sofőr rosszullét, elalvás, rossz mozdulat: nem derül ki, mivel nem maradt olyan ember életben aki láthatta volna - aki jobb oldalon elől ült és ráláthatott a sofőrre, meghalt. max, a boncolásnál találhatnak a holttesten esetleg pl. szívinfarktusra, agyvérzésre utaló elváltozást...de ennek is kicsi az esélye :-(
műszaki ok: nem nagyon maradt alkatrész, amiből lehetne bármire következtetni (se kormánymű, se féltengely, se kerék, se tachográf...se semmi)....egyrészt az ütközés fizikai roncsolása miatt, másrészt a nagy hő megtette a magáét.
Én szerencsétlen MÁV-osokat nézem el azokban a hulladék ruhákban. A volánosoknál láthatóan nem veszik túl komolyan, a formaruha-előírás kb. arra jó, hogy ne hálós atlétatrikóban vezessenek, hanem kulturált sajátban. A MÁV-nál viszont tényleg abban kell izzadniuk és égniük, amit kitaláltak nekik csilliárd forintból és megvalósítottak 10 ezerből.
Én évek óta nem kaptam semmit. Abban a formaruházatban vezetek amit 1996-ban kaptam. Igaz ma már ritkán ülök volán mögé, de anno 3 évet lehúztam benne.
Szerencsére nem híztam ki..... A szürke pantalló téli/nyári hulladék, szúrnak.... az ing szép kék, nejlon.... a mellény, zakó és a téli kabát elmegy. Nyakkendőt hiába bontotttam/bontom ki minden este már az első használat után jóformán begyűrödött a windsor csomó menték....
Elvileg MKL alapján ebben kellene járnom mindennap dolgozni.... gyakorlatilag színben passzoló sajátot veszek fel inkább, amiben nem leszek még -10 fokban sem büdös 10p alatt az irodába és olyan nadrágot amitől nem szúr.... :D
mondjuk egy offsore hátterű cégnek eladva 3 forintért a cég 51%-át a piacnyitás előtt elég sokat érhet az állomány és a szolgáltatói tapasztalat. (persze ennek semmi valóság alapja nincs csak úgy képzelgek, egy filmben láttam az életben ilyen nem fordulhat elő és nem is gondolom, hogy bárki ilyet tenne)
Ennek a Partiscum Busznak egyébként mi indokolja még a létjogosultságát? Volt egy hülye időszak, amikor a pártutasítás miatt sok Volánnak lett ilyen (kamu) alvállalkozója, de a legtöbb helyen már elhalt ez a dolog, nem? Ennek tudtommal még mindig a DAKK az egyszemélyes tulajdonosa...
Elég kemény tendert írt ki a Partiscum Busz: 250 db használt elővárosi és távolsági menetrendi feladatok ellátására alkalmas autóbusz beszerzése bérleti szerződéssel.
A leírás alapján valamiért nagyon házon belüli kiszervezés szagát érzem.
Majdnem belebukott a francia kormány, amikor 2015 nyarán liberalizálta a belföldi távolsági buszközlekedés piacát , egy olyan törvénycsomag keretén belül, melynek egyik kiemelt célja a foglalkoztatottság növelése volt. Úgy tűnik, bejöttek a számítások: új munkahelyek[...] Bővebben!Tovább »
Többen hivatkoztok itt az 50 km-re, mint "bűvös számra". Jól értem, hogy a szabály lényege az, ha egy napi fordában bármely járat 50+ távolságú, akkor az egész fordára 9 órás vezetési idő vonatkozik amit nem szabad meghaladni, ami pedig ennél rövidebb távolságú, ott hosszabb vezetési idő, illetve hosszabb jelenléti idő tartozik hozzá?
McAwesome
de.9:45 - 12:55 között...mindennap h-p.....
Több száz ilyen van országszerte, igen. De közülük vajon mennyi olyan, ami már lényegében öncélú, mert évtizedek óta senki nem kérdezte meg az utasokat, hogy a kevés számú járatot pont olyan elosztásban és menetrendi fekvésben látnák-e szívesen, ahogy azt valaha kitalálták? (Igen, nekem sincsenek illúzióim, hogy egy-egy változtatás ötlete könnyen megbukna pl. "jó képességű" településvezetőkön, és hogy van ahol tényleg nincs miért komolyabb változtatásba fogni). De önmagában ez a "kiállás a faluban", valamennyire olyan, mintha azt feltételezné hogy a járművezető úgyis oda megy haza...és ez lehet hogy valaha még igaz is volt...
Az alvállalkozók maradnak még egy darabig a buszokkal együtt.
A KMY-okat talán a 40 db bérelt Intouroval - legalábbis azok egy részével - akarják átmenetileg váltani, de hallottam már olyat is, hogy az Intourok a Kontakt kocsijait váltanák.
2016.12.31-én a közszolgáltatási szerződéshez igazítva rengeteg alvállalkozói szerződés, lízing, tartós bérlet stb. is lejárt.
A fórumon nagyon töredésesen találtam információkat, hogy a társaságok hogyan oldották meg a kieső kapacitások pótlását, aki tudja, kérem javítsa/egészítse ki.
Volánbusz
- Kontakt, T&J, Color: arról volt szó, hogy az eredeti szerződés egyik pontja szerint (tehát újabb közbeszerzés nélkül) megvehetik az alvállalkozó kocsijait. Ez lett végül a döntés, tehát a ma forgalomban látott kis King Long immár Volánbuszos állományban, Volánbuszos sofőrrel vitte az utasokat?
- HOMM: szaktopikban nem emlékszem, hogy szó lett volna róla. Ma délután az egerszegi kintalvóst a szokásos Van Hool vitte, pedig pályázat nem volt. Átkerültek ezek is Volánbusz állományba a szerződés lejártával, vagy ideiglenesen közbeszerzési értékhatár alatt hosszabbítottak, és hamarosan távoznak?
- KMY sorozat és társai: volt pályázat a pótlásukra, de úgy tudom újabb kocsikra. Ma láttam belőlük forgalomban. Tovább bérlik őket közbeszerzési értékhatár alatt, míg nem szállít a nyertes, vagy ugyanezekkel a kocsikkal nyerték még a tendert, és tartósan maradnak?