A dolgot az élezi ki , hogy gyors lefolyású . A KRESz változásai nem egy fagyos hétvégén szaladnak végig , hanem hetek-hónapok alatt . Itt viszont arról van szó , hogy előtte pár napig emlegették a riasztási fokozatot ( vagy melyiket) amiből az időjárási helyzettől függően bármi lehet -- majd vasárnap meghozzák a hétfőre érvényes korlátozást .
Aki vasárnap reggel még Szenegálban ébredt , késő éjjel érkezett Lisztferihegyre , hazataxizott , aludt hétfőn délig , majd lement a kocsijához , beült -- az mit csinált rosszul ?
Ez így van, de neccesnek tartom hogy 150 ezerig terjedő pénzbírságot kaphatsz annak következményeként, ha egy vasárnap valamilyen oknál fogva kihagytad az életedből a közhíreket.
Ebből nekem az jön le hogy függeni kell bizonyos csatornáktól : merthogy tévézni és internetezni anélkül is lehet hogy ezeket a csatornákat néznéd, de mint jelen eset mutatja : nem teheted meg hogy nem nézed (?). És aki ezt kitalálta annak is természetes, hogy az emberek többsége függ ezektől a csatornáktól.
Nálunk,( a nagy faluban) átestünk a ló másik oldalára ez ügyben.
Értem én,hogy tájékoztatás,meg előírás,de az alkalmazás eleinte állat módon történt.
Az iszonyatos hangerőtől sokan frász kaptak,főleg a gyerekek.
Most már visszavettek a brutál módból,de a háborút átélt korosztályban még így is rossz emlékeket ébreszt. A rendszert kellemes zenével,szolid hangerővel is lehetne tesztelni,de a döntéshozóknak ez sajnos meghaladja a képzeletét.
Kérdéseid messzire mutatnak, csak nem jutnak oda. A jogszabály nem ismerete nem mentesít semmi alól, amennyiben eleget tesznek a jogszabályban előírt módokon történő kihirdetésnek. Mindenkinek a lakásába nem kopoghatnak be.
Azért Bp-en van néhány nagy kerület, melyek jelentős kertesházi övezettel bírnak. A budaiakat nem említem, ott vastagabb réteg lakik. De a teljesség igénye nélkül: XVIII (Imrei része szinte csak kertes,
Az magámügy, ki és mennyit ismer a módosult KRESZ-ből, BTK-ból, stb. Megjelenik a közlönyben, ott feltüntetik a hatályát, aztán annyi. A "migránsoktól" már mindnyájan rettegünk, hála a sok plakátnak, a munkánkat is féltjük, nehogy elvegyék, hiszen annyian akarnak Magyarországon letelepedni, hogy az csoda. Mondjuk az ilyesmire mint a szmogriadó is szánhatnának valamely megismerési felületet a köztereken, le van tojva, nyúljanak ebből is, megszoktuk.
És az benne van valamilyen jogszabályban, hogy egy nap se tehetem meg, hogy nem nyúlok tévéhez, rádióhoz, internethez ? Anélkül nem lehet vasárnap ? Kissé ki van sarkítva, de én az elvet aggályosnak tartom.
mindig azon tűnődök , hogy vajon hányan lehetnek széles e hazában akik innen , az utcai plakátokból szereznek erről tudomást ? Túl sokan aligha , de azért a tradíció folytán körberagasztják az országot .
Én még emlékszem arra , hogy kisgyermekkorom falujában a hirdetményeket KIDOBOLTÁK ! Hogy ne szaladjunk el nagyon , ez a hetvenes évek legeleje volt . Jött a kisbíró , verte a dobját , majd harsány hangon felolvasta a közt érintő dolgokat . Újabb dobpergés , továbbment ( gyalog , talán biciklin ? ) és egy sarokkal arrébb kezdte elölről . A 800 lakosnál működött , de egy szmogos nagyvárosban nem lenne túl hatékony . Aztán átköltöztünk egy másik faluba , ahol már a korszerű , recsegős és alig érthető hangszórók voltak -- asszem ezeket nevezte Moldova lármafának .
Ha valaki nincs tisztában a jogszabályokkal, az még nem mentesíti a következmények alól.
Csak abban az esetben nem büntethető az elkövető, ha alapos oka volt feltételezni, hogy a cselekménye nem jogszabálysértő. Ez elég szubjektív, de néha járható út.
Mi alapján büntetnének meg holnap 150 ezerig ? Nem néztem vasárnap tévé híradót ami manapság az egyik-másik politikai párt mocskolásáról szól oda-vissza, attól függően melyik csatornát nézed ? Nincs tv-m ? Nem hallgattam rádiót ? Nincs rádióm ? Nem olvastam vasárnap az interneten hírportálokat ? Elromlott a számítógép vagy nincs is ? Rosszul voltam egész nap, nyomtam az ágyat ? Messze menő kérdések.
Az újonnan forgalomba helyezendő mopedautóknak már legalább Euro 4-es besorolással kell rendelkeznük -- ez gyakorlatilag megköveteli a közös nyomócsöves számítógépes rendszert . Ugyanitt teszem hozzá , hogy a teljesítmény 6 kW-ra nő , de lökettérfogat kap 500 ccm-es limitet .
Kalifornában a kerti gépeknek is van valamiféle környezetvédelmi besorolásuk állítólag .
Az is ténykérdés amit Bigyo4 ír : egyértelműen a fűtés okolható a szmogért , nem a közlekedés . Mindenesetre kérték a rádióban a lakosságot , hogy mérsékelje a szilárd tüzelőanyagok használatát -- nagyon vicces , mínusz tizenakárhány fokban ...
A szmog kialakulását leginkább az időjárás befolyásolja, ha fúj a szél nem gond a füst.
Az autók biztosan ludasak a rossz levegőért, mert pl. Londonban ipari üzemek alig vannak, a szilárd tüzelőanyag meg be van tiltva, mégis gyakran van szmog riadó. A lakások fűtését nem lehet kikapcsolni, de az autók közlekedését lehet korlátozni.
Normális világban szerintem nem lenne irreális elvárás a városlakók részéről, hogy aki nem ott lakik, az tegye le az autóját a város szélén, és használja a tömegközlekedést. Természetesen tudom, hogy ennek nálunk nincsenek meg a feltételei. Döbbenetes mennyi autó özönlik be reggelente a nagyvárosokba, hosszú távon ez is tarthatatlan állapot, valamit majd ki kell rá találni.
Nyilván nem mentesít senkit az erkölcsi felelősség alól az irreális vásárlói elvárás , de amikor a valós futásteljesítményű jármű eladhatatlan akkor azért a vevői szegmensnek is el kellene gondolkodnia . Lásd :
A másik kérdés pedig ugye az , hogy minek a km-ere . Mert -- mint már említtetett --másképp tekintendő a néhány éves , az élettartamán még bőven belül levő , szervizkönyves jármű óraállása , mint az életét leélt , az eredeti ár töredékéért árult , esetleg párszor átépített masinák órái . Nyilván jogos elvárás lenne a többmilliós járművet venni szándékozó részéről , hogy pontos képet kapjon erről , de valahogy ez a helyzet előállt , és az előállása hosszú folyamat volt amihez több tényező kellett . A magyar szabályozás valóban bosszantó , senkinek semmibe nem kerülne ha ezeket az adatokat hozzáférhetővé tenné : erre utólag , a jármű megvásárlása UTÁN talán lesz lehetőséged . Röhej .
De mint írtam nem érint a dolog , nem adok-veszek abban a szegmensben semmit , se mopedautót , se normál járművet .
30 dolcsiért mindent megkapsz az autóról, egy alvázszám kell csak hozzá.
Minden rendszerből gyűjtenek adatot, szervizek, biztosítók, stb...
Az én autómról mindent tudok, mikor hajózott be USA-ba, mikor állították forgalomba, milyen szervízeken vett részt, mikor adták el a következő tulajnak, mikor törték össze, mikor hajózott ki az országból, milyen óraállással. Még a baleseti bejelentőlapot is le tudtam tölteni, amit a rendőr töltött ki, nevekkel, sérülés típusával, mindennel együtt nyilvános.
Aztán jön a magyar nyilvántartás, és hoppá, ki gondolta volna: tolatva mentek vele elég sokat, mert az óraállás kevesebb lett :-)
Általában nem csökken a futott km-ek száma, hanem egy 2006-os autó futott 20012-ig 160.000 km-t, majd 2012-től 216-ig 5000 km-t. Ilyesmik derülnek ki. Átlagban a kultúráltabbak egy dízelnél "csak" 100.000-t húznak vissza. Némelt tipusnál a BSI is jegyzi a km-r, ott nem 3 perc a visszatekerés, de ügyesek honfitársaink.
Hollandiában gyakorlatilag nem lehet autót eladni NAP igazolás nélkül. Ez egy állami nyilvántartás, de telefonról is bárki ingyen lekérdezheti, csak a rendszámot kell beírni. Nálunk is van már hasonló nyilvántartás, de senkit sem zavar az okmányirodában, ha csökken a futott km-ek száma.
Simán lehetne egy egész Európára kiterjedő adatbázist létrehozni, csak annyira nem érte még el az ingerküszöböt a téma, hogy a jogalkotók is rámozduljanak. Pedig ha valamit akarnak, akkor meg tudják csinálni. Mint pl. ahogyan a roaming díjakat is el tudták törölni, de az nyilván sokkal több embert érintett.