Keresés

Részletes keresés

Grikon1985 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80703

Már az Euro 3-as motorok se fértek be a 200asokba sík padló mellett, ezért is magasabb a padló a C83-asokban, a 2. ajtónál plusz lépcső van, ott kisebb a belmagasság és a tengelyek felé lejt a padló.

 

Az ilyen agymenésekkel nem kéne foglalkozni. Jó volt a 200-as ez örök igazság, 42 éve bizonyított Budapesten. Hiába is mondnád, hogy 2014 második felében, egy évtizeddel az uniós csatlakozásunk után, 4,5 évvel azután hogy teljesíteni kellett volna az akadálymentesítést minden téren, mindig lesznek, akik a kedvenc típusuk kendácsolnák ítéletnapig. Az hogy egyes helyeken már vezeték nélkül tölthető akadálymentes nullemissziós buszok futkároznak, mit számít.

Előzmény: kristoof (80701)
1318 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80702

A Citaro L túlságosan nagy Pestre, úgyhogy mindenképpen felejtős.

Előzmény: Törölt nick (80696)
kristoof Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80701

"Ezzel együtt műszakilag minden további nélkül megvalósítható lenne..."

 

Jajjjj ne már! Nem! Nem valósítható meg! Nem fér be az Euro VI-os motor arra kis helyre! Mondjuk tehetünk az utastérbe rámpát vagy lépcsőt! Na az tényleg nem lenne hülyeség!

Előzmény: Busguru (80689)
Busguru Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80700

Azt fel tudod sorolni, hogy egy autóbusz üzemeltetési költsége nagyjából milyen tényezőkből áll össze, és azokból melyik milyen nagyságrendet képvisel?

Csak néhány nagyobb költségkiadást képviselő tétel:

- üzemanyag fogyasztás

- karbantartás/javítás

- adók, járulékok, hiteltartózás,

- bérköltségek (cégvezetés /alaklmazottak / soförök bérköltsége

 

(a felsorolás nem teljeskörű, de a kb. nagyságrendeket tükrözi).

 

Előzmény: Obsitos1663 (80699)
Obsitos1663 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80699

nem értek veled egyet ebben a kérdésben. mint minden példa a következő is sántít, de akkor egy 1200-es zsigulit olcsóbb üzemeltetni mert nincs benne ABS,ASR,ESP,AIRBAG,AIRKONDI,AGR SZELEP, tárcsafék stb ergo miért nem járunk mégsem zsigulival?

Előzmény: Busguru (80698)
Busguru Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80698

"Hát barátom, nem. Az új technikát drágább üzemeltetni,.."

 

Hát éppen ez a baj, mert a fejlesztéseknek és az új buszok beszerzésének éppen az kell legyen a célja, hogy a fajlagos üzemeltetési költségek minél alacsonyabbak legyenek. Ha egy öreg, lestrapált autóbuszt olcsóbb üzemeltetni, mint az újat, akkor minek újat venni? Nem éri meg sem az üzemeltetőnek sem az utasoknak, mert a jegyárakat folyamatosan emelni kell, hogy az üzemeltető ne fizessen rá. Persze ettől még ráfizet, mert annyival nem emelheti meg a jegyárakat, mert elmaradnának az utasok, ill. megnőne a bliccelések száma, mely utóbbit megint csak plusz ráfordítással (jegyellőrők számának növelése) próbálnának meg leszorítani, és így ami kevés bejön a vámon, annál több veszik el a réven...

 

Szóval az új buszoknak kimutathatóan olcsóbban kell üzemeltethetőnek lenni, mert különben valami nagyon el van bökve a rendszerben!

 

Előzmény: Dante001 (80693)
Obsitos1663 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80697

petróleum lámpát használni olcsóbb, mint elektromos áramot, mégsem használjuk. az előbbiekben említett omnibuszt is. túl léptünk rajta, tedd te is. úgy mellékesen egy IK280-as felújítása (fődarabok nélkül) piaci áron majd 20 milla. használt szóló vh vásárlási ára 7.5 milla. és igen, korszerűbb.

Előzmény: BX-60-72 (80690)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80696
Előzmény: Törölt nick (80694)
Aron_son Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80695

+1

Előzmény: ckg471 (80692)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80694

Tehát inkább maradjanak a 260/280/412/415/435-ösök, és üzemeltessék őket ~ 1x-ért (felújítás. alkatrészek, stb... - kihúzva még max. öt évet) minthogy használt kocsikat (jó állapotú, minőségű) vegyenek, és BKK-sítsák 1.1x-ért (használva még 10 évig) hmm...

Itt van pölö ez a kocsi, AP, ~keveset futott, árában sem rossz, és bár új típus, de: http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/man-a-37-3-t%C3%BCrig-retarder-euro-3-uetersen/193583288.html?lang=en&pageNumber=3&__lp=11&scopeId=B&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=8416&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.makeId=16500&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Bus&segment=Truck&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=false&category=PublicServiceVehicleBus Inkább ez, mint egy szakadt 412-es, vagy bármi a fenti ötösfogatból. 

Vagy az egysszer már linkelt CNG Mecik. http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/mercedes-benz-530-citaro-cng-klima-euro-5-hamburg/194825095.html?lang=en&pageNumber=4&__lp=11&scopeId=B&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=8416&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.makeId=16500&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Bus&segment=Truck&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=false&category=PublicServiceVehicleBus ezeknek is használható a belső terük, nincs azzal gond. 

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/mercedes-benz-o-530-citaro-s-315-klimaanlage-euro-3-untersteinach-bei/192292151.html?lang=en&pageNumber=6&__lp=11&scopeId=B&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=8416&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.makeId=16500&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Bus&segment=Truck&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=false&category=PublicServiceVehicleBus

http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/mercedes-benz-o-530-citaro-skibusausstattung-globasnitz/187651384.html?lang=en&pageNumber=7&__lp=11&scopeId=B&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=8416&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.makeId=16500&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Bus&segment=Truck&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=false&category=PublicServiceVehicleBus

Tuti bennem van a hiba, de én inkább utazok kényelmes, modern, tágas, fényes relatíve új buszon, mint egy kétszázason - pláne négyszázason, ami annyit tud, hogy Ikarus...

Előzmény: BU 20-26 (80686)
Dante001 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80693

Hát barátom, nem. Az új technikát drágább üzemeltetni, aki mást mond azt hazudik. Ez teljesen nyilvánvaló volt eddig is, de úgy látom nem mindenkinek.

Előzmény: BX-60-72 (80688)
ckg471 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80692

A látens Ikarusbuzik átmehetnének két topikkal arrébb, mert itt semmi szükség nincs rájuk.

GST-616 Creative Commons License 2014.07.01 -1 0 80691

a 22-esről ki mit tud?

BX-60-72 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80690

Mert a használt Mercedes Citaroktól, az MFW-s Volvoktól, a diesel motoros VanHool-októl aztán elképesztően javul. Ja, persze. Bocsi, elfelejtettem, hogy ezeknek a kipufogógáza is korszerű. (Az emissziós gáz összetétele kb. olyan ezeknél is, mint egy jobb d10-esnél). Az meg különösen javítja a városi levegőt, hogy a végállomáson állva is járatni kell a motort, különben nincs klíma.

Előzmény: toto92 (80685)
Busguru Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80689

Honnan veszed a "kurva drágánt", mikor árakról szó sem volt?

Egyébként igazad van, ilyen megoldás biztosan nem fog születni, mert a 200-asnál ez már nem érné meg.

 

Ezzel együtt műszakilag minden további nélkül megvalósítható lenne, és csak azért hoztam föl, mert az ide irogatók hozzászólásaiból úgy vettem ki, mintha a 200-as család még mindig elismerésnek örvendene (főleg a strapabírása miatt), s nem lenne ellenükre a modernizálása.

Bár lehet, hogy ez csak egy szűk körre igaz, viszont relatíve talán ők irogatnak ide gyakrabban.

Tévedek?

Előzmény: Törölt nick (80677)
BX-60-72 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80688

Nem pont fordítva kéne lenni?! (jelenértékkel számolva mindkét esetben)

Előzmény: Dante001 (80683)
BX-60-72 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80687

Big like!

Előzmény: Busguru (80676)
BU 20-26 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80686

ez megint sarkítás. Nem arról volt szó, hogy a technikai fejlődés szar, hanem Ny-Eu levedlett, lelakott fostalicskái, amiket megveszünk fejlesztés címszó alatt. Tényleg botrányos némelyiknek a belső tere 1-2 kivételtől eltekintve.

Előzmény: toto92 (80685)
toto92 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80685

Szar dolog ez a technikai fejlődés. Javaslom az omnibuszok újboli forgalombaállítását. Szerintem a paták dobogása sokkal megnyugtatóbb, mint a dízelmotorok zaja, így sokat javulhatna a város életősége.

Előzmény: BX-60-72 (80682)
BU 20-26 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80684

+1

Előzmény: BX-60-72 (80682)
Dante001 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80683

Nahát, milyen meglepő hogy egy 20-25 évvel később gyártott buszt drágább üzemeltetni....ki gondolta volna?

Előzmény: BX-60-72 (80682)
BX-60-72 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80682

Ja, kérem, mert most kurvadrágán beszereznek mindenféle elhasznált nyugat-európai szirszart, befújják bilikékre, oszt attól csak úgy hasít a korszerűség. Nem baj, hogy elcseszettebbnél elcseszettebb az utastér kialakításuk, belül tele lépcsőkkel, és hogy kurvadrága őket üzemeltetni, plusz állandóan lerobbannak (ld. Óbuda Mercedes Citaro-it), meg hogy megy a fűtés nyáron (LYH-123). de alacsonyan van a padló. Legalábbis az ajtóban. (és ez a tény mindet visz)

Előzmény: Törölt nick (80677)
BPO-105 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80681

Lehet.

De egy szép napon felébredsz, felütöd a BKV-s topikot, és látod, hogy egy ilyen rója köreit a 101-esen...

Előzmény: Dante001 (80679)
kristoof Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80680

Egyetértek! :-D :-)

Előzmény: Dante001 (80679)
Dante001 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80679

Ezeket a gondolatokat már büntetni kéne :D

Előzmény: Busguru (80676)
Hatszázhármas Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80678

https://www.youtube.com/watch?v=C2qrpwplkGI

Előzmény: Busguru (80676)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80677

Tehát kurvadrágán raknál egy ötven éves formatervvel bíró kocsiba E6-os mocit, klímát. (Előbbit teljesen feleslegesen, utóbbinak legalább értelme is van) hogy attól semmivel ne legyen jobb mint most? Okkk.

Előzmény: Busguru (80676)
Busguru Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80676

Az Ik 260 / 280-as típusok voltak az IKARUS "VW-bogarai". Egy kis törödés és akkor elpusztíthatlan.

Egyébként ha valaki megfizeti szívesen beletervezek akár egy fekvő E6-os M-Á-N motoros hajtást ZFf-Ecolife váltóval. Sőt klímát is tetőre. És akkor komfortban olyan lesz, mint a most beszerzett új ap.-s kocsik, csak hát magas padlós marad.

Előzmény: MA3455 (80674)
Norbus(z) Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80675

BPI-357-es volt sárga üléshuzatú vasárnap a 91-es vonalon, nem tudom, ez az egy kocsié olyan v másikéi d a 357-es tuti sárga!

Előzmény: Scatty29 (80518)
MA3455 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 80674

Szívós karosszéria a 260/280, egy kis módosítás egy két tartó vakon és minden megoldható, nem nehéz elképzelni egy olyan motort betuszkolni, maximum a nem hasznélt alsó traktusok is ki lesznek tömve elektronikával. OFF (bár kitudja? ) :D

 

Előzmény: Törölt nick (80582)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!