 20 km után - persze agyon van hűtve a motor, mert teljesen átenged a termosztát.
Következő, hogy teszek bele egy új termosztátot, és megint kimosom.
oo. szerintem az osszes legtelenitore javasoltam. :)
..de motor/huto kiemelt.
nem nyomja fel a vizet a kiegytartályban, stabil a szint.""
nem ertem.
a legteleniton nem nyomja fel, vagy uzemkozben nem nyomja fel ?
vagyis most szar maradt, vagy megjavult ?
úgy értem, most is levegőt szed valahol, csak ki is tudja dolgozni?)""
ez miatt javasoltam.
ne alljon meg a levego zart helyen, mert gatolja a cirkulaciot. /legdugo/ + stb melegpontok kialalkulasa, ami ongerjeszto egy zart rendszer hofok tartasaban.
(oszinten nem ertem hogy ezt mily elgondolas alapjan terveztek.de sztem champagnet oblogettek a csigara.
azt ugye. palackbol se gyon ki a buborek mig benne a dugo..csak azt mar nem lattak.)
softverfrissítést csináltak újraillesztették a porlasztókat hivatalosan vw szervízben,amitől teljesen megszűnt a csörgés gyorsításkor,meg magyon alacson fordulaton is.
-viszont ha áll már pár percet is, beindítás után közvetlen idúláskor csak csörög pár pillanatíg,utána semmi míg le nem állítom és áll egy darabíg.
a gép kiírt 2db-t hibásnak.
komolyan mondom kicserélem mind a négy darabot csak legyen már vége!!!
"vmi rémlik,h a legelején ajánlotta itt vki az injektor újraírást!(ha jól sejtem az lenne a softverfrissítés?"
en mondtam, hogy ird korbe az injektorkodokat, hogy resetelje az NMK-t es FMO-t. Vezerlotol es SW-verziotol es diagos függ, SW-frissiteskor mi tortenik az adatacios ertekekkel
1, normal esetben ki kell olvasni az adaptacios ertekeket es SW-frissties utran visszairni
2, ha csak kalibraciot frissitesz (tehat jellegmezok es görbek stb), de SW-t(program) nem, akkor az 1-s lepes felesleges, mert az adaptacios ertekek memoriacimei nem valtoznak
3, ha SW-verzio-t is valtoztatsz, akkor elofordulHAT, hogy az adaptacios ertekek (egy resze) mas memoriacimen lesz es azokat nem fogja talalni es elkezdi ujra feltanulni
de ez mind csak hivatalos SW frissitesre igaz igy. ha vki bootmode-ban irja es akarva vagy akaratlanul atirhat mindent (komplett memoria tartomanyt)
egyszer korábban ajánlottad, hogy az 1.9D csigabigánál a hűtőhöz menő csövön levő légtelenítőcsavart kössem vissza a kiegytartály visszafolyójához. Megcsináltam. Lesz, ami lesz alapon.
...csak hogy legyen min szörnyülködni:
Fogtam egy M6 csavart, és kifúrtam (...) hosszában 2-es fúróval.
A kiegytartály felső visszafolyó csövébe illő réz cső oldalába fúrtam egy 5-ös furatot, és beleforrasztottam egy fékcsődarabot. Az így készült T idomot tettem be a visszafolyó csőbe. Mz-hez vett benzincsővel összekötöttem a légtelenítő helyére tekert csavarral. Baxki, nem nyomja fel a vizet a kiegytartályban, stabil a szint. Hogy a francba? Ez most becsapás? (úgy értem, most is levegőt szed valahol, csak ki is tudja dolgozni?)
az elozo projektem szeptember ota van szeriaban. az utolso 3 honap fejlesztese(.... mert a projektnek 4 honapja elvileg vege...) a 2015-s modellevtol kerul az autokba, de mivel vannak olyan gondok/bajok, amik megiscsak kritikusak, ezert van egy kalibracio, ami akkor kerul az autokra, ha az ugyfel bemegy panasszal (hidegen majdnem (vagy teljesen) lefullad a sok AGR miatt, ha fullra tölt a generator es D-ben van a valto...)
De biztos jó csak nem tudom mire? Mult héten vitte kötelező szervizre E 220-as mercit ember,és ott szóltak neki nem vette észre lapos két kereke? Nem jelzett neki vissza a nyomásmérő kütyű,pedig nem is volt kikódolva,és mikor rádugták a diagot,hibakód nem volt,és mindent jónak ismert fel!
En ugy tudom csak a gumi mintazat kulomseg engedelyezett a ket tengely kozt. Minden masnak egyeznie kell az elso es hatso tengelyen. Abs -be is bezavar.
Az lenne a kérdésem hogy a hátsó tengelyre lehet e kisebb átmérőjű gumit rakatni, esetemben 145/80 R13 a gyári méret (Corsa B) és 145/70 R13 téli menne fel, elől maradna a 145/80 R13.
Hát bizony régebben írtam a 2.2hdi biturbóm rángatásával kapcsolatban agyon diagoltuk de nem jutottunk semmire , az m5 nél próbából a haver megnézte van e rá frissebb szoftver, volt hozzá pár ezerért rátöltötték , azóta semmi baja.
Kicsit lehet félrevezető voltam, a te motorodnál nincs MAF, a levegőmennyiséget más módszerrel méri az ECU. ( MAP és egyéb adatok) A MAP-ot is lehet ellenőrízni, viszont ez már szakembert kíván.
De: Ez a jelenség, indításnál rángat, durrog, mindenképpen a szegény keverék jele.
Ezért ellenőrízni kellene amit Cam írt. Mindenképpen kellenének az adatok, fontos lenne a hosszútávú keverék szab. értéke, ez megkeverheti a hidegindítást.
Ezt az értéket tudod "reseteléssel" törölni. Bármit javítassz, nem lesz tökéletes az eljárás nélkül.
Elvileg megoldható akku lekötéssel, de mivel ekkor más adaptációk is törlődnek, meglepetés érhet.
Hozzáértő ember műszeres mérése, erre van szükséged.