Én úgy veszem észre, hogy manapság különösen nagy balszerencse kell ahhoz, hogy a kerékpáros belefusson egy ilyen büntetésbe. Ezt arra alapozom, hogy szerintem érezhetően lecsökkent az utakon a "szabályokat betartató" rendőri jelenlét. Persze erre lehet azt mondani, hogy biztos én járok olyan helyeken, ahol nincsenek rendőrök, és időnként igenis vannak pl. sebességellenörző kampányaik. Igen, azok vannak, ugyanakkor nap mint nap látok olyan hajmeresztő manővereket autósok részéről (nem_kerékpározó topic tagoknak: igen, vannak szabálytalankodó kerékpárosok is), amelyek nem hogy 30 vagy 20, hanem 10 évvel ezelőtt is elképzelhetetlenek lettek volna. Szerintem ez annak tudható be, hogy azt látják (érzik) a közlekedés résztvevői, hogy nyugodtan megengedhetnek maguknak mindenfélét, mert úgysem lesz a dolognak következménye.
Egyetlen nap (Zugló - Hűvösvölgy oda-vissza) termése:
Egy teljesen fogalmatlan hölgy, akinek saját bevallása szerint a felfestésen lévő kerékpáros nyomhoz tartozó nyílak azt mutatják, hogy arra emelkedik az út, és véletlenül sem azt, hogy egyirányú a sávnak kinéző gyalog- és kerékpárút:
A szokásos woltos vietkong, akit kurvára nem érdekel az utca irányítottsága, hiszen nem ér rá ilyen szarságokra mobilozás közben:
A szokásos ketten egy rolleren, merazúgyócccsó, nyilván a haladási irányt telibeszarva:
és ezek irányhelyes, értelmezhetően kitáblázott és jelzett infrastruktúra-elemek...
in collaboration with the Bundesländern and four Ministerien, an österreichweite Mountainbike-Strategie is being developed.
Tehát éppen dolgoznak a stratégián. Ebből évek múlva lesz bármi is - ha egyáltalán meg tudnak egyezni az erdőtulajdonosokkal és természetvédelmi ágazattal.
Darf man auf Waldwegen oder im freien Waldgelände Mountainbiken?
Das Befahren des Waldes, einschließlich der Forststraßen oder sonstigen Waldwege, mit Fahrrädern (Mountainbikes) bedarf der Zustimmung des Waldeigentümers oder des Forststraßenerhalters, der zumeist der Waldeigentümer ist. Diese Zustimmung kann einzelnen Personen oder auch allgemein, etwa durch Beschilderung entsprechendder Forstlichen Kennzeichnungsverordnung, erteilt werden. Dem illegalen Radfahrer drohen Verwaltungsstrafen und zivilrechtliche Klagen.
Megengedett-e a hegyi kerékpározás erdei utakon vagy nyílt erdőterületeken? A kerékpár (mountain bike) használata erdőben, beleértve az erdei utakat vagy más erdei ösvényeket is, csak az erdő tulajdonosának vagy az erdei utak fenntartójának hozzájárulásával lehetséges, aki általában az erdő tulajdonosa. Ez a hozzájárulás megadható egyes személyeknek vagy általánosságban, például az erdei jelzőtáblákról szóló rendeletnek megfelelő jelzéssel. Az illegális kerékpárosok közigazgatási bírsággal és polgári perrel sújthatók.
Strava-s ismerőst már büntetett rendőr, de azért, mert a felüljárón a közutat használta. Pedig, ha valahol, ott biztosan balesetveszélyes a bringaút.
Keskeny és beláthatatlan kanyarokkal szórakoztatnak. Mindig gyökkettővel megyek, de még így is akadt koccanás veszélyes helyzet. Szép, nagy kőoszlopok és cserje takarja a kanyarok következő részét.
Egyszer egy kiscsóka akart nekem jönni. Én már letett lábbal álltam, mikor előbukkant a susnyás mögül az apja.
Teljesen értelmetlen ott lezavarni minket a közútról. Odébb, a HÉV előtt is van körforgalom, abban garázdálkodhatunk pedig ugyanaz az út. Sokszor látom, hogy az esetleges büntit is bevállalva tekernek át - leginkább a főgonosz csoportba tartozó országútisok. (Hajnalban, amikor még alszanak a rendőrök, én is ott gurulok át bűntársammal, ami sok esetben szintén egy országúti.)
MTB Fahren in Österreich illegal?! Will mountain biking finally no longer be illegal in Austria?! I certainly hope so! Austria is coming up with a national strategy for mountain biking. Vice Chancellor Werner Kogler and Tourism State Secretary Susanne Kraus-Winkler stand in front of the cameras and announce the development of a national mountain bike strategy for Austria in the doorstep to the Ministerrat. The current situation limits the economy and tourism and offers mountain bikers insufficient legal opportunities to practice their sport, which is why a tough decision has been taken, as Werner Kogler describes it, and, in collaboration with the Bundesländern and four Ministerien, an österreichweite Mountainbike-Strategie is being developed.
Semmi gond, csak gondoltam pontosítom a dolgot, hogy nehogy másról beszéljünk. Amikor én szoktam arra járni akkor általában elhanyagolható a gépjármű forgalom, és még a feketeautóssal sem találkoztam soha. Ami meg a rendőröket illeti: engem még soha nem állítottak meg amiatt, mert egy-egy balesetveszélyes "nektek épült a mi adónkból rohadékok!" kerékpár izé helyett a mellette lévő közutat használtam. És nyilván nekem is mondhatnák, hogy "nézd, ezen meg nincsen s̶a̶p̶k̶a̶ küllőprízma!"
Kicsit pontatlanul fogalmaztam. Olyan sokszor járok erre, hogy nekem már egybeolvad a térség a Dunától Kalászig.
Az eperföld dunai sarkától a kertészeti áruda kijáratáig terjedő szakaszról írtam. Kelet felől semmi hivatalos jelzés nem mutatja, hogy az bringaút (a feketeautós mutatta). Nem tudom, ha egy rendőr molesztálna és azt mondanám, hogy nincs jelzés, akkor elkezdené keresni a fényvisszaverő prizmát (nincs), hogy igaza legyen?
Sajnos ez a bringagyász is egy olyan tákolmány, melyet a szegény (szegény?!! - egy fenét) önkormányzat azért gyártatott, hogy bringautas keretből legyen egy hosszú járdája.
Az erdőre vonatkozó szabályokról mostanában nem olvastam, de mintha lett volna valami hír nemrég, hogy egyezkednek az erdőtulajdonosokkal. A minisztérium oldalán ezt találtam: alapvetően tilos, kivéve, ha a tulajdonostól van engedély.
Azt nem írják, hogy csak satyakban és sportorvosi igazolással, egyesületi igazolással számítasz országútiskodónak? Netán még edzésnaplót is kell vezetni?
Ha jól sejtem osztrákoknál eddig nem lehetett erdőben tökön-paszulyon át menni, csak és kizárólag normális úton, kerékpárúton, vagy kijelölt földúton. Állítólag eltörölték ezt, és lehet már ott is úgy ökörködni mindenfelé mint svájcban. Hiába no, ha nincs hó kell valami másból pénzt csinálni.
Mindig olyan városvezetést kap mindenki amilyet megérdemel. Ha olyat válastanának aki nem csak csal-lop-haztudik, akkor lenne kerékpárút, vagy minimum a jelenlegi járdákat kicsit megmókolják és összvonalas bringa-gyalogüzemre táblázzák át. Már ez is igen jó tud lenni. Az országútisok is be tudják tartani az oda érvényes 10km/h-t :).
Letojva, letojva, letojva, minden letojva, csak a puccos átadó legyen meg az újságban, és az átlagszélesség jöjjön ki az elszámolás miatt. Ezért van a semi közepén 2 méter széles autópálya bicikliknek és ugyanaz a nyomvonal 50cm se, ott ahol lehetetlenség megoldani,dehát kiírás a folytonosság. Utána a bokrok, fák nyirbálása, közvilágítás, lámpairányító totemoszlopok a sarkon, fenyőfák a közvilágításil lámpatestek mellett-alatt... magasról letojva.
A hátsón tényleg gépészeti elem, csak ne legyen se lerúgva, se eloldaltáskázva. Na de az elsőn... hát az tényleg egy tákolmány hangulatot áraszt, pélólankító.
Nem marhaság. Nekem a tököm televolt azzal, hogy az ajtónál voltak a bringák behányva és a leghülyébben lezárva, mert ugye máshová nem lehetett vinni, de így meg nem lehetett tőlük se fel se leszállni csomagokkal. Ne sokajtós hernyóvonatot képzelj el pláne bringáskocsival, hanem sima klasszik kocsikat aminek csak a két végén van csak ajtó, azok is egyemberes keskenyek, nem szélesek. Így a nem összecsukhatósok el is tűntek maguktól, az összecsukós kempingek meg hopp, hirtelen összecsukódnak. Bromptonja senkinek nincs. De ha mégis, az hülye lesz nem összecsukni és magával vinni mint egy kisbörit.
Gondolom arra a részre gondolsz, ami a 11-es felé haladva a balra elterülő eperföldnél kezdődik (vagyis a Kórház/Gát utcai kereszteződéstől), mert a révtől addig lévő járda 100%, hogy nem kerékpárút. Ha arra a részre, akkor a topicban kialakult többségi vélemény alapján (vagyis hogy nekünk kerékpárosoknak minden egyes esetben be KELL tartanunk a KRESZ-t) semmi keresnivalónk azon a járdán, hiszen semmilyen tábla nem engedélyezi, hogy ráhajtsunk. Ami viszont a gyakorlati részt illeti: elég sok kerékpáros használja, mert szembe irányban emlékeim szerint van egy "Kerékpárosok és gyalogosok egymás hegyén hátán" tábla - azért csak "emlékeim szerint", mert Hozzád hasonlóan én is csak egyszer próbáltam ki azt a förmedvényt, azóta (sok-sok éve) az úttestet használom, és nem törődöm a táblákkal (és ezzel fel is festettem itt magamra egy "Ide lőjjetek!" feliratot). A zsilip kontra parti védmű kérdésben sajnos nem tudok nyilatkozni, amikor én tanultam a KRESZT akkor még nem volt benne ilyesmiről szó - de legalábbis én nem emlékszem rá.
Aki ismeri, árulja el nekem legyen szíves, hogy a Lupa rév felől a 11-es felé vezető járda bicikliútnak számít-e. Arról a végéről tábla sem, piktogram sem jelzi, hogy az lenne, csak a sárga szaggatott vonal húzódik középen.
Egy nagyon fekete autó száguldott velem szemben (szerintem száz felett), a vezetője meg üvöltött valamit és a járda felé böködött. Azt a trehány csíkot egyszer próbáltam ki. Nagyon ráz. Nem a gyökerek miatt, hanem, mert így készítették el.
Egy másik hely a közelből:
A Barát-patakra épített zsilip tetején bringával át lehet kelni. Kinek van ott elsőbbsége? A jobbkéz szabály érvényes? Amúgy majdnem mindegy, mert akár erről, akár arról jövök, gond nélkül zúdulnak le a védműről a biciklisek. A sok betontól nem is lehet őket látni, csak az utolsó pillanatban.
Én úgy látom, hogy az ilyen helyek sajnos állandó problémát jelentenek. Mert ahol a gyökerek ennyire felnyomják, ott a javítás után 4-5 évvel újra fel fogják nyomni, csilivili, szuper megoldások ellenére is. Jó példa a Balaton mellett, Szemes és Szárszó között, ahol a Pártüdölő miatt bejött a bicikli út a 7-es mellé. Ott is rendszeresen felnyomták a gyökerek, 3 javításra emlékszem a 90-es évek óta. Most megoldódott a helyzet, mert a bicikli utat bevitték az újonnan felparcellázott részre. A régi nyom elvileg még megvan, de a kutya sem megy arra. Budafokon nem nagyon látom, mit lehetne tenni. A fák kivágását a Zöldek nem engednék, más nyomvonal pedig nincsen. Ha arra járok, keresztül szenvedem magam azon a részen, szerencsére nem hosszú.
Rennradfahren wird in der StVO als Spezialfall behandelt. Wer mit einem Rennrad auf Trainingsfahrt unterwegs ist, für den gelten andere Bestimmungen: Radfahranlagen müssen nicht benutzt werden, es darf nebeneinander gefahren werden und die Ausstattung mit Reflektoren bzw. einer Klingel ist bei Tageslicht und guter Sicht nicht vorgeschrieben.
...
Wann ist man im Training?
Im Training kann man immer sein, auch im Anzug und am Weg zur Arbeit.
Az országúti kerékpározást az StVO különleges esetként kezeli. Ha országúti kerékpárral edz, más szabályok vonatkoznak rá: Nem kell használni a kerékpáros létesítményeket, egymás mellett is lehet tekerni, és nem kötelező fényvisszaverőt vagy csengőt viselni nappali fényben és jó látási viszonyok között.
Mi számít edzésnek?
Bármi lehet edzés, akár öltönyben és munkába menet is.