Keresés

Részletes keresés

heliosair Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17435
Tegnap kaptuk ez a levelet a London Heathrow-i jaraton!

Helios are the best

Dear Captains and cabin crew

I have enjoyed my flight so far. The food and drink was superthenk you for that. Time 8:25pm

9:30pm time.
Thank you for a lovely flight. i had fun. I had to rate the cabin crew out of 5 it would be ***** captains would be *****

Thank you

By philip cross

*<<< csillag akart lenni:)
Előzmény: heliosair (17434)
heliosair Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17434
Persze hogy repulnek ma meg holnap lehet egy ket jarat elmarad mert nincs eleg szemelyzet ugyani ma meg holnap is temetesek vannak es szeretnenek resztvenni a temetesen! Ma csak egy jarat maradt el!
Előzmény: Törölt nick (17433)
heliosair Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17432
Honnan erkeztem?
Előzmény: Törölt nick (17425)
rali Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17431
Köszönöm
Előzmény: Törölt nick (17390)
heliosair Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17430
Mindenkepp egyeztetek!
Előzmény: robicsek (17426)
went wrong Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17428

Fly Air, Airbus 300
Előzmény: went wrong (17427)
went wrong Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17427

Kényszerleszállás Ferihegyen! - Senki nem sérült meg

Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító repülőgép kevéssel reggel hét óra előtt Ferihegyen. Személyi sérülés nem történt.
robicsek Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17426
ez a TV2 volt éppen, ugy fél 8 tájban, többször is.
Viszont nem tudom nálatok mi a policy, de általában jol menedzselt cégeknél "békeidőben" is nagyon szigoruan meg van határozva, ki miről nyilatkozhat a sajtónak, válság esetén meg méginkább, szoval szvsz én nem tenném a saját szakállamra,csak egyeztetve a fünökömmel és a PR csapattal.
De nyilván nem ismerem a ti belső szabályzatotokat.
Előzmény: heliosair (17423)
heliosair Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17423
Melyik TV? Lehet kezembe kene venni az ugyet es a magyar mediat informalni!
Előzmény: robicsek (17421)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17422
Index:

"Úgy tudjuk, hogy nem mindegyik pilótának volt IFR jogosítványa, amely viharos időben vakon repüléshez szükséges..."

Az a vihar ellen véd, vagy az ellen nem véd? ;-)
robicsek Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17421
Ja, most a másik TV már finomit: nem személyzetet mond, hanem azt, hogy a Helios cég pilótái nem hajlandoak repülni.
Nem kéne a Heliosairnek helyesbitést kérni, ha csak azért nem hajlandoak repülni, mer nincs gép, és nem osztogattak nekik NIMBUS2000-t?
robicsek Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17420
hé, én tudom, (repultem má vagy 1 millio mérföldet utasként), pont azért irtam hogy mit hulyit a média.
Előzmény: heliosair (17406)
elemes Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17419
arpirambo,

Nezd csak meg a Pentagonba (allitolagosan) becsapodott 757-est!
Mekkora a luk a Pentagonban?Hova lett a gep szarnya?A farka?


Hmm, ha valóban 26 évet repülők között töltöttél, akkor bizonyára vannak elképzeléseid arról, hogy mennyire üreges és könnyű egy repülőgép. Vékony alumínium lemezek. Érdemi sérülést -- a 93-as oklahomai merénylet után minden kormányzati épületen, így a pentagonban is megerősített homlokzaton -- csak a törzs és a szárnyaknak a hajtóműig terjedő része okozhat.
Előzmény: Törölt nick (17410)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17418

Köszi Jazzman,

 

azt gondolom, az információkkal való gazdálkodás - akár nézem egyfajta sátorból belülről - is egy info. ITt már annyi egymásnak részben ellentmondó infó jött ki, hogy csuda, viszont a kérdések, amiket megfogalmazok (ezt magamnam mondom) egyiket sem válaszolják meg. Jogos, lezuhant és valami volt elötte, ennyit tudunk. Én ezt egy ilyen tragikusan szép feladványnak tekinteném magamtól. (OFF LKG :-) ON)

 

Másfelől, vannak biztosan tudható infók is, amelyek objektivek, és /vagy a média által tállalt moslék legutolsó verziója. Ezt már nem fogják visszamódositani, valószinüleg, ha már kiadták vagy kiszivárgott, azaz az utolsó infót mindig hitelesebbnek tekinthetjük, mint a 2 nappal azelöttit..)

 

A felvetett kérdésekben pedig kizárólag a TÉNYKÉNT kezelhető infókra támaszkodtam.

Előzmény: Jazzman (17416)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17417
Hát, ez kábé annyira tény, mint az ellenkezője.
Amúgy meg ezzel a linkkel is csak azt bizonyítod, hogy kaphat ez az elmélet nyilvánosságot, bárki olvashatja, a fekete napszenyások nem kontrollálják az ügyet.
Előzmény: Törölt nick (17412)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17416
A kérdések, amiket felteszel, mind jók, relevánsak.
Ha meg tudnánk válaszolni őket, akkor ki lenne bogozva az egész történet. :o)
Tényleg nagyon sok a kérdőjel és nagyon furcsa kérdőjelek ezek. Mindazonáltal én nem hiszem, hogy maszatolnak, szerintem egyszerűen csak nekik sincs még infójuk. Vagy ha van, bölcsen megtartják maguknak addig (és remélhetőleg tényleg csak addig), míg a vizsgálat le nem zárul és relatíve biztosak benne, hogy mi hogyan történt. Addig meg ugye a találgatás, szenzációhajhászás a média reszortja. És olyan értelemben ez jól is van így, hogy legalább ők (a kivizsgálók) nem adnak ki felelőtlen, elhamarkodott nyilatkozatokat. A kulcs nyilván az ő kezükben van, ha ők nem adják ki az infókat, akkor mi vajmi eredménytelenül próbálunk okosak lenni innen, mindenféle média által elszórt morzsákat felcsipegetve. Nekem eléggé úgy tűnik, hogy további infók hiányában megrekedtünk, ugyanazt őröljük már napok óta, de semmi nem sül ki belőle. Ami persze nem csoda: tényleges, adatszerű infónk nagyon kevés van. Jószerivel csak annyi, hogy lezuhant a gép. Ezen kívük szinte minden más spekuláció.
Előzmény: Bolivian Dancer (17413)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17415
Halló Navati!


>párszor ütköztünk már Fahegyen
Nem kétlem, de ha egy fényképpel felfrissítenéd a 16 kB-os memóriámat... (nyilvános az e-mail címem).

>közforgalom és kereskedelmi tevékenység határán mozgó teendők miatt.:-)
Csak nem a doktor urat idomítod? ;-) Sok sikert hozzá, mindkettőtöknek!
Előzmény: navati (17369)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17413

Elnézést, de szerintem a topick picit eltér eredeti céljától... Az még hagyján, hogy elég kevés és zavaros infóink vannak, amik a médiából származnak, de a az irányvonal is szétválik - a személyeskedésen és az OFF-oláson túl - műszaki, realisztikus és humán kérdésfelvetésekre és válaszokra.

 

Az én civil állásponton szerint ezt a kérdést jelen információbázis alapján könnyebb humán és logikai oldalról megközeliteni, mint technológiai szempontból. Nem szeretném az összeesküvéselméletem népszerüsiteni, de amit a 17311-ben leirtam még mindig értelmesebb magyarázat lehet talán, és valószerübb kérdéseket vet fel, mint a személyeskedés vagy off. Azt gondolom, mivel kevés infónk van, ezért az azokban tényként szereplő infókból lehet kiindulni, amig a vizsgálat le nem zárul - ami persze szintén lehet, hogy nem garancia semmire...

 

Azonban adott pár kérdés, mikor mettől meddig miért volt a gép, hol? Ezalatt mi nem történt, ami indokolt lett volna, és mi történt, - amit nem tudunk? Mi tartott közel 2 óráig a rádió kapcsolat elvesztésétől a becsapodásig? Ez nem műszaki kérdés, és nem összeesküvésgyártás, hanem fontos szempont. Az infók egymásnak ellentmondóak gyakran, ezt mindannyian látjuk: kihermetizálódás vs. levegőrendszer probléma, mind meghaltak már fent vs. sokan éltek a becsapódáskor (és még utána is) figyelem MÉDIA!! Miért nem volt rádiózás (vagy volt csak nem tudunk róla), miért nem volt vészsüllyedés, ha valaki aki elvileg értett hozzá próbálta vezetni a gépet, elvégre volt rá vagy 2 órája? Vagy nem volt annyi?

 

Persze ehhez hozzájön az összes eddig elhangzott szempont, kinek az érdeke, miért, miért nem vállalta a felelőséget, mit akart etc, de ezek nem a mi érdekkörünk, és ezek nem cáfolnak vagy nem támasztanak alá semmit.  Az már jobban talán, hogy le lehet-e annyira venni a fütést, hogy az utasok megfagyjanak és fulladjanak, miközben nincs kihermetizálódás?

 

Szóval a számomra - ahogy Számotokra is - rejtély az egész, de itt valami nem kerek... szerintem személyeskedés helyett inkább próbáljuk kirakni a puzzle-t szakértők és nem szakértőként gondolkodók.

 

A görög reakció nem teljesen meglepő, hogy lelőtték volna. Személy szerint hozzájárulnék, ha kérdeznének, hogy lelöjjenek bármely igazoltan magyar lakott területre zuhanó irányitatlan légijármüvet - MÉG AKKOR IS, ha esetleg rajta utazom - amennyiben az biztosan "nem lehozható" és becsapódása jelentős kárt okozna civil életekben (nem a Viktor bácsi szőlőjében, tyúkjaiban) . Ez esetben szerintem kapkodtak: túl gyors volt a mea culpa, milyen rossz helyzet volt. Ezzel egyáltalán nem állitom, hogy lelőtték a gépet, sőt biztos vagyok benne, hogy nem, hanem valami nem kerek ott sem.

 

OFF: részben újságiróként (szégyellem is a fajtám) valami határozott maszatolást érzek a háttérben, nem mondom, hogy hazudnak a média fele vagy valami nagy gebaszt titkolnak el, de valami töketlen tájékoztatás vagy maszatolás az van. ON

Jazzman Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17411
Ugyan már, ez merő paranoia.
Írhatsz róla? Írhatsz. (Most írtad le. Illetve legalábbis lebegtettel valamit, ami számomra nem teljesen dekódolható, de a hiba az én rendszeremben van.)
Bárki írhat róla. Bárki beszélhet róla. Ha valaki látott valamit, akkor az ziher, hogy kábé 3 percen belül megjelenik valami országos csatornán, mert ugye hírnév, tévé, lehet integetni anyunak, meg emlékiratokat írni stb., meg hát ezek a csatornák olyanok is, hogy hamarabb vannak a helyszínen, mint a kutató-mentőszolgálatok és hát szeretik is az ilyen sztorikat.
Nemigen hiszek abban, hogy jönnek a csúnya, fekete napszemüveges bácsik, csúnyán néznek ezerrel (ami fölösleges is lenne, hiszen nem is látszana a napszenya mögött), majd erre mindenki telerottyantja a gatyáját, és azóta is reszketve hallgat, mint szar a fűben. Lehet, hogy elkérték bevizsgálásra a közeli benzinkutak videóit (én is ezt tenném, ha ki akarnám deríteni, mi a szartól pottyant a fejemre egy repzaj), de nekem ez bizonyítékként sajnos nagyon zsenge, bármit is kívánnál alátámasztani vele.
Hogy hol a gép szárnya meg a farka? Mit tudom én, gondolom ott, ahol a többi alkatrésze, ha meg nem, akkor porrá zúzódott a becsapódáskor.
Ne légy má' ilyen, hogy mindent bekajálsz! (Honnan szeded az infóidat, ha nem a médiából?)
Előzmény: Törölt nick (17410)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17409
"ha jól tudom két vadászgép ment utána, tehát körbe sem kellett repülni"
Igen, de valaki említette itt (figyelmesen olvasok!), hogy a sztenderd eljárás az, hogy csak az egyik lopózik a gép mellé, a másik hátulról figyel csendben, gondolom, biztonsági okokból. Ezért írtam körberepülést. De igazából lényegtelen részletkérdés, hogy most körbe, avagy kétoldalról mellé.
Előzmény: Törölt nick (17395)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17408
ok, akkor ezt megtárgyaltuk kösz a helyesbítést
Előzmény: Jazzman (17407)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17407
Persze, hogy nem véletlen, hiszen véletlenek nincsenek. Ellenben az apparently iszonyatosan bevett mediális megjelölés, pont olyan, mint a reportedly. Minden angolszász cikkben találsz min. 3-at ebből és 4-et abból. Mediális szóhasználat, ennyi.
Előzmény: Törölt nick (17404)
heliosair Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17406
Az utasok ZU552-t lattak nem ZU522-t a masik hogy ugyan ugy repuljuk a jaratot a ZU522-t attol meg hogy lezuhant a gep a jarat megmarad... nem a jarat zuhant le igazabol hanem a gep
Előzmény: robicsek (17359)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17405
"így a görög állam helyett lehet a Heliost szidni és perelni"
Így is, úgy is a Heliost lehetne szídni, ugyanis az ő saruk lett volna az is, ha a gép lakott terület fölé repül és emiatt leszedik. Ezt legfeljebb a buta média tudná másképp tálalni, pedig ha az érzelmeket kikapcsoljuk, akkor egyszerű matek: lelövéssel meghal a fedélzeten tartózkodó x utas, lelövés nélkül meghal x utas + n földi áldozat, ahol ráadásul feltehetőleg igaz, hogy n>x.
Persze tegye fel a kezét, aki az érzelmeket ki tudja kapcsolni, tehát mégsem olyan egyszerű a képlet. De hibáztatni még egy lelövésért is lehetne a céget.
Előzmény: Törölt nick (17401)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17404

OFF

ok nem vitatkozom :D

szinonimái:  [syn: obviously, evidently, manifestly, patently, plainly, plain] azért ezek sokkal inkább jelentenek egyértelmű állásfoglalást, mint feltételezést

tipikusan olyan szó amit úgy értelmezel, ahogy szeretnél, gondolom nem véletlenül nem az obvious vagy az evidentet használták de nem is véletlenül nem az it seems like-ot

Előzmény: robicsek (17402)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17403
Angol nyelvlecke haladóknak: ON
"már bocs, de az apparently azt jelenti hogy kétségtelenül vagy nyilvánvalóan, nem pedig at hogy állítólag"
Jó lenne, ha dicsekvő angolunkat nem a Sztaki szótárra alapoznánk, ami kétségkívül hiánypótló és nagyszerű vállalkozás, ámde ugyanakkor komoly hiányosságai vannak.
Ellenben javaslom a cambridge-ék háza tájának felkeresését is, mert egy fokkal mégiscsak autentikusabbak, és mindjárt kiderül, hogy első helyen áll az "állítólag" jelentés: http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=3513&dict=CALD
Angol nyelvlecke haladóknak: OFF


"én nem csodálkoznék azon se, ha a végén kiderülne (vagy sose derülne ki), hogy mégis lelőtték a gépet"
Aha. És azóta sem jelentkezett egyetlen szemtanú sem, jó pénzért, hírnévért, benneleszekatévébenért, aki elővezette volna, hogy ő látta a robbanást a levegőben.
Kábé nyolcan mondták már el, hogy egy gép lelövését nemigen lehet eltitkolni, pláne nem egy annyira sűrűn lakott földrészen, mint Európa. Anno decibel az oroszok sem tudták eltussolni a koreai gép leszedését, pedig az még hidegháború volt, idegek és hazugsággyárak kihegyezve mindkét oldalon, ráadásul Szibériában történt, ahol közel-távol csak szovjetbarát medvék és jakutok tanyáztak. Aztán mégis milyen balhé lett belőle, nem is merték utána leszedni a Vörös térre betenyerelő aktivista fiút, pedig.
Előzmény: Törölt nick (17401)
robicsek Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17402
OFF
már bocs, de tévedsz, mégha némely szótárban az lehet is.
az apparently az kb olyasmit jelent, mit it appears that, it sounds as if, evidently, seemingly, etc etc.
Előzmény: Törölt nick (17401)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17401

már bocs, de az apparently azt jelenti hogy kétségtelenül vagy nyilvánvalóan, nem pedig at hogy állítólag

 

ezt a 2-7 ezret csak azért raktam be, hogy ez a legújabb teória... :D

 

én nem csodálkoznék azon se, ha a végén kiderülne (vagy sose derülne ki), hogy mégis lelőtték a gépet

csak így a görög állam helyett lehet a Heliost szidni és perelni

Előzmény: robicsek (17398)
robicsek Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17400
arrol nem is beszélve, hogy ez a 35000-2000-7000 eddig sehol nem szerepelt. Pedig ott voltak az F16ok, miért most jutott eszukbe?
Előzmény: Törölt nick (17395)
imaginary Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17399
Az mennyire jellemzo, hogy a data blackbox hasznalhato allapotban marad, de a hangrogzito tropara megy?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!