Keresés

Részletes keresés

Cpt.Dave Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62963

Ha a miskolci 280akból indulok ki azokon is csak elől van fűtés az is sirokkó és ugye az még külön tankból ment tehát ha kifogyott akkor fűtés nuku. Nekem legalábbis úgy rémlik a BRF827et amit vezettem 260 azon is külön tank volt a fűtésnek.

Előzmény: siófoki35 (62961)
Racilaci Creative Commons License 2017.01.25 -1 0 62962

Már vártam, hogy valamelyik barom felveti, hogy pl. csupa biztonsági öves busszal lehessen csak utazni - ami kb. arra lett volna jó, hogy még több gyerek égjen benn. 

Előzmény: trizs77 (62960)
siófoki35 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62961

Ez gondolom valamelyik ráncajtós 280-as lesz. De hogyhogy gyárilag nincs rajtuk fűtés? Elvileg kéne hogy legyen, legalább a gépes részben...

Előzmény: sosiforda (62956)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.25 0 2 62960

anyám borogass. szabállyal hogyan lehet balesetet megelőzni?

 

----------------

 

ilyet sehogy.

De a laikus (pl.oktatási államtitkár) nem tudja elfogadni, hogy a közlekedés veszélyes üzem.

Ezért pót-cselekvésekkel próbálkozik.

 

 

Előzmény: halaloszto (62958)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.25 0 3 62959

kimutattak mar hogy milyen szabály előzte volna meg a mostanit?

 

-----------------------

 

a pihenés nevű szabály.

 

Baleset mindíg lesz.

Akár figyelmetlenségből is.

Azt kivédeni nem lehet, csak esélyeit csökkenteni.

 

De ha egy buszvezető reggel 7-kor felébred, majd este 6-ig téblából, kocsit takarít, sielőket néz, vásárol, akármit csinál, majd este 6-kor nekiindul egy kb. 1400 km-s útnak, akkor nem az a fő kérdés, hogy az első buszvezető 4,5 órás vezetése után szabályosan adta át e a volánt társának?

 

Mert 99,9%, hogy szabályosan.

 

Aki kb. 23,00 órakor beült és elkezdett vezetni.

Ok.

 

de Ő akkor már 16 órája ébren/talpon volt.

 

halaloszto Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62958

anyam borogass. szaballyal hogyan lehet balesetet megelozni? kimutattak mar hogy milyen szabaly elozte volna meg a mostanit?

Előzmény: trizs77 (62957)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62957

http://inforadio.hu/belfold/2017/01/25/palkovics_laszlo_szigorubbak_lesznek_az_iskolai_kirandulasokra_vonatkozo_utasitasok/

 

Igencsak átrendezné a Volán autóbusz parkját ha ez a javaslat törvényerőre emelkedne :

 

.....".....Ha egy járműben hét gyermeknél több ül, az számítson iskolabusznak, amire olyan követelmények vonatkozzanak, amelyek mellett lehetőség szerint ilyen baleset ne történjen......"

 

 

sosiforda Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62956
trizs77 Creative Commons License 2017.01.24 0 3 62955

Mostanában divattá vált a személyi okok negligálása és majdnem mindent külső körülményekre fogni.

 

 - utolsó pillanatban rosszul lett,

 - nem is kettős hanem biztos négyes defektet kapott,

 - megijedt és elrántotta,

 - stb.

 

Nem.

Tudomásul kell venni, hogy ami szakmánk, a buszozás veszélyes üzem, veszélyes szakma.

A mi munkánkban a halál nem rendkívüli hanem a munka velejárója.

 

 

 

-------------------------------------------------

 

Sokan vizsgálnák azt, valószínűleg majd vizsgálják is, hogy a két buszvezető betartotta e vagy sem a 4,5 óra - 4,5 óra vezetési időt?

Szerintem betartották.

Látatlanban úgy gondolom, hogy betartották.

 

Én ehelyett azt vizsgálnám, hogy :

     - mikor volt (óra, perc ?)  a franciaországi visszaindulás ?

     - a visszaindulás előtti 24 órában mit csinált a két buszvezető ?

     - az ütközés pillanatában (23 óra 40) hányadik órája volt ébren a buszt vezető kolléga?

 

Jártam azon a szakaszon.

Soxor.

Amikor Llorettből visszafelé jöttünk, akkor a délután hármas indulástól számítva már kb. 14-17 órája vezettünk.

Hárman váltottuk egymást.

Tudom milyen fáradtan autópályázni, ha mögöttem két kolléga és 72 utas alszik.

Én pedig előzőleg huszonsok órája aludtam utoljára ágyban.

 

Ők a balesetig csak kb. 500 km-t vezettek, ami kb. 6-7 óra, tehát valószínűleg este 17-18 óra között indultak útnak.

 

Előzmény: Törölt nick (62953)
dundalk Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62954

A két sofőrtől (ex- Körös Volán dolgozók) már nem tudunk meg részleteket sajnos. Marad a szakemberek véleménye a vizsgálat után.

 

(az elmúlt napokban sok szakértőnk lett a témában a különböző fórumokon, blogokon és természetesen a a facebook-on)

Előzmény: Gyötör (62943)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.24 -1 1 62953

"

1./ Mennyire volt extrém ez a baleset?

1./ Semennyire nem extrém. Szokásos. Semmi extra. Elalvás, elbólintás, vagy csak másfelé figyelés 10 másodpercig elég, egy ilyen balesethez.

 "

 

Na végre egy rajtam kívűl is egy másik kormány mögött is tapasztalt közlekedés mérnök ugyanezt  gondolja... akármivel beszéltem a szakmában az esetről mindegyik műszaki balesetezett.....

 

nem hiába a helyszíneltél Te is................ 

Előzmény: trizs77 (62951)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62952

Nálunk nincs kihordási idő... halló, hát én 1996óta nem kaptam újat.... kihordási idő.... a buszra az iránytáblát is magam csináltattam amikor fix kocsit/fordát kaptam, hogy ne a filctollas (1-2 menőbb kollégáknak volt otthon nyomtatója) A/4-es lapokkal bohóckodjunk táblaként...... fagyálót meg ilyen apróságokat mint izzók mi vettünk a buszba....

Előzmény: faros1 (62949)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.24 0 2 62951

OFF?

A veronai buszbalesettel kapcsolatban felmerült bennem pár kérdés.

 

1./ Mennyire volt extrém ez a baleset?

1./ Semennyire nem extrém. Szokásos. Semmi extra. Elalvás, elbólintás, vagy csak másfelé figyelés 10 másodpercig elég, egy ilyen balesethez.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

2./ Végeznek e még tényleges törésteszteket buszokon, vagy mindent számítógépen modelleznek?

2./ Már ritka, de néha még végeznek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

3./ Hasonló körülmények között, hogyan vizsgáznának az újabb típusok?

3./ Ugyanígy. Ez 99%-ban fizika. 100 km/h-val egy 18-19 tonnás tömeg, egy fix tárgynak (itt beton hídláb) csapódik. Mindegy milyen típusú a busz.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

4./ Szabad e T100-as engedélyt adni a hasonló korú és konstrukciójú buszoknak?

4./ Nem a kora a lényeg, hanem az állapota. Ez egy kimondottan jó állapotú busz volt.

 

ON

Előzmény: MCA-001 (62946)
torqmatic Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62950

- Eléggé

- Végeznek élőben is, de elég csak vázelemeken, nem kell komplett buszon

- Kb. ugyanígy, miután gyakorlatilag 8-10 méteren csökkent le a sebessége 100 km/h-ról 0-ra, és a fél jobboldalát teljesen eltüntette a hídpillér

- A konstrukció alapvetően az új buszoknál is ugyanilyen, csodák nincsenek. Tudtommal elsősorban a fékrendszerre, a gumiabroncsokra, a motorteljesítményre és az utastér kialakítására vonatkozik a Tempo 100-as előírás, a jármű életkorára nem.

Előzmény: MCA-001 (62946)
faros1 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62949

Kilépéskor le kell adni a ruhát???   Ha nem járt le még a kihordási ideje kifizettetik,viszont ha nem használtam a kapott újat azt visszaveszik és nem kell kifizetni.Elviszik foltozni varrni,na ilyen még felénk nem volt a cég történetében!

Előzmény: Törölt nick (62945)
fhusimiki Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62948

A Gemenc Volánnál anno csak az új, becsomagolt tehát nem használt ruhákat vették vissza leszámoláskor.Azokat a ruhákat, melyeknek a kihordási ideje nem járt le kifizettették a dolgozókkal.Nekem még mindig van alig használt,jó minőségű volános cuccom és néha hordom is őket pedig maszeknál dolgozom.

rm40 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62947
Előzmény: MCA-001 (62946)
MCA-001 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62946

OFF?

A veronai buszbalesettel kapcsolatban felmerült bennem pár kérdés.

 

Mennyire volt extrém ez a baleset?

Végeznek e még tényleges törésteszteket buszokon, vagy mindent számítógépen modelleznek?

Hasonló körülmények között, hogyan vizsgáznának az újabb típusok?

Szabad e T100-as engedélyt adni a hasonló korú és konstrukciójú buszoknak?

 

ON

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62945

Minden cégnél ez a bevett szokás, nem csak állami helyeken. Kilépéskor le kell adni a ruhát és a jobbakat félreteszik és újra kiadják. Jobbakat... aztán van amikor rosszabb marad elvirik varratni, foltozni...

Előzmény: Racilaci (62940)
halaloszto Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62944

6milliárd forint az a magyar éves kiskereskedelmi texti és ruházati forgalom 1%a. Ha a lábbelit is hozzáveszem, akkor is majdnem 1%a. Ekkora egytételű megrendelést semmi nem indokolhat azon kívül. Senkinek nincs kapacitása, hogy ezt felár nélkül teljesítse. Nem tudok elképzelni más normális módszert, mint megterveztetni a cuccot, és beszzállítókat folyamatosan pályáztatni kisebb tételek leszállítására. 

Előzmény: trizs77 (62931)
Gyötör Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62943

repülőknél a két fekete doboz sokat segít.

esetleg korábbi autópálya kamera felvételek lehetnek, kérdéses, hogy ha van is, kiderül-e vmi belőlük.

tíz másodperc? két rossz is elég. :-(

Előzmény: dundalk (62941)
HG 24-64 Creative Commons License 2017.01.23 0 1 62942

Csak ne műanyag palackból készüljenek Kínában.A téli vastag és meleg legyen a nyári pedig vékony.A nemrég kapott fekete vékony műanyag nadrág helyett inkább vastag farmert hordok,galléros hosszú ujjú pólóval volános pulóverrel,arra megy egy civil kardigán és egy thermo felső..Kollégám épp tüdőgyulladással küzd,annyira sikerült megfáznia a volános cuccban és egy hideg buszban.Véleményem szerint is felesleges a nyakkendő és fehér ing.Bőven elég a galléros póló.Az ingeknek főképp minőségük miatt vagyok ellensége,nylon anyag,össze vissza méret gyártótól függően.Kicseréltettem a 42-inget 43-ra. Lám a nagyobb méretű kisebb volt mert más gyártótól származott.

Előzmény: 18-09 (62932)
dundalk Creative Commons License 2017.01.23 0 0 62941

Igen ez lehet. Bár egy lezuhant repülőt is kilegóznak ha kell talán itt is lesz valami támpont, esetleg valaki külső tanú (nem a szlovén kamionosra gondolok) vagy az egyik túlélő pont a sofőr.
Az a durva, hogy ha 10 mp-vel később játszódik le az egész, akkor átmennek a híd alatt és nem kapják telibe a pillért..

Előzmény: Gyötör (62938)
Racilaci Creative Commons License 2017.01.23 0 0 62940

Azért az nagyon durva, hogy másnak az akár évtizedekig hordott gúnyáját kapja meg egy új belépő.

Előzmény: Törölt nick (62939)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.23 0 0 62939

Én megéltem 2 névváltás, 3 logó váltást..... dolgoztam Rt-nél, lett Zrt. Dolgoztam Volánnál, lett KK...... egyik alkalommal sem kaptunk másik ruhát.

 

Az újakat most abba öltöztetik amit leadnak aki felmond, nyugdíjba megy.

 

Az egyik kezdő 0km-es srácnak szerencséje volt, egy makulátlan és piperkőc úriember ment nyugdíjba aki a saját ruhájába járt dolgozni és ahogy volt csomagolva, hajtogatva ahogy kapta le is adta...

Előzmény: Racilaci (62937)
Gyötör Creative Commons License 2017.01.23 0 0 62938

na ez az ami sztem nem fog kiderülni. :-(

sofőr rosszullét, elalvás, rossz mozdulat: nem derül ki, mivel nem maradt olyan ember életben aki láthatta volna - aki jobb oldalon elől ült és ráláthatott a sofőrre, meghalt. max, a boncolásnál találhatnak a holttesten esetleg pl. szívinfarktusra, agyvérzésre utaló elváltozást...de ennek is kicsi az esélye :-(

műszaki ok: nem nagyon maradt alkatrész, amiből lehetne bármire következtetni (se kormánymű, se féltengely, se kerék, se tachográf...se semmi)....egyrészt az ütközés fizikai roncsolása miatt, másrészt a nagy hő megtette a magáét.

Előzmény: dundalk (62926)
Racilaci Creative Commons License 2017.01.23 0 0 62937

Én szerencsétlen MÁV-osokat nézem el azokban a hulladék ruhákban. A volánosoknál láthatóan nem veszik túl komolyan, a formaruha-előírás kb. arra jó, hogy ne hálós atlétatrikóban vezessenek, hanem kulturált sajátban. A MÁV-nál viszont tényleg abban kell izzadniuk és égniük, amit kitaláltak nekik csilliárd forintból és megvalósítottak 10 ezerből.

Előzmény: Törölt nick (62935)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.23 0 0 62936

5*

Előzmény: trizs77 (62933)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.23 0 0 62935

Én évek óta nem kaptam semmit. Abban a formaruházatban vezetek amit 1996-ban kaptam. Igaz ma már ritkán ülök volán mögé, de anno 3 évet lehúztam benne.

 

Szerencsére nem híztam ki..... A szürke pantalló téli/nyári hulladék, szúrnak.... az ing szép kék, nejlon.... a mellény, zakó és a téli kabát elmegy. Nyakkendőt hiába bontotttam/bontom ki minden este már az első használat után jóformán begyűrödött a windsor csomó menték....

 

Elvileg MKL alapján ebben kellene járnom mindennap dolgozni.... gyakorlatilag színben passzoló sajátot veszek fel inkább, amiben nem leszek még -10 fokban sem büdös 10p alatt az irodába és olyan nadrágot amitől nem szúr.... :D

Előzmény: 18-09 (62932)
Racilaci Creative Commons License 2017.01.23 0 4 62934

A mondat nem és-sel, hanem vagy-gyal helyes-:)))

Előzmény: trizs77 (62933)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!