Keresés

Részletes keresés

studiod1 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 27302

Üdv! Gyakorlatilag megegyezik az összes alkatrész a régi és a "könnyített"(két félből) álló hajtóműnél http://www.szentkiraly-tiller.hu/letoltes/kf_2010pdf.pdf 

Előzmény: bodab (27299)
Chevy01 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 27301

Sziasztok,  Van egy Briggs 5,5 lovas motorom.  levettem a hengerfejet csak úgy kíváncsiságból.   A szelepek egy picit lógnak hidegen.

A kérdésem az hogy ez normális-e ( szerintem ennyire nem kéne).  Meg ha bemelegszik a motor egy pici fémes kopogás hallatszik alapjáraton.  Ez gondolom a hajtókar vagy a dugattyú,  nem éreztem kottyanást mozgatgatva a dugót meg a főtengelyt, igaz nem volt üzemmeleg.

A motor egyébként  jól üzemel nem füstöl és az olaj sem fogyogat.  Jobban szét ezért nem szedem megy amíg megy, olajat nálam jó minőségűt kap és cserélgetve is lesz....

kMuki Creative Commons License 2016.05.17 0 0 27300

Sziasztok!

 

150e Ft alatt kéne valami kapa bérleménybe ismerősnek. Robi 66 vagy 156-osa van, bevált, de kéne egy társ.

Nézegettük ezeket az oldalkihajtásos kínai , mccullock és oleo gépeket is, de nem tudom a veszprémi Robikhoz képest mennyire bírná a kiképzést ha valami kanibál kezébe kerülne.

66-S40 is elég lenne, de a motorja ismerősnek nem sokáig bírta. A 156 5.5 Lovas briggs motorja pedig szintén egy átkozott volt, pl. karbi terén.

Az egyik szervizes az Oleo gépeit ajánlotta, nem tudom a MCcullock és a Zongshen mennyiben más. A direkt honda kapáról pedig lebeszélt, mert a hajtásában van valahol egy műanyag fogaskerék ami semmit se bír.

 

Köszi az észrevételt.

bodab Creative Commons License 2016.05.17 0 0 27299

Bocsánat azt nem írtam, hogy a régi fajta aluházashoz kellene, ami nem ketté szedhető.

bodab Creative Commons License 2016.05.17 0 0 27298

Üdv mindenkinek.

Szeretnék egy kis segítséget kérni. KF-04 hajtómű felújításhoz kellene robbantott ábra ami jól látható, nagyítható. Létezett egy kertitraktor gépkönyveket  összesítő  oldal de már nem elérhető sajnos. Ha valaki tud kérem segítsen email formájában jó lenne.

 

Köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.17 0 0 27297

:-))

 

majd ha oda érsz anyagilag először mérd meg a főtengelyt a hajtókar illesztésnél nem -e túl kopott meg a hengert is hogy érdemes-e új gyűrű vagy teljesen mindegy mert a henger is szar kopott (jártam én is így :-(( )

 

Aztán ha úgy van a hajtókar alsó szemet is nem -e az kopott ahogy mondod lógott az is!

 

Mert ha kap új gyűrűt meg jön a kompresszió aztán le veri a hajtókart.

 

Ja és a két blokk fél közé tömítés + hengerfej tömítés + karbi membrán még amit érdemes ha mind meg van amit írtál!

 

Utána szinte bejáratós új a blokk :-))

 

Gyűrűkre inkább költs többet de jobbik fajtát vedd! ( mert utána meg bánod mikor ismét szét kell szedni miatta a blokkot)

 

Igazából ennyi.

 

Ja és ha méred az adatok neten sok helyen fent vannak hasonlítsd mindig össze a gyári értékekkel mert akkor derül ki érdemes-e tovább menni és rendelni a cuccot ha pl nagyon kopott a főtengely vagy a henger, stb....

Előzmény: daciakombi (27296)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27296

Én csak szétszedtem nem piszkáltam semmit.Házilag felújította régi tulaj  kb. 0FT-ból ahogy látom.

 

Lényegében nincs egy épp darabja mindenbe bele van kontárkodva....a hajtókar is "lötyög".

 

Csoda,hogy így is működött.

 

Érdemes lenne teljesen rendbe kapni a blokkot. Szerintem kicsit félrerakom most megy műszakira is az autó utána erre költök.

 

Vezérmű tengely,szimmeringek,akkor már gyűrűzni is érdemes lenne.Mit cseréljek még?

 

 

Előzmény: Törölt nick (27293)
Barret02 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27295

Amúgy minek az a rugó ott? 

Előzmény: jofi47 (27294)
jofi47 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27294

Ha így összerakod ugyan az a problémád lesz min eddig volt, ki kell cserélni a tengelyt aminn meg van a rúgó és nincs elbarmolva a lemez. A vaterán 1700-ért lehet kapni használtat.

Előzmény: daciakombi (27291)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27293

Cső nem voltam erre pár napig most látom széjjel szedted a motort :-((

 

Jól össze van barmolva :-((

A szelep emelő már ilyen volt ( a heggesztésre gondolok)

 

Amúgy az a darab ami ezen a képen van az az olaj szivattyú szerepét tölti be.

 

Lesz ott gondod látom én azzal a blokkal :-((

Előzmény: daciakombi (27269)
amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27292

Szia. Gépkönyve szerint bejáratásnál ( 10 üzemóra ) 25-ös keverék, aztán 33-as keverék kell bele.

 

Nekem 90 előtti gépem van, mindig 25-ös keverékkel használtam, volt, hogy 20-as sikerült bele.

Gyertya NGK B5HS jó bele ( gyertya hézag gyári gyújtásnál 0.4mm, 0.6-al nehezen fog beindulni, erre figyelj ), használat után benzincsap elzár, és kijáratom az üzemanyagot a porlasztóból, így nem szárad bele az üzemanyag keverék, így állítom le.

Keverék benzinbe rendszeresen teszek 1L-hez 1ml ólompótlót és 1ml FIMOL-2-t is.

A hajtóműben érdemes hajtóműolajat cserélni, a motort vedd le a pántos csavaroknál, és az olaj lecserélhető, egy a kiöntő beöntő szintellenőrző csavar.

A légszűrő alsó poharába illik motorolajat tenni, cserélni, a szint a két furat között van.

Hálás gép, van rigolyája, de ha karban van tartva, sokáig fog segíteni a kerti munkában.

Előzmény: simongabika (27289)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27291

Összerakom így aztán meglátom.

Teljes motorgenerált lenne érdemes .....

Előzmény: daciakombi (27290)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27290

A drót miatt nem lehet berántani csak nagyon nehezen.

Ha beindult szépen járt a motor nem füstölt...

Jól összebarmolta az előző tulaj de annak ellenére szépen működött.

 

Előzmény: Kaisi (27288)
simongabika Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27289

Igen, közben megtaláltam a magyar feliratot is az oldalán eldugva...előtte csak a csehet láttam, azért írtam így a típust. Szóval igen, Robix 55-ös. Soha nem használtam még rotát... Édesapám gyűrte mindig a telken, de ő most már nem tudja, nekem meg nem mutatta meg, hogy s mint kell ezzel a jószággal bánni, milyen hígítású benzin kell bele. Sok buktató van a használatakor?

Előzmény: studiod1 (27287)
Kaisi Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27288

Szia,

 

Ahogy nézem nem ez lesz a legnagyobb gond bár az a drót tényleg nem gyári...

A legnagyobb bibi az az hogy ahogy elnézegetem a képeket a két szelepemelő fel van hegesztve átmérőre és hosszra is. Véletlenül nem füstölt és ette az olajat ez a motor. 

Nagyon sufnituning ez az egész....

Előzmény: daciakombi (27281)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27287

Bocs DHA-008 motorra utal,  ezt mi így ismerjük robi 55

Előzmény: studiod1 (27286)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27286

A DHA08 az babetta motorra utal.

Előzmény: simongabika (27285)
simongabika Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27285

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni! Van egy '87-es gyártmányú Robix DHA008 típusú rotációs kapám. Abban kérném a segítségeteket, hogy milyen benzinkeverék kellhet bele? Szeretném beüzemelni, de kevés róla a tudásom...

 

Köszi előre is.

studiod1 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27284

Hoppá akkor a tiéd robix gyártmány ott van 2db szemes csavar ami a motor egységet a hajtáshoz kapcsolja, amiről én írtam linkeltem az kf-hez jó.

Előzmény: jano5691 (27282)
Silvan Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27283

Gyári, Quantum XM 60-n is ilyen van.

Előzmény: daciakombi (27278)
jano5691 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 27282

Köszi szépen neked és a_v-nak is.

Láttam már a neten ilyen felezőt, de nem jött le, hogy ebben két áttétel van. Nálam két elforduló csavar fogja a motort a kuplungházhoz, de ezeken csak bilincses felfogatást látok.

Előzmény: studiod1 (27276)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27281

Leszedtem a drótot a vezérműtengelyen lévő rúgóról.

 

Szerintetek vissza tegyem ezt vagy vegyek újat?

Előzmény: kobold62 (27280)
kobold62 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27280

Az én quantum 5 -ömnél is ilyen van. Még ez az eredeti békebeli.

Előzmény: daciakombi (27278)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27279

Gyári az, ha jól emlékszem a hajdani 8 lovas briggs mocimnál volt.

Előzmény: daciakombi (27278)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27278

Köszönöm a választ.

 

Ez érdekes olajleeresztő csavar.Szerintem nem gyári vagy igen?

 

A Dacia-n volt ugyan ilyen még szerencse,hogy annak idején készítettem célszerszámot és azt most előkerült....

 

Előzmény: studiod1 (27277)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27277

Hopp ez lemarad kösz index a szerkesztésért http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=129681720&t=9212821&openwith=1 

Előzmény: studiod1 (27276)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27276

Erről a fajta felező-2seb.közdarabról írtam http://www.mforg.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=238&category_id=20&option=com_virtuemart&Itemid=7   itt van az én gépemen igaz nem a legjobb a kép.(vetőgép van utána)  Ennél a közdarabnál a motorról lekerül az eredeti kuplung és fixen kell a közdarabra tenni,a közdarab kérhető kis és nagy kuplungal is. Csiga hajtás szerintem bírja inkább a kis kuplungos változatnál a kuplung beállításra kell figyelni.

Előzmény: jano5691 (27272)
nyemi Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27275

Aha... látom már, hogy itt inkább mechanikás emberek vannak:).

De neked  köszönöm. 

Előzmény: amper_vadasz (27273)
amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.15 0 0 27274

https://www.youtube.com/watch?v=ZYUb0OTUu1w 

 

Ez két sebességes ékszíjas felező, van két db lépcsős ékszíjtárcsa egymással szembe állítva, azonos átmérőjű ékszíj tárcsáknál nincs lassító áttétel, és van egy kisebb átmérőjű ékszíjtárcsa a motor tengelynél a párja dupla átmérőjű a rota csigahajtás tengelynél, ilyenkor felezi a meghajtó motor fordulatát. Az ékszíjat vagy az egyik, vagy a másik tárcsa párra teszed fel.

 

Én a krumpli ültetést Robi 55 nél egy pár kapával védőtárcsával, felező nélkül, normál kapa sebességgel csináltam, de a kapa tagokat fordítva tettem fel, így húztam a nyitóekét, tolni nem kellett. Tölteni ugyan így fogom.

Előzmény: jano5691 (27272)
amper_vadasz Creative Commons License 2016.05.15 0 1 27273

Ugyan kolléga, ne szívd ennyire mellre, amúgy egy 2014 januári problémára írtál választ, lehet azóta már megoldódott a gyújtás gondja, vagy ne légy ennyire türelmetlen, hónapok évek múltán még megköszönhetik.

Amúgy kevesen vagyunk, akik a gyújtószikra minőségével és energiájával komolyan foglalkoznak, már én is kaptam anno a fejemre miatta, hogy a szikra úgy jó, ahogy gyárilag van, és kész. Szakmai oldalon garantált a siker, itt szerintem hagyd emészteni..

Előzmény: nyemi (27271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!