Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

metalex Creative Commons License 2010.02.26 0 0 44616

Nem tudja v.ki véletlenül, hogy a 05 utáni ablaktörlő kar felrakható-e az előtti modellre ??

Szeretnék olyan szép széles aero twint én is , de más a felfogatása, kellene két új kar.

metalex Creative Commons License 2010.02.26 0 0 44615

Kicsit talán túl sok cinizmussal írtad azt amit írtál.

A manapság kapható új autó és a zsiguli között azért elég nagy a kontraszt.

És egy dolgot ne felejtsünk el, hogy nem ezek szerint nem voltál még ilyen helyzetben.

Csak azokat szeretném megvédeni akik beleestek az álltalánosításodba, mert nem mindenki nepper, vagy kókler aki ilyet tesz.

Jelentős számú ember, aki eljut oda, hogy végre vehet egy új autót, tegyük hozzá, rengeteg pénzért, és véletlenül kap egy rakás fosadékot,

 (amire a mostani felgyorsult fejlesztések és a lerövidült tesztelési idő miatt egyre inkább esélye van)

amit a szervízek olykor nem tudnak, olykor nem akarnak tisztességesen megjavítani. Arra pénze, hogy hibásan eladja, bukjon rajta sokat, majd vegyen egy újat már nincs, pont elég fentartani a járulékos költségekkel. Mert van akinek egy élet spórolt pénze, vagy az öröksége áll bent egy ilyenben. A hazai importőr kutyába sem veszi őket, vegyen egy újat a marha, ha nem teszik neki ami van és kész.

Modern korunk vívmánya a fogyasztói társadalom(:-((((

Szóval ott áll a delikvens az új autóval, ami többet állt a szervízben, amivel minden egyes indítás és kilóméter felér a lutrival, na akkor el jön az a pont amikor megoldást keres. És itt nem a kanna benzin-doboz gyufa páros a nyerő.

Pedig nem szeretne mást csak használni, és nem azon morfondírozni, hogy a zsiga 20 éven keresztül minden reggel indult, a trabival még olaszba is eljutott, vagy, hogy a kombi wartburg végigcsinált két építkezést gond nélkül.

A szuper új autóval meg a szomszéd faluba nem mer elmenni a rokonokhoz.

Nem mondom, hogy ez minden esetben így van, de rengeteg ilyet olvashatsz, akár itt a fórumokon, a népítéletben stb. Többéves autók, végnélküli hibasorozattal, amiket rég a kereskedő-importőr párosnak ilett volna cserélni, de nem tették meg, gyárilag nem létező alváz és motorszám vady neue wagennél stb.

Na és ekkor jön el az a pont, hogy akkor vegyék ki a katalizátort, a FAP-ot, bármit, hajtsa mókus a kereket, csak induljon újra.

Van az a pont, ahol már ne hulljon tovább az ember haja.

Előzmény: Kimiki (44613)
metalex Creative Commons License 2010.02.26 0 0 44614

(:-))))

Mint írtam, mindenkinek meg van a maga keresztje.

De azt ne kérdezd mit ettem tegnap reggelire (:-)))

Előzmény: gombfoci (44608)
Kimiki Creative Commons License 2010.02.26 0 0 44613
Az a baj ezzel a kikötöm, átalakítom, visszatekerem, megoldom okosba dologgal, stb. hogy akik szintén ilyet csinálnak pont azok szidják az előző tulajt, kereskedőt, hogy mit gányoltak az autón, és verték át őket... közben észre sem veszik, hogy ugyan azt teszik, csak megmagyarázzák a buherálást valami mondva csinált indokkal...   Azzal meg abszolut nem értek egyet, hogy pl. ez a fap-os dolog, meg az EGR, stb  csak pénzlehúzás. Oka van, hogy ezekkel szerelik az autókat, még ha nem is értenek annyira az autógyártáshoz a mérnökök, mint egyes fórumozók magyarországon. És azt sem tudom elfogadni indoknak, hogy milyen drága ezen rendszerek fenntartása, cseréje,... mert ezek tudatába kell ilyen autókat venni, magyarul fenn kell tudni tartani is!!! Vagy van egy olcsóbb kategória, pl. a Zsiguli, és társai...ne legyen ciki felvállalni, ha csak erre  telne valójában...
Smíró Creative Commons License 2010.02.26 0 0 44612

Nem általánosítani akartam - és most nem segget nyalok -, kifejezetten a Csikós-féle ERA-ra gondoltam.

 

Tény, hogy ami nem oxigént termel, az káros, és igaznak tartom, hogy szennyezünk. FAP-katalizátor átok dolog a zsebünknek, de nem hinném, hogy csupán marketing fogás lenne.

Előzmény: Törölt nick (44599)
cichlidszsolt Creative Commons License 2010.02.26 0 0 44611
A védelemre csak azért költök,mert írtam már egyik kocsimat a meló hely elöl vitték,a páromét nemrég a ház előtt.Neki nem volt semmi védelem a gyári imon kívül.Ha kocsit veszek tudom hogy lesznek vele gondok,sőt most is vannak,de ez egy kihívás amit meg kell oldani.Az előző kocsim is sokáig volt nálam,ez is sokáig lesz.Sajnos Budapest mondhatom a bűnözök fellegvára.Tudom is az okát,nem büntetik kellő képen akit elkapnak.Bevezetném azt ami az araboknál van,mindjárt nem lenne bűnözés.
Előzmény: Frankofil (44581)
cichlidszsolt Creative Commons License 2010.02.26 0 0 44610
Szerintem jó dolog.
Előzmény: metalex (44580)
cichlidszsolt Creative Commons License 2010.02.26 0 0 44609
Bejutás szempontjából a vezetőoldalon szoktak a kulcs helyénél próbálkozni.Zárdugót kell alkalmazni,nem drága megoldás.Egyébként tényleg érdemes védeni,mert aki nem autót akar elvinni csak azt ami benne van az előbb körülnéz belül mit vihet el azt cselekszik.Ha nem látszik semmi drága cucc nem töri fel.
Előzmény: tthom (44577)
gombfoci Creative Commons License 2010.02.26 0 0 44608
micsoda lexikális tudás. :-O Mindig lenyűgöz amikor ilyen - jó értelmben vett - autóbuzullust olvasok/látok. :-)))
Előzmény: metalex (44607)
metalex Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44607

A 2,5 Td az nem isuzu, hanem a BMW sor 6-os edc motorja. Csak le volt butítva egy kicsit.

Az 1,7 D meg csak akkor az ha rá is van írva, hogyisuzu, mert volt egyidőben a saját 1,6D-ből eszkabált és volt az isuzu motoros 1,7 D. Ezekből volt tádé is, de a DCI-vagy mit az isuzu motorból csináltak, a saját 1,7 D, ill. TD, ment a kukába.

Mind ez attól függ mennyi idős az opel, ha az F utáni akkor isuzu.

Előtte meg a 2,3 D, TD. nem pug, hanem adoptáció a rekordból. A 2,3 D pug motor fordokban volt, sierrától felfelé.

Bocs, elkalandoztam egy kicsit.

 

Előzmény: Törölt nick (44599)
Jena307 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44606
Az utolsó bekezdés ugyanúgy igaz a mellett táborra is mivel holvannak azok az igazolások a fap mellett érvek a neves kutatóintézetektöl? Talán a színes szórólapokon amit pl. a pug szalonokban osztogatnak? Az astrákban volt opel 1.7d és izuzu 1.7d td, és az isuzu magasabb színvonalú dízelmotorokat gyárt az átlag eu cégeknél azok nemigen füstölnek ha jój a porlasztók.
Előzmény: molnarnorbert (44598)
tthom Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44605
Igazából Csikós azt mondta, hogy oké, hogy a régi koromgyárak rosszak, de az újak meg annyira finomra porlasztják a gázolajat, hogy annak az összes végtermékét nem fogja meg a FAP sem, szóval a látható korom eltűnt, de lett helyette még kisebb korom.. Persze emelett a benzinesek is ugyanúgy jobban nyomják a benzolt és társait, csak most valamiért a dízelt vették elő megint. Benzinesnél is ugye már direktbefecskendezős nagyrésze, meg turbó, meg minden.. Amúgy egyszerű. Az összes benzin/gázolajos káros az egészségre, hisz elégetjük. :) Amíg nem tiszta oxigén jön belőle, vagy víz, addig ez van, közlekedni kell.
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44604
Nem, ez egy másik motor! Az Astrában nem tudom, melyik volt, ez Comboban van. A hangja is más, ez egy ezer éves, előkamrás motor, sima szívódé. Volt egy havernak 1.7D astrája, másként néz ki ez a motor és másként nézett ki az. Az Astrának szebb hangja volt, ez olyan igazi régi kerepelős dízel.
Előzmény: molnarnorbert (44602)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44603

Két irányban indultam el, egyik a cikkben szereplő linkek, a másik az volt, hogy gugliztam a nevekre és amit ott találtam, átolvastam.

Nem csak ők foglakoztak ezzel a témával, a külföldi sajtóban is feljött már.

Előzmény: molnarnorbert (44600)
molnarnorbert Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44602
Ez az 1.7 az, ami a kettővel ezelőtti astrákban volt?
Én abból még nem láttam olyat, ami ne okádott volna fehér füstöt... persze nem tudhatom mennyi volt bennük, de szerintem az opelba tett isuzu motorok nagyon döglöttek.
Nagybátyámnak volt egy Isuzu terepjárója, 2.8DI-vel. Az tényleg nem füstölt, és még azokon az iszonyat széles papucsokon se evett 8-nál többet. Akkoriban nagyra becsültem az isuzu dízelt. De az astrák ezt valahogy lerontották bennem...
Előzmény: Törölt nick (44599)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44601

De hát ott vannak a linkek, nevek. Olvasd el, én azt tettem. A kutatók léteznek, az intézetek léteznek, amiről írt, létezik.

 

Lehet, hogy ez a két reagálás kimaradt, az adott intézetben dolgozó kutató is megszólal:

 

A fejlesztő:

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/02/16/mivel_jar_az_autofejleszto_gondolatok_a_fustolos_dizel_cikkhez/

A kutató:

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/02/10/tenyleg_karos_a_modern_dizel_a_szakember_hozzaszol/

 

Ha ez sem igaz, csak kitaláció, akkor...akkor legyen. Ettől még nem fogok dízelt venni, max mozdonyban, abban biztosan nincs FAP :D

 

 

Előzmény: molnarnorbert (44598)
molnarnorbert Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44600
ezek szerint kitartóbb voltál nálam.
megvannak még azok a linkek?
érdekelnének...
meg az is, hogy a FAP-os CR dízel - FAP nélküli CR dízel párosból melyik jön ki jobban.
Előzmény: Törölt nick (44597)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44599

Még valami: volt egy régi, 2.5D Opelem (Isuzu). Meg van egy 1.7D Opelünk, most. Isuzu szintén. 300 ezer körül jár, bontatlan a motorja. Gyilkolhatod, de nem füstöl. Tavaly kapott új kipufi rendszert, a leömlőtől a végéig...de csak azért, mert a régi elkorrodállt, nem a zk miatt.

Az új, korszerűnek titulált dízelek mindegyike brutál kormot tud kiadni magából, ezt meg nap mint nap látom.

 

Előzmény: Smíró (44594)
molnarnorbert Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44598
anno nem azért találták ki a fapot, mert nem volt jobb dolguk, és kellett egy marketingfogás. Akkor inkább azt hangsúlyozták volna, hogy a (fap nélküli) autójuk még kevesebbet fogyaszt és még erősebb. Nem is hazudtak volna, és a nép is megkajálta volna. A fap-ot azért találták ki, mert igenis megjelentek olyan orvosi publikációk (nem a "déli szél" meg a "malacka" c. szakfolyóiratokban), amelyek _bizonyítékokat_ soroltak fel a korom rákkeltő hatásáról.
És a csikkós féle cikkben pont ez nem volt: bizonyíték. Csak mindenféle utalgatások összeolvasott cuccokra, amelyek sejtenek valamit.
Ha összeölvasott cuccok alapján élhetném az életemet... de jó lenne.
csak egyetlen példa, keress rá: "Pajer András, fény kapuja"
kapsz egy olyan szájtot, ahol milliónyi hasonlóan megalapozott "sejtés", "tény", "publikált anyag" található. De ha azokból a világmegváltó találmányokból egyet is tudsz nekem mutatni, ami működik, és úgy, ahogy leírják, hát akkor az aranyhalad leszek nem 3 kívánságig, de 3 évig.
És a net, a youtube, egyebek, mind tele van hasonló "biztos forrásból származó" infóval. (Sas múltkori hoax esete is hasonló).

Szóval amíg valódi intézetek, valódi megfigyelési csoportokon gyűjtött információit nem látom, addig azt hiszem el, amit korábban ilyen forrásból tettek elém.
És az összeesküvés elméteket továbbra is nagyon szeretem, csak éppen kiröhögöm.
(csúnyát fogok mondani, előre is elnézést kérek a hívőktől, de a párhuzam nagyon adja magát: az összeesküvés elméletek is olyanok, mint a vallás: megadják a nagyon egyszerű válaszokat a bonyolult kérdésekre, azoknak, akik nem akarnak gondolkodni, csak elfogadni. A kognitív disszonancia mesteri megnyilvánulása.)
Előzmény: Jena307 (44589)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44597

Több helyen utánakerestem és megtaláltam mindazokat a forrásokat, amelyekre hivatkozik, és a cikkére reagáló kutatót is megtaláltam. A jelenség létezik, a részecskeszűrő által kibocsájtott kissebb részecske károsabb, mint a szűretlen, nagyobb részecske.

Ehhez nincs köze az öreg Mercedesnek, és az új Pugnak sem, kár belekeverni akármelyiket.

Előzmény: Smíró (44594)
TiTi1 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44596
Azért korrektül leírja, ha jól működik ne piszkáld!

Inkább az ilyenekre jelenthet megoldást:

"[ felhigult olaj ]
nemethf | 2009, június 28 - 18:33 | (48747)
hello . Segitsegre lenne szuksegem,az a problemam hogy kb ugy 2 napja kicsit erotlenebb a kocsi /1,3m-jet/es olvastam egy cikket az internetenhogy diesel kerult az olajba,ez volna a cikk:

Íme egy érdekes "történet".
0 Km-esen vettem egy Fiat Doblót 2007 februárjában, mellyel ezidáig semmi gondom nem volt. 59.000 Km van már benne. Amikor indítom a motort, (meleg motorról van szó, kb. fél óra állás után)a motor csörögve indul. Olyan a jelenség, mint amikor kicseréled az olajat a motorban, beindítod, és amíg nem jut el az olaj a vezérműtengelyhez és a hidrotőkékhez, addig "csattog" a motor. Olajcserénél ez természetes is. De, mint kiderült, gázolaj került a motorolajba, ezáltal az felhígult. Hogy hogyan lehetséges ez? Most jön a szervíz főnökének a nagy dumája: Amikor a részecskeszűrő égetési folyamat zajlik, és városban közlekedsz, rálépsz a fékre, a folyamat leáll. De kipufogó ütemben még befecskendez az égéstérbe, mely nem ég el. Ez a gázolaj folyik bele a motorolajba. Ez teljesen normális. (MONDTA Ő) Javaslata a következő volt: A motort pörgessem ahogy csak tudom, és keveset közlekedjek városi forgalomban. Akik Doblóval taxiznak, 3-4 ezer Km-enként cserélik az olajat a motorban. Kérdem én, ez így jól van??? Jelenleg 4.000 Km-t mentem olajcsere óta. Az olajszintmérő pálca felénél volt a szint a csere után, most pedig a felső nívón van. Érezhetően híg az olaj és gázolaj szaga van. Kérdésem a következő: van-e, volt-e másnak is ilyen problémája? Ha igen, hogy orvosolta azt? Állítólag a motorvezérlő szoftwert felül lehet írni egy másikkal, a motor erősebb lesz, kevesebbet is fogyaszt, és a részecskeszűrő égetési folyamat is megváltozik. Valaki tud ezzel kapcsolatban bővebb információval szolgálni? Ha igen kérem írjon nekem, mert már az autó eladásán, cseréjén gondolkodom.

nem talalkozott mar valaki ilyen problemaval mit lehetne tenni?"

Innét ollóztam, de a mazdások is tudnának mesélni.
Előzmény: Smíró (44592)
Smíró Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44595
Mindazonáltal abban igazad van, hogy a zsebünket nézve egy átok a FAP és rohadt drága az újra töltése... Legalább ezt támogatná a genyó politikusok hada, mert tényleg egy vagyont kell költeni 150 ezer km környékén a verdára.
Előzmény: Smíró (44594)
Smíró Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44594
Ha már egyszer tüdőre megy valami Jena, azzal nem hinném, hogy tud mit kezdeni... Akkor a füstölő szarok jobbak, mint a nem füstölők? A füstös gyárkémény, mint a füstszűrős? .... ezt Te sem hiheted... Már Csikósnak akartam írni, hogy ne reklámozza már azt a kurva ócskavasat se, balesetveszélyes-környezetszennyező szar és mégis 2 oldalas cikkeket ír a tanyasi gépszerelő szaki ügyességéről, aki a szarból megint összegányol alá 1000 km-re egy ócskavasat, ami utána megint munkát ad neki egy hétvégére... Aki olyanba ül, autós újság közelébe nem engedném...
Előzmény: Jena307 (44589)
Jena307 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44593
Ezen azóta agyalok hogy beszéltem Ricsivel, talán mert nem torlódik fel a kipugáz és kevésbé melegszik.
Előzmény: TiTi1 (44591)
Smíró Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44592
Na nekem is az jött le, hogy ERA-ra keres önigazolást... Ha arról lenne szó, hogy ültesse az én verdám mögé csővel a szájában a gyerekét, vagy a saját szarja mögé, van rá egy házam, hogy mit választana... (nem ERA-t, az tuti...)
Előzmény: molnarnorbert (44587)
TiTi1 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44591
Kösz, a turbo miért bír többet?
Előzmény: Jena307 (44590)
Jena307 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44590
Akár de én inkább legyártom a helyére illő elemet. A fapot kimosom, és elteszem, aztán ha valaki meggyőz az igazáról visszateszem.
Előzmény: TiTi1 (44588)
Jena307 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44589
Érdekes nekem pont az ellentettje jött le, és a totalcar-os cikk előtt nem is jutott volna ilyesmi az eszembe. Kezdtem kicsit utána olvasni, és abból is az jött le hogy a fap az önigazolás az autógyártóknak, egy egyszerű tétel szerint is hogy a nagyobb méretű korormrészecskével tud mit kezdeni a tüdő, de a megszűrt mikronossal meg nem.
Ezt már egyik autó gyártó sem fogja beismerni hogy bocsmán a fap/dpf-es autó még károsabb mint a sima mikor már milliók belefolytak a fejlesztésekbe, azokat a milliókat már meg kell keresni a vásárlókon. Én jobban hiszek a totalcaros cikknek mint az autógyártók propagandájának, ahhoz ez túl nagy horderejű ügy hogy önigazolásból kitalálják.
Előzmény: molnarnorbert (44587)
TiTi1 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44588
És mi lesz a szűrővel? Annak kiütik a közepét?
Előzmény: Jena307 (44584)
molnarnorbert Creative Commons License 2010.02.25 0 0 44587
Nem ezért vettem FAPos autót.
De ezt már talán kifejtettem párszor...
Ha olvastad a totalcar-on a csikós cikkét, ami persze megint inkább egy önigazolást kereső, féligazságokon és ködös sejtéseken alapuló katyvasz, azért abból is az jött le, hogy a CR dízel szar FAPpal (avagy átütött kerámiával) a legrosszabb verzió.
De amíg értelmes forrásból, megerősítést nem nyer ez az agymenés, addig szerintem a FAP a dízelek egyetlen jogos létformája.
Előzmény: Jena307 (44586)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!