Nejem most ért haza a munkából (Bp.), és azt mondja, hogy a -10 fok ellenére esőszerűvé vált a hó, ami most esik. Ez nem jó, mert azonnal lefagy. Annál rosszabb meg nincs is.
Tessék nagyon vigyázni kocsival, gyalogosan egyaránt!
Kedves Lotht Úr. Köszönettel vettem felajánlását, de már Pepe klubtársunk beígérte az üres GT-t, és szívesen jön. További előnyként említendő, hogy navigálás hiányában is képes címemre eljutni, mivel már volt rá alkalom, hogy itt járt. Természetesen a változás jogát fenntartom, mindenesetre köszönettel tarozom! :))
Biztosan igazad van. Eddig én is csak nyári gumin vezettem át a Hortobágyot a Nyírség felé, ált. 250 km-t .citroen ax,ill. thaliaval nem volt gondom ,de ezt az autót azért már sajnálnám magunkat + főleg.
szóval kösz az instrukciókat,valszeg 4 lesz a 2-ből.
Az a véleményem (nem tudományos alapon ...), hogy a két gumi rosszabb választás, mint ha marad a nyári.
Ha valaki nyári gumival közlekedik, akkor a havas utakon megpróbál a lehető legfinomabb mozdulatokkal, előrelátó fékezgetésekkel vezetni. (Három telet így csináltam végig a tehénkével, szinte minden nap kocsiba ülve - ez nem dicsekvés, helyzetjelentés.) Ha meg nincs hó, különösebben nem érezni a téli hiányát.
A két téligumi viszont hamis biztonságérzetet kelt(het). Főleg, ha elöl van. Nem jelez vissza a könnyűvé váló kormány, hogy óvatosan, oszt ha megcsúszik a hátsó, ott a baj.
Azért télivel is csak óvatosan! :)
Miután megőrülök a hóesésért, irogatok és olvasgatok egy meteorológiai észlelési naplóba, illetve naplót.
A helyzet most az, hogy nyugaton elállt, illetve gyengült a hóesés. A nyugatiak szinte eltüntek az elmúlt pár órában az észlelésekkel, ami azt jelenti nem esik! :-) Az utsó bejelentkezéseknél mind arról számoltak be, hogy Lállt.
A "hóhatár" sajnos már nincs messze Budapestől sem. Jelenleg A Dunától keletre és délen kezd egyre inkább esni. Nyugat felé folyamatosan gyengül a fagy, déli városokban pedig van, ahol -1 -2 fok van csupán. Szal ha Kecskeméten esni is fog, valszeg nyugaton már nem.
Csak ennyit tudok segíteni, ezek nem túl pontosak és persze mire arrafelé leszel az 2-3 óra is mostantól, s miután elég változékony most az idő...ki tudja.
Én ide nem mennék többet!!!!!
Neked VALÓSZÍNŰ gyári alkatrészeket raktak "gyári" áron a kocsidba!! Minimum fel kellett volna ajánlani az utángyártottat, vagy az embléma nélkülit. Felénk ez a szokás és a kölcsönös bizalom. Sajnos most nem tudom megkérdezni mennyi lett volna itt! Csak annyit a kalkulációhoz, hogy L-200 micsu szervízbe 200e nagyszervíz 240rugó, R sevice= 100 alatt!!!!
Én is sokallom mindig a "gyári" alkatrészeket és nem is mindig ezek a legjobb minőségűek.
SZERINTEM NAGYON SOKAT FIZETTÉL!!!!
- Nos tegnap voltam lejart muszakit megujitani, mivel csak a Baumg.-nel talaltam a hetre idopontot igy lett a sasadi uti szerviz belole. (egyeb info: kocsi 2000.januari, 71000km)
- Reggel 9-ig meg kellet jelennem, az elso szabad ember odaszolt mondtam mi az abra, megbeszeltuk, hogy del korul felhiv, hogy van.e valami gaz a kocsival muszaki szempontbol es egyeztetunk. Delbe felhiv, hogy van 1-2 problema amit mindekeppen meg kell csinaltatni, nos akkor roviden osszefoglalva:
1 - generator ekszij csere
2 - Motortarto bak hatso csere (elkezdett eltorni)
3 - Fekpofa keszlet (hatso)
4 - Fekbetet garnitura (elso)
5 - Fekfolyadek
6 - Stabilizalo persely (2db. elso futomunel)
7 - motorolaj-potlas
8 - es amiert vittem a kocsit: Muszaki vizsga(ez tobb lepcsobol all)
- Nos mindehez tartoznak a munkadijak, es a segedanyagok felhasznalasa is. A vegosszegen kicsit elcsodalkoztam - dehaz manapsag a munkadij nagyon medobja az osszeget.
- Amit meg a muszaki szemrevetelezes eszrevett, hatso kipufogodob cserere erett - nemsokara kilyukad, nos ezt es az ido elotti olaj+szurok cseret lehuzattam a teendok listajarol - igy unnepek utan a bux-indexem nem veri a plafont :)
- Akkor gondolom kivancsiak vagytok az osszegre ?? anyag koltseg 100k. munkadij 65k.
Kopi Légyszíves írd meg hogy mikor indulsz Mátrafüredre mert előző nap azaz péntek du. lehetséges a csomag elküldése, és egyeztetni kellene a dolgokat.
A szakemberek szerint mind a négy kerékre ajánlott a téli gumi én sem vennék kettőt. Ha anyagi ok miatt vennél kettőt,inkább az olcsóbb árkategóriában keress.(pl Dayton DW500, itt a klubban nem kevés kocsi visel ilyet) Hóban a legolcsóbb téli gumi is jobb mint a nyári Continental vagy Michelin ami majd lesz az MII-n.
A gumi szélessége: télinél valóban a lehető legkeskenyebb a jó amit a felnire szerelhetsz.
Van itt az indexen egy téli gumi fórum is nézz be oda illetve mi is rendesen kitárgyaltuk úgy okt-nov környékén.
Téligumi: örök vita az erre szakosodott fórumon: ha kettő, akkor előre vagy hátra? És a válasz végén mindig az lett, hogy mindkét változat nagyon rossz.
Elsők melletti érv: a hajtott kerék jobban kapaszkodik
Hátsók melletti: a hátsók hajlamosabbak kanyarban kitörni, nagyobb a megpörgés veszélye, ha azon maradnak a nyáriak.
Tényleg vegyél inkább mind a négyre, ez a legbiztonságosabb.
A 195 helyett 185 elvileg lehet, de ennek alaposabban utána kellene nézni, fejből nem megy.
Javaslom a Téligumi topicot. De a két gumira vonatkozó kérdést ne tedd fel, mert kapsz érte hideget-meleget. :))) A minimum az lesz, hogy olvass vissza. :))
azt hiszem arra,hogy talán kisebb v. kívülre v. belülre kell ragasztani v. oldalablakokra is lehet kérni,mintha ilyesmit olvastam volna.nem figyeltem lehet eléggé,majd megnézem.
eszembe jutott,hogy volt szó a "H" betűről vmikor.múlt nyáron én nem tudtam ,hogy kell pl.Hováto-ba,de a kutya nem fogl. vele.
üdv.
Légyszives! Aki este 11-ig olvassa ezt és Kecskemét-Dunaföldvár-Székesfehérvár-Rábafüzes utvanalon lakik, küldjön helyzetjelentést az útviszonyokról. Éjfélkor indulok arra. Előre is köszi!!!!!!
helló!
olvasva az előző"vitafórumot" kicsit meglepődtem,de inkább más ?-em lenne:A klubkártyával kapcsolatban ,ha "normál" kártyát kértem azt ugye nem kellett jelezni külön?
más téli gumit kellene vennem majdani MII-mre. viszont lehet -e csak a két első kerékre .(nem járok túl sokat)
milyen javasoltok?
ismerősnek opel astrara 195 -ös helyett 185-öt ajánlott a gumis ez nem baj?
Az új autó autómatikusan nyári gumival jön?
Bocs ha hülyék a ?-ek.
Ja! a tali jó lenne nincs is messze Jberénytől, de nem jön össze pedig sörről volt szó és ez már jó(bár most J.Daniels-sel vagyok épp itt beszélőviszonyban) üdv.
Nos, ha belegondolsz 60e-ből 20e-t megspórolni, már nem kevés.
Az MII-nek speciális (újfajta) tetőléc rögzítése van. Nem sínbe kapaszkodik, mint a többi autónál, hanem csavaros. Ezért ajánlott az eredetit megvenni.
A fényezésbe kapaszkodó típusokat nem ajánlom, de lehet, hogy nem is kapsz megfelelőt, mert a hátsó ajtó feletti rész igencsak vastag.
Létezik mágneses síléc tartó cucc is, amit a tetőre lehet cuppantani, nem tom mennyiért, de az a fényezésedet csiszatolja.