Sziasztok, Van egy Briggs 5,5 lovas motorom. levettem a hengerfejet csak úgy kíváncsiságból. A szelepek egy picit lógnak hidegen.
A kérdésem az hogy ez normális-e ( szerintem ennyire nem kéne). Meg ha bemelegszik a motor egy pici fémes kopogás hallatszik alapjáraton. Ez gondolom a hajtókar vagy a dugattyú, nem éreztem kottyanást mozgatgatva a dugót meg a főtengelyt, igaz nem volt üzemmeleg.
A motor egyébként jól üzemel nem füstöl és az olaj sem fogyogat. Jobban szét ezért nem szedem megy amíg megy, olajat nálam jó minőségűt kap és cserélgetve is lesz....
150e Ft alatt kéne valami kapa bérleménybe ismerősnek. Robi 66 vagy 156-osa van, bevált, de kéne egy társ.
Nézegettük ezeket az oldalkihajtásos kínai , mccullock és oleo gépeket is, de nem tudom a veszprémi Robikhoz képest mennyire bírná a kiképzést ha valami kanibál kezébe kerülne.
66-S40 is elég lenne, de a motorja ismerősnek nem sokáig bírta. A 156 5.5 Lovas briggs motorja pedig szintén egy átkozott volt, pl. karbi terén.
Az egyik szervizes az Oleo gépeit ajánlotta, nem tudom a MCcullock és a Zongshen mennyiben más. A direkt honda kapáról pedig lebeszélt, mert a hajtásában van valahol egy műanyag fogaskerék ami semmit se bír.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. KF-04 hajtómű felújításhoz kellene robbantott ábra ami jól látható, nagyítható. Létezett egy kertitraktor gépkönyveket összesítő oldal de már nem elérhető sajnos. Ha valaki tud kérem segítsen email formájában jó lenne.
majd ha oda érsz anyagilag először mérd meg a főtengelyt a hajtókar illesztésnél nem -e túl kopott meg a hengert is hogy érdemes-e új gyűrű vagy teljesen mindegy mert a henger is szar kopott (jártam én is így :-(( )
Aztán ha úgy van a hajtókar alsó szemet is nem -e az kopott ahogy mondod lógott az is!
Mert ha kap új gyűrűt meg jön a kompresszió aztán le veri a hajtókart.
Ja és a két blokk fél közé tömítés + hengerfej tömítés + karbi membrán még amit érdemes ha mind meg van amit írtál!
Utána szinte bejáratós új a blokk :-))
Gyűrűkre inkább költs többet de jobbik fajtát vedd! ( mert utána meg bánod mikor ismét szét kell szedni miatta a blokkot)
Igazából ennyi.
Ja és ha méred az adatok neten sok helyen fent vannak hasonlítsd mindig össze a gyári értékekkel mert akkor derül ki érdemes-e tovább menni és rendelni a cuccot ha pl nagyon kopott a főtengely vagy a henger, stb....
Ha így összerakod ugyan az a problémád lesz min eddig volt, ki kell cserélni a tengelyt aminn meg van a rúgó és nincs elbarmolva a lemez. A vaterán 1700-ért lehet kapni használtat.
Szia. Gépkönyve szerint bejáratásnál ( 10 üzemóra ) 25-ös keverék, aztán 33-as keverék kell bele.
Nekem 90 előtti gépem van, mindig 25-ös keverékkel használtam, volt, hogy 20-as sikerült bele.
Gyertya NGK B5HS jó bele ( gyertya hézag gyári gyújtásnál 0.4mm, 0.6-al nehezen fog beindulni, erre figyelj ), használat után benzincsap elzár, és kijáratom az üzemanyagot a porlasztóból, így nem szárad bele az üzemanyag keverék, így állítom le.
Keverék benzinbe rendszeresen teszek 1L-hez 1ml ólompótlót és 1ml FIMOL-2-t is.
A hajtóműben érdemes hajtóműolajat cserélni, a motort vedd le a pántos csavaroknál, és az olaj lecserélhető, egy a kiöntő beöntő szintellenőrző csavar.
A légszűrő alsó poharába illik motorolajat tenni, cserélni, a szint a két furat között van.
Hálás gép, van rigolyája, de ha karban van tartva, sokáig fog segíteni a kerti munkában.
Igen, közben megtaláltam a magyar feliratot is az oldalán eldugva...előtte csak a csehet láttam, azért írtam így a típust. Szóval igen, Robix 55-ös. Soha nem használtam még rotát... Édesapám gyűrte mindig a telken, de ő most már nem tudja, nekem meg nem mutatta meg, hogy s mint kell ezzel a jószággal bánni, milyen hígítású benzin kell bele. Sok buktató van a használatakor?
Ahogy nézem nem ez lesz a legnagyobb gond bár az a drót tényleg nem gyári...
A legnagyobb bibi az az hogy ahogy elnézegetem a képeket a két szelepemelő fel van hegesztve átmérőre és hosszra is. Véletlenül nem füstölt és ette az olajat ez a motor.
Segítséget szeretnék kérni! Van egy '87-es gyártmányú Robix DHA008 típusú rotációs kapám. Abban kérném a segítségeteket, hogy milyen benzinkeverék kellhet bele? Szeretném beüzemelni, de kevés róla a tudásom...
Láttam már a neten ilyen felezőt, de nem jött le, hogy ebben két áttétel van. Nálam két elforduló csavar fogja a motort a kuplungházhoz, de ezeken csak bilincses felfogatást látok.
Ez két sebességes ékszíjas felező, van két db lépcsős ékszíjtárcsa egymással szembe állítva, azonos átmérőjű ékszíj tárcsáknál nincs lassító áttétel, és van egy kisebb átmérőjű ékszíjtárcsa a motor tengelynél a párja dupla átmérőjű a rota csigahajtás tengelynél, ilyenkor felezi a meghajtó motor fordulatát. Az ékszíjat vagy az egyik, vagy a másik tárcsa párra teszed fel.
Én a krumpli ültetést Robi 55 nél egy pár kapával védőtárcsával, felező nélkül, normál kapa sebességgel csináltam, de a kapa tagokat fordítva tettem fel, így húztam a nyitóekét, tolni nem kellett. Tölteni ugyan így fogom.
Ugyan kolléga, ne szívd ennyire mellre, amúgy egy 2014 januári problémára írtál választ, lehet azóta már megoldódott a gyújtás gondja, vagy ne légy ennyire türelmetlen, hónapok évek múltán még megköszönhetik.
Amúgy kevesen vagyunk, akik a gyújtószikra minőségével és energiájával komolyan foglalkoznak, már én is kaptam anno a fejemre miatta, hogy a szikra úgy jó, ahogy gyárilag van, és kész. Szakmai oldalon garantált a siker, itt szerintem hagyd emészteni..