Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

VolksrodZoli Creative Commons License 2017.01.22 0 0 42464

 

Kire vonatkozhat a 150000 ?

daty55 Creative Commons License 2017.01.22 -1 0 42463

És ott van mellette a másik megjegyzés:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142529848&t=9147790

Előzmény: Mnagy (42462)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.22 0 0 42462

Nem!!

Ezt a hozzászólást olvasd el figyelmesen!

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142529804&t=9147790

Előzmény: Berci666 (42461)
Berci666 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 42461

Na de most akkor holnap lehet büntetlenül menni pesten mopedautóval vagy sem?

Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 42460

A dolgot az élezi ki , hogy gyors lefolyású . A KRESz változásai nem egy fagyos hétvégén szaladnak végig , hanem hetek-hónapok alatt . Itt viszont arról van szó , hogy előtte pár napig emlegették a riasztási fokozatot ( vagy melyiket) amiből az időjárási helyzettől függően bármi lehet -- majd vasárnap meghozzák a hétfőre érvényes korlátozást .

Aki vasárnap reggel még Szenegálban ébredt , késő éjjel érkezett Lisztferihegyre , hazataxizott , aludt hétfőn délig , majd lement a kocsijához , beült -- az mit csinált rosszul ?

Előzmény: Törölt nick (42457)
daty55 Creative Commons License 2017.01.22 -1 0 42459

Ebben is van valami.

Nem vagyok én köteles semmiféle médiát nézni/olvasni/hallgatni.

 

Persze erre is van már kész válaszuk: "a törvény nem tudása nem mentesít a büntetés alól".:-((

Előzmény: Törölt nick (42443)
daty55 Creative Commons License 2017.01.22 -1 1 42458

És aki csak szilárd tüzelésre van beállva, az mit csináljon?

Irreális amit kérnek.

Itt repkednek a -20-ok, ha egy órát kihagyna a fűtés, már gond lenne.

Miért akarják hátrányosan megkülönböztetni a vegyes tüzeléssel élőket a gázosoktól?

(Kérdezem én, pedig csak gázzal fűtök.)

 

Ők másodrangú állampolgárok?

Miért nem engedi le reális árra a gáz árát a kormány (mint más országokban) akkor biztosan többen fűtenének vele.

 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (42442)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42457

Ez így van, de neccesnek tartom hogy 150 ezerig terjedő pénzbírságot kaphatsz annak következményeként, ha egy vasárnap valamilyen oknál fogva kihagytad az életedből a közhíreket. 

 

Ebből nekem az jön le hogy függeni kell bizonyos csatornáktól : merthogy tévézni és internetezni anélkül is lehet hogy ezeket a csatornákat néznéd, de mint jelen eset mutatja : nem teheted meg hogy nem nézed (?). És aki ezt kitalálta annak is természetes, hogy az emberek többsége függ ezektől a csatornáktól. 

Előzmény: WooDoo (42455)
somi1955 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42456

Nálunk,( a nagy faluban) átestünk a ló másik oldalára ez ügyben.

Értem én,hogy tájékoztatás,meg előírás,de az alkalmazás eleinte állat módon történt.

Az iszonyatos hangerőtől sokan frász kaptak,főleg a gyerekek.

Most már visszavettek a brutál módból,de a háborút átélt korosztályban még így is rossz emlékeket ébreszt.    A rendszert kellemes zenével,szolid hangerővel is lehetne tesztelni,de a döntéshozóknak ez sajnos meghaladja a képzeletét.

 

http://16.kerulet.ittlakunk.hu/utcak-terek/161103/figyelem-hetfon-ujra-szirenaproba

Előzmény: Bakancs4 (42448)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42455

A Magyar Közlönyt se kötelező olvasni, de attól még az abban megjelenő jogszabályokat be kell tartani. 

 

Biztos van valami elvárható tájékozódási kötelezettség a joggyakorlatban, egy jogász biztosan tudna róla nyilatkozni.

Előzmény: Törölt nick (42450)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42454

Kérdéseid messzire mutatnak, csak nem jutnak oda. A jogszabály nem ismerete nem mentesít semmi alól, amennyiben eleget tesznek a jogszabályban előírt módokon történő kihirdetésnek. Mindenkinek a lakásába nem kopoghatnak be.

Előzmény: Törölt nick (42443)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42453

Jó amit írtál, de van még néhány releváns eset a büntethetőséget kizáró, illetve megszüntető okok között :)

Előzmény: WooDoo (42445)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42452

Azért Bp-en van néhány nagy kerület, melyek jelentős kertesházi övezettel bírnak. A budaiakat nem említem, ott vastagabb réteg lakik. De a teljesség igénye nélkül: XVIII (Imrei része szinte csak kertes,

XXI Pl királyerdő, XX, XIV,XV, IV) stb

Előzmény: kiggyo (42446)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42451

Az magámügy, ki és mennyit ismer a módosult KRESZ-ből, BTK-ból, stb. Megjelenik a közlönyben, ott feltüntetik a hatályát, aztán annyi. A "migránsoktól" már mindnyájan rettegünk, hála a sok plakátnak, a munkánkat is féltjük, nehogy elvegyék, hiszen annyian akarnak Magyarországon letelepedni, hogy az csoda. Mondjuk az ilyesmire mint a szmogriadó is szánhatnának valamely megismerési felületet a köztereken, le van tojva, nyúljanak ebből is, megszoktuk.

Előzmény: Törölt nick (42450)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42450

És az benne van valamilyen jogszabályban, hogy egy nap se tehetem meg, hogy nem nyúlok tévéhez, rádióhoz, internethez ? Anélkül nem lehet vasárnap ? Kissé ki van sarkítva, de én az elvet aggályosnak tartom. 

Előzmény: WooDoo (42445)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42449

Igen, a kereslet-kínálat találkozik, egyik kitermeli a másikat :)

 

Előzmény: Bakancs4 (42439)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42448

Amikor meglátom az ilyenféle plakátot

mindig azon tűnődök , hogy vajon hányan lehetnek széles e hazában akik innen , az utcai plakátokból szereznek erről tudomást ? Túl sokan aligha , de azért a tradíció folytán körberagasztják az országot .

Én még emlékszem arra , hogy kisgyermekkorom falujában a hirdetményeket KIDOBOLTÁK ! Hogy ne szaladjunk el nagyon , ez a hetvenes évek legeleje volt . Jött a kisbíró , verte a dobját , majd harsány hangon felolvasta a közt érintő dolgokat . Újabb dobpergés , továbbment ( gyalog , talán biciklin ? )  és egy sarokkal arrébb kezdte elölről . A 800 lakosnál működött , de egy szmogos nagyvárosban nem lenne túl hatékony . Aztán átköltöztünk egy másik faluba , ahol már a korszerű , recsegős és alig érthető hangszórók voltak -- asszem ezeket nevezte Moldova lármafának .

Előzmény: Törölt nick (42443)
kiggyo Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42447

Ilyet is láttam már, agyament.

 

Sőt, amiatt is csinálnak ilyet hogy hamarabb véget érjen a lízing, és megvehessék az autót olcsón.

Előzmény: Malaguszti (42444)
kiggyo Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42446

"Az is ténykérdés amit Bigyo4 ír : egyértelműen a fűtés okolható a szmogért , nem a közlekedés . "

 

Ez igaz is, tapasztalom falun, kisvárosban.

 

De BP-en nem állja meg a helyét szerintem. A gáz, távhő nem csinál nagy szmogot.

 

A gond inkább a száraz időjárás, szélcsend.

 

Elképesztően alacsony a páratartalom az előző évekhez képest.

 

 

Előzmény: Bakancs4 (42442)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42445

Ha valaki nincs tisztában a jogszabályokkal, az még nem mentesíti a következmények alól.

 

Csak abban az esetben nem büntethető az elkövető, ha alapos oka volt feltételezni, hogy a cselekménye nem jogszabálysértő. Ez elég szubjektív, de néha járható út.

Előzmény: Törölt nick (42443)
Malaguszti Creative Commons License 2017.01.22 0 0 42444

És aki meg előrefele tekeri az óráját, (költségtérítést kap km után) azt meg tüntessük ki?

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42443

“Érdekes ez a szmog kérdés.”

 

Hát az. 

 

Mi alapján büntetnének meg holnap 150 ezerig ? Nem néztem vasárnap tévé híradót ami manapság az egyik-másik politikai párt mocskolásáról szól oda-vissza, attól függően melyik csatornát nézed ? Nincs tv-m ? Nem hallgattam rádiót ? Nincs rádióm ? Nem olvastam vasárnap az interneten hírportálokat ? Elromlott a számítógép vagy nincs is ? Rosszul voltam egész nap, nyomtam az ágyat ? Messze menő kérdések. 

Előzmény: BIGYO4 (42433)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42442

Az újonnan forgalomba helyezendő mopedautóknak már legalább Euro 4-es besorolással kell rendelkeznük -- ez gyakorlatilag megköveteli a közös nyomócsöves számítógépes rendszert . Ugyanitt teszem hozzá , hogy a teljesítmény 6 kW-ra nő , de lökettérfogat kap 500 ccm-es limitet .

 

Kalifornában a kerti gépeknek is van valamiféle környezetvédelmi besorolásuk állítólag .

 

Az is ténykérdés amit Bigyo4 ír : egyértelműen a fűtés okolható a szmogért , nem a közlekedés . Mindenesetre kérték a rádióban a lakosságot , hogy mérsékelje a szilárd tüzelőanyagok használatát -- nagyon vicces , mínusz tizenakárhány fokban ...

Előzmény: WooDoo (42431)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42441

A Km óra visszatekerés akkor él, ha rajtakapják az elkövetőt.... ennyi!

WooDoo Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42440

A szmog kialakulását leginkább az időjárás befolyásolja, ha fúj a szél nem gond a füst.

Az autók biztosan ludasak a rossz levegőért, mert pl. Londonban ipari üzemek alig vannak, a szilárd tüzelőanyag meg be van tiltva, mégis gyakran van szmog riadó. A lakások fűtését nem lehet kikapcsolni, de az autók közlekedését lehet korlátozni.

 

Normális világban szerintem nem lenne irreális elvárás a városlakók részéről, hogy aki nem ott lakik, az tegye le az autóját a város szélén, és használja a tömegközlekedést. Természetesen tudom, hogy ennek nálunk nincsenek meg a feltételei. Döbbenetes mennyi autó özönlik be reggelente a nagyvárosokba, hosszú távon ez is tarthatatlan állapot, valamit majd ki kell rá találni.

Előzmény: BIGYO4 (42433)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42439

Nyilván nem mentesít senkit az erkölcsi felelősség alól az irreális vásárlói elvárás , de amikor a valós futásteljesítményű jármű eladhatatlan akkor azért a vevői szegmensnek is el kellene gondolkodnia . Lásd :

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye/

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/30/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye_2._resz/

A másik kérdés pedig ugye az , hogy minek a km-ere . Mert -- mint már említtetett --másképp tekintendő a néhány éves , az élettartamán még bőven belül levő , szervizkönyves jármű óraállása , mint az életét leélt , az eredeti ár töredékéért árult , esetleg párszor átépített masinák órái . Nyilván jogos elvárás lenne a többmilliós járművet venni szándékozó részéről , hogy pontos képet kapjon erről , de valahogy ez a helyzet előállt , és az előállása hosszú folyamat volt amihez több tényező kellett . A magyar szabályozás valóban bosszantó , senkinek semmibe nem kerülne ha ezeket az adatokat hozzáférhetővé tenné : erre utólag , a jármű megvásárlása UTÁN  talán lesz lehetőséged . Röhej .

De mint írtam nem érint a dolog , nem adok-veszek abban a szegmensben semmit , se mopedautót , se normál járművet .

Előzmény: BIGYO4 (42426)
kiggyo Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42438

Iszonyat jó az amcsiknál a CarFax rendszer is.

 

30 dolcsiért mindent megkapsz az autóról, egy alvázszám kell csak hozzá.

 

Minden rendszerből gyűjtenek adatot, szervizek, biztosítók, stb...

 

Az én autómról mindent tudok, mikor hajózott be USA-ba, mikor állították forgalomba, milyen szervízeken vett részt, mikor adták el a következő tulajnak, mikor törték össze, mikor hajózott ki az országból, milyen óraállással. Még a baleseti bejelentőlapot is le tudtam tölteni, amit a rendőr töltött ki, nevekkel, sérülés típusával, mindennel együtt nyilvános. 

 

Aztán jön a magyar nyilvántartás, és hoppá, ki gondolta volna: tolatva mentek vele elég sokat, mert az óraállás kevesebb lett :-)

Előzmény: WooDoo (42435)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42437

Általában nem csökken a futott km-ek száma, hanem egy 2006-os autó futott 20012-ig 160.000 km-t, majd 2012-től 216-ig 5000 km-t. Ilyesmik derülnek ki. Átlagban a kultúráltabbak egy dízelnél "csak" 100.000-t húznak vissza. Némelt tipusnál a BSI is jegyzi a km-r, ott nem 3 perc a visszatekerés, de ügyesek honfitársaink.

Előzmény: WooDoo (42435)
kiggyo Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42436

Én tudok is olvasni, de az emberek jelentős része nem.

Ők hiszik el hogy ugyanaz az, csak olcsóbban egy rendes cégtől, mert nem nyerészkedett rajta a másik csúnya mocskos cég, erre akartam célozni.

 

Ők hiszik el azt is, hogy olcsón kaphatnak jó autót a használtpiacon, és milyen mákjuk van.

Pedig ha megnéznék, kinn drágább mobile-n a kiszemelt jármű ugyanennyi km-rrel, és még a nepper be is hozta, le is műszakiztatta, csak nekik.

 

Én megértem mindkét felet hogy miért alakult ez így, szerintem mi fogyasztók is hibásak vagyunk benne.

 

Ettől függetlenül sokkal komolyabb szabályozás, büntetés kellene mindenre.

 

Előzmény: BIGYO4 (42432)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.22 0 1 42435

Hollandiában gyakorlatilag nem lehet autót eladni NAP igazolás nélkül. Ez egy állami nyilvántartás, de telefonról is bárki ingyen lekérdezheti, csak a rendszámot kell beírni. Nálunk is van már hasonló nyilvántartás, de senkit sem zavar az okmányirodában, ha csökken a futott km-ek száma. 

 

Simán lehetne egy egész Európára kiterjedő adatbázist létrehozni, csak annyira nem érte még el az ingerküszöböt a téma, hogy a jogalkotók is rámozduljanak. Pedig ha valamit akarnak, akkor meg tudják csinálni. Mint pl. ahogyan a roaming díjakat is el tudták törölni, de az nyilván sokkal több embert érintett.

Előzmény: BIGYO4 (42432)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!