A nullan a maximum , ha rezisztiv terheles van , nem lehet nagyobb mint a fazis arama. Ha egyik fazis terhelese leakad akkor is a fazis arama lesz, ha ket fogyaszto leakad akkor is, csak a fazisa lesz mas. Rajzold fel a vektorabrat az beszedesebb.
Ha ez nem a lakók életkora, hanem a bejövő amper, akkor ez már simán elbír egy használható (tehát minimum 5 kilowattos) átfolyós vízmelegítőt is.
"bojlert nem szeretnék, mert nagy"
Egy 80 literes bojler közvetlenül a mennyezet alá szerelve nem sok helyet foglal, lehet alá tenni dolgokat: pl hűtőszekrényt, de mosógép, mosogatógép, edény-szekrény akár még egy 120 literes bojler alatt is elfér, szóval a túlsok helyfoglalás nem mindig igaz.
"és ugye mindig melegen kell tartani a vizet"
Egy jó erős fűtőszállal ellátott nemtúlnagy bojler már a bekapcsolásától számított fél óra múlva langyos vizet produkál, újabb fél óra múlva pedig már lehet zuhanyozni is. A bekapcsolása pedig történhet mobiltelefonnal távolból, de még jobb automatikusan: az éppen kikapcsolt riasztó berendezés PGM/status kimenete elindíthatja automatikusan a bojler fűtését,
de akár a ház összes dugalját és világítási áramkörét is a riasztó kapcsolhatja ki-be,
sőt a vizet is elzárhatja egy (fagyhatár alá telepített) mágnesszeleppel
és ha vóna ott gáz, aklor még arra is tennék egy mágnes/motoros szelepet.
...és amikor távozás után hazafelé kétséged támad, hogy a nyaralóban lekapcsoltad-e a villanyrezsót és elzártad-e a gáz/víz csapot, akkor egyszerűen felhívod a riasztódat, hogy élesített állapotban van-e.
Ezután már csak az a kérdés maradt, hogy a maradék gulyáslevest a hűtőben felejtetted-e...
Bocsi a belevauzasert! Nekem egy ilyen DHL SLi elektronikus vezerlesuvel van tapasztalatom . Siman zuhanyozhatsz, ami csak belefer. Gyozi a melegviz utanpotlast. 3N ,tehat 3 fazis es nula kell hozza.
a Házba 40/32/32 jön be, tehát erre nem kell költeni. bojlert nem szeretnék, mert nagy és ugye mindig melegen kell tartani a vizet . Mivel egy hétvégi házról van szó, ezért csak időszakosan kell meleg víz. Így az átfolyásos vízmelegítő tűnik a legjobb megoldásnak. Vagy persze beköttetni a gázt, de annak összköltsége messze túlmutat ezen. Mindazonáltal lehet elég lenne kisebb is. csak jó lenne élsókézből lévő info, nem marketing bullshit. Mert az ilyen 3-5KW-os hoz volt szerencsém, és az mindent csinál csak meleg vizet nem kb.
A melegítő még nincs meg, így nemtudom leolvasni a bekötést, hogy mi a helyzet a nullával. De a kapcsolószekrényből közvetlen akarom neki húzni a vezetéket, amin csak ez a fogyasztó lesz.
Valahonnan messziröl, mindenféle kötéseken és kábeleken felvonulási szekrényen át érkezik az elosztótáblára a 3x400/230 külön nulla, külön föld vezeték
Mennyi ma egy földelési ellenállás mérés pénzben? ÉV relé mennyiben befolyásolja/elégíti ki a jóságot illetve a földelés megfelelőségét, az ember védelmét egy nem megfelelő földelés esetén?
Igencsak rábeszélném a havert hogy végeztesse el, de neki elég ha ég a lámpa és mennek a villanymotorok
Tehát az Ő esetében nincs szükség a nulla vezetőre hacsak az áramkörben nincsenek olyan fogyasztók ( működés jelző lámpa, mágneskapcsoló...) ami miatt mégiscsak be kell kötni. A berendezés kapocsdeszkájáról egyértelműen kiderül. Ha be kell kötni a nullát akkor a fázisvezetővel egyezzen meg a keresztmetszete.
A mért oldali kábelezést a tulaj építené ki a főelosztóig. (Azért kétmérős, mert nem kizárt, hogy lesz vezérelt, vagy hőszivattyús tarifás hálózat is, de ez majd jóval később derül ki, és nem szeretném, ha ilyen igény esetén cserélni kelljen a szekrényt)
Melyik előírás, jogszabály, törvény foglalkozik ennek a pénzügyi oldalával?
Jól gondolom, hogy ennek a menete csak annyi, hogy az elmű honlapon regisztrált szerelők közül kiválasztok egyet, és ő intézi a papírmunkát és a kivitelezést? Vagy kell hozzá terv is?
"Talán azét, mert az ipar is nehezen tudja követni a gondolatmeneted..."
Nem tudod elképzelni, hogy egyetlen projektorral hogyan lehet helyettesíteni korlátlan számú (egy pontból világító) különféle színű álló/mozgó reflektort és egyéb különleges fényeffektet?
Gondolom ezt kerested lentebb: http://www.webszerszam.hu/makita-eg4550a-aramfejleszto-eg4550a-15671.html/hun/ Itt irja, hogy nem ajanlott elektronikus fogyasztokhoz. Nekem dizelaggregatom van es ami kulonbseg, hogy nem 230V-os hanem 240V-os. Nem okozott gondot a hazban, mert automatikus feszultsegszabalyzos. Igy ha nagyobb fogyasztot kapcsolsz le rola, nem ugrik meg a feszi olyan mertekben, hogy kart okozzon. Azert erdemes olyankor figyelni arra is, hogy ne legyenek hasznalva nagyfogyasztok, csak a szukseges, ilyen a futes,vilagitas, maximum a huto, ha felted a tobbi berendezest. Mert az ordog nem alszik.:(
A terv az lenne, hogy egy középnullás átkapcsolóval lehetne kiválasztani a tápforrást. Ezzel nem tudok az utcai hálózatra táplálni, de a házban lenne villany. Eléggé vacak a rendszer, az eon több napra előre bejelentett a múltkor is egy 4; 8 órás áramszünetet. Ezeknek a kivédésére akarunk valami megoldást kitalálni, csak az aggregátorokból kijövő feszültség alakját nem ismerem, ezért kérdeztelek titeket. Az eon betáp 1*32, de áramszünet esetén ebből az aggregátorból csak 1*16-ot lehetne kivenni, ami elvben bőven elég egy háznak. Ezek alapján van értelme egy aggregátorral táplálni egy házat, nem fog károsodni egy kondenzációs kazán vagy a fűtésvezérlő, esetleg a riasztóközpont?
Tiszta hülyék ezek, hogy még a melegedést is figyelembe vették... Te mikor izzadsz jobban, ha egyedül vagy egy nyílt téren, vagy ha egy szűk helyen 5-en paszírozódnak hozzád meztelenül? :)
32A-es fogyasztóra milyen vastagságú kábellel kell szerelni ? Konkrétan átfolyásos vízmelegítő lesz bekötve, ami 3x32A-t visz. De még lehet hogy megelégszem a 3x25-ös tipusssal. szóval a kérdés 25A-re is lenne.
Néztem a neten több táblázatot, de nem értem hogy miért osztják kategoriákra a terhelhetőséget, és hogy szabadon álló vezetékként ugyanaz a kábel jobban terhelhető mintha faliban csőben van. Ez számomra totál hülyeségnek tűnik. (pl: http://www.villanytszerelo.hu/villanytszerelo-terhelhetoseg.html )
És minden esetben úgy is csinálják, hogy áramszünet esetén nem robban fel a túlhevüléstől? Csupa feltételezést írtál. Az inverteres hülyeség simán kihagyható, természetesen a legegyszerűbb, eleve 12V-os rendszer lenne a logikus.
- Látom szomszéd, hogy fél órája cseréli a kereket az autóján, mondja, mi a maga szakmája?
- Villamosmérnök vagyok,
- Na, arra a villamosra se szállnék fel...
:)
Nyugodj meg, efféle "kontármunkákat" csak haveroknak csinálok, de olykor még ők is hülyeségnek tartják egyik-másik megoldásomat. A szórakozóhelynél maradva: mekkora baromság volt pl, amikor kb 15 éve azt javasoltam valakinek, hogy a tánctér és a színpad világítását nagyrészt projektorokkal oldjuk meg. Ma meg már kereskedelmi termék a projektor-elvű reflektor (igaz, hogy még ritkaságnak számít).
"Kazánokat nehéz lenne eleve felszerelni egy akkuval és a hozzá kapcsolódó, megfelelő körítéssel ami biztosítaná a működést legalább addig amíg biztonságos szintig le nem hűl a rendszer?"
- a kazán gravitációs keringetéssel is fűtheti a lakást
- a kazán dolgozhat gravitációs vízkeringetéssel egy jónagy puffertartályba
- egy biztonsági keverőszelep baj esetén keverhet automatikusan hideg vizet a kazánba
- lehet csinálni olyan biztonsági leeresztő szelepet, amely baj esetén kiüríti a kazántestet (leengedi a vizet belőle)
- lehet annyira jól megcsinálni egy biztonsági túlnyomás szelepet/túlfolyót, hogy még az sem baj ha felforr a víz
Fenti esetek közül egyikben sem számít az áramszünet, tehát miért fizettessünk ki minden kazán-vásárlóval egy szünetmentes energiaellátást, amikor esetleg nincs is szüksége rá?
Egy keringető szivattyú több órás táplálásához elegendő
- egy megfelelő méretű akkumulátor (egy 230V-os keringetőhöz munkaóránként kb 3-6 amperórányi akksi kell - 12V esetén)
- egy, a mérethez illeszkedő és csepptöltést is tudó (ez NAGYON fontos!!!) akkumulátor töltő
- és egy megfelelő teljesítményű 12/230V-os autós inverter.
A tapasztalatok alapján a keringető szivattyúk többnyire túlélik a négyszög-feszültséget, ezért ez az inverter lehet olcsóbbik fajta is (keringetőhöz többnyire nem muszáj drágább színuszos invertert venni), persze ha mégis leégne a keringetőd, akkor rám ne hivatkozz.
Még profibb (ráadásul energia-takarékosabb) megoldás egyenáramú, 12 voltos keringetőszivattyút alkalmazni, ekkor inverterre sincs szükség, hiszen a keringető közvetlenül az aksiról működhet.