És az E 94 városnéző változata a Selyki Ltd. unszolására is a tervezőasztalon maradt, financiális okokból.
A szerkezetet megálmodó Tector Bodywork Fucktory -nak csak ez az egyetlen "jellegrajzocskája" maradt a kocsiról:
Talán jobb is, hogy nem kelt életre...
(Természetesen mindenféle hasonlóság vélt, vagy valós szerkezetekkel a véletlen műve lehet, azok tartalmáért a Tector Bodywork Fucktory semmlyen felelősséget nem vállal!)
Ma beszélgettem keveset a pilótával, aki lehozta ezt buszt Tatabányára - nem nagyon dícsérte a Renault motort - és említést tett egy, az ellenkező oldalon ajtózott C56-ról, amit az Ikarusnál látott. Létezik ilyen?
Én úgy tudom,hogy az E96 os csak a homlokfalában különbözik a 396 tól,nem tudom miért kapott külön tipusszámot.Viszont az E95 express szerintem 'megérdelelne' egy új tipusszámot,lehetne mondjuk E50 is.
A Panorama toursnak tényleg van egy karambolt átélt busza,de az tudtommal valamelyik E98 as(ha több van).Eredetileg is a Panoramáé volt,aztán eladta talán magán kézbe,majd Debrecen mellet karambolozott egy teherautóval,összetört,aztán a roncs buszt visszavásárolta a Panorama,megcsinálta,és még ma is használja.Azis lehet,hogy nem E98 hanem ez a E396.Ennek majd megpróbálok utána járni.
Érdekes a Magyarbuszokon található egy nagyonszép E96 os is,ami ránézésre 396,mégis azt írja,hogy E96.42(Volvó alvázas,sok lámpája van).Most nem működik az oldal,de biztos tudjátok melyik képre gondolok.Úgy emlékszem,a háttérképek között is megvolt.
De van a buszok.fw.hu -n is,sőt ott írnak is róla:
"Az Ikarus E96 skandináv exporta készült turista autóbusz Ikarus 396 felépítménnyel és az "E" sorozatra jellemző homlokfallal. Több altípusa is volt, pl. E96.42. Magyarországon nincs e típusból példány."
Érdekes,e szerint nincs magyarországon ilyen példány.Akkor lehet,hogy ez valami átépített busz,ahogy mondtátok is.Nem tudom... Dehát mindegy,szép busz,jó busz,Ikarus busz:)
Elnézést,hogy ilyen apróságból indítottam ilyen vitát.
Jól sejtem, hogy az F15 már egy következő generáció?
Én úgy tudom, hogy egyszerűen ezért lett F15-ös, mert ezt a buszt (az eddigiektől eltérően) az Irisbus-szal közösen, kimondottan Iveco alvázra és elsősorban az Irisbus hagyományos piacaira fejlesztették ki.
Egyet szögezzünk le. Néha van logika a számozásban, néha nincs. Eleinte a ráncfelvarrott buszot egy F betűt kaptak, majd az E15-nél leváltotta az E-t az F, míg az E95 legújabb változata E95Express néven fut.
Az E1x sorozat pedig szvsz azért van, mert betelt az E9x mező. (Vjancsi kedvéért: tudom, nincs E93-as)
Ezek szerint 93-tól vezette be az EAG a tipusjeleibe az E betűt?
Szerintem '94-ben, az első E94-esekkel. A x95-ös széria 92/93-96 közt 395 típusjellel készült, mint már írtam.
Azt akrtam megtudni, hogy milyen logikát takar ez a számozás?
A legalább 12 méteres buszoknál a "komfortfokozatot" nagyjából tükrözi (4-városi/elővárosi; 5-helyközi/távolsági/városközi; 6-turista; 7-másfélemeletes turista; 8-turista; 9-emeletes).
A típusok közül a 396 kicsit régebbi, ezeket az Egyedi gyártotta, de E96 típusjellel tudtommal nem (vagy csak kis számban) készültek.
Annyi megjegyzést fűznék saját magamhoz, hogy a 395/E95-höz hasonlóan a 398/E98 típusok közt sincs műszaki vagy gyártóbeli különbség. 394 típusjellel tudtommal nem gyártottak buszt, már az első példányok is E94 típusjellel rendelkeztek.
Tehát ez azt jelenti, hogy xx-től 96-ig az Ikarus sorozatban gyártotta a buszt, majd ennek a típusnak a gyártását befejezte és átadta az egyedinek a gyártást.
Nem. 92/93-tól a napjainkig végig az Egyedi gyártja a buszt. Tényleg csak a típusjelben van eltérés.
A többi EAG esetében mit takarnak a 94, 98 stb. számok.
Az imént számolgattam a Kapos Volán 266-osait. Sajnos megint kidobtak egy pár darabot, úgyhogy már csak 28 darab üzemel. Szóval érdemes sietni a fotózással, mert egyre kevesebb van (kb. egy évvel ezelőtt még 54 darab volt állományban).
Tehát ez azt jelenti, hogy xx-től 96-ig az Ikarus sorozatban gyártotta a buszt, majd ennek a típusnak a gyártását befejezte és átadta az egyedinek a gyártást. Ennek kereslet csökkenés volt az oka? Vagy valami más?
A többi EAG esetében mit takarnak a 94, 98 stb. számok. Egy régebbi Ikarus típusszámot jelent? És az E13, miért 13?
Most vonatkoztassunk el attól, hogy a gépjárműkereső mit állít, mert láttam már 2000-es E95-öst is 395-ösként bejegyezve.
A busz oldalán valóban E96 felirat van, tehát az érdekelne, hogy valami műszaki különbség is van, cagy csak a típust igazították az EAG típuscsaládjához?
Egy hazánkban igen ritka tipussal szeretnék kellemes karácsonyi ünnepeket,és Ikarusban gazdag új évet kívánni minden Ikarusosnak!E96:A képért köszönet Tupolevnek!
Egyrészt Kellemetes Karácsonyt Kívánnék mindenkinek, valamint tisztelettel érdeklődöm, lehetne-e kapni litlebubu által 21.-én eszközölt hozzászólásban említett 66-os képekből? Érdekelne még a jó minőségű IKARUS modellek beszerzési forrása.
Nem akarom elkiabálni,de úgy néz ki,hogy Ukrajnában van egy rokonom aki,ha nagyon akarja be tudja szerezni az ott gyártott 1:43-as léptékű Ikarus makettek némelyikét.Amikről tudni kell,hogy ma a piacon kapható Ikarus makettek legprofibban elkészített változatai.Néhány elkerül kis hazánkba is szinte már kalandos úton most talán lehetőség nyílik arra,hogy néhány darab normális körülmények között hozzánk kerüljön.A probláma az áruk.Szinte horribilis összegért árulják őket,ha minden igaz 40.000Ft-nál kezdődik a határ pedig a csillagos ég.
(Egy BKV-s 280-asért nem rég adott egy gyüjtő 65.000Ft-ot.)
Hát szerintem vedd meg eredetiben nagyon jó játék (3cd-s). Plusz elég sok kiegészítot lehet hozzá letölteni: modokat, autó modelleket, buszokat! stb.! És a játék hangulatába pont belle illenek az Ikarus buszok!
Talán keresni kéne egy hazai játékgyártó üzemet... Ismer valaki egyet?
Vajon mennyiért készítenének el egy Ikarus sablont és milyen darabszám felett érné meg egy sorozatot legyártani, hogy elfogadható ára legyen. Vajon mekkora igény lenne rá?(hülye kérdés)
Szívesebben vennék Ikarust a gyereknek a Tesco-s kamion helyett, 2-3.000 forintért egy tucatot is. Nem kell, hogy 'handmade' legyen, elég ha eléri a mostani játékbuszok színvonalát, csak Ikarus legyen és ne Volvo meg hasonló.
az IKARUS modellekkel kapcsolatban: Ha tényleg itthon készülnének a modellek, nem kéne fizetni kb. 40k-t egy 1:43-as modellért. Kereset biztosan lenne rá, mivel az most is van, de elérhetőbb áron lehetne hozzájutni.
Szerintem a 260-ast nagyon jól megcsinálta a hqtm. De látszik hogy az eredeti 260.00-ást célozták meg az eredeti ráncajtókkal és menetközben is érezhetően rángató váltóval.
Te figyi nem akarlak szivatni, de a belépésnél kicsit összekeverdtek a zászlók...
A 435-ös csak a színeiben 435-ös alapból az vmilyen német buszra hajaz. De lett rá sima 280-as, gyors ill. ezüstnyíl skin is ráhúzva. :) Uhh ténleg ezt jól elnéztem, talán Berkhof, vagy MAN nem tudom...
MM2: Az Ik260-ast valamint a 280-ast HummFred becenevű lengyel készítette valóban gyönyörűek.
Nekem közöm nincsen egyik buszhoz sem, csak összeszedtem, amit találtam.
A 435-ös csak a színeiben 435-ös alapból az vmilyen német buszra hajaz. De lett rá sima 280-as, gyors ill. ezüstnyíl skin is ráhúzva. :)
Mafia beszerzésről a fájlmegosztókat tudom ajánlani, aki pedig hajlandó rá pénzt is áldozni, az viszonylag olcsón megveheti boltban is. Több, mint két éves az a játék is, de a legszebb, legjobb, leghangulatosabb. Szerintem. '30-as évekbeli gengsztersztori. Neutralnak hála pedig mostmár egy gyönyörű város buszoknak. :-)
Jók a 260as textúrák nagyon, meg maga a busz formája is(de ügye azt nem te csináltad?). Viszont a 435ös elég kocka lett meg a hátfal kicsit Neoplanosra sikerült de az se rossz:)
+1 szavazat Neutral mafiás Ik620-a mellett. A legszebb busz, amit játékban valaha láttam, ráadásul Lost Heaven utcáin kellemesebb vezetni, mint az MM2-ben.
Lehet hogy agyatlan kérdés, de a hajlik is a 280as csuklója? Régen meg volt a játék, de sajna most le kell tölteni. Esetleg ha vki DCzik akkor betehetné a megosztásába.<-ha ez lehetséges akkor majd írjon vki egy levelet hogy melyik hubon lóg...
Örülök,hogy nem haragszol,és minden elismerésem azoké,akik saját erőböl,saját alapanyagból megpróbálják a kedvencük kis mását elkészíteni! Elég szomorú,hogy ezeknek a méltán híres autóbuszoknak a modelljeit nem a mi kis hazánkban készítik!
Összeszedek pár fotót és mail-ben küldöm! Ízelitő: FAÜ IK-66
Látom előkerült az MM2, a játékhoz letölthető IKARUS 260-as és 280-as is. Mindkettő nagyon kidolgozott és élethűen fut. És extraként saját textúrákat is lehet készíteni.
L2 topiktárs nagyon jó ismerősöm,ő hozatta a legtöbb modellemet,de még véletlenül sem közvetlen a készítőtöl! Csak áttételesen lehetett felvenni a kapcsolatot vele!!!
Az lenne a legjobb,ha közvetlen a készítőtöl venné az ember,fele ennyibe kerülne!
Egyébként L2 az egyik legmegbízhatóbb forrás,és olcsóbb,mint bárki más akivel hozattam a modelleket! Ezt a ZUK-ot most hozta! [bocs a homályos képért]
Látam sokan vagytok akik szeretik az Ikarusokat.. (én is..)
Szóval akit érdekel az szerezze meg a Mafia: The city of lostheaven nevü játékot 4 darab Ikarus busz tölthető le hozzá ebből 3 magyar készítésű nagyon jól kidolgozott modell.
A típusok: Ikarus 55, Ikarus 66, Ikarus 620, Ikarus 255
Bocsánat! Te engem értettél félre!!! Az elkészítés a SIRALMAS!!! én így gondoltam!
Tizen éve készítek modelleket és a legjobban megmunkálható anyagokat írtam le!Elnézést,de félre értettél!!!
MATÍZ! Én azért nem írtam árakat,mert én nem kereskedek a modellekkel,hanem gyüjtöm őket! Azért írtam az oldal címét,mert ott információt kapsz attól,aki be tudja szerezni a modelleket! Ha megtalálod a készítőt,akkor én is tőled fogom venni a modelleket,de hidd el nekem ,hogy nem egyszerű dolog,pár éve gyüjtögetek!!!
Itt nincsenek szabott árak,attól függ ,hogy milyen forrásból tudod beszerezni,nekem már volt 10-15000 forint eltérés két egyforma modellnél! A VECTOR M. valóban ukrán cég,illetve manufaktúra,de ugyan azt az Ikarus-t Fehéroroszok is készítik!
Nem gondolom, hogy méretarányfüggő a buszmodellek minősége! Ha félreérthető volt a fogalmazásom, elnézést kérek.
Ha a bemutatott modellek mind a Te gyüjteményed gyarapítják, úgy fogadd elismerésem, sajnos én nem vagyok anyagilag ennyire eleresztve.
Ha a "siralmas" jelzővel az én kétkezi munkámat minősíted, na az a sértő. Nevezd meg a fegyvernemet és a segédeidet, aztán holnap hajnalban találkozunk a kiserdő szélén!
Ha szebbet, jobbat tudsz legyártani, akkor 'siralmasozhatod' más munkáját.
Igaz nem mondtam, de a Te modelleid is nagyon jól néznek ki. Gyerekkoromban fogatam a kezemben egy hasonló 260-t, játszottam is vele (vendégségben voltam) a végén el is kertem a gazdájától (egy nő), de az a ... nem adta! :)
Árakat nyugodtan írhatnál azért...csöppet megbízhatóbbnak tűnne a dolog. Ukrán modellekről van szó ha jól sejtem, és kb 40 ezer forintos árakról. De nem túl bizalomgerjesztő, hogy nincs szabott ár, így mindenkinek annyit mondasz, amennyit akarsz...
Ha tényleg igényes modellt szeretne valaki, ezzel az erővel meg is keresheti a készítőt közvetlenül. Az index egy topicjára szokott LI2 topictárs írni, neki is vannak, valszeg a készítőtől.
http://kep.tar.hu/l2mx3 -alatt láthatóak.
A közlekedési múzeumban van most egy modellautó kiállítás,szép IKARUS modellek vannak kiállítva,érdemes megnézni az ünnepek alatt! Úgy tudom Január végéig tart!
1:87, 1:43? Ez egy 1:20 Ikarus 260 lett volna fából, ha megérte volna - mivel félbemaradt - az elkészültét. Ha valaki készíteni kívánna egy ilyet, szívgyógyszer a zsebbe, idegorvos telefonszáma a készülék mellé előkészítve és mentő a műhely elé készenlétbe erősen javallott.
Ikaruskedvelő szakemberek és Ikarusrajongó gyemekkel megáldott apukák számára sem okvetlenül javasolt belekezdeni...
Ja, láttam én is hogy van ZIU. Igyekeznek a srácok teljes oldschool életérzést adni a játéknak, ezért is meg kellene próbálni az Ikarust benyomni :) Van kontakt-link is az oldalon.
Azóta beszéltem emberkékkel, és mondták hogy a TV nem ismeri a totálkár fogalmát, ugyhogy valszeg ez is meg lesz javítva. Na akkor én kérek elnézést. :o)
Talán rally temette nagyon a kocsit. Van egy ismerősöm, az ő 256-osa még ennél is nagyobb pofont kapott egy villanoszloptól. A busz mégis meg lett javítva...
Jó ötlet lenne, szerintem is. Bár kérdéses hogy megcsinálnának egy IKARUS-t a játékhoz. Egyébként ha ismerős a Midtown Madness 2 nevezetű pc-s játék valakinek, akkor ahhoz van IKARUS 260 meg 280-as is.
Sziasztok!
Támadt egy ötletem és gondoltam megosztom veletek. Van egy készülő orosz számítógépes játék, a www.ladaracingclub.com -on lehet róla találni infókat, talán találkoztatok vele (nem-cirill-betűs infó itt: http://www.sg.hu/cikk.php?cid=34750 ). Mivel Moszkvában tudtommal elég sok Ikarus szaladgál, lehet hogy könnyű lenne rábeszélni a készítőket, hogy rajzoljanak a játékba Ikarusokat is, s ti talán tudtok nekik segíteni (terv)rajzokkal...
üdv
p44
Igen, változtatni kéne már rajta. Földhivatalhoz meg tavaly egy hivatalnok bevitt volna, csak beteg lett és utána úgy nem lett belőle semmi és most meg nem dolgozik már ott.
De ez nem is ide való téma, beszéljük meg inkább a következő topicban:
Igazad van. Valahogy fel kellene jutni egyszer péntek délután a földhivatal valamelyik irodájába, hogy lefotózzuk azt a helyzetet. Nem szívderítő dolog semmi szempontból. Voltak már tervek a pályaudvar áthelyezésére, de nem lett belőle semmi. Óriási pénz... és nem is igazán találni jó helyet.
De azért ennél szokott súlyosabb is lenni, ez egy átlagos délutáni állapotnak fele meg... DE hogy péntekenként amikor beindulnak a mentesítő járatok, mi van ott....
Bocs, hogy utólag pofázok bele, de erre nem láttam reagálást ez a kocsi az AKD-601 (ő volt az utólsó D2156-os motor+ Prága autómata váltós 280-as)
Most újra van fényezve és D10-es moci van bene!
Megjegyzem még mindíg nem láttam a Tv-s volvo-kat aminek tegnaptől állítólag forgaomba kéne lennie!
De a 266-oskat nagyon nagyon bontogatják (selejtsorról már 5db szétbontottak és 1-et ma vittek szétvágni, igaz csak majnem a vázat)
Egyszer ha gondolod megdumálhatnánk, és jól körbefotóznám a buszt :-) . Persze jó lenne olyankor mikor tiszta. De amúgy bármelyik Vt-Transmanos 263 érdekel.
Köszönöm szépen, amint tudom, megnézegetem majd ezeket.
(Eléggé "testközelből" foglalkozom a buszokkal jó pár éve, de nem tudtam, hogy ilyen tartalmas fórumozás folyik róluk. Miután valamelyest kiismerem magam a sok weblap és topik között, talán pár képpel és infóval be tudok majd kapcsolódni a munkátokba).
Ebben a pillanatban találtam meg én is. Ne tudom gmondi miért csodálkozik, pedig ez az oldal a honlapján található linkek között is szerepel. :-) A képeim legnagyobb része innen származik.
Majd utánnanézek honnan vannak, de úgy emlékszem, hogy talán valamelyik magyar buszfanatikus oldalán találtam egy rahedli képet. Nehéz lesz megkeresni, mert már az előzményekben nincsen benne, de vagy 110 Ik típus van azon az oldalon. Meglátom mit tehetek.
A típusszámát sajnos még nem tudom. A képen egy Székesfehérváron 1969 körül készült ZIL(farmotoros) kísérleti busz látható. Ha jól emlékszem, a midi az Ikarus 404-es hűtőkocsi fenékvázára épült.
Valóban, jogos :-) . Csak elég pici a kép nem tudtam eldönteni, csak azt akartam írni ami biztos. Meg hát én személyautón nőttem fel és ott nincs ilyesmi, attól persze még logikus :-) .
Dec.5-én lefényképezett valaki kétszer is.A VID-342-es busszal mentem a 250-es vonalon.A képekből kérek.Nekem is van sok képem, videóm azokról a buszokról amikkel menni szoktam.Ha érdekel valakit írjon! Köszi
Vasutmodell topicon került szóba az Ikarus sinbusz (Bzmot 601). Tudja valaki mi lett a sorsa? Mennyi készült belőle? Milyen a belseje? 256-szerü vagy inkább vonatra hasonlit? Van esetleg méretarányos rajz róla valahol? (Ha nincs az se gond 256 rajz alapján azért össze lehet hozni)
Természetesen nincs korhatár.
Éééés mielött Krisi mindenkit elüldözne, hozzáteszem, hogy IKARUS istenítős, MAN fikázós, lesz elsősorban, Krisi meg majd magában dicsőíti az Autosanját.
:-))))
Aki szeretne jönni M.A.N. fikázós,Autosan dícsérgetős:-)sörözgetős(az nagyon jó szerintem) Buszos Topic talira Dec 18.-án a Budapesti Subway Pubba (kb.19:00 kezdettel) az kérem írjon nekem egy e-mailt!Ugyanis,ha elég sokan eljösztök akkor Stephenson barátom kibérelnéa fent említett helyet!!
Egy kis infóra lenne szükségem! Az autóbusz rendszáma AKD-199, 91-es gyártású Ikarus 280-as , 2-0-2-2 es ajtóelrendezésű helyközi kivitel. Az érdekelne hogy eredetileg milyen motor volt benne + hogy a hátsó hídja milyen( csendes, de nem szokványos).
Mivel nem ismerem az ülések tipusát, ezért kérdezném, hogy ami a VT-s 263-asokban van az Halas ülés?
Este majd teszek be képet, tegnap fotóztam néhány 263-ast :-) .
Vasárnaponként szinte mindig ez a C80-as jön egy menetrendben meg nem hirdetett Gyula-Debrecen-Gyula körre. Bővebb infót sosiforda hozzászólásai közt keresgélve kaphatsz a járatról.
Nem tudom, hogy milyen szempont alapján küldik a mentesítőket pénteken és vasárnap. (sok rendszer nincs benne, a VB szinte összes tipusa megfordult már Ózdon)
Pont egy ilyen céljáratra kellene a legkomfortosabb buszokat tenni. Ugyan itt rövidebb az eljutási idő, de az utasok sokkal nagyobb része üli végig a teljes utat.
Pénteken csinálta az ózdi járatot ha jól láttam. Tényleg nem kényelmes, de legalább céljárat, csak elővételeseknek( legalábbis régebben így működött). Kb. 2 óra 10 perc alatt lent van Ózdon.
Úgy nagyságrendileg lehet tudni, hogy a mennyibe került a légbefúvó rendszer a 250/256-os Ikarusokban. Feltűnt ugyanis, hogy a DUD-756 nem légbefúvós, de nem tudom elképzelni miért nem rendelték bele. Olyan drága lett volna?
Ezzel a felirattal állt a busz az Árpád hídnál, fel is tűnt ezért is fotóztam le gyorsan :-) . Valóban nem kis teljesítmény végigutazni, és még csomagtartó sem sok van benne...
A kép szombaton készült, tehát lehet, hogy pénteken ment egy kört Ózdra.
Ebben a topicban nem olyan régen valaki kért egy képet a GBS-392-ről. Én valamelyik nap megláttam, lefotóztam, és most beteszem ide, remélem még aktuális :-) .
Egyelőre Délpest telephelyen áll, egy apróbb műszaki hiba miatt üzemképtelenül. Egykocsis sorozatoknál előfordul az ilyen. Ha egyszer megjavítják, akkor vagy a Reptér-buszon fog feltűnni vagy visszakerül Cinkotára, a 73-as gyorsra.
Sziasztok! Tud valaki valamit a BKV "Ikarus" Agorájáról? Hiába keresem a neten, semmit nem találok róla, meg az utcákon sem látom. Máris selejtezték volna???
A selejtezett BKV járművek döntő többsége NEM Volánokhoz, kerlült.
TSZ-ek, ÁG-ok, TÖVÁLL-ok, stb. vették meg.
A Volán topicon valahol fenn van, az elmúlt 20 év autóbusz beszerzése, a Volán cégeknél.
A BKV-tól leginkább a csuklósok kerültek Volánokhoz, mert szóló nem igen kellett, a BKV csuklósoknál pedig pl. a 72-es vonalon, - akkoriban - 6-7 év alatt is megfutották a 650.000 km-s selejt határt.
Nehogy azt hidd, hogy olyan könnyen.
Az Ikarusnak a hazai vevők igényeinek kielégítése volt az utolsó utáni szempont.
Így a cégek (mint az átkosban általában) örültek, ha éppen kaptak buszt, a tényleges szükségleteinél több buszt jegyzett elő, mert úgyis kevesebbet kaptak.
Ha meg tényleg megjött mind, akkor selejteztek szorgosan, hogy meglegyen az előirányzott darabszám.
Ez olyan, mint a felújítási keret.
Ha egy cég nem költötte el (fügygetlenül, hogy szükség volt-e az épület felújítására vagy nem), megbüntették.
Most nézem az autobusz.budapest.hu oldalon, hogy a hetvenes nyolcvanas években a BKV-nál (gondolom máshol is) 8-10 éves buszokat leselejteztek. Nem hinném, hogy annyira leromlott volna az állapotuk, mert akkor nem vették volna meg a Volán vállalatok, csak érdekes hogy akkoriban ez nem volt probléma, és megtehették ezt.
Meg hát akkor még gőzerővel termelt az Ikarus gyár, és lehetett hazai buszokat venni, és mivel az BKV és az Ikarus is állami cég volt, gondolom könnyen meg is tudtak "egyezni".
Szinte az egész volán telep jól belátható kívülről. Szerintem nem foglalkoztak azzal, hogy eldugják vagy közszemlére tegyék. Letették ahová letették, útban ne legyen, talán ez volt egyetlen megfontolás.
A balesetről és a vizsgálatról a 24 Óra jelentetett meg cikkeket annak idején, a busz ill. ami maradt belőle, jól látható helyen pihent jó ideig. Naponta láttam munkába menet. Amiről nem adtak információt, az a hivatalos szakértői vizsgálat eredménye.
Hú ez kezd izgalmassá válni:)) De azért elég gáz hogy ilyet megengedhetnek maguknak a kedvesek egy ilyen ügyben. Bezzeg ha egy 412gyulladt ki azt 5 percel hamarabb már be is mondták a rádióban. Na mind1 ez nem egyedi helyzet.
Ha az összes olyan helyközi/távolsági járat kapna másodrészt, ahol napi/heti rendszerességgel fordul elő az első ajtónál való állás, akkor szvsz a mostanihoz képest kb. 30 kocsival többet kéne kiadni. Ennél jóval kevesebb sincs éppen készenlétben sokszor csúcsban.
Arra gondolsz, hogy nem az a "lépcsőshátú" megoldás lesz?
Igen, a BN12-esre gondolok.
Szerintem keversz valamit, mert a most bemutatásra kerülő Credo nem a BC12-es, hanem az IC12-es lesz, legalábbis legjobb tudomásom szerint.
Nem keverek semmit, tudom hogy az városi kocsi, csak mindenki megnyugtatására írtam. Bár a kétszárnyú hátsó ajtó miatt inkább EC12 lesz az a most bemutatott kocsi.
"de szerencsére nem az az idiótán kinéző Sor kasztni."
Ez alatt mit értesz?
Arra gondolsz, hogy nem az a "lépcsőshátú" megoldás lesz?
Szerintem keversz valamit, mert a most bemutatásra kerülő Credo nem a BC12-es, hanem az IC12-es lesz, legalábbis legjobb tudomásom szerint.
(nem alacsonypadlós)
Persze, ezt nem is vitatom. Csak a Volánok (és egyéb közlekedési cégek) azon magatartását nem szeretem, hogy a buszok kapacitását a végletekig kiélezik.
Hát a fene tudja. Asszem, abban az esetben némely testesebb utas egyszerűen nem férne fel. Mondjuk így sem egyszerű a helyes irányba orientálódni, bár gyanítom a tjga bizonyos részein nem igazán túltápláltak a benszülöttek. Viszont nálunk, Őrmezőn!
Szervusztok!
A hétéves fiam kérdezne valamit Tőletek.
sziasztok azt szeretném kérdezni hogy a fekete 41-es autóbusz miért olyan furcsa?
miért más a műszerfala? az első ajtónál miért csak a fél ajtón lehet fel szálNI?
PEMETE.
Természetsen a BKV 41-ről van szó, hetek óta rágja a fülem a kölyök. Mi ez, valami orosz exportcsoda? Amúgy magam sem értem, miért készült olyan vezetőfülkével, ahova a gyanútlan utas vígan besétálhat. És be is sétál, mint magam is, ha az első ajtó jobbik oldalán óhajtok felszálni.
Üdv. id. Fábcsi
felének nem tartják meg a vázat hanem ami mozditható azt kiszerelik( futómü, motor, váltó belsö dolgok pl. ülések kapaszkodok, ajtók) és a vázat meg szétvágják.
A Neoplanok szarok, kb. 10 perc múlva mentünk is tovább.
Az Ikarus nekem is teccik !
Két dolog:
Váltó kell hozzá, vagy valami stift a 4-es 5-öshöz. Állítólag a 2-es 3-asnál cserélték, feljebb nem a legutóbbi javításnál. Ebben segíthetnél, ha tudsz.
A másik a pénz, ez nem biztos, hogy most össze fog jönni, pedig szerintem is jó lenne megvenni. Egyébként 600 + ÁFA az ára ( Jónak tartom)
Regensburgba csak a farossal megyünk, ilyen modern dologgal ki nem teszem az országból a lábam !!!
Megjöttem a busznéző körútamból. Megnéztem egy 116-os Neoplant, majd a tegnap emlegetett Ik 255-öst. Az Ikarus a korához képest nagyon jó állapotban van. 1978-as kocsi, a hátsó ajtaja még külső kilincses. Az első ajtó helyére 266-os ajtó került. 22,5-es felnik vannak rajta, tömlő nélküli gumikkal. Sajnos a váltója ( AS) a 4-est és az 5-öst vagy kidobja, vagy nem lehet kivenni sebességből. Így csak a telephelyen tudtuk kipróbálni. A motorja pöccre indult, ( 190 LE szívó), az első néhány perc ködösítése után viszonylag kellemesen dorombolt.
Szvsz nem,meg az FJC-408 sofőr is mondta,hogy pesten készült.Bár az igaz,hogy a Járműtechnika,meg a Panorama tours 'majdnem' egy cég.
Köszönöm a segítséget,és az útba igazitást,a Fes-237,Ios-775-el kapcsolatban.Kár lenne az E97 tipusért,egyáltalán gyárt még valamelyik cég 1,5 szintes buszt? Szerintem jó találmány,végülis egy magasított HD-s busz,egy alsó kis szobával,igaz kisebb csomagtérrel.
És bocsánat,ha ezt az E97 es témát,így túlbonyolítottam.
Téged a jó Isten hozott most ide ! Szerinted mennyiért lehet szerezni egy AS váltót a buszba ? Holnap megyek egy váltóhibás kocsit megnézni és jó lenne tudni, mennyiért lehetne a váltóját cserélni. Esetleg lehet bele rakni ZF-et?
OFF
Egyébként láttam a Vasát lefelé menni a hajós topicon látható csurmával ! Sajnos nem volt időm részt venni benne.
A seprűs megoldás játszott. Az antikokszot nekem is ajánlották, de sehol nem lehet kapni. Így végül valami másik szert adtak, azzal próbálkoztam. Az eljárás végére létejött a kocsiban az általad említett feeling. 3 üléssort lehetett ellátni. Jól felmelegítettem, majd szellőztettem. A szellőztetésnél tenyérnyi izzó koromdarabok repkedtek szanaszét. Most működik rendesen, de még mindig van füstje. Okos tervezés, hogy a kipufogó pont a légbeszívó elé nyomja a füstöt.
Hány kesztyűt húztál a kezedre a kidurrogtatásnál? Vagy a seprűt szorítottad oda jó erősen? :o)))
Nálunk, a cégnél (míg voltak Ikarusok) időnként az izzítógyertyát kicsavarva, ezt az olajkályhákba való "Antikoksz" -ot öntötték bele a srácok, és evvel együtt durrogtatták ki.
Ment az utastérbe is a füstből, nem is kevés, jó negyed óráig nyitva kellett mindent tartani...
Ellenben az a meleg gázolajos-műbőrös-gumipadlós illat, ami az utastérben volt, mikor már jól átmelegedett az egész szerkezet, még most is az orromban van...
Az egyszerűség kedvéért hívd Sportcsarnoknak !:-)) Merthogy oda szállítom Budakalász fiatalságát. Igen, ő a füstöt okádó sárkány. Ma sikerélményem volt vele, életre leheltem a sirokkóját. A németek gázkamrája ipari tanuló ehhez a szerkesztményhez képest ! A szakiktól ellesve "kidurrogtattuk" a kormot belőle.
Hát ügyes találmány, az biztos. Minden esetre kézhez készítettem a poroltót is. Biztos ami biztos.
Az ülés oldairányban el lehet húzni a párjától: 1.ülés-2.ülés
széthúzva 1.ülés--2.ülés
Az 1.ülés a folyosó felőli azaz a mozgatható. (Remélem nem túl zavaros)
Nem akarlak titeket örökké buszbérléssel fárasztani de szeretnék egy végső véleményt, kényelmi és technikai(motor, levegőkeringetés) oldalról. Tehát melyik a legalkalmasabb:
Akkor ezekszerint (nem a füstölés, hanem egy korábban beszúrt kép miatt kérdem) Téged láttalak tegnapelőtt Budakalásznál, a "kinemmondhatomnevétmertazreklámlenne" áruháznál?
Szimplalámpás, piros-fehér. A mostani tulaj a budiajtó helyére 260-as levegős ajtót épített be. A mostani kocsi hidegen annyira füstöl, hogy múltkor a XI. kerületben lefényképezték a turisták. Biztos jó híre lesz az Ikarusnak tőle ! :-))
Sajna nem egyedi eset, a 80-as évek végén vásárolt Ik260-ok kasznija 5 éves korukban rosszabb állapotban volt, mint a 10-12 éves 266-osoké (Borsod Volán).
Malwin, nem jól emlékszel ! Az én 255-ösöm már kis ajtós, mivel 83-as kocsi. Vastag karfás ülések vannak benne. Az előző kocsim a BHE 812, ami most Dorogon dolgozik a Kréberéknél, az volt nagy budiajtós és egyenes műszerfalas. Megjegyzem, 77-es létére jobb karosszériája volt, mint a mostaninak.
ha más miatt nem, legalább a busz miatt emlékezetes marad.
:-)
még a Somlósoknak volt egy 255-ük azt hiszem 1-2 éve selejzeték na azt még kiprobálni
tudtommal 70-es évek végi vagy 80-as nagyon eleji volt nagy budiajtóval azzal még élmény lehetett utazni 2002-ben bár sztem csak "munkásbusz"-ként használták .
már csak kiváncsiságból is kiprobálnám milyen lenne 3500km-et egy 211-essel de budiajtóssal!! végigutazni.
Nekem volt alkalmam jópár éve egy Szolnok - Sopron távot bevállalni egy ilyen szakadt munkásbusszal, nem kívánom senkinek ekkora távon a karfa nélküli üléseket.
A busz olyan füstöt nyomott, hogy nem lehetett kilátni a hátsó ablakon, és a dunántúli szerpentineken gyalog gyorsabban fel lehetett érni, mint a mi buszunkkal.
Még jó, hogy előtte direkt mondtuk az ofő-nek, hogy nehogy munkásbuszt kérjen :D
Esetleg a Mátra volános MAN E97 is érdekelne.Az ráadásul egész fiatal.
Szvsz azért annyira nem, már több, mint 10 éves.
A következő volt ráírva:Full ECE comfort,és rengeteg kis piktogramm,hogy mi is van benne.Sajnos nem tudtam jobban megfigyelni mik is pontosan azok,esetleg tudnátok segíteni,hogy mi ez az ECE comfort?
Az a felirat inkább Full ECE conformity lehetett. Ez azt jelenti, hogy a UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) által kiadott, a buszokra vonatkozó előírásoknak maradékatlanul megfelel.
A csillagok száma pontosan milyen felszereltséget jelent
Hát ez elég sokmindentől függ. A legjellemzőbb mérőszáma a kategóriának az üléstáv (68/72/77/83), de még sok más is van.
**-256sötét üveg(biztos nem az,csak példának)
Sötétített üveg nem elég, **-nál már előírás a dupla is. Szvsz emiatt az a busz nem a szabvány IRU besorolás szerint lett csillagozva.
Hát én betenném szívesen, de ez a nagyok harca. Olyan feltételeket támasztanak a pályázókkal szemben, aminek az én kis cégecském 10 év múlva sem fog megfelelni.
A hét végén kéne mennem Siklósra buszt nézegetni. Újabb 255 a láthatáron, de ha már arra járok, megnézek egy eladó Neoplan 116-ot is. Nem jársz arra valamikor ?
250-es (a feltételeknek megfelel, D10-es) Tesco járat (Etele tér-Budaörs) leginkább délelőttönként, és asszem óra 55 kor szokott menni az Eteléről (a másik 25-kor). Menetrendre sz@rnak nagyivben, szoval +/- 10 perc... Ami még lehet GAT-204 vagy GAS-176 (ezek 280-asok), asszem amikor ezeknek pihenője van akkor megy a 250-es, de általában ott áll az Etelén egész nap.
Az IOS-775 szerintem nem új, már rég nem gyártanak E97-et.
Felújítás (esetleg vázcserés) + átrendszámozás történhetett vele.
Remélem most az E95 Express megjelenésével fognak venni olyat a magán cégek is, mert egy olcsó alternatíva lehet az Irizarokkal szemben.
Én sajnos még nem utaztam E97-tel, E99-el sem, e98-assal egyszer, egy Rába alvázason, tetszett, de nem éreztem utazás szempontjából jobbnak egy E95-ösnél.
Amelyekkel utaztam 1993 as,1996 os évjáratuak voltak.A szellőzéssel egyáltalán nem volt probléma,sőt!A légkondi hidegsészabályzója 3 ason állt 10 esből,fokozata középtáj alatt,és így kellő hideg/friss levegőt fújt.Lent a sofőrnél pedig még erősebb volt.Érdekes,hogy az 1996 os E97 es alsó szintjén még pótventillátora is van a légkondinak,aminek erősségét még szabályozni is lehet(A másikban nem volt ilyen,ott ki is volt kapcsolva az alsó szint befúvása):
(A képen a hátrább lévő nyíláson fixen jön a levegő(így is elég,sőt),a közelebbi a szabályozható)
A légkondi mindkét E97 ben nagyon halkan(És jól!) dolgozott.És ez egy ilyen luxusbusznál sokat jelent.(Eos,Webasto)
Sajons ezt a Volvó E98 asról nem tudom elmondani.Az egyiken épp rossz volt mikor mentünk vele(szerencsére tavasszal),vagyishogy fújt az,csak nem hideget,hanem úgy működött mint egy légbefúvó.De attól sokkal hangosabban...(Thermo King)
A fűtést nem volt alkalmam 'tesztelni',de tetszett pl,hogy külön befúvóventillátor is van benne,mint egykét 260 asban,csak azokban Ifa gyármányú:
A szellőzésről még annyit,hogy az egyiken egy darab 1/4 es (eltolható?) ablak is volt.Az alsó szint mindkét ablaka nyitható volt,igaz a 96 os gyártásún le volt reteszelve(A másikba volt kikapcsolva az alsó szint befúvása,abba nyillott is).
Az ülések kényelmesek voltak mindkét E97 esben.(Vogel)A Volvo E98 ban is Vogelsitze volt,de az nem volt kényelmes.Érdekes ez is.Nem tudom miért éri meg a Vogelsitzének kényelmetlen ülést gyártani,mikor tud kényelmeset is.Biztos az árában van különbség.Dehát mind a kettőhöz ugyanannyi anyag kell,kb annyi munka is,akkor vajon miért van kényelmes ,és kényelmetlen Vogelsitze?
A 'jármű stabilitása' az E97 esetén szintén meggyőzött.80-90 el is bírt felfelé tépni:) (igaz lehetett érezni a retarder szagát,a sofőr szerint az volt...) Hibátlanul futott,úgy ahogy egy Scania - Ikarus nak kell:).A 400 Le-s Scania motor,Aut/Kézi joystic vezérelte Váltó jó hatást keltett.A sofőr szerint megbízható,szerencsére még semmi komoly baja nem volt,csak a szokásos karbantartási műveleteket kellett végezni rajta.Ez 600 valahány Ezer Km nél volt.
A 93 as gyártású E97 karosszérián itt ott sajnos megjelentek rozsdafoltok,de még nem számottevő.(A hét év garázsban állás ehhez hozzájárulhatott,de így legalább keveset futott).
A volvó E98 as nem győzött meg a hegyen.(Irizar leelőzött:() Dehát attól a 280 Le-s motortól nem is lehet többet várni.
Összesítve annyit mondok,hogy a Scania E97 nekem nagyon bejött,szerinte m jól eltalált tipus,igazi Eag luxus busz,viszont a volvó E98 nem.Az olyan Tesco Gazdaságos a 'volánoknak jóaz' hatást keltette bennem.Ezt nem lett volna szabad az Eagnak megengedni.Pláne ez a bérmunka,amiről már szó volt...
Rába alvázas E97 essel utaztatok már?Ha igen,legyetek szivesek,osszátok meg a tapasztalataitokat!Úgy tudom,hogy a Volánbusznak van ilyenje,DSB-400 a rendszáma.Bezzeg azon nincsen akkora nagy Rába logó,mint amekkora Volvó van az említett buszokon. Esetleg a Mátra volános MAN E97 is érdekelne.Az ráadásul egész fiatal. Kiváncsi lennék az IOS-775 re is.Az is 'egész új',Scania Alvázas is,biztos nagyon jó is.(Lehet,ha atesz kipróbál egy ilyet,megváltozik a véleménye)
Reménykedem,hogy valamikor Scania E98 assal is fogok utazni,és azt is,hogy hasonlókat fogok tapasztalni,mint az E97 nél(Azért biztos lesz egy kis elfogúltság is:),de az az E97 tényleg nagyon jó.Kár,hogy az utzási irodák nem nagyon tudnak Eag buszt venni.Ezen javíthatna az Egyedi,de eddig semmi ilyesmi törekvést nem látok:(().
Másik dolog:
Nyáron láttam egy gyönyörű Man Alvázas E98 at,elég új lehtetett.A következő volt ráírva:Full ECE comfort,és rengeteg kis piktogramm,hogy mi is van benne.Sajnos nem tudtam jobban megfigyelni mik is pontosan azok,esetleg tudnátok segíteni,hogy mi ez az ECE comfort? A csillagos IRU besorolás pontosan hogy van (*-211,bőrülés:),**-256sötét üveg(biztos nem az,csak példának) ... ****-Az emített E97) A csillagok száma pontosan milyen felszereltséget jelent/***** csillagos Ikarus van?Ha igen pl. a Space Bus?.
Pontosabban a V jelű autóbuszviszonylaton (Clark Ádám tér - Budavári Palota "B" kapuja) közlekedett. Ez nem felel meg se a mostani Várbusznak, se a Siklónak.
Régen a várbusz is 211 volt.
Volánbuszos 250-esre vadászok. Feltétel: nagyrábahíd, légkondi nélküli. D10 nem probléma. Szóval ezekkel a feltételekkel tudtok nekem olyan fordát mondani amiben mindig ezek a 250-esek járnak? Esetleg konkrét indulást tudtok mondani. Előre is köszi! P.Box
Eddig abban a hitben éltem hogy full ifa alvázon van. Még eszembe is jutott milyen király lenne rátenni egy 4WD-s ifa alvázára, aztán irány valami jó kis földút:-) De sajna ahogy olvasom (szinte) minden tök más
Nekem ugy rémlik az eredeti motorjával ment mint a golyó, de nem sokat jártam vele, lehet hogy rosszul emlékszem (a hangja sokkal zsirabb volt az tuti)
Mi is voltunk sokat 256-al (vagy 250, már nem tudom milyen hosszú volt......) 211 sajnos nem , de viszont Roburral igen, az kaland volt:-) busz volt, nem kenyérszállitó, de azért a feeling ugyanaz. Meg még napközis táborba mentünk 280(!)-al, ami azért maradt emlékezetes mert eltörte az egyik hülye gyerek karját, aki a csuklóba nyulkált kanyarban:-) amugy BKV-s volt és budiajtós fehérkapaszkodós! Ez olyan 89-90 körül volt.
Pedig nagyon jó! Ózd-Szegedre mentünk vele még 98-ban. Az úton jól viselte magát, csak az Ózd-Szilvásvárad szakasz nem tetszett neki(sok az emelkedő)+egy kompátkelésnél félig leszakadt a kipufogója. Annyi tartozik még a történethez, hogy egy másik osztály is ment Szegedre egy Ik250-essel amiben már D10-es motor volt. Ők 30 perccel később indultak és egy órával hamarabb leértek.
A 211.-ben a mellső futómű ököltengelye Rába gyártmány, a fékszerkezet IFA. A hátsó futómű az Ikarus igényei szerint fejlesztett farmotoros IFA gyártmányú futómű. A motor és a sebváltó is IFA.(pontosabban a váltó Barkas.Nem a Barkasé, Barkaswerke gyártmány.)
A futóművek szélesebb nyomtávúak,mint a tgk IFA futóművei.Más a motor is, csak alapjaiban és egyes elemeiben egyezik a tgk 4VD motorjával. A váltó egyedi gyártmány, ismereteim szerint semmilyen más haszonjárműben nem használtak ilyet.
Egyedi a fékrendszer is: mindkét körnek külön rásegítős hidraulikus fékje van, ami FAG (főfékhenger) és Knorr (rásegítő) elemekből épül fel.
Én a helyedben két lehetőség közül választanék: panorámás E98 vagy Grand Tours Irizar Century.
Itt csak halkan írom le, de a kettő közül én az utóbbit választanám, egész egyszerűen azért, mert a sok E98-asban (így az FJC-414-ben is) található található Vogel ülések nem igazán jönnek be, viszont a Grand Century buszaiban lévőnél kényelmesebb üléssel nem találkoztam még.
Sajons nincs nagy viszonyítási alapom,de szerintem az E97 jobb mint egy Volvo E98 Azért itt érdemes lenne konkrétan buszokra lebontani a dolgot. Egy 397/E97 lehet **-tól ****-ig, míg az E98-asok általában *** vagy **** minősítéssel rendelkeznek. Az MJT-sek tudtommal háromcsillagosak, de szvsz komfortfokozatilag annak az alja felé tanyáznak, így egy négycsillagos 397 jobb nála. De pl. a Panorámánál négycsillagos E98-as van, az azért valamivel más kategória, mint az MJT-s.
Az E97 a Grand Toursnál olcsóbb,mint az Irizar.Sajnos úgy tudom,hogy azokat(E97) már nem szivesen küldik messzebbre,mert félnek,hogy lerobban :(( Azt az egy 397-esüket olyannyira szeretik messzire küldeni, hogy úgy egy éve el is adták. A busz korábbi GRAND-2 rendszámát ma egy Irizar Century viseli, a 397-es pedig FJE-478 rendszámmal fut.
A 211 es felétek ilyen kuriózumszámba megy,vagy csak én értelmezek félre ismét valamit? Erre felé még sok van,bérelni is lehet ilyet,pl .
Az egyik sofőr mesélte,hogy a 211 micsoda újdonság volt annak idején,például mert sokkal könnyebb vezetni,mint a 620 as-t amit azelőtt vezetett!
A 211 elődje,a 210 es önhordó kocsi volt,Rába gépészettel,vagy már az is IFA alvázas volt?
Tényleg,egy alapvető kérdés:A 211 es IFA alvázas,vagy csak Ifa alkatrészeket használtak a hajtásláncban?(Ha az első az, miért nem írták rá nagy betükkel?)
Kár,hogy nem a 212 es terjedt el.
E 97 Szar ... E98 kicsit jobb, Setrát Veri(S 400-as, de gondolom alacsonyabb kategóriát is)'
E97 szar?(ilyet nem mondunk!) De miért?
Kétszer utaztam E97 el,kétszer Volvó E98 assal,inkább az elsőt ajánlom,igaz a második is jó volt,de az mégsem győzött meg annyira,apróságok miatt,ami szerintem részben a Járműtechnikás 'Volvó alvázra ráeröltetésnek' köszönhető.
Az E 97 kifejezetten tetszik,jó vele utazni,állítólag vezetni is jó,még jobb mint a Setrát.Sajons nincs nagy viszonyítási alapom,de szerintem az E97 jobb mint egy Volvo E98
Az E97 a Grand Toursnál olcsóbb,mint az Irizar.Sajnos úgy tudom,hogy azokat(E97) már nem szivesen küldik messzebbre,mert félnek,hogy lerobban :(( (Hátha rosszul tudom!)
Elnézést ha zavarosan fogalmaztam,és kicsit talán kötekedtem is,minden jót!
Nincs valami jó véleményed a Setrákról, ha a szarnál kicsit jobb busz az összes Setrát veri :-)
Én még csak 200-as Setrával utaztam, az nem volt valami nagy szám.
Nem is annyira a belsejével van a bajom -tkp. egy 415.23 vagy mi a fene, összenyomva.
Hanem sokkal inkább a rugózása ami katasztröfi, meg a motor erőtlensége.
Reggelente, teljesen kitömve (budapestieknek mond valamit: 118 -as vonal, 6.30 és 7.15 közt), némely kanyarban a lökhárító csücske leér a földre, hupplikba belehaladva leveri a lökhárítót, mint egy alacsonyabb személykocsi...
hajdúnál van ismerős de nincs ilyen hosszú távolságra megfelelő busza.(Hacsak nem viszünk 1 fasza SüSü MAN-t és már Pestnen kifekszünk olyan kényelmes:))) Aztán a többinél nem nagyon van ismerős csak a nógrádos c56-os srác de neki erre nem terjed ki a foglalkozási köre. A többi volán meg messze van nehéz velük felvenni a kapcsolatot, meg ők mindent halál pontosan tudni akarnak, olyan dolgokat is amit maga az iskolám se tud még. De ha vki van vmi tippje tarifával azt szívesen veszem mailben vagy itt. Ha kevés a jelentkező akkor a novatex kisbuszával megyünk:)))
E közül kell választani: Ikarus 350, e98, (Scania Century).
De még az e98-asnak nem tudom a tarifáit mert be kéne menni a panorámához, de arra csak csütörtökön lesz időm. e95-re nem is gondoltam, meg az magánba nem annyira jellemző.
Az útvonalterv 16 óra 53 percet adott háztól-házig.
Ehhez 100-as átlagot kellett volna menni, nem tankolni, nem enni, nem aludni, és nem lépni át határt.
na, mi ráértünk, ezért másfele mentünk, és így is rövidebb volt, mint a Viamichelin által ajánlott út.
Németországban találkoztunk Ikarussal, de csak miután jó messze elmentem, tudatosult bennem, mit láttam. Mentségemre legyen mondva éjszaka volt, ismeretlen városban, és már 16 órája voltam úton.
amúgy egy 256-os lehetett, alaposan felspécizve, amennyire emlékszem.
Nem. Miénk rosszabb. Mi vonattal megyünk... De ez egy Franciaországi úthoz kell (csak oda 1740km) amihez a suli nyert csomó pályázati pénzt, és kb 40en mehetnek. Lehet hogy én is:)))
Mi mentünk már Prágás, ráncos BKV-s 260-assal is :o))) Bár csak Pest egyik feléből a másikba, de mégis kint volt a különjárat :o) Ez úgy 10 éve volt... :o)
Több kevesebb rendszerességgel figyelemmel követem a Topicot, de eddig még nem szóltam hozzá. Most olvastam csak a modellekkel foglalkozó hozzászólásokat, és gondoltam én is közkincsé teszem a kis büszkeségem.
A 396-os -sajnos- nem az enyém, egy etyeki kollégáé. Egyébként nincs benne hálófülke. A 255-ösömről egyébként valaki csinált képet az Árpád híd Volán állomás mögött állt, mielőtt megvettem. Tegnap láttam a 255-ös képtárban. ( AZC-960) Hát nagyon szépnek egyenlőre nem mondható, de majd azzá válik.
"de azt nem értem akkor hogy a Finneknek miért kell az IKARUS nehogy félreértsetek nem az a gondom hogy megveszik én örülök neki a legjobban hanem akkor ök miért nem pártooltak át a 2 év alatt szétrohadó Man-okra vagy bármi más buszmárkára?"
Az egész a nyelvrokonságra vezethető vissza.... :))
De ne hidd azt, hogy azért ott is minden tökéletes. Pl. a 400-as széria nem is képviselteti magát, csak az E94-es de az nagyon! :)
MAN-ok is vannak, de nem a "balkáni menekült" fajtából...
azt sajnos nem tudom hogy külföldön melyik tipus a "menö" és mi adható el jobban de sajnos abban sztem igazad van hogy egyszerübben adsz el egy külföldi tipust mint egy IKARUS-t de nem vagyok benne 100%
azt viszont tudom hogy az IKARUS 396-osod nagyon szép
:-)
Engedjétek meg, hogy pár szóban én is hozzászóljak a témához.
Buszos vállalkozó vagyok, dolgozom Ikarusszal és nyugati gépekkel is.
Hiába szeretem én is az Ikarust és törekednék magyar terméket vásárolni, egy vállalkozónak tudomásul kell venni, hogy nem az érzelmei, hanem a piac diktálja a fejlesztés irányát. Technikailag és kényelem szempontjából is többre tartok egy Scania alvázas Ikarust, mint bármelyik Bovat, vagy Man-t, de mégis ilyet vennék, mert sokkal jobban eladható mint az előbbi. Kár mert az Ikarusnak nagy előnye a megfizethető alkatrész, és a szerelők szakismerete.
Sajnos az utóbbi időben épült Ikarusoknál nem erősség a minőségi összeszerelés. Nem erősíti a bizalmat vele szemben, hogy a BKV-nál ki kellett vonni az összes405-öst,elég jelentős probléma a 412-esek kigyulladása is.
Normális járművet csak nagyüzemi körülmények között lehet készíteni és ez ma már az Ikarusnál csak emlék.
Nem akartalak Atesz téged felidegesíteni, bocs nem ezt akartam elérni... De úgy éreztem ezt el kell mondanom, de biztos Traficc meg a a többi ős arc is tudna hibákat keresni a hozzászólásomban. De részemről ezt a támát befejeztem.
én nem kivülröl láttam hanem belülröl a csuklórészénél
tudom hogy vitatkozhatunk mi itt több napig is mert mindenkinek megvan a saját és neki tetsző márkája amihez ragaszkodik és nem nagyon kedveli ha rosszat mondanak rá, én legalábbis igy vagyok vele tehát senkinek sem lesz igaza.
én maradok annál, hogy nekem a kedvenc buszom az IKARUS akárki akármit mond is róla nem fogok töle elpártolni én megbizom benne pedig már alattam is lerobbant 1-2 példány de ettöl még nem rossz márka.
NEm érted, nem a műszaki oldalra mentem rá, ahoz annyira nem értek, de tudom hogy strapabírók. (De akkor se az utolsó technika) Most a márkával kapcsolatban fejtettem ki a véleményem.
Nem igaz hogy ennyire egyenszöveget kelljen darálni elmondma a márkára, hogy nem jól cseng a név nem a csavar benne .. s rögtön milyen csavar van benne ...