sajnos azóta már érdemes teljesen elkerülni kínát, mivel a fülöp-szigeteken karanténba teszik a kínából érkezőket... (14 nap) :(
plusz a cebu is törölte az összes hong kong - fülöp - szigetek járatát, szóval ez az út kiesett. remélem sikerül megoldást találni és eljutni mégis coronra.
Hát, sztem nagy kár volt lemondani Hongkongot, de most már mindegy. A zavargásoknak már vége, de komolyabb gondot max a csúcson okoztak egy-két napig, még a választások előtt. A vírus meg fel van fújva mint írtam a másik topikban is. Menjetek nyugodtan, nagy eséllyel észre sem vesztek semmit.
Még a nyár elején elkezdtük tervezni a februári kikapcsolódást. Hong Kong lett volna az uticél, repülőjegy és szállás lefoglal, örül mindenki. Jöttek a zavargások, egyre durvábban. Szállás visszamond, repülőjegyet nem lehet, újratervezés. Régi bakancslistás helyszín Palawan, legyen Coron. Hong Kongból repülőjegyek Coronig és vissza lefoglalva, szállás szintén, újra lelkes az összes érintett. Jön a vulkán kitörés, odafelé nem Manila reptérre érkezünk, visszafelé még messze van, reméljük már nem lövell addigra a füst. Már aggódva figyeljük a híreket. Majd jön az újabb vész, a vírus, ami drasztikus sebességgel terjed. Peking, Hong Kong transzfer, teljes a bizonytalanság, hogy merjünk-e ezek után elindulni.
Terminals are connected one each other by a free shuttle bus which runs every 15 minutes 24 hours through Terminals 1, 2, 3 and 4. Passengers require to clear immigration and customs prior to use this service.
Though travellers report that the service is not really reliable due to the Manila hectic traffic and have preferred to take a taxi instead. Even so, waiting times for getting a taxi may be larger than an hour"
A NAIA az egyik legnyomorultabb reptér a világon, Bangkok hozzá képest tiszta 1. Világ..
Nekem Manila - Cebu vonalon az Air Asia 4 órás késéssel indult, visszafelé a járatomat törölték, viszont fel tudtak rakni a 2-vel korábbi járatra, amelyik még nem is boardingolt akkor, amikor már a kettővel későbbinek is indulnia kellett volna...
Csak hogy legyen egy ellenvélemény is: másfél órát hagytam az átszállásra hazafelé Manilában, ebből 40 perc késés, és így is elértük. Bár kissé rohanós volt ez tény, éppen kapuzárásra estünk be. Ergo, én simán jönnék a reggelivel, igaz nem vagyok az az izgulós fajta.
Ha darabokban vetted a jegyet én is csatlakoznék az előttem szólókhoz: előzőnap érdemes visszarepülni Manilába, még az sem 100% garancia.
HA egyben van a jegyed (én Qatarral voltam, akciós jeggyel, igaz a Manila-P.Princessát a valóságban Cebu repülte) és nem lét kérdés hazaérni pontos dátumra, akkor ne görcsölj rá,majd megoldja a légitársaság a csatlakozást.
Elég kell hogy legyen, bár a domestic-ről át kell vergődni az international-re, és ezt csak az utcára az őrületbe kimenve lehet megtenni. Tudtommal. A NAIA 1-2 közel van, talán még gyalog is oda lehet bukdácsolni, a NAIA 3 viszont a másik oldal, körbe kell bumlizni az egész repteret - hacsak nem fúrtak átjárót a kifutópálya alá. Tán jár valami busz oda-vissza azóta..Meg nehogy a Clark-ra (Diosdado Macapagal) érkezzen a belföldi gép! Az 120 km, de a dugók miatt kapufa.
A fülöp-szigeteki utunkat Palawannal zárjuk. El Nidoba repülünk, majd lebuszozunk Puerto Princesába és onnan vissza Manilába. Szerintetek hogy érdemes megvenni a repjegyet, mire mennyi időt hagyjunk? Manilából a gépünk este 6 körül indul Bécsbe, elég ha aznap reggel repülünk Manilába? Puerto Princesára mennyi időt szánjunk? Illetve most még azon gondolkodunk, hogy meglátogatjuk Port Bartont is útközben. Szerintetek érdemes 1 napra útba ejteni?
Én sokszor utaztam már Cebupacific-kel, mindig egy 50 literes háitzsákkal utazom (hivatalos méretei 67 cm x 28 cm x 26 cm), amiből a 67 cm-es magasság általában nagyobb, mint a megengedett méret, de még sosem volt belőle problémám. Én is be tudnám gyömöszölni a keretbe, ha kéne, de még soha, sehol nem kellett beletennem (Európában sem, pedig Wizzairrel is utaztam már sokszor), de ha - mint írod - bele tudod tenni, akkor biztosan nem lesz gond. Nekem még a súlyt sem igazán nézték meg, Ázsiában többször előfordult, hogy a megengedett 7-8 kiló helyett 10-11 kilósra sikerült megpakolni egy-egy hosszabb út előtt. Persze ez ne legyen mérvadó, mert a súlyt némely reptéren megnézik. A mérettel nem lesz gond.
Cebu Pacific-kal kapcsolaban kérdeznék olyantól, aki utazott már velük.
Februárban megyünk és méregetjük a táskáinkat...Pont egy picit nagyobbak, mint az előírt méret. Nem tömnénk meg, tehát be tudom nyomni a keretbe, ha kell.
Érdeklődnék, hogy volt-e már ebből valaha valakinek gondja, látott-e valaki Ázsiában valahol olyan "keretet", amiben a táska-méreteket ellenőrzik (én eddig AirAsia-val repültem párszor, de nem emlékszem ilyenre).
Olvasgatok a témában,de javarészt El Nidóról vannak infok.
Én is megnézném ott a környező szigeteket,de egy olyan helyet szeretnék bázisnak,ahol kevés sétával,vagy robogóval is egy gyönyörű partszakaszon találom magam.Nem akarok csoportokhoz igazodni.
Port Baraton tűnik ilyennek,de azt olvasom hogy annak megközelítése elég nehézkes a földutak miatt.
Meglehetősen nagy a sziget,tudtok tanácsot adni,hogy hol keressek szállást?
Pár napra kipróbálnék egy dzsungel bungit is a hegyekben.
Luzon magas hegyvidéki területei tudnak azért meglepetést okozni hőmérsékletileg, trópus ide vagy oda. A hajnali minimumok simán be tudak menni 10 fok környékére, tán még az alá is ez idő tájt, magasabb helyeken imitt-amott még dérszerű dolgok is képződhetnek. Szóval némi vastagabb cucc is legyen.
A filippínók szerintem nem annyira közveszélyesek éjszaka, mint a thaiok-laosziak, de azért éjszaka inkább ne legyél úton, legfeljebb bent a városokban.
Itt Iszlám Állam nincs, vörösök viszont igen, de mostanság nem tűntek fel a radaron. A járatlan, félreeső helyeket azért jobb kerülni, eldugott partszakaszokat jobb kihagyni, legyen bármilyen csábító is, hogy hú, de jó szelfis hely. Turista lehet, hogy nem lesz, de maóista NPA-sok (New People's Army) előbukkanhatnak a bozótból, és azok se sokkal jobbak, évekig gubbaszthatsz egy szúnyogoktól hemzsegő bozótosban valami rattankunyhóban, amíg Szíjjártóék lerendezik a váltságdíjat..Követség már legalább van. Mindig naprakész helyi infókra támaszkodni, mi merre biztonságos. Józan körültekintés, és akkor nem lesz gáz.
Hello!
Ok, köszönöm!
Úgy készülök, hogy sokan leszünk.
Majd ahol lehet, együtt kelek a Nappal.
Motorberles Angelesben a "nice-bike" tol Honda xr200.
Emailre hamar válaszoltak.
Jól néz ki! A rizsteraszoknál meg a Mayon felé még nem jártam, meg Coron felé se nagyon. A február is pont jó, mert nincs még túl meleg, és eső se annyi, és az iskolai szünet csak márciustól kezdődik.
A Taal gondolom Tagaytay-t takarja, nem rossz, de már tiszta Disneyland óriáskerékkel meg ilyesmikkel, gondolom tele kínaival..de a látvány miatt megéri akkor is.
Milyen mocit bérelnél? Motoros lennék magam is, Suzuki GS 500 a paripa.
Sógornőm pasija bérelt egyszer valami gépet lenn délen, már nem emlékszem, hol, talán Camiguin-on - elszakadt a lánc...:(
A Youtube-on vannak fenn filippínó motorosok, érdemes belenézni, hogy kb. milyen a forgalmi helyzet.
A Manilából kivezető autópályák fizetősek, mint NLEX, SLEX meg ilyesmik, fizetőkapus rendszer van, meg manilán belül a Skyway nevű emeletes szakasz, valami 30 peso.
Ez nem semmi! Végül is a bukó alatt se a vörösök, se az iszlám állam nem szúrja ki, hogy te vagy a nagy fehér főnök. Mondjuk a motorok szinte mind libikókaváltósak, hogy strandpapucsban is lehessen csapatni, ha te motoros csizmában krúzolsz, az azért fel fog tűnni. A muszlim részeket ne erőltesd, ott szinte kötelező műsorszám nyugatiakat elrabolni, és nem szarakodnak, ha lőni kell. Állig fel vannak fegyverezve, a központi kormány hatalma kb. a lószarral egyenlő arrafelé, meghalni meg egyáltalán nem félnek, mert ugye mártírként egyenes az út a Paradicsomba.
Hello!
Februárban meglátogatnám a fulopoket.
Lassan a repülőjegyet is le kellene foglalni.
A terv motor berles Angelesben és egy kör eszak-delkelet Luzonban.
Levezetesnek pedig Palawan.
Egy hónap körül lenne a tervezett út.
A Visayas körzetben és Mindanaoban mi az, amit nem szabadna kihagyni?
Esetleg Mindanaot is körbe motoroznam. Bár szerintem sok lenne...
Sziasztok , tudtok esetleg Palawanon vagy Cebun élő magyarokról akik programokat szerveznek esetleg olyan taxist aki előre ki lehet bérelni akár több napra is????