Meg hetfon lattam egy ilyen rekonstrualt animacios filmet a helyi Mega TV-ben, de nem ertettem sokat a szovegbol. Az latszott, hogy a korozes kozben erkezik meg a ket F-16-os, majd vegig ott vannak mellette a becsapodasig. Annyi remlik meg, hogy a gep bal oldalat mutatjak, ahogy atnez a vadaszgep pilota es ott a botkormanyra borult pilota, meg valaki all mellette. A Boeing tobbi reszet nem mutatjak, hogy korberepuli-e, de hat nem tudom mennyire keszult reszletes bemutatonak az egesz.
Szamomra az egyik legfurabb momentum, hogy akkor most mi is tortent a felszallas utan 25 perccel. Volt-e tenyleg valami hibabejelentes (azt olvastam a Helios szerint nem volt), ha igen, mi volt az, hogyan oldottak meg?
Mai Cyprus Mail:
"Reports circulating in airline circles in Cyprus say the German pilot contacted the company 25 minutes after the flight took off from Larnaca at 9am. He told them there was a problem. The warning system could be heard in the background, according to the reports. They said that the co pilot then came on the radio but he was incoherent, which according to experts, was a sign he was losing consciousness at that early stage but he appeared to be saying they could not get the pressure to the right level."
Gyerekek van egy felvetesem... vagy legalabb is tolem hogy amig nem zarul le a kivizsgalas addig en mar nem probalok meg talagatni. Mar tvt sem nezek a madia mondjon amit akart. Ugyis csak felidegesitem magam...Szoval tolem az elozo napi helyzeteket hallottatok..innen tovabb nelkulem ha valaki akar az keressen meg privatban!
Na az illeto is eddig a pillanatig dolgozott volna, ha az enyem lenne a TV csatorna! Raadasul meg a konkurrencianak is szolnek, a fair play szellemeben, mert ilyen alak meg naluk se dolgozzon.
> A hölgy búcsúzásképpen kifejtette azt, hogy neki ehhez a beszélgetéshez sem kedve > sem ideje nincs, és a távkapcsoló megfelelő gombjának megnyomását ajánlotta, mert > nem kötelező őket nézni.
Megcsinaljuk:)???? Majd beszelek a Helios fejeivel es meglatjuk mi lesz! Ha mast nem legalabb korrekciora kerjuk oket! Majd meglatjuk mit szolnak hozza ha felhivom oket!???
Mar a 21-esben is volt robot, me' pont a 16-osban ne lenne? Akkor meg azt csinal, amit akar. Ha jol lathato helyen van (ott kell lennie), a nagy madar ugysem fog belefordulni...
Ezzel szvsz törvényt is sértettek, ha az ORTT-nél feljelentik, kapnak ők is egy órás feketeképernyőt. Csak az a baj, hogy 24 órán belül kell megtenni a bejelentést. Viszont a tájékoztatás kifejezetten sérti a Helios érdekeit, ráadásul hazugság, úgyhogy a Helios simán beperelheti őket hitelrontásért. Akár a Helios, és a pilóták egyenként, akiket azzal vádolt, hogy nem szálltak föl. Talán mintha ezt tehetnék nem magyar bíróságon is - ott meg a TV2 nem úr, úgy elpicsázzák, mint annak a rendje.
Ramius: okes, csak nezd meg hol a bot a 21esben meg hol az F16osban... Ezt a madarat bal kezzel nem lehet vezetni - ha be vagy kotve az ulesbe, legalabbis nem ered el a sticket rendesen ballal - meg az en hosszu kezemmel sem. Szoval HA a Helios jobbra volt tole, akkor bal kezzel kamerazott - az picit nyugos lehet, nem? Semmi sem lehetetlen, de azert ez picit fura.
Nem szállhat fel az Airbusz a kényszerleszállás után
2005. augusztus 18. 11:57
MNO
A hajtómű műszaki hibája miatt nem szállhat fel az a Airbusz 300-as utasszállítógép, amely kényszerleszállást hajtott végre csütörtökön reggel hét óra előtt Ferihegyen – értesült a HavariaPress. A hírügynökség úgy értesült, hogy a gépet üzemeltető török FlyAir, fapados légitársaság mentesítőjáratot küld a Budapesten rekedt utasokért, akik várhatóan délután 14 óra körül indulhatnak tovább Brüsszelbe.
Mint ismert: a gép Isztambulból tartott Brüsszelbe, amikor az egyik hajtómű meghibásodást jelzett. A pilóta leállította a hibát kijelző hajtóművet és engedélyt kért a kényszerleszállás végrehajtására a magyar főváros légikikötőjében. A kétszázkilencvenhárom utassal és tizenegy főnyi személyzettel a fedélzetén érkező gépre nagy számú tűzoltó várt a repülőtéren. Az Airbus végül minden bonyodalom nélkül, sikeresen landolt Ferihegyen.
A meghibásodott gép hajtóművét valószínűleg itthon javítják majd meg. Az elromlott motor szétszerelést jelenleg műszaki szakemberek végzik.
Ennyit ér, a TV-elleni harc. Majdnem off... Valaki már megpróbálta bebizonyítani a saját igazát és lásd, csak meddő vita lesz belőle. Én lassan osztok mindent kettővel, amit bemondanak :-)) Ill. mostanában nem nézem.
Milyen érdekes, hogy ezek a lapok nemigen mutogatják at épület belső rétegeit áttörő hajtóműveket, nehéz öntvényeket, a hosszirányban viszonylag merevebb törzset, a futóművet...stb. Pertsze azok a képek nem férnek bele az összeesküvéselméletbe, amit sokan oly szívesen fogyasztanak. Szintén nem mutatják, hogy a pentagon előtti terület nem sík, hanem egy enyhe domb mögött csapódott be a gép, így azt síkban fotózni egyenesen csalás, ha arányokat mutogatunk.....
A hazai média ezek szerint a hazai médiából informálódik. Mondjuk ez látszik is.
Ha esetleg valaki szeretné felhívni őket
Falra borsót? Lehet, csak nem sok értelme van.....
és a távkapcsoló megfelelő gombjának megnyomását ajánlotta
Ez viszont már teljesen korrekt. Bár én már rég továbbfejlesztettem, ha elromlik véletlen a tévémben a tuner akkor nem kell kicseréltetnem, a DVd player egyáltalán nem igényli ezt a featuret, azt az 1-2 meccset meg vagy a szomszédban vagy pótmegoldással is meg lehet nézni.
Egyébként az online sajtóból is sikerült "megtudnom" fél napon belül, hogy --a gép azért zuhant le, mert beszorult az ajtó --a gép azért zuhant le, mert kinyílt az ajtó --néhány utas túlélte a balesetet, de meghalt (biztos a boncoláskor).
Ja, és valamelyik rádióban így mondták be a tegnapi kényszerleszállást: ".... röviddel érkezése előtt kényszerleszállást hajtott végre ...."
Nos, az F-16-ost (egyes holivudi filmeket leszámítva) vérprofik repülik.
Kézben tartott géppel fényképezni még a közismerten sok kéz és lábmunkával repülhető MiG-21-esből is szoktak.
(Mivel nem akarok neki rosszat, mert lehet, hogy még most is fenékenbillentenék, így nem mondom meg ki és hol tartott előadást, amelyet egy zsák olyan képpel illusztrált, amit állig felfegyverzett MiG-21-esből készített...)
Manapság, a 20 dekás, 3x10x15 centis gépek korában nem igazán gond a gép szállítása sem...
Szerintem fedélzeti gáztámadás volt...a terrorista a kristályos anyagra öntötte az ásványvizét ami beindította a gázfejlődést, a légkondi meg szétdobta az utastérben. mindenki elkábult, illetve azonnal meghalt. Csak a véletlenül koleszterincsökkentőt szedő pilótaképesítéssel rendelkező egyén tért magához 2 óra múlva (mert a gyógyszer védettséget okozott nála), de akkor már késő volt... Szerintem valami ilyesmi történhetett.
Magyarország egyik VEZETŐ kereskedelmi csatornája tegnap este a Tények című műsorában sok okosságot mondott.
1. A Helios pilótái nem hajlandók repülni
2. A Helios nem jön a Ferihegyen rekedt utasokért, értük a Malév küld gépet
Ma kb. 3 perc alatt kiderítettem, ki ad a Helios részéről hivatalosan tájékoztatást, valamint hogy a Helios gépei repülnek.
Ezután felhívtam a TV2 Tények szerkesztőségét, akiktől a következő válaszokat kaptam.
A hazai médiából, valamint a Larnacán várakozó utasoktól kapják az információkat.
Nekik arra nincs idejük, hogy interneten bárminek is utánnanézzenek.
A hölgy irigyelte az időmet, amit erre tudtam fordítani (3 perc), majd megkérdezte, hogy mit is szeretnék.
A válaszomra (korrekt tájékoztatás, és a tények ismertetése, ha már ez a műsor címe) a közönségszolgálatukra irányított, valamint felhívta figyelmemet, hogy írásban és jogi úton is emelhetek panaszt.
Ha esetleg valaki szeretné felhívni őket (már csak az idegesítésük miatt is, hátha elkezdenek dolgozni... akkor a 467-6460-as számon megteheti)
Kezd elegem lenni a dilettáns és hazug magyar médiából.
A hölgy búcsúzásképpen kifejtette azt, hogy neki ehhez a beszélgetéshez sem kedve sem ideje nincs, és a távkapcsoló megfelelő gombjának megnyomását ajánlotta, mert nem kötelező őket nézni.
Jazzman: a dekompresszio feltetelezes onnan szarmazik szerintem alapvetoen, hogy az utas oxigenmaszkok kinti allapotban voltak. Amint pedig itt ezt mar a kollegak szepen kifejtettek, azok automatikusan csak 14.000 ft folott oldodnak ki, alatta csak manualisan.
A vadaszoknal a felzarkozas az azonositando POLGARI gephez nem javaslat, hanem eloiras. Hatulrol megkozelites, bal oldalra zarkozas, utaster majd a pilotafulke szemrevetelezese - kicsit a gep ele-balra helyezkedes, hogy a pilotak lassak a masik gepet. Katonai gep eseteben termeszetesen mas, de egy utasszallitot egyszeruen nem vagy felhatalmazva korulrepkedni az allig felfegyverzett gepeddel. Legalabbis amig erre az iranyitas (katonai) meg nem ker nyomatekosan.
Nekem ez a kameras dolog a legbudosebb per pillanat az egeszben - az F16oson a beepitett kamera csak a HUDot veszi ugyanis, es nem elforgathato. Azt nehezen hiszem, hogy a pilota annyira verprofi lett volna (bar nem kizarhato), hogy kezi kameraval csinalt volna felvetelt, mikozben szoros kotelekben repul egy geppel, amirol fogalma nincs, hogy mit fog csinalni a kovetkezo masodpercben...
Ezen kivul az egyetlen lehetoseg a felderitokontener(es tarsai) lenne, de nem hiszem, hogy ez szeria fuggesztmeny lenne egy keszultsegi gepen. Tobbek kozt azert sem, mert nagyon erzekeny joszag.
Szoval tovabbra is max. osszeeskuves-elmeleteket gyarthatunk, amig nem derul ki valami. Fura, hogy egyre tobb dologrol derul ki, hogy nem is ugy volt, illetve hogy megsem ugy volt ahogy eredetileg kozoltek, hanem valahogy mashogy...
Az uzemanyag kifogyas megint nem egyertelmu szamomra... Ha kifogy, akkor sem esik le a gep, mint egy darab ko - foleg ha valaki olyan ul elol, aki mar valaha leszallt barmilyen repulovel... Fura.
Azt már kiveséztük, hogy a rendeletek nem tartalmaznak ilyen előírást, meg azt is, hogy bizonyos esetekben nem baj ha nem szoros a kötelék, nagyobb gáznál, meg jó. Az előzetes felkészülésről is volt elég szó, szerintem azóta már visszaolvastál.
Amiért írok, az az utolsó kérdésed. Még érvényben van az MRSZ kiképzési tematikája amit a hatóság is elfogadott, és ez tartalmazza a különböző ki- és átképzéseket. Itt találhatsz egy fejezetet a kötelék kiképzésről.(Valahol a VI. vagy fölötte) Kb. 5 óra a képzés időtartama, minimum órára (előképzettség) nem emlékszem. A nehézség, hogy két ill. három gépből álló kötelékgyakorláshoz ennyi lehetőleg egyforma gép kell, és az sem baj, ha van ennyi növendék. Persze, ha van pilcsi aki éppen gyakorolni akar, úgy sem rossz. Kell még a növendékek számának megfelelő oktató, és egy kalap pénz. A kiképzés végén üzemeltetőí vizsga + beírás a startkönyvedbe.
Hozzáfűzném, hogy az NTSB-nek viszonylag jó módszere, hogy a balesetek után közvetlenül szervezett módon intézi a sajtótájékoztatókat. Ha kell naponta, azután ahogy eltompul a közönség érdeklődése, ritkábban. Nem feltétlenül mondanak új dolgokat minden nap, van hogy csak annyit, most éppen mi következik, illetve találtak-e érdemi új információt azóta. Gyakran a spekulációkat is szortírizzák, a "szinte biztos, hogy nem"-től a "figyelemet érdemel" kategóriákban.
A hamis és torz információk legjobb ellenszere a konkrét és pontos információk megadása. Még akkor is, ha a konkrétumok a nagyközönség számára unalmasak, és nem adják el a napi újságot.
A Pentagonos gépről neeeeee nyissunk vitát, könyörgöm! Amerikában terabájtok millióit gépelték tele erről, és senki nem győz meg senkit. Számomra az volt a tanulságos, amikor "na, és hol van legalább egy géproncs?" kérdésre belinkelt valaki egy képet egy tényleges kisebb roncsdarabról, ami még a becsapódás előtt levált a gépről. Reakció 1: "Ez fotoshop.". Még egy link, más szögből ugyanaz a darab. Reakció 2: "A titkosszolgálat tette oda megtévesztésül."
Félreértés ne essék, igenis vannak kisebb-nagyobb összeesküvések. Csakhogy az összeesküvők is emberek: hibázhatnak, tévedhetnek, késlekedhetnek stb. A rossz összeesküvés-elméletet onnan lehet felismerni, hogy az összeesküvőket tökéletesnek és mindenek felett álló hatalmúnak feltételezik, az őket leleplezni kívánókat pedig aránytalanul butának és tehetetlennek.
A látszat minden a közfigyelmet felkeltő balesetnél ez. Szerintem nem suműákolásról van szó, hanem atavisztikus ellentétről. A sajtónak hír kell, minél több és minél gyorsabban. A kivizsgálók pedig a szakma alapvetéseinek megfelelően úgy vágnak neki a dolognak, hogy eredendően nem zárnak ki semmit, főleg nem mérlegelnek lehetséges okok között azon az alapon, hogy tetszik nekik vagy sem.
Súlyos hiba egy vizsgálatnak prekoncepcióval indulni, mert az ember tudat alatt is eleve az elgondolását alátámasztó jeleket keresi és veszi észre és hajlamos elmenni más, a forgatókönyvébe nem vágó tényezők mellett.
A dolog inkább úgy működik, hogy az első napok mindenfajta következtetés levonása nélküli adatgyűjtéssel zajlanak. Ha már megvizsgálták a helyszínt (ami egy ilyen méretű balesetnél ugyancsak nem rövid idő), kiértékelték az adatrögzítőket, beszerezték a rögzített radar adatokat, az irányítás rögzített szövegeit, a repülőgép okmányait, a személyzet korábbi orvosi/szakmai dokumentációit, a meteorológiai szakértői jelentést, a boncolási jegyzőkönyveket stb. elkezdik az eseményeket a lezuhanás helyétől térben és időben visszafejteni. Ennek során bizonyos lehetőségek kizáródnak, más lehetőségek valószínűsége erősödik. Aztán ha mindenki elég gyorsan dolgozik egy, másfél év múlva elkészül a kivizsgálás jegyzőkönyve. A folyamatban éppen a prekoncepciók elkerülésére és hogy a sajtó egy megszerzett részeredményt ne ordítson világgá mint a tragédia egyetlen okát, igen bonyolult feladat a vizsgálóknak a sajtó felé nyilatkozni.
Ezért egy vizsgáló vagy más szakember a baleset másnapján maximum olyanokat tud mondani, hogy "jelenleg nem zárhatjuk ki a kondicionáló rendszer hibáját", vagy "a pilóták feltehetően cselekvésképtelen állapotban voltak" esetleg "az ilyenkor szokásos kényszerhelyzeti eljárás az, hogy".
Ez a sajtónak nem elég konkrét, ezért élvezettel fogadják a "gépről érkezett" sms-eket a kékre fagyott pilótákról, a szeretteiktől búcsúzó utasokról, tüdőbe került füstről és boldogan mutatnak be minden futóbolondot "szakértőként" aki hajlandó az elméleteit elég határozottan állítani, holott hasonló kategóriájú repülővel soha semmilyen formában nem került kapcsolatba.
Egyébként - hogy én is bedobjak valami horrorisztikusat az erre fogékonyak kedvéért - azt hogy az áldoztok éltek-e a becsapódáskor nemcsak a tüdőbe került füstből nyomaiból lehet tudni, hanem sokkal biztosabban a testek sérüléseiből. Egy valamirevaló patológus azonnal megállapítja egy holttest sérüléseiről, hogy az még fennálló vérkeringés/vérnyomás mellett keletkezett vagy sem, bár ez talán nem fest jól az ujságban ezért maradnak a füstös válozatnál.
Nagyon jó topic!
Nekem a leggyanusabb az elejétől fogva a ciprusi/görög balesetben, hogy azt szajkózták jött 1 sms (illetve több sms) az utasoktól hogy mind megfagyunk, stb.
SMS????????Halál előtti streszben valaki pötyögtet??????Nem hívás a szeretteinek, hanem egy kib*ott sms.
Na neeeem És hol? Megfagyni 10000m-en szoktak, nem pár 100-on. 10000m meg lakott terület fölött sincs térerő. HMMMMMM
Hazudnak.