Láttam már a neten ilyen felezőt, de nem jött le, hogy ebben két áttétel van. Nálam két elforduló csavar fogja a motort a kuplungházhoz, de ezeken csak bilincses felfogatást látok.
Ez két sebességes ékszíjas felező, van két db lépcsős ékszíjtárcsa egymással szembe állítva, azonos átmérőjű ékszíj tárcsáknál nincs lassító áttétel, és van egy kisebb átmérőjű ékszíjtárcsa a motor tengelynél a párja dupla átmérőjű a rota csigahajtás tengelynél, ilyenkor felezi a meghajtó motor fordulatát. Az ékszíjat vagy az egyik, vagy a másik tárcsa párra teszed fel.
Én a krumpli ültetést Robi 55 nél egy pár kapával védőtárcsával, felező nélkül, normál kapa sebességgel csináltam, de a kapa tagokat fordítva tettem fel, így húztam a nyitóekét, tolni nem kellett. Tölteni ugyan így fogom.
Ugyan kolléga, ne szívd ennyire mellre, amúgy egy 2014 januári problémára írtál választ, lehet azóta már megoldódott a gyújtás gondja, vagy ne légy ennyire türelmetlen, hónapok évek múltán még megköszönhetik.
Amúgy kevesen vagyunk, akik a gyújtószikra minőségével és energiájával komolyan foglalkoznak, már én is kaptam anno a fejemre miatta, hogy a szikra úgy jó, ahogy gyárilag van, és kész. Szakmai oldalon garantált a siker, itt szerintem hagyd emészteni..
Megnéztem és valóban nem fér el se kisebb, se nagyobb kerék:
Ha a motor kihajtást lassitják, az nem okoz túl nagy nyomaték terhelést a csigahajtóműben?
@studiod1: milyen az fixen beépithető kétsebességes felező?
Ma életemben először próbáltam krumplit tölteni géppel. A felezőt gyorsan levettem, mert a hosszú tengely adapterek miatt semmivel nem fért el a sorok között. Aztán próbáltam direktben egy pár előre, majd forditva néző kapataggal, megforditott körmöskerékkel is. Súlyozva, súly nélkül. Egyik se volt az igazi, elkapart állandóan. Végül úgy sikerült, hogy húzni is kellett a gépet.
A felező tengely adapterét lehet ki kellene váltani egy muffal, amivel közelebb lehet rakni a körmöskereket.
Ez a fogakerék- szerűség szórja fel az olajat a főtengőhöz, meg az egyéb magasabban levő és kenendő alkatrészekhez.(Movelhogy ezek a mocik ún. szóróolajozásúak.)
Nem hiszem, hogy az a vörösréz drót gyári fejlesztés lenne. Nagyon jól néz ki! A műanyag fogaskerék pontosan dupla fogszámú, mint a főtengelyen lévő acél. A négyütemű motor 2 főtengely fordulat alatt végzi el a 4 ütemet. Tehát a szelepvezézlést fele fordulatszámra kell csökkenteni, vagyis a vezérmű tengely feleannyit fordul mint a főtengely. Bocsi ha kicsit kioktatás szaga van.
Szeretnék egy kis segítséget. Kaptam egy KF quantum 55 gépet. Amit szeretnék szántáshoz is használni, viszont csak sebesség felezőt láttam hozzá... A könyv írja hogy létezik sebességváltós típus is. Erről ti tudtok valamit, hogy milyen hajtómű kellene a mostani helyett.
Robi 55 - 56 kuplung háza kívül 120-as, ebbe forog a 100-as kuplung harangja, ebbe a 120-as 151-es harangja nem fér bele, maga a 120-as harang legalább 3mm falvastagságú, ami + 6-7mm átmérő növekedés legalább. Robi 55 felfogató pántok csap távolsága kb. 145mm, van Robi 151-esem is, ott 160-as a röpsúlyos kuplung ház a peremes pántnál mérve. Valami más megoldást kell kitalálnod.
Abba tudtommal nem. De ékszíjas felezőbe többen kicserélték a tárcsákat és nem felezték hanem negyedelték a fordulatot. A legjobb a kétsebességes felező mert azon könnyen lehet gyorsítani vagy lassítani a gépet.
Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni,van egy Robi 151em röpsújos kuplungos,a kuplungházam két csavarral rögzíthető a lehajtáshoz,tehát nem a szárnyasanyás bilincset fajta,az lenne a kérdésem h a Robi 55ös hajtómű jó az enyémhez,a felfogatásuk és a kuplungharang méretük megegyezik,mert képek alapján úgy néz ki!
Én személy szerint 1:35-s keveréket használok hozzá szintetikus olajjal pl A.Z. Meisterteile MT_SYNT 2T-t,vagy Mol Dynamic Moto 2T-t 2100,Ft/liter árakon.A két olaj ugyanaz,csak a Meisterteilet az UNIX forgalmazza saját néven.Az 1:20-s keverék a gépkönyv szerint az AROL 2T-vel volt a mai olajak főleg a szintetikusak,jóval meghaladják kenőképességben azt.Majd egy idő/használati időre gondolok/áttérhetsz az 1:40-sre is.Mindkét keverési aránnyal használom a gépet,a 35-st csak azért,mert van " kisolaszunk"is és ahhoz 35-st használok csak,ott magasabb a fordulat.