Ha van felvétel, az a vizsgálati anyag része, bizonyíték. A vizsgálat viszonylag nyugodt lefolytatásához pedig legkevésbé a nyilvánosság hiányzik. Majd ha lezárult, akkor előbb-utóbb előkerül.
a HIRTV azt mondta valaki, hogy az utasok tudták ma hogy biztosan nem jönnek haza, hiszen látták a járatszámot, ZU522, az pedig nem jöhetett ma, mert az lezuhant.
Ez hangzott el a HIRTV-ben. Akkor mi várható egy bulvárlaptól???
Nekem a vizsgálóbizottság jelentése az igazi, én azt várnám, de biztos nem kapom meg. Ti legalább / esetleg tananyagként "okulhattok" a történtekből. Én is a találgatók közé tartozom, de felmerült bennem a kérdés, minek is??? Ez már nem segít az elhunytakon. Ne hagyjatok bizonytalan gondolatok között: ugye a repülés a realitásokra és a fizikai törvényekre épül???? Mennyi ebben az emberi tényező?
Valamint, miért Athéntól északra zuhant le, mikor ott semmi dolga nem volt, a reptér nem ott van (mámint az Ellenikon)? Hogy került oda, hiszen a robot elvileg nem vinné oda? Ha a vadászok egyáltalán filmeztek, az miért nem nyilvános - jó ennek lehet katonai oka...
Ez tájékozatlanság. Mégpedig azért, mert sem lehetősége, sem kapacitása nincs arra - ráadásul nem is elvárható kötelessége, feladata - tájékozódni arról, hogy melyik társasággal érdemes, vagy nem érdemes, esetleg veszélyes utazni.
A tájékozatlanság viszont nem egyenlő a butasággal.
A média viszont az eredendő tájékozatlanságukat kihasználva butítja őket. Valótlan, pontosabban be nem bizonyított állításokat tényként kezelnek. Ezzel el is érkeztünk egy újabb fogalomhoz: félreinformálás.
Aki ezt hagyja, az valóban kimerítheti a butaság fogalmát. Viszont, ha ez az egyetlen, amibe kapaszkodhat, én megértem, ha valaki emiatt fél.
Én sem szállnék fel olyan gépre (festés, típus, stb. ismeretei alapján), amiről csak afféle információim vannak, hogy "most zuhant le a flotta egyik gépe, az alkalmazottak sem mernek gépre szállni, a közemúltban már sok szabálytalankodáson kapták őket, stb.) Pedig nem tartom magam buta embernek. Csak ezzel nem kérkedek - igaz 31 éves tanítói (tanári) múltam sincsen (még).
Teljesen egyetértek! Azonban számomra nincs olyan magyarázat, ami az egészet megmagyarázná (ha olvastad amit beirtam a témában elöször) és nem értem a közel két órát, térben és időben.
Ha elveszett közel 2 órán át, hol volt és mit csinált? Ha kihermetizálódva repül órákon át, hogy lehetett bárki életben a becsapódáskor? Miért nem vészsüllyedtek és rádióztak, hiszen még a vadászokkal való kapcsolatfelvétel és a becsapódás közt is volt kb. 40 perc? Szóval erre irtam, hogy lehet hogy egy sikertelen terrortámadás volt, és azok rongálták meg a berendezéseket, vagy vitték el a gépet más irányba? A fő kérdés talán, hogy el lehet-e rontani vagy leszabályozni a rádiót, a klimát?
Flight attendant Andreas Prodromou appears to be the one who tried unsuccessfully to land the doomed Helios Airways plane at Athens' �Eleftherios Venizelos� International Airport.
It appears according to relevant news reports on the Athens newspapers TO VIMA and Eleftheros Typos, that based on evidence gathered by the Greek authorities and information provided by the airline, Andreas Prodromou was one of the two male flight attendants on board who managed to remain conscious and tried to regain the control of the plane when he found out that the captain was not in the cockpit and the co-pilot was unconscious on his seat.
The airline informed the Greek government that Andreas Prodromou had taken pilot courses for small airplanes in Britain and had a very good picture of the airplane's flying condition.
According to press reports, the mistake made by the 25-yearold flight attendant was that he did not put on the headphones to receive instructions either by the F-16s or the control tower at �Eleftherios Venizelos�. However, he made a move that under certain conditions it could have proved to be lifesaving for the passengers. Namely, he deactivated the autopilot and tried to activate the procedure of automatic airport approach by gradually lowering the plane and cutting speed.
The F-16 pilots reported that a second individual was also present in the cockpit possibly, air stewardess Luisa Vouteri.
But it was already too late. The plane suddenly lost altitude when its fuel tanks were emptied after flying for 3 hours and a few seconds later it crashed at Grammatikos near Athens.
According to Eleftheros Typos, Charis Charalambous, Andreas Prodromou's girlfriend, was also an air stewardess and a member of the doomed airplane's crew.
Ahol félnek az utasok, ott félnek, ahol nem, ott nem.
Ha felszállnak a gépre, nem félnek.
Ha nem, akkor félnek.
Egyik sem butaság.
Sajnos a légiközlekedés bonyolult dolog, az utas - többek között - csak az alapján tud bízni vagy nem bízni egy társaságban, hogy milyen a gép festése, belseje, leesett-e gépe vagy nem.
Gregor, én nem akarok összeesküvés elméletet gyártani, csak eszembe jutott valami, amit a 17311-ben leirtam. Robbantásról szó nincs.
...miért egy kis légitársaságot választotok, melynek neve nem cseng olyan szépen a hírekben, mint mondjuk egy közismertebbnek.
-mert a légitársaságnak való károkozás nem cél, hanem eszköz, "járulékos veszteség"
...miért egy olyan országért, amely nem is fő ellenségek közé tartozik
- nem tudjuk, mi a cél, Görögo nem EU és NATO tag? Irakban ott vannak?
...melynek polgárai nem az "utáltak" közé tartoznak és emiatt nem is fő célpontok
- ugyanaz kb.
...miért egy LCA-ATH járaton? Ha pl ott van az LCA-LTN is...
- passz, igy jött össze, ennek bármi oka lehet, erre volt pénze, elrontotta a foglalást, ez magában nem cáfol semmit - igaz nem is bizonyit.
...miért nem vállaltátok már érte a felelősséget három nappal a katasztófa után? Önreklám is kell.
- ennek is sok oka lehet "PR-kommunikációs" hiba, vagy nem sikerült azért ciki, vagy mert senki nem tudott róla, aki vállalhatta volna, önmagában ez sem cáfol, de nem alaptalan felvetés.
(egyébként nem néztem sok hollywood-i vagy krimit, sőt túlképp. egyáltalán nem)
Húúúhaaa Fiúk, ezt nem kéne! Lelkesen írogatom, hogy teljesen laikusként olvasom a hozzászólásaitokat, amit nagyon értékelek. Mert igaz az, hogy sok-sok mindent nem értek, de nagyon szeretem a szenvedélyes szakmai vitátokat, elmélkedéseiteket. Ezt az irányt tartsátok tovább, mert nem kötelező ezen a fórumon lenni!
Tény, hogy ha három egymást követő utcasarkon ül egy macska, akkor a negyediken semmivel sem valószínűbb, hogy ülni fog egy, mintha az előző hármon nem ült volna.
De:
mivel senki nem bizonyította, hogy a légitársasgág ártatlan a katasztrófát illetően, ezért teljesen jogos az utasok azon reakciója, hogy nem kívánnak ezzel a társasággal utazni.
Ez nem butaság.
Ráadásul mivel senki nem bizonyította, hogy nem típushibáról van szó, ezért még az sem lenne butaság, hogy 737-essel nem kíván senki utazni.
Továbbá:
az, hogy az egyének racionalitása korlátozott, szintén tény. A heurisztikák alkalmazása még nem egyenlő a butasággal. Ez is tény.
Ha viszont te akarod eldönteni, hogy mi az emberi butaság és mi nem, nos, az szerintem önteltségre vall.
Nem voltam elég világos. Nem azt vitatom, hogy lehetetlen technikai bravúr volt felmérni a helyzetet egy digitális kamerával, sötétben is látó, stb. Én pesszimistább vagyok, más felszereltségre gondolok, nem kamerára. Remélem nagyot tévedek
Ez egy teljesen jogos kérdés, de nem tudom. Londonban is ott született arabok robbantgattak, szerintem az, hogy vki ciprusi állampolgár, magában nem jelenti azt hogy nem lehet terrorista. A terror elsődleges célpontja és a leggyengébb láncszem mindig, és lehet globális (Al-Quaida) vagy lokális is akár. De nem tudom a választ erre a kérdésre.