Na igen, éppen azt akartam írni, hogy vannak, akik a váltóban sosem cserélnek olajat. A kezelési útmutató 3 évet ír olajcserére a váltóban. Én 2 éve cseréltettem, meg jövőre fogom. Ezen ne múljon. Arra is kíváncsi lennék, hogy akiknek váltó problémájuk van, volt, vajon hogyan használták az autót. Lehet, alapvető használati problémára derülhetne fény. Tudomásul kell venni, a Suzuki nem F1-es autó. Volt aki a 4T Wartburg váltóját úgy készítette ki, hogy rendszeresen és tartósan 130-al repesztett autópályán. A kresz nem tiltja, csak éppen arról nem szólt a fáma, hogy ilyen sebességgnél a váltóban olyan gyorsan forognak a fogaskerekek, hogy az olajat a váltóház végébe csapja, így aztán a váltó eleje meg az elégtelen kenés miatt rendkívüli módon kopásnak indul.
Az enyémben is 120 ezer van,és semmi baja a váltónak.Sőt rengeteg suzukis dolgozik a gyárunkban soha egyiktől sem hallottam,hogy gond lett volna a váltójukkal.
A cikk szerintem kamukéró.Angliából hozzák be a bontásra szánt autókat?Ugyan.
Látott már valamelyikőtök autószállító trélert rajta Suzukival?Ezerakárhányszáz kilóméterről tuti megéri mi?Csak a váltó miatt.Mert a többit alkatrészt csak fillérekért tudják eladni.
Az osztrák határtól nem messze lakom,naponta látni,ahogy hozzák be a verdákat kintről.BMW-ket,Audikat,Toyotákat stb.
Amiben van lóvé.
Nem tudom mi oka volt az újságírónak leírni ezt a cikket.Biztos,hogy voltak vannak váltó problémás Suzukik.(meg más márkák is)De, hogy a gyár nem tett semmit tíz éven át holott tudott róla,pedig nem lett volna nagy költség elhárítani a hibát?Ez vicc.
Ja,ésén még soha nem cseréltem olajat a váltómban.
Nem kötözködésképpen érdeklődöm, higgyétek el, van 2002 Wagonunk is meg 2007-es Ignisünk, de én még nem hallottam váltó problémáról, főleg nem ilyen mértékben! Szerintem az újságírónak nem volt témája! :(
Visszahívásról annyit, hogy a wagonunkat visszahívták állítólagos fék probléma miatt, semmi baj nem volt vele, de a parkolóban egy öregúr neki tolatott a két éves kocsinknak, ott is hagyhattuk karosszériáztatni-fényeztetni! :(
Az enyém 12 éves 176.000 km van benne és nem zörög a váltója! Ezt a váltó "hiba"-t én is itt olvastam a fórumon, de olyan emberrel még nem beszéltem, akié rossz lett volna! Az olajat eszik a kis aranyosok, arra legyél felkészülve, de lehet kapni a boltban! :)))
Ha olcsó az miért baj? Én olvastam 350.000 Ft-ért kínált wagont is, drága? :)))
Mostanában kezdtem nézegetni a Wagonos hirdetéseket. Acconynak szeretnék valami kicsi autót amit főként városban használna. Néha kellene hosszabb távra.
Nekem volt már ilyen autóm még a legelső szériásból. Szerettem,de ez már 12 éve volt. Arra emlékszem csak vele kapcsolatban,hogy menet közben zörgött a váltója meg nagyobb szélben mocorgott kissé az autó:)))
Most olvastam ,hogy gyárilag váltóhibásak az autók!?
Egy csapágy miatt hamar tönkremennek és nem olcsó javítani(cserélni)
Akkor ha egy látszólag ép, de rossz biztit beraksz a a biztitábla ezen helyére,
az már majdnem egy lopásgátló :)
Habár aki ilyen autót akar éppen eltulajdonítani, az átcseréli a motorvezérlőt egy átprogramozottra, és viszi ! Ennél sokkal komolyabb elektronikákat meghekkelnek,
Az indításgátló és a féklámpa biztosítéka ugyanaz. Ha kiveszed, az indításgátló sem kap áramot és nem fog engedélyező utasítást adni a motorvezérlőnek.
A műanyagokkal egy nagy baj van. Az idő haladtával zsugorodnak. Ott, ahol nem tud kénye-kedve szerint összekucorodni, (mint például itt, ahol csavar fogja) ott bizony először repedni, utána törni fog. Volt kollégám sokszor elmondta: "Agyon kellett volna ütni aki a műanyagot kitalálta." :)
Aki már látott ilyet, az már túl van a mérgelődésen :))))
Egyik Wagonunkon fityegett a hátsó ajtó zárja. Szétszedtem és a B terv mellett döntöttem. Bosszantó, hogy anyag takarékosságból ilyen gyengére készítik a csavar talpát !
Két kapupánt csavart kicsit meggörbítettem, így jobban fölfekszik a feje, lereszeltem a kapaszkodókörmeit, és kapott kis fekete festéket is. Visszaszerelésnél némi tömítőpasztát is tettem a megfelelő helyekre, mert úgy látom kissé a víz is beszivárgott.
Ma megoldottam a hangszóró kérdést. A legolcsóbb kínait nem vettem meg. A pioneer 2 utas cucca lehet, hogy nem fért volna be a rács alá. A JVC szintén magas lett volna. Maradt a Sony ésa Macaudio. Mindez a madaras teszkóban. A macaudioról nem volt elég rajzos infó, bár az 46 mm mély lett volna. Sony xs gt1028 F csak 43 mm. És 6990 volt. Elég jól szól szerintem. Köszi a hozzászólóknak.
Attól, hogy az indításgátló szabad utat enged az indításnak, lehetnek még egyéb kritériumok, ami alapján a motorvezérlő úgy dönt, hogy márpediog nem lehet az autót beindítani. Mert egyébként nem értem a logikát, hogy a féklámpától miért van kábelezés az ECM-hez, ha azt nem használnák semmire.
Az ECM a motorvezérlő. Nem olyna bonyolult az. Amíg a féklámpa kapcsoló nyitott helyzetben van, az ECM-hez a féklámpa izzókon keresztül a testelés jut el bizonyos ellenállásal, mivel az isszószálon keresztül kell jutnia. Namármost, ha azt érzékeli, hogy nincs ellenállás, (az összes kiégett) vagy egy bizonyos szint fölé emelkedik az ellenállás (Mondjuk csak a pótféklámpa működik) akkor egyszerűen letilt az ECM. Ha meg a biztosíték van kiégve, akkor egyértelmű, az indításgátló sem kap áramot és az tiltott állapotban marad, az autót nem lehet beindítani, hiszen közös biztosítékon vannak. Persze az nem biztos, ha ténylegesen az izzók vannak kiégve és nem a biztosíték, hogy akkor is letiltódik-e az indítás, mivel ezt így nem próbálta ki senki, csak a kiégett biztosítékos dolgot. Ezt úgy lehetne tesztelni, ha az L26-os csatlakozót széthúznánk. Akkor a féklámpákon keresztül nem kapna testet az ECM, azaz úgy érzékelné, az összes izzó ki van égve.