Régebben jártam úgy, hogy a ködlámpa kapcsoló időnként magától is bekapcsolt, így reggelre a garázsban állva lemerítette az akksit. Azóta sem értem miért működhet gyújtás nélkül is. Mivel drága a bajuszkapcsoló, kivettem a ködlámpa biztosítékát. Majd valami relés megoldással egy másik kapcsolóra visszakötöm.
Adagoló alatt a "kb 30 centis spéci rúd"-at értettem, aminek a hivatalos nevét én sem tudom :) (talán nyomócső, de a lényeget így is értjük)
Azóta sikerült még egy sokkot átélni, két napnyi parkolóházban állás után koppra lemerült az akksi - még kp-i zárat és a belső fényt sem bírta bekapcsolni. Némi töltés után bebikáztuk, de nagyon zavar a dolog, főleg, hogy még nincs három hónapos az akksi benne - vagy eleve rossz a cucc, vagy valami állás közben is eszi. Ami furcsa, hogy egy-egy napnyi állás után nem érződött, hogy merülne az akksi.
Kimérni még - eszköz híján - nem tudtam. Esetleg van ötletetek?
Az az oldalra tolás érdekelne. Ha tudsz részleteket, vagy fényképet, jó lenne.
A bölcsőt én kicseréltem. Nem olcsó. Viszont nem is úgy néz ki, mint a régi. Rájöttek a hibájára és áttervezték. A klímából belefolyik a lecsapódott víz, így szépen megeszi az egészet belülről.
A fém vízcsövek emgem is érdekelnek. Minősíthetetlenül néznek ki.
A ventilátor típushibás lehet, mert nekem is csak egy fokozat van rajta. De normál használat mellett elég. A nyári városi dugó klímával nem minősül normál használatnak. :)
Ha kiveszem, megnézetem valamim hozzáértővel, (nem az autóiparból), talán tud majd rá valami megoldást.
Kösz a tippeket, kikapom a rádiót és bemegyek ide fehérvárra a papashoz, kíváncsi leszek mennyiért adják ki a kódot.
Nos 2.0-ás benzines Pt-van, a bárdi autónál vettem vezérmű szettet + vízpumpát kedvezménnyel kb 30.000.- pénzért Japanparts a márkája. ez szép is volt még a szerelőm nem szólt, hogy nem teljesen jó a szett..., a feszítő görgőnek a szettben semmi köze sem volt az eredetihez, mert az eredetit egy rugós olajos kis teleszkóp támasztja meg, a többi cucc stimmelt. Vennem kellet még egy görgőt 10.000.-ért meg azt a kis feszítő telót, ami kedvezménnyel 43.000.- pénz volt a a pappasnál-ez a része nem volt vicces de utángyártottban nem találtam.
50.000.-et fizettem munkadíjra,(ebben benne volt az olajcsere meg ilyen apróságok is) szépen megoldották a fiúk, nem vették ki a motort csak odébb tolták a motortérben, egy karcolás sem esett a gépemen, szép munka!
Áprilisban rendbe rakatom a bölcsőt a motor alatt, ez el kezdett korrodálni, meg a vas vízcsöveket cseréltetem ki, ezeket még be kell szereznem, ha valaki tud ilyesmit jelezze. Jah meg egy hűtővetilátor kéne, csak egyik fokozatban üzemel, javítani nem lehet cserélni kell.
Ezektől eltekintve kifogástalan sérülés mentes a 10 éves Pt-m kívül belül újszerű, és olyan mint a doxa, nem zörög nem rezeg.
rádiókód miatt én is érdeklödtem a pappas-nál, állítólag ki kell szereljék a rádiót, hogy megnézzék a szériaszámot az oldalán és az alapján tudják majd lekérni az adatbázisból.
itt a fórumon találtam régebben egy ilyet, nemtom aktuális-e még:
"Ő kikódolja a rádiót : 30/233-5431 Bp., XVIII. ker. Honvéd u. 76."
Azt hiszem a legjobb, ha az ember akkucserénél, ráköt addig egy másikat (mintha bikáznád), persze ez már csak a tanulság, rajtad nem segít...
szia, Isten hozott a vidám PT tulajok között, és üdv a fórumon ! :)
Ez a kupplung elég peches dolog, ilyet még senkitől sem hallottam. De hát ezért szeretjük a PT-t, mert tud ilyen meglepetéseket okozni :)
Gondolom, az első hidegrázás után már nem olyan borzalom, hogy egy perselyt cserélni kell, hát még, ha nem is Te fizeted :)
A kupplung környékén mást nemigen tudsz nézegetni, az enyém is német dízel, 6 éve vettem, azóta elég alacsonyan emel ki a kupplung, ( hölgytulajdonostól van :-) ).
De én már megtanultam, hogy ami működik, azt nem szedjük szét :) Hogy egy nagy klasszikust idézzek (saját magamat) megyünk vele, amíg szét nem esik, ha eltörik, meghegesztjük, és megyünk tovább :)
Adagoló már nincs benne, ez a Mercedes C220 ill. a Vito 121 LE-s blokkja. Az ún. common rail, a hengerfejben már egy ilyen kb 30 centis spéci rúd van minden hengerhez, és nagynyomáson ezekkel műxik a hengerenkénti befecskendezés. ( elnézést a hozzáértőktől, hogy ilyen laikus leírást adok ! ) Nekem sajnos már volt a kezemben egy ilyen kütyü...:( A szaki szerint nem jósolható az élettartama, de hosszabbítható, ha kétütemű motorkerékpár-olajat adagolsz a dízelhez.
Sok vigyorgást a PT-hez, most ilyen hidegben én sem megyek lurdys találkozóra, de remélem, tavasszal majd összefutunk !
Múlt héten vettünk egy PT-t, a barátnőmnek és nekem is gyerekkori álmunk volt ez a dög :) Mielőtt megvettük, sokat olvasgattam a fórumot és nagyon szimpatikus lett a társaság.
Szóval CRD Limited, 140 ezerrel, plusz az az 50-100ezer amit visszatekertek rajta... (mert tekertek rajta, az hótziher, ezt a szervíz is megmondta :( ). Egyébként egy nagyon normális családtól vásároltuk, nem hinném, hogy ők tekerték meg, valószínű inkább a nepper, aki anno behozta (Németországban lett forgalomba helyezve)
Sajna már meg is volt vele az első kalandunk: miután elhoztuk, alig egy fél óra múlva hatalmas csattanás közepette eltörött a kuplungpedált rögzítő műanyagpersely, így a kuplung, bár működik, de nem emel ki rendesen, ezért jobbára csak égtelen kínok árán lehet vele váltani. Úgyhogy a vásárlást követő nap az első utam az EmilFreybe vezetett, ott szervizelték eddig is. Az éppcsakmárnem tulaj nagyon normális volt, azonnal felajánlotta, hogy fizeti a szerelés költségeit.
Lenne Hozzátok pár kérdésem is: mindenekelőtt, hogy mit érdemes még megnézetni a kuplung környékén ezek után?
Ezen kívül még az adagoló lenne érdekes, van rá valami mód, hogy kiderítsem mennyit bírhat még?
Ja, szívesen csatlakoznék a csapathoz valamelyik pesti tali alkalmával - főleg, ha a kuplungot már rendbehoztuk.
A héten csütörtökön elvileg megint lenne Pt tali a Lurdy-ban. Egyenlőre még a mélygarázsban. Én most sajnos nem tudok menni, de ha valaki le akar nézni, jelezze, hátha más is kedvet kap!
Igen, pedig majdnem le is mostam, de inkább megmozgattam egyet a napsütésben. Ritkán hagyom kint mert állati lett a forgalom hétköznap, ja és többször trafiznak velünk szemben, meg a sorompó előtt szoktak állni.
Majd szombaton minden kiderül... mert kattog valami az első jobb keréknél és futómű állapotfelmérésre viszem. Sajnos amióta megvan nekem (még nincs 1 éve) már kétszer volt terven felüli szervizelésen. Ez talán nem lenne akkora nagy baj, ha nem Pesten laknék. Mert Miskolcon van egy ismerősöm, aki meg tudja szervizelni jó áron (apumnak az összes Chryslerét ő javítja és a Roveremben is ő cserélte a szervócsövet, amire a wallisban 50.000 körüli árat mondtak). Ha valakinek kell a tel száma - megmondom :)
Na és ezért gondoltam lecserélni egy fiatalabb autora... A választás a PT-re esett, megtetszett meg hát a Chryslerek nagyon kényelmesek. De ha vele is sok gond lesz, akkor nincs értelme. De én azt olvastam a PT tulajdonosaitól, hogy nem hordják gyakran szervizbe.
Szerintem ne add el. annak már ismered a nyügjeit, 1,5-ért pedig -nagy valószínűséggel - egy újabbat veszel a nyakadba. Mert ugye olcsó húsnak....Általában. Ha szerencséd van akkor nem.
Én Alapból szeretem az amerikai autókat. Tehát ez nem kérdés. Az viszont nem mindegy, hogy mennyibe kerül: 3 millióért nem tudok venni autót. Most van egy 45-ös Roverem 2.0 V6 2001-es évjáratú, és öt szeretném lecserélni (na jó, nem szeretném...), mert úgy gondolom, hogy jövőre még nehezebb lesz eladni, mivel öregszik. Ezért is nézelődök a fiatalabb autók közt. De hát a Rover-t csak max 1,5 millióért tudom eladni.
Nem tudom mióta keresgélsz, de szerintem legalább próbálj ki hármat és utána dönts, ha szerelemből veszed akkor már mindegy, úgy is veszel. Talán szűkítsd le a kínálatból valami alapján neked mi jön be. Amúgy az áruk nem nagyon megy lejjebb rohamosan, mivel már nem gyártanak belőle és csak kevesebb lesz. Ja, a választásnál nem biztos hogy az évjárat számít.
Ott néztem én is. Csak hát jelenleg nem tudok 2-2,5 milliót rászánni. Találtam egyet 1,5 millióért és gyanús lett, hogy ilyen olcsó. Ezért gondoltam rákérdezek. :) 2 millásat (vagy 2,5) azért nem hiszem, hogy 1,5 - ért odaadják! Vagy igen? :)
Használtautó.hu és innen alku tárgya!!Ne legyél szívbajos!!-aki el akarja adni,-jelentős engedményt fog adni!!-aki nem!!-az még autózni szeretne,de kiváncsi,-mit ér a Verdája!!