A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Már az Euro 3-as motorok se fértek be a 200asokba sík padló mellett, ezért is magasabb a padló a C83-asokban, a 2. ajtónál plusz lépcső van, ott kisebb a belmagasság és a tengelyek felé lejt a padló.
Az ilyen agymenésekkel nem kéne foglalkozni. Jó volt a 200-as ez örök igazság, 42 éve bizonyított Budapesten. Hiába is mondnád, hogy 2014 második felében, egy évtizeddel az uniós csatlakozásunk után, 4,5 évvel azután hogy teljesíteni kellett volna az akadálymentesítést minden téren, mindig lesznek, akik a kedvenc típusuk kendácsolnák ítéletnapig. Az hogy egyes helyeken már vezeték nélkül tölthető akadálymentes nullemissziós buszok futkároznak, mit számít.
"Ezzel együtt műszakilag minden további nélkül megvalósítható lenne..."
Jajjjj ne már! Nem! Nem valósítható meg! Nem fér be az Euro VI-os motor arra kis helyre! Mondjuk tehetünk az utastérbe rámpát vagy lépcsőt! Na az tényleg nem lenne hülyeség!
Azt fel tudod sorolni, hogy egy autóbusz üzemeltetési költsége nagyjából milyen tényezőkből áll össze, és azokból melyik milyen nagyságrendet képvisel?
Csak néhány nagyobb költségkiadást képviselő tétel:
nem értek veled egyet ebben a kérdésben. mint minden példa a következő is sántít, de akkor egy 1200-es zsigulit olcsóbb üzemeltetni mert nincs benne ABS,ASR,ESP,AIRBAG,AIRKONDI,AGR SZELEP, tárcsafék stb ergo miért nem járunk mégsem zsigulival?
"Hát barátom, nem. Az új technikát drágább üzemeltetni,.."
Hát éppen ez a baj, mert a fejlesztéseknek és az új buszok beszerzésének éppen az kell legyen a célja, hogy a fajlagos üzemeltetési költségek minél alacsonyabbak legyenek. Ha egy öreg, lestrapált autóbuszt olcsóbb üzemeltetni, mint az újat, akkor minek újat venni? Nem éri meg sem az üzemeltetőnek sem az utasoknak, mert a jegyárakat folyamatosan emelni kell, hogy az üzemeltető ne fizessen rá. Persze ettől még ráfizet, mert annyival nem emelheti meg a jegyárakat, mert elmaradnának az utasok, ill. megnőne a bliccelések száma, mely utóbbit megint csak plusz ráfordítással (jegyellőrők számának növelése) próbálnának meg leszorítani, és így ami kevés bejön a vámon, annál több veszik el a réven...
Szóval az új buszoknak kimutathatóan olcsóbban kell üzemeltethetőnek lenni, mert különben valami nagyon el van bökve a rendszerben!
petróleum lámpát használni olcsóbb, mint elektromos áramot, mégsem használjuk. az előbbiekben említett omnibuszt is. túl léptünk rajta, tedd te is. úgy mellékesen egy IK280-as felújítása (fődarabok nélkül) piaci áron majd 20 milla. használt szóló vh vásárlási ára 7.5 milla. és igen, korszerűbb.
Tehát inkább maradjanak a 260/280/412/415/435-ösök, és üzemeltessék őket ~ 1x-ért (felújítás. alkatrészek, stb... - kihúzva még max. öt évet) minthogy használt kocsikat (jó állapotú, minőségű) vegyenek, és BKK-sítsák 1.1x-ért (használva még 10 évig) hmm...
Tuti bennem van a hiba, de én inkább utazok kényelmes, modern, tágas, fényes relatíve új buszon, mint egy kétszázason - pláne négyszázason, ami annyit tud, hogy Ikarus...
Mert a használt Mercedes Citaroktól, az MFW-s Volvoktól, a diesel motoros VanHool-októl aztán elképesztően javul. Ja, persze. Bocsi, elfelejtettem, hogy ezeknek a kipufogógáza is korszerű. (Az emissziós gáz összetétele kb. olyan ezeknél is, mint egy jobb d10-esnél). Az meg különösen javítja a városi levegőt, hogy a végállomáson állva is járatni kell a motort, különben nincs klíma.
Honnan veszed a "kurva drágánt", mikor árakról szó sem volt?
Egyébként igazad van, ilyen megoldás biztosan nem fog születni, mert a 200-asnál ez már nem érné meg.
Ezzel együtt műszakilag minden további nélkül megvalósítható lenne, és csak azért hoztam föl, mert az ide irogatók hozzászólásaiból úgy vettem ki, mintha a 200-as család még mindig elismerésnek örvendene (főleg a strapabírása miatt), s nem lenne ellenükre a modernizálása.
Bár lehet, hogy ez csak egy szűk körre igaz, viszont relatíve talán ők irogatnak ide gyakrabban.
ez megint sarkítás. Nem arról volt szó, hogy a technikai fejlődés szar, hanem Ny-Eu levedlett, lelakott fostalicskái, amiket megveszünk fejlesztés címszó alatt. Tényleg botrányos némelyiknek a belső tere 1-2 kivételtől eltekintve.
Szar dolog ez a technikai fejlődés. Javaslom az omnibuszok újboli forgalombaállítását. Szerintem a paták dobogása sokkal megnyugtatóbb, mint a dízelmotorok zaja, így sokat javulhatna a város életősége.
Ja, kérem, mert most kurvadrágán beszereznek mindenféle elhasznált nyugat-európai szirszart, befújják bilikékre, oszt attól csak úgy hasít a korszerűség. Nem baj, hogy elcseszettebbnél elcseszettebb az utastér kialakításuk, belül tele lépcsőkkel, és hogy kurvadrága őket üzemeltetni, plusz állandóan lerobbannak (ld. Óbuda Mercedes Citaro-it), meg hogy megy a fűtés nyáron (LYH-123). de alacsonyan van a padló. Legalábbis az ajtóban. (és ez a tény mindet visz)
Tehát kurvadrágán raknál egy ötven éves formatervvel bíró kocsiba E6-os mocit, klímát. (Előbbit teljesen feleslegesen, utóbbinak legalább értelme is van) hogy attól semmivel ne legyen jobb mint most? Okkk.
Az Ik 260 / 280-as típusok voltak az IKARUS "VW-bogarai". Egy kis törödés és akkor elpusztíthatlan.
Egyébként ha valaki megfizeti szívesen beletervezek akár egy fekvő E6-os M-Á-N motoros hajtást ZFf-Ecolife váltóval. Sőt klímát is tetőre. És akkor komfortban olyan lesz, mint a most beszerzett új ap.-s kocsik, csak hát magas padlós marad.
Szívós karosszéria a 260/280, egy kis módosítás egy két tartó vakon és minden megoldható, nem nehéz elképzelni egy olyan motort betuszkolni, maximum a nem hasznélt alsó traktusok is ki lesznek tömve elektronikával. OFF (bár kitudja? ) :D