Keresés

Részletes keresés

zolibá Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17576

Hamster:

 

Úgy néztem én ki, mint aki elvesztette az önkontrollját? :))))) Láttál te már engem úgy? :)))))))))))))

 

Előzmény: Hamster (17574)
kisjatekos Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17575

Tudod, az a mi vitánkban a legszebb, hogy tökéletesen egyet értek veled. taxxx-szal is, a többiekkel is. :-)

Én nem erről beszélek. Azt viszont még mindig nem halljátok meg.

Sajnálom. Tényleg.

 

De legyen már ennek vége!

Ezért én abbahagyom. Önös érdekből: szeretnék újra i témába vágó dolgokat olvasni itt.

:-)

Előzmény: Hamster (17574)
Hamster Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17574

OFF (bár ez viszont szerintem TÉNYLEG nem tartozik a repülőszerencsétlenségek témájába:)

Biztos nem tűnt fel, de nem csak te írtál ilyen témájút. Te tényleg udvariasan, itt kis iróniával, ott kis csipkelődéssel kérted. Aztán jöttek az állítólagos érdeklődők, miszerint "Hogy ne egymást marjátok, akkor mert lusta népek vagytok, hát nyitottam nektek jó kis anyázó topikot itt", meg "csak már tényleg uncsi ez a médiaszapulás sorok ezrein át", "Helyes a csipogás! Koncentrálhatnánk a dolgok technikai részére.", "Én is unom már!", ami sokkal lekezelőbb volt.

 

Képzeljétek el, hogy dolgoztok egy szakmában, amiről egy idő óta szinte csak hülyeségek jelennek meg a nyilvánosság előtt. Ezek hol rossz színben tűntetnek fel, hol "csak" a megélhetőseteket veszélyezteti egy-egy szenzációhajhász. A nyolcvanötödik eset után szerintem már igen kevesen lesznek képesek finoman fogalmazni, pláne ha valaki még ki is akarja oktatni őket, hogy ez jól van így, és ezt kell szeretni, plusz nem szabad valakire azt mondani, hogy "buta", még akkor sem, ha az.

 

Én pl. szeretem a hajókat. Van egy topicot, amibe szinte sose írok, de sokszor belenézek. Csomószor arról van szó benne, hogy az egyik hajós mit evett vacsira, a másiknak meg hol lesz fellépése a zenekarával, és ez belefér. A mozdonyokat szintén szeretem, és bár a vasutasok nagytopicjában általában arról van szó, hogy miért felháborító az, ha valaki a vöröset pirosnak mondja, a kanyart meg ívnek, vagy éppen arról, hogy "a 5432543655462. +10-zel halad át Bobán, M92 551 húzta, és öt Kglsthrewt kocsi, meg egy Dwpwstd volt mögé kötve", ami tökre nem rédekel, de elfogadom, hogy ez is hozzátartozik.

 

Ehhez a topichoz meg az tartozik hozzá, hogy egyes szakmabeliek a témakörükhöz kapcsolódó megalázó tévinformációk kapcsán néha kiborulnak.

 

Túlélhető, nem? Majd ha emiatt nem tudjuk meg, hogy mi is történt Horvátországban vagy Görögben, akkor el lehet gondolkozni a rendrakáson. Most még nem tart itt a dolog, és szerintem nem is fog, mert azért a szakmabelieknek általában megjön az önkontrollja azután, hogy kidühöngték magukat.

 

De ez csak az én buta kis véleményecském, nem fog fájni, ha más nem ért egyet vele.

OFF OFF

Előzmény: kisjatekos (17571)
Gregor83 Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17573
Lajstromra francia, egyébként libanoni. Menajet.
Előzmény: t-bird (17570)
Hamster Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17572
Kár, mert nem fogok még egy topicot belevenni a kedvencekbe. Az a téma önmagában fáraszt engem, míg ha itt van, szívesen elolvasom aktuális témák kapcsán. De ha külön van a kettő, akkor hogy néz már ki, hogy a kiváltó ok itt van, a reakció meg ott? Nincs nekem ennyi szabadidőm, hogy ugróiskolát játsszak a topicok közt...
Előzmény: Törölt nick (17569)
kisjatekos Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17571

Ooó!

Itt valami nagyon nagy félreértés, félreferdítés van.

Egyrészről - szerintem - végtelenül udvariasan érdeklődtem, hogy nem lehetne-e tényleg szakmai mederbe terelni az itteni elmélkedést a teljesen eluralkodó észnélküli pocskondiázás helyett. Efféleképpen fogalmaztam:

"Nem győzök elég alázatosan kérni, bár félek, így is félreérthető leszek..." Aztán pedig kifejeztem, hogy ez csupán egy kérés: "Jószándékkal kérek" és "...nem lehetne abbahagyni a média pocskondiázását?" Vagyis érdeklődtem, hogy kérhetek-e.

Te viszont azt állítod, hogy "...ha jól láttam, egyelőre arról volt szó, hogy a partvonalon túlról küldtek el egy közlekedésmérnököt, egyetemi tanárt és volt baleseti helyszínelőt és pilótát, illetve egy-két műszakit."

Szóval ferdítesz, mint a média? :-)

 

Aztán, amikor taxxx erre meglehetősen negatívan reagált, én visszavonultam, emígyen:

"Ha nem megy, hát nem megy...

Csak egy kérés volt..."

 

Egyébként pedig, ha jól vettem ki taxxx szavaiból, ő az a közlekedésmérnök és tanár, akit te is említesz. Nos, nekem az nagyon furcsa volt, hogy mindez róla nem azáltal derült ki, hogy milyen okosakat és bölcsket írt ide. Sokkal inkább abból, hogy ő ezt fennhangon többször is leírta magáról, mikor végképp kifogyott az érvekből, akkor jött azzal, hogy ő "különben is közlekedésmérnök és 31 éve tanít". Az efféle viselkedésről meg van a vélemyényem, szerintem másnak is, de ez már másik kategória... Mindenesetre furcsa, hogy egy komoly tanárembert nem a bölcsesége, mértékletessége, s a többség óhaja előtti alázat vezérel még egy ilyen vita esetében sem, hanem a kivagyiság.

 

Egyébként nekem tényleg mindegy, mi zajlik itt. Ebben pedig - az állításoddal szemben - senki sem korlátoz itt senkit. Én kívülről néztem az itteni beszélgetéseket, s talán ezért láttam és láthattam pontosabban azt, hogy mi folyik itt.

Én az általad említett közlekedésmérnököt, egyetemi tanárt és volt baleseti helyszínelőt és pilótát, illetve egy-két műszakit nem értelmes, tanulságos, másokat helyesbítő, szakmailag korrekt vitában láttam csevegni, hanem hozzájuk méltatlan és már-már komikus, másokat meg sem halló buta szajkózásnak tűnt kívülről, ami itt folyt. Mondom, nekem könnyű volt ezt látni, mert nem vettem részt ebben, én kívülről, higgadtan figyeltem mindezt. Elhiszem, mert értem a miértet, s ezért nem is bánt az, hogy ezeket az embereket elkapta az indulat és nem igazán vették a lapot, hogy oké, most már elég lesz. 

Én csak fel akartam hívni a figylemet arra, hogy a közlekedésmérnök, az egyetemi tanár és volt baleseti helyszínelő és pilóta, illetve egy-két műszaki ne csináljon magából ugyanolyan pojácát, mint akikről példálóznak, hanem valóban önmagukhoz méltóan mutassanak példát az itt megforduló nem szakmabelieknek.

 

Ha valakit megbántottam, azért - őszintén - elnézést kérek. Nem ez volt a célom. 

 

A médiafikázós topic létjogosultsága pedig ennek a topicnak az elmúlt egy-két napon előfordult vitái és civódásai nélkül is megkérdőjelezhetetlen. Szerintem.

Erre már más témakörök évek óta megfelelő bizonyossággal szolgálnak. Az általam említett, Az autós újságírás ámokfutói címmel futó fórum már régóta elérte a célját: az újságírók figyelik azt a fórumot, használják és rettegnek tőle, ugyanakor az okosabbikja még tanul is belőle. Ott valóban van párbeszéd a szakértők (itteni megfelelője a közlekedésmérnök, pióta, repülés műszaki ember) és az újságírók között. Tehát ők tényleg elérték a céljukat.

Ti nem szeretnétek elérni ugyanezt? Nem ez a cél? Vagy csak olyankor jöttök ezzel, amikor indokolni kell, hogy a többszöri kérés ellenére sem hagyjátok abba a feleleges pocskondiázást? Én ezt nem hiszem, szerintem sokkal több józanság, értelem és bölcsesség van a ti tarsolyotokban.

Szerintem.

:-)

Előzmény: Hamster (17563)
t-bird Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17570
Három napja a Varsót egy lengyel 757 repülte, és azóta a Heliosnak sikerült szereznie egy francia A320-ast.
Előzmény: Müllner (17562)
Gregor83 Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17568

Heliosair helyrerakott egy-ket dolgot:

 

 

"Egy, a Heliosnál dolgozó magyar légiutaskísérő az Indexnek szerdán elmondta, hogy a lezuhant Boeing-737-es két hete jött vissza Angliából, nagyjavításról. A hétéves géppel minden rendben volt, a Helios gépeinek átlagéletkora egyébként öt év. Informátorunk szerint nem igaz az a sajtóban megjelent hír, hogy a pilótaminősítéssel rendelkező légiutaskísérő pilótának ugrott volna be, mint mondta, ilyen nem fordulhat elő.

A magyar steward közölte, az utasok maximális biztonságban érezhetik magukat gépeiken, mivel jól képzett és nagy gyakorlattal rendelkező pilótáik vannak. A lezuhant gép kapitányának 17500 óra repült órája volt, ebből nyolcezer órát 737-esen repült, és 2006 áprilisig volt engedélye. A másodpilótának 7500 repült órája volt, ebből 3700 órát 737-esen repült. A Boeingen repülő pilótákat a Boeing képzi ki, és félévente járnak Londonba továbbképzésre és tesztekre.

A magyar férfi szerint a tragédiában több ok játszhatott szerepet, az, hogy a vadászpilóták látták a légiutaskísérőt vezetni a gépet, csak azt jelentheti, hogy valami történt a pilótafülkében."

Hamster Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17567

Jó, de a vélemény és a hangneme nem elválasztható, ha már ennyire elöntött mindent a felületes szenzációhajhászás. Már csak azért sem, mert el tudom képzelni, milyen frusztráló lehet, amikor egy nem szakmabeli a sok hülyeségre írt reakcióra azt írja be, hogy még te fogd vissza magad. Én ezt úgy értelmezném (ha szakember lennék - de nem vagyok:), hogy ömlengenie és hülyeségeket írnia csak a médiának szabad, nekem csak kérdeznem és jelentenem szabad. Biztos "tök nagy örömmel" járnék aztán ide olvasgatni a tudálékos és buta cikkeket, meg az abban megfogalmazó zöldségek által indukált vadhajtásokat :-/ Ennyi SZVSZ jár annak a szakinak, aki szabad idejében idejár, hogy térítésmentesen megpróbáljon tanítgatni bennünket, illetve segíteni pontosabb képet alkotni a történésekről! Végülis ő tesz szívességet nekünk azzal, hogy többet/pontosabbat mond nekünk, hogy válaszol a kérdéseinkre, hogy elmondja, amit nem tudunk, mert nem szakmánk, mert a sajtóban nem írják le, stb. Nem kell hasraesni előttük, nem kell csókolommal köszönni nekik, de azért némi empátiát esetleg megérdemelnek, nem?

 

Bunkón szólva csak oda akartam kilyukadni, hogy sokkal jobban sajnálnám, ha a szakmabeliek itthagynák ezt a topicot, mint hogy pár úgynevezett érdeklődőnek nehezebb lesz olvasgatni a topicot.

 

Az élet sokkal bonyultabb annál, hogy egy pár oldalas modus moderandinak megfelelve lehessen leélni...

 

Előzmény: reimre (17564)
Dynasty-006 Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17566
Ha emlekeztek,amikor a TU154 hasraszallt Thesszalonikiben,tobb napig az RTL beszamolt,hogy mennyit is kesnek a Malev charterek amik ezzel a tipussal uzemelnek.Senki nem meselte el,hogy ha ugyanez az esemeny B737-el tortenik,valoszinu hogy egy lelek sem szall ki onnan elve.Ugyhogy nem ertem,mit vartatok?
reimre Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17564
Én már elég régóta olvasgatok ide, méghozzá azért, hogy a médiából ömlő hülyeség helyett normális információkat kapjak. Ennél fogva engem nem különösebben zavar a média-anyázás, bár másképp meg se tudnám, hogy X vagy Y kanális aznap éppen milyen csakittcsakmostcsakhülyéknek "információval" árasztotta el a népet. Ettől függetlenül, mint ide gyakran olvasó, tehát nem több, az a véleményem, hogy a fals, félrevezető információk cáfolatát mégiscsak közölni kellene, méghozzá itt, nem másik topicban. Az én olvasatomban a média-anyázás ellen tiltakozó topiclakóknak is inkább azzal van baja, hogy helyenként már szélsőségek ütötték fel a fejüket. Mint már mondtam (bár ugye ez a saját személyes véleményemen kívül nem tükröz semmit) helye van (lehet) a topicban a napi baromságok rövid, tényszerű, szakmai cáfolatának.
Bocsánat a beleugatásért.
Egy régi olvasó.
Előzmény: Hamster (17563)
Hamster Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17563

Na, még ideteszem az én két centem, és őszintén szólva az se zavar, ha kimoderáltatjátok, de el kell mondanom.

 

Egy dologba szerintem nagyon nem gondoltatok bele: ha a médiára történő panaszkodást áterőltetitek másik topicba, akkor ebben a topicban valószínűleg sokkal inkább teret kapnak az innen-onnan bekopipésztelt zöldségek, szakmai kontroll nélkül. Ettől a még itt maradt pár szakmabeli még idegesebb lesz, és lehet, hogy itt is hagyja az egész topicot. Így kapunk egy fórumot, ahol több teret kapnak a sajtó felfújt fél- vagy tévinformációi, mint a szakma képviselőinek véleménye. Jó ez?

 

Szerintem kivételesen belefér az, ha a szakmai említett képviselői nem csak javítják a hibákat, hanem el is mondják a véleményüket, legfeljebb kicsit elkopik a PageUp egyeseknél.

 

Ellenben kimondottan sajnálnám, ha az állítólagosan komolyan érdeklődő emberek pont a szakemberek szájízét rontanák el itt. Ugyanis ha jól láttam, egyelőre arról volt szó, hogy a partvonalon túlról küldtek el egy közlekedésmérnököt, egyetemi tanárt és volt baleseti helyszínelőt és pilótát, illetve egy-két műszakit.

 

Biztos, hogy pont azokat kell korlátozni itt, akik még értenek is a témához?

 

Éljen a felületesség, mert az kényelmesebb és "politikailag korrektebb"???

 

Azt értem, hogy taxxx tegnap tán kicsit túlzottan is kiborult, de ha meggondolod, az elmúlt napokban annyira összejöttek a médiahülyeségek, hogy ennyinek bele kell férnie. Vagy elvárjátok, hogy n+1 alkalommal mindig egyenként javítsanak minden hírt, és cseppet se legyene idegesek, hogy akik leírják a marhaságokat, azok nem is akarnak tanulni belőlük? Ha a szakma véleményére vagytok kiváncsiak, akkor a körítést is fogadjátok el. Ha meg azt nem bírjátok, akkor ismerjétek el, hogy megelégedtek a felületes információkkal, ha nyakon önti valaki egy kis bennfentesség-érzettel, és nem akarjátok átlátni, hogy az egy olyan bonyolult hm, inerciarendszer, ahol igenis számít az, hogy milyen a nép körében elhintett információ.

Előzmény: kisjatekos (17557)
Müllner Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17562
Most küldte a Bleu Travel mailben!

Kedves Partnereink!


Az elmúlt napok sajnálatos eseménye, illetve a felröppent téves hírek miatt szeretnénk tájékoztatni Benneteket az aktuális, IGAZ tényekről:



1. A Blue Travel-nek heti 140 helyre valóban a Helios Légitársasággal van szerződése.

2. A Blue Travel - bár a Helios Légitársasággal kötött szerződést - a szezon eleje óta (június 1.) minden járatát a Lotus Air repüli, AIRBUS 319-es géppel. Ez a gép a Helios Légitársaság által bérelt, charterelt járat, mely a Helios kódszámmal (járatszámmal) repül.

3. A Helios Légitársaság soha nem indított, és nem is fog indítani a fennmaradó két Boeing 737-800-as típusú gépeiből a magyar piacra, mivel ezek folyamatosan Angliát szolgálják ki, akik 189 fős gépre kötöttek szerződést, ellentétben velünk, mert mi csak 140 fős gépet kértünk.

4. A Helios Légitársaság a tegnapi napon (augusztus 17.) kénytelen volt a Lotus Air járatát egy másik desztináció felé irányítani, ezért ahhoz, hogy a Blue Travel-t kiszolgálja, a Malévtól volt kénytelen bérelni egy járatot. Bár a Malév tudott gépet biztosítani, de sajnos csak a késő esti órákban, ez volt a késés oka.

5. A Helios Légitársaság gépei repülnek, semmilyen ok miatt nem voltak leállítva, és célállomásaikat a lehetőségekhez képest időben teljesítik.

6. A Helios Légitársaság biztosít minket arról, hogy a továbbiakban is a Lotus Air Airbus 319-es járatát küldi a magyar utasokért, és az menetrend szerint fog közlekedni november 2-ig.



Ha bármelyik irodának bármi további kérdése felmerül, kérlek hívjatok bennünket nyugodtan!



Antonis Antoniou

Ügyvezető igazgató

elemes Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17561
ez tényleg úgy tűnik, mint egy peches leszállási próbálkozás: hajtómű nélkül -- tehát valószínűleg túl nagy süllyedési sebességgel és túl gyorsan --, dombos terepre... a Sioux City DC10-nek, különösen az azori szigeteki Airbusnak több szerencséje volt...
Előzmény: eszki (17498)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17560
Nem jól tudod. Sugárfékkel is lehet fékezni, de nem mindig fékeznek (fékezhetnek) ezzel (pl. zajvédelmi okokból), és a kerékfék nagyon fontos.
Előzmény: 405GRX (17559)
405GRX Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17559

Sziasztok,

Egy laikus kérdés a Torontoban túlfutott Air France géppel kapcsolatban. Azt hallottam, hogy későn tette le a pilóta a gépet ami önmagában nem lett volna baj, de vizes pálya miatt nem volt elég neki a hely. Ez hogy lehet? Úgy tudom hogy a repülőgépeknél csak a megforditott tolósugár lassit a leszálláskor, ilyenkor a kerekeket nem fékezik. Ez esetben viszont a kerekek tapadása lényegtelen kellene hogy legyen. Vagy mégsem?

t-bird Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17558
Most akkor mit magyaráztam NEKED?
Előzmény: kisjatekos (17557)
kisjatekos Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17557

Ezzel senki nem szállt vitába.

Ennek senki nem mondott ellent.

Ezzel itt mindenki egyetért.

 

Csakhogy ennek még profibb, mélyrehatóbb kitárgyalásához nyílt egy szaktopic. Oda lehet gyűjteni minden sajtó és médiabunkóságot.

Ráadásul annak a topicnak meg van az az előnye is, hogy nem csak a repülőszerencsétlenségekhez kapcsolódik. Ott lehet szidni (jogosan) a médiát egyéb repüléssel kapcsolatos hülye megnyilvánulásaik miatt is.

Ezzel viszont értelmesebb itteni vitákra adunk lehetőséget azoknak, akiket a szakmai része érdekel a repülésnek.

Nincs tehát emberi ésszel felfogható indok ezek után arra, hogy az itteni, szakmával fogalalkozó urak beszélgetését szétverjük, s ne tiszteljük meg őket azzal, hogy átmenjünk egy kimondottan erre a célra szolgáló vitaasztalhoz. 

 

De mondom, nem kell rámhallgatni. Én nem sértődöm. De kérlek benneteket, ne magyarázzátok nekem újra és újra ugyanazokkal az érvekkel és szavakkal azt, amit én is tudok.

 

Előzmény: t-bird (17556)
t-bird Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17556
Jogos a két pont!

Akkor mos én is OFF leszek.

Csak példát kéne venniük az olyan hírügynökségektől, mint pl. a Reuters, ahol egy hír onnantól kezdve hír, ha minimum két egymástól teljesen független forrás állítása egybehangzó. Kb ez a minimális követelmény egyébként egy hírszerzői informácitól is a titkosszolgálatoknál. És még így is becsúsznak tévedések.

ON

És elnézést
Előzmény: zolibá (17554)
kisjatekos Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17555
Szívesen elmélkedek erről a témáról, bár szerintem teljesen egyetértünk (nem is erről írtam itt tegnap egy-két gondolatot), de mivel erre időközben alakult egy "szaktopic", kérlek, inkább ott: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9127991&la=46747917
Előzmény: zolibá (17554)
zolibá Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17554

kisjatekos:

 

Elnézést, hogy félug OFF leszek, de nem tudok nem reagálni a szavaidra!

 

Egyetértek veled abban, hogy nem szabad túlsúlyba kerülnie a pocskondiázásnak az információk és technikai és emberi tényező (human factors) kérdések értelmes, tárgyszerű és lehetőleg logikus elemzésével szemben.

Ugyanakkor nem értek egyet azzal, hogy a sajtó hasonló balfogásain és talán rémhírterjesztésein (nem ismerem pontosan a jogi meghatározást, de már állt bíróság előtt miatta ember) csak úgy lépjünk túl, mintha meg sem történtek volna. A TV2, az MTV, az RTL, a CNN, a HÍR TV és még sokan mások (elnézésüket kérem, hogy nem sorolom fel itt őket) bármit mondhatnak, míg egy tízenévest azért mert a BKV-t felhívja és hülyeségből azt mondja, hogy az Országház felé utazik egy atombombával (itt is ismerni kéne szó szerint a telefonba modottakat, de ha csak ennyit mondott, szerintem ez még csak nem is közveszéllyel történő fenyegetés) a rendőrség kap el?

Miért van az, hogy ha én a munkahelyemen mondok, teszek valamit, azért felelősséggel tartozom? És ha elszúrok valamit, azért vállalom is a felelősséget. (Ehhez egyébként tartom is magam. Meg lehet kérdezni a kollégáimat, főnökömet.) És nem szoktam a kezemből kiadni gagyit. Éppen ezért azt hiszem, teljesen jogosan várom el, hogy egy hírműsor, egy sajtótermék (kivéve, ha magát egyértelműen bulvár termékként vagy regény-, esetleg sci-fi újságként, magazinként nem azonosítja) az elvárható szinten ellenőrzött információt tegyen közzé.

Még azt is el tudom fogadni, hogy ha valamilyen (elfogadhatónak tekinthető) okból az információt nem tudja ellenőrizni, akkor a hír előtt ezt jelezze szóban vagy írásban. Viszont nem elfodaható, hogy csak azért, mert egy média elsőként akarja közzétenni a hírt, annak még a kívülről megítélhető valóságtartalmát sem ellenőrizteti (legalább hazai környezetben, kompetens személlyel). Ha nagy bevételt akar produkálni valaki, mert a gyors hírek miatt többen nézik, azért bizony fektessen be és ha kell építse ki saját helyszíni tudosító hálózatát vagy fizessen meg szakértő hírelemzőket!

 

Én legalábbis így látom.

 

ON

Előzmény: kisjatekos (17509)
t-bird Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17553
Ja, vagy amíg a dukkózást nem karcolták meg:)))
Előzmény: Jago_ (17551)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17552

Phaßa kis cikk ez, arról szól, hogy nem történt semmi.

 

Megjegyzem, tegnap jöttem hazafelé TSR-BUD útvonalon, Kecskemétnél kétszer bejelzett a TCAS. (Igen, azok is MiG-ek voltak. Nem is láttuk őket.) Most akkor mi van? Írjak cikket "VÉGVESZÉLYBEN AZ INDEX FÓRUMOZÓJA, avagy rettegés Kecskemét felett" címmel a Lóbürgözdi Hírharsonába?

Előzmény: t-bird (17542)
Jago_ Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17551
t-bird: tudod, ahogy szoktak mondani: "Amig a ket gep koze befer a near-miss report, addig eleg volt az elkulonites" ;)))
Előzmény: t-bird (17542)
ViktorMike Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17550

Látom a tegnap esti vita a sajtóról és a cikizhetőségéről kinullázta a topiklakók elszántságát.

 

A horvátországi balesettel kapcsolatban lenne néhány kérdésem:

- Valaki írta, hogy a hiányzó okmányok a szakszó, meg a légialkamassági voltak. Nem akarok álnaív  lenni, de ez létezik? Nemhogy a motorosnál, a vitorla I. évf. vizsgánál bukó, ha valaki nem tudja mik a fedélzeti okmányok. Mégegyszer kérdem ez egyedi, vagy csak én ülök háttal a moziban?

- Szintén tényként merült föl, hogy du. 1/2 6-kor indultak. Kaposvárról vagy Zágrábból (úgy tudom ott leszálltak)? Hánykor szaladtak neki a rosszidőnek?

- Tudták a leszakadók, hogy útirányváltozás van, vagy térben és/vagy éterben már leszakadtak a többiekről? (3 gép érintett és az egyikük szerencsére túlélte.)

ViktorMike Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17549

Nem buta --> rosszindulatú, mert téged néz annak.

 

A tööbbi sajnos nagyon igaz. Csúnya rossz újságírók :-))))

Előzmény: Törölt nick (17499)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17548
Írtam. Uff. :o)
Előzmény: Jazzman (17547)
trikó Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17546
Kedves Jazzman!

Csak a kedvedért, mert én is tisztellek:
Én nem szoktam ilyeneket csinálni. Most mégis olyan dömpingben hull a médiaszenny az emberekre akik valóban mit sem tudnak a szakmai háttérről, hogy az förtelem. Én azt gondolom, hogy ha a médiának joga van egy szakmát hisztérikus, ellenőrizatlen, megalapozatlan, szenzációhajhász szövegekkel hírbe hozni, akkor a szakmának legalább ilyen joga ven simán lehülyézni a médiát ezért.

Az emberekben oktalan félelmet, a szakmában pedig akár gazdasági problémákat is okozhat ez a médiahiszti.
Nem hajlandók kivárni egy tiszetességes magalapozott hírt, hanem mindenféle drámai marhaságot közölnek gondosan homályban tartott forrásoktól, önhjelölt szakértőktől...stb. Komolyan akadályozza a rengeteg médiaszemét azt is, hogy akár a honi szakmát érintő dolgokat (kisgépes események) normálisan, árnyaltan megvitassuk, megvitassátok.

Etikátlannak tartom, hogy egy szakmai fórumon az ezellen való fellépést bárki bármilyen fenyegetéssel korlátozza. Pillanatnyilag sajnos a fórum szervesen csatlakozó témája a médiahiénák működése. Én lennék a legboldogabb, ha ezzel nem kéne foglalkozni.

Viszont láthatóan többen bedőlnek a porhintésnek és a hírektől már eleve megvezetve jönnek ide. A médiának nincs joga az embereket így befolyásolni. Ha mégis megteszi, az adott szakmának joga van fellépni ezellen, ha másképp nem, szavakkal.

Ha valaki lekurvaanyázza a médiát, azt moderáljákj ki - ez jogos. De ha a szakmához szorosan kapcsolódó (nem off) népbutítás TÉNYÉT valaki bármilyen elkeseredett hangon számonkéri a médián, az szerintem nem ütközik MM-be, legfeljebb a média és az Index érdekeibe. (A moderálás elvhűségébe most inkább bele sem folynék...) Így tehát szükségtelen bármiféle fenyegetőzés, főleg mikor az index maga is sáros.

Nem irigylem a moderátoroikat sem, de most itt kiállni a sajtó mellett nagy bátorságra vall szakmailag és etikailag. Ha valaki szelet vet, vihart arat. Nem kell csodálkozni a reakciókon.

Én speciell nem ugrottam neki szakmai összefüggések nélkül a sajtónak csak úgy, de ha valakinek épp nagyon elege van ebből a mostani cirkuszból, azon nem csodálkozom...

Hát ezért megyek önkéntes pihenőre....
Előzmény: Jazzman (17545)
Jazzman Creative Commons License 2005.08.19 0 0 17545
Te is fiam, Brutus?
Próbálom nagyon érthetően összefoglalni akkor még egyszer:
1) Igazatok van, ami a médiát illeti
2) Ezt mindenki tudja
3) Attól semmi nem fog változni, hogy itt szapuljátok a médiát
4) Jelzem, attól sem, hogy többen elhagyják a fórumot
5) Média szapulása unalmas, mert
a) redundáns
b) evidens mindenki számára
c) n-dik alkalommal jön elő
6) Ezen a fórumon annyit tudsz tenni a mindent elborító médiaszenny ellen, hogy a tényeknek (vagy feltételezett tényeknek) megfelelően érvelsz, és nem fogadod el, amit rádöntenek
7) Nincs értelme n+1-dik alkalommal is elmondani ugyanazt, amit mindenki tud

(Csak halkan súgom meg, hogy a moderátor elleni kirohanásodnak kábé pont annyi jogalapja és valóságtartalma volt, mint amit a médián szoktatok számonkérni.
FYI: nem ismerem konkrétan attentiont, de a moderátorok többsége semmilyen módon nem áll függőségi és/vagy jogi viszonyban az index-szel, nem tisztül az újságírók védelme, ellenben tisztük a MM betartatása. Trikó, én nagy tisztelőd vagyok, de ez mélyen tisztességtelen volt attention kollégával szemben!)
Előzmény: trikó (17543)
t-bird Creative Commons License 2005.08.18 0 0 17542
"Semmiféle olyan esemény nem történt, ami veszélyeztette volna a repülőgépek biztonságát" - hangsúlyozta a HM szóvivője.

Ha egy gép 5 mérföldnél jobban megközelítette a másikat, akkor azzal veszélyeztette a biztonságukat. Azért hívják elkülönítési minimumnak, és azért vizsgálja a hatóság az esetet. Ha senki nem veszélyeztetett volna senkit, akkor nem kéne vizsgálni sem.
Előzmény: Airbus A320 (17540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!