Bocsánat, de a Kelvin hőmérsékletnél sem fok, az mindig csak Kelvin.
Általában: Alábbi megvilágításos eszmecserében végül is beleértve ugyan látom, de kimondva nem, amit 70-ben a technikumban tanultam munkaegészségtanból, hogy a megvilágítás erősségének és a színhőmérsékletének viszonya nem mindegy (Kruithof diagram).
"Nagyon ötletes dolgokat mondasz távvezérlésre, biztosan valóban jó lehet, csak nemtudom mennyi plusz költség,"
Kb ezerféle lehetőséget mondtam, a kérdésedből viszont nem derül ki, hogy melyik lehetséges kombináció érdekel. Az összes lehetséges kombinációt+árat meg... nincs időm regényt írni.
"meg kábelezés a fogyasztókhoz, hogy ezek valóban is működjenek ?""
Ha egész nyaraló összes áramkörét áramtalanítod, akkor nem kell speciális kábelezés az egyes fogyasztókhoz, hiszen egyetlen ponton mindent áramtalaníthatsz, pl egy mágneskapcsolóval.
Készenléti (magyarul: stand-by) állapotban az egész nyaralóban csak a riasztó kapjon energiát, plusz téli üzemmódban a temperáló fűtés, nyári üzemmódban meg esetleg a hűtőszekrény,
az összes többi áramkört egy ponton (az elektromos elosztóban) egyszerűen megszakíthatod.
Ha van igény télen a fűtés / nyáron a klíma távolról (pl mobiltelefonnak) történő be/ki kapcsolására, akkor persze azokat az áramköröket se szakítsa meg a mágneskapcsoló.
Ha van biztonsági kamera rendszer is, akkor értelemszerűen annak is mindig működnie kell,
sőt ide kapcsolódhat az internet modem/router energiaellátása is, hogy távolról ránézhess a kamerákra.
Satöbbi.
Mágneskapcsoló helyett lehet alkalmazni SSR-t is, habár három fázisra és ilyen áramokra már nem olcsó dolog.
En konkretan a Stiebel eltront irtam, mert azzal van nagyon pozitiv tapasztalatom. De szerintem ekkora teljesitmennyel mar mas gyartok termeke is hozza a format. Gondolom, hogy az egyszerubb vezerlesu is tud folyamatosan melegvizet kesziteni a kert homersekleten meg furdokadban valo furdeshez is realis idoben, hiszen ugyanaz a teljesitmeny all rendelkezesre.
Nekem anno volt egy bérlőm. Naponta nézte a villanyóra és gázóra fogyasztását, amíg bele nem zavarodott. A villanyóránál elnézett egy tizedest. Így végül elment.
A műhely öltözőjében lévő villanybojler (nem igazán újszerű) annak ellenére anno, egész télen be volt kapcsolva, hogy mondtam a férjemnek, vegye ki az áram alól, úgy sem használja télen! Én közben nem nézegettem, de mikor rájöttem, hogy nincs kikapcsolva, dühös lettem. ő azzal vígasztalt, hogy ha nem használjuk nem fogyaszt! 22 ezer Ft plusszba került ez a kísérlete! Azóta sem tudjuk meggyőzni (pedig műszaki ember, nem buta csak fafej), hogy nem volt igaza, mert néha-néha mikor lehűlt a palást, fogyasztott. Nos, azóta én rendszeresen ellenőrzöm a gáz és villanyórákat is - feljegyzem, kiszámolom - hogy hogyan is állunk időarányosan a fogyasztással.
A vezeték terhelhetősége táblázatok azok nem kalkulációk. Valamint sokan nem nézik meg utolsó oszlopot, a biztosító értéke. Mert a 2,5mm2-hez 16A társul
peterch: konkrét tipust tudsz mondani esetleg ? vagy a lényeg inkább az lenne, mekkora teljesítményüvel voltál megelégedve. Mondjuk szerintem nekem egy alap modell is elég, nem kell LCD kijelző, meg többfajta wellness fokozat, stb..
Mekk Elek ezermester: Nagyon ötletes dolgokat mondasz távvezérlésre, biztosan valóban jó lehet, csak nemtudom mennyi plusz költség, meg kábelezés a fogyasztókhoz, hogy ezek valóban is működjenek ?
Ami a vezeték keresztmetszetet illeti, a kalkulációs oldal szerint ilyen hosszra (10m) elég 2,5 mm2 ami nekem kevésnek tűnik. Találtam közben olyan vízmelegítő típust, ahol kitértek erre és azt írták 4mm2-es kell hozzá mint minimum.
Valoban igy van. Ha akarod, akkor konkret hofokot allitasz be rajta es direktben furodhetsz alatta, nem er meglepetes , hogy most kifogy a tarolo es hidegviz zudul a nyakadba. Nekem nagyon tetszett es nagyon meg voltam elegedve vele.
A nullan a maximum , ha rezisztiv terheles van , nem lehet nagyobb mint a fazis arama. Ha egyik fazis terhelese leakad akkor is a fazis arama lesz, ha ket fogyaszto leakad akkor is, csak a fazisa lesz mas. Rajzold fel a vektorabrat az beszedesebb.
Ha ez nem a lakók életkora, hanem a bejövő amper, akkor ez már simán elbír egy használható (tehát minimum 5 kilowattos) átfolyós vízmelegítőt is.
"bojlert nem szeretnék, mert nagy"
Egy 80 literes bojler közvetlenül a mennyezet alá szerelve nem sok helyet foglal, lehet alá tenni dolgokat: pl hűtőszekrényt, de mosógép, mosogatógép, edény-szekrény akár még egy 120 literes bojler alatt is elfér, szóval a túlsok helyfoglalás nem mindig igaz.
"és ugye mindig melegen kell tartani a vizet"
Egy jó erős fűtőszállal ellátott nemtúlnagy bojler már a bekapcsolásától számított fél óra múlva langyos vizet produkál, újabb fél óra múlva pedig már lehet zuhanyozni is. A bekapcsolása pedig történhet mobiltelefonnal távolból, de még jobb automatikusan: az éppen kikapcsolt riasztó berendezés PGM/status kimenete elindíthatja automatikusan a bojler fűtését,
de akár a ház összes dugalját és világítási áramkörét is a riasztó kapcsolhatja ki-be,
sőt a vizet is elzárhatja egy (fagyhatár alá telepített) mágnesszeleppel
és ha vóna ott gáz, aklor még arra is tennék egy mágnes/motoros szelepet.
...és amikor távozás után hazafelé kétséged támad, hogy a nyaralóban lekapcsoltad-e a villanyrezsót és elzártad-e a gáz/víz csapot, akkor egyszerűen felhívod a riasztódat, hogy élesített állapotban van-e.
Ezután már csak az a kérdés maradt, hogy a maradék gulyáslevest a hűtőben felejtetted-e...
Bocsi a belevauzasert! Nekem egy ilyen DHL SLi elektronikus vezerlesuvel van tapasztalatom . Siman zuhanyozhatsz, ami csak belefer. Gyozi a melegviz utanpotlast. 3N ,tehat 3 fazis es nula kell hozza.
a Házba 40/32/32 jön be, tehát erre nem kell költeni. bojlert nem szeretnék, mert nagy és ugye mindig melegen kell tartani a vizet . Mivel egy hétvégi házról van szó, ezért csak időszakosan kell meleg víz. Így az átfolyásos vízmelegítő tűnik a legjobb megoldásnak. Vagy persze beköttetni a gázt, de annak összköltsége messze túlmutat ezen. Mindazonáltal lehet elég lenne kisebb is. csak jó lenne élsókézből lévő info, nem marketing bullshit. Mert az ilyen 3-5KW-os hoz volt szerencsém, és az mindent csinál csak meleg vizet nem kb.
A melegítő még nincs meg, így nemtudom leolvasni a bekötést, hogy mi a helyzet a nullával. De a kapcsolószekrényből közvetlen akarom neki húzni a vezetéket, amin csak ez a fogyasztó lesz.
Valahonnan messziröl, mindenféle kötéseken és kábeleken felvonulási szekrényen át érkezik az elosztótáblára a 3x400/230 külön nulla, külön föld vezeték
Mennyi ma egy földelési ellenállás mérés pénzben? ÉV relé mennyiben befolyásolja/elégíti ki a jóságot illetve a földelés megfelelőségét, az ember védelmét egy nem megfelelő földelés esetén?
Igencsak rábeszélném a havert hogy végeztesse el, de neki elég ha ég a lámpa és mennek a villanymotorok
Tehát az Ő esetében nincs szükség a nulla vezetőre hacsak az áramkörben nincsenek olyan fogyasztók ( működés jelző lámpa, mágneskapcsoló...) ami miatt mégiscsak be kell kötni. A berendezés kapocsdeszkájáról egyértelműen kiderül. Ha be kell kötni a nullát akkor a fázisvezetővel egyezzen meg a keresztmetszete.