Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62972

Nem most jött el? Simán. 

 

A mi buszaink fiatalok! Jó karbantartottak. Buszvezetőink tapasztalt, képzett, udvariasak.... nálunk pont a PR és szóvivő vetette fel értekezleten, mindenkinek ajánljuk most a magasabb komfortfokazút buszokat, azzal biztosan nem járnak úgy..... 

 

Urambocsá, de az ilyen marketinges mocskoknak ha olyan a jelleme nem szent semmi........ kifejezetten azt éreztem legszívesebben egy reklámkampányt is összedobna belőle ha egy multinál dolgozna és lenne rá lehetősége.

Előzmény: ujfigura (62970)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62971

Simán... én most annyit érzékeltem egy tanár pl. 3 szor megkérdezte tőlem, hogy de az jóbusz igaz? Nem gyullad ki, mint azoknak a szerencsétleneké...... illetve minden megrendelés a prémium típusokra érkezik, a fiatal kocsikat keresik kifejezetten. Köszönet a kedves barátom Uramnak, aki kihangsúlyozta hogy öreg volt az olasz buszbalesetet szenvedett kocsi, mert most holtszezonban mindenki a prémium fiatal kocsikat akarja....

Előzmény: rezgaras (62967)
ujfigura Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62970

Tény, hogy nem a marketing ideje jött most el.

 

Attól félek, hogy a most amúgy is holtszezonban szétszabályozzák és szétellenőrzik a cégeket, mindenféle hülye szabállyal, majd a szezonra halványulnak az emlékek, és a megrendelők zöme rájön, hogy neki jó lesz 30 forinttal olcsóbban is, és kezdünk mindent elölről.

 

 

Előzmény: rezgaras (62967)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62969

"mindenki aludt a buszon"

Tanúk beszámolói alapján kifejezetten az ellenkezője... 1-2 ember aludt pihent. Elől a gólyák társalogtak, hátul ment valami játék.... stb.

Előzmény: dundalk (62965)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62968

" - a visszaindulás előtti 24 órában mit csinált a két buszvezető ?"

 

Na pontosan ezért nem rakok én különjáratra soha olyat akiről tudom, hogy megissza a magáét....

Előzmény: trizs77 (62955)
rezgaras Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62967

Vajon lesz-e most egy darabig, aki a gyerekét kirándulni/síelni stb. elengedje?

 

Előzmény: Gyötör (62966)
Gyötör Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62966

amennyiben pár milliárdot biztosítanak hozzá, ez is megoldható.

ha nem: egykettőre nem lesz aki a gyerekeket kirándulni/síelni stb. vigye.

Előzmény: trizs77 (62957)
dundalk Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62965

Ez kb. így is történhetett. Addigra lett álmos, mindenki aludt a buszon monoton autópálya menet...
Lehet, hogy próbált még pihenni délután, de ilyenkor már készülődik az ember, a feje már az utazáson jár, aludni nem igazán sikerül. Esetleg már előző éjjel sem aludt jól.

 

csomó emberi, egyén függő tényező ami szabályokkal nem feltétlen kivédhető.

Előzmény: trizs77 (62959)
Zahnrad Creative Commons License 2017.01.25 0 2 62964

Csodálkoznék, ha a tűz okozta volna a halálos esetek többségét. A busz jobb fele összetört, eltűnt.

Előzmény: Racilaci (62962)
Cpt.Dave Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62963

Ha a miskolci 280akból indulok ki azokon is csak elől van fűtés az is sirokkó és ugye az még külön tankból ment tehát ha kifogyott akkor fűtés nuku. Nekem legalábbis úgy rémlik a BRF827et amit vezettem 260 azon is külön tank volt a fűtésnek.

Előzmény: siófoki35 (62961)
Racilaci Creative Commons License 2017.01.25 -1 0 62962

Már vártam, hogy valamelyik barom felveti, hogy pl. csupa biztonsági öves busszal lehessen csak utazni - ami kb. arra lett volna jó, hogy még több gyerek égjen benn. 

Előzmény: trizs77 (62960)
siófoki35 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62961

Ez gondolom valamelyik ráncajtós 280-as lesz. De hogyhogy gyárilag nincs rajtuk fűtés? Elvileg kéne hogy legyen, legalább a gépes részben...

Előzmény: sosiforda (62956)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.25 0 2 62960

anyám borogass. szabállyal hogyan lehet balesetet megelőzni?

 

----------------

 

ilyet sehogy.

De a laikus (pl.oktatási államtitkár) nem tudja elfogadni, hogy a közlekedés veszélyes üzem.

Ezért pót-cselekvésekkel próbálkozik.

 

 

Előzmény: halaloszto (62958)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.25 0 3 62959

kimutattak mar hogy milyen szabály előzte volna meg a mostanit?

 

-----------------------

 

a pihenés nevű szabály.

 

Baleset mindíg lesz.

Akár figyelmetlenségből is.

Azt kivédeni nem lehet, csak esélyeit csökkenteni.

 

De ha egy buszvezető reggel 7-kor felébred, majd este 6-ig téblából, kocsit takarít, sielőket néz, vásárol, akármit csinál, majd este 6-kor nekiindul egy kb. 1400 km-s útnak, akkor nem az a fő kérdés, hogy az első buszvezető 4,5 órás vezetése után szabályosan adta át e a volánt társának?

 

Mert 99,9%, hogy szabályosan.

 

Aki kb. 23,00 órakor beült és elkezdett vezetni.

Ok.

 

de Ő akkor már 16 órája ébren/talpon volt.

 

halaloszto Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62958

anyam borogass. szaballyal hogyan lehet balesetet megelozni? kimutattak mar hogy milyen szabaly elozte volna meg a mostanit?

Előzmény: trizs77 (62957)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.25 0 0 62957

http://inforadio.hu/belfold/2017/01/25/palkovics_laszlo_szigorubbak_lesznek_az_iskolai_kirandulasokra_vonatkozo_utasitasok/

 

Igencsak átrendezné a Volán autóbusz parkját ha ez a javaslat törvényerőre emelkedne :

 

.....".....Ha egy járműben hét gyermeknél több ül, az számítson iskolabusznak, amire olyan követelmények vonatkozzanak, amelyek mellett lehetőség szerint ilyen baleset ne történjen......"

 

 

sosiforda Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62956
trizs77 Creative Commons License 2017.01.24 0 3 62955

Mostanában divattá vált a személyi okok negligálása és majdnem mindent külső körülményekre fogni.

 

 - utolsó pillanatban rosszul lett,

 - nem is kettős hanem biztos négyes defektet kapott,

 - megijedt és elrántotta,

 - stb.

 

Nem.

Tudomásul kell venni, hogy ami szakmánk, a buszozás veszélyes üzem, veszélyes szakma.

A mi munkánkban a halál nem rendkívüli hanem a munka velejárója.

 

 

 

-------------------------------------------------

 

Sokan vizsgálnák azt, valószínűleg majd vizsgálják is, hogy a két buszvezető betartotta e vagy sem a 4,5 óra - 4,5 óra vezetési időt?

Szerintem betartották.

Látatlanban úgy gondolom, hogy betartották.

 

Én ehelyett azt vizsgálnám, hogy :

     - mikor volt (óra, perc ?)  a franciaországi visszaindulás ?

     - a visszaindulás előtti 24 órában mit csinált a két buszvezető ?

     - az ütközés pillanatában (23 óra 40) hányadik órája volt ébren a buszt vezető kolléga?

 

Jártam azon a szakaszon.

Soxor.

Amikor Llorettből visszafelé jöttünk, akkor a délután hármas indulástól számítva már kb. 14-17 órája vezettünk.

Hárman váltottuk egymást.

Tudom milyen fáradtan autópályázni, ha mögöttem két kolléga és 72 utas alszik.

Én pedig előzőleg huszonsok órája aludtam utoljára ágyban.

 

Ők a balesetig csak kb. 500 km-t vezettek, ami kb. 6-7 óra, tehát valószínűleg este 17-18 óra között indultak útnak.

 

Előzmény: Törölt nick (62953)
dundalk Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62954

A két sofőrtől (ex- Körös Volán dolgozók) már nem tudunk meg részleteket sajnos. Marad a szakemberek véleménye a vizsgálat után.

 

(az elmúlt napokban sok szakértőnk lett a témában a különböző fórumokon, blogokon és természetesen a a facebook-on)

Előzmény: Gyötör (62943)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.24 -1 1 62953

"

1./ Mennyire volt extrém ez a baleset?

1./ Semennyire nem extrém. Szokásos. Semmi extra. Elalvás, elbólintás, vagy csak másfelé figyelés 10 másodpercig elég, egy ilyen balesethez.

 "

 

Na végre egy rajtam kívűl is egy másik kormány mögött is tapasztalt közlekedés mérnök ugyanezt  gondolja... akármivel beszéltem a szakmában az esetről mindegyik műszaki balesetezett.....

 

nem hiába a helyszíneltél Te is................ 

Előzmény: trizs77 (62951)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62952

Nálunk nincs kihordási idő... halló, hát én 1996óta nem kaptam újat.... kihordási idő.... a buszra az iránytáblát is magam csináltattam amikor fix kocsit/fordát kaptam, hogy ne a filctollas (1-2 menőbb kollégáknak volt otthon nyomtatója) A/4-es lapokkal bohóckodjunk táblaként...... fagyálót meg ilyen apróságokat mint izzók mi vettünk a buszba....

Előzmény: faros1 (62949)
trizs77 Creative Commons License 2017.01.24 0 2 62951

OFF?

A veronai buszbalesettel kapcsolatban felmerült bennem pár kérdés.

 

1./ Mennyire volt extrém ez a baleset?

1./ Semennyire nem extrém. Szokásos. Semmi extra. Elalvás, elbólintás, vagy csak másfelé figyelés 10 másodpercig elég, egy ilyen balesethez.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

2./ Végeznek e még tényleges törésteszteket buszokon, vagy mindent számítógépen modelleznek?

2./ Már ritka, de néha még végeznek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

3./ Hasonló körülmények között, hogyan vizsgáznának az újabb típusok?

3./ Ugyanígy. Ez 99%-ban fizika. 100 km/h-val egy 18-19 tonnás tömeg, egy fix tárgynak (itt beton hídláb) csapódik. Mindegy milyen típusú a busz.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

4./ Szabad e T100-as engedélyt adni a hasonló korú és konstrukciójú buszoknak?

4./ Nem a kora a lényeg, hanem az állapota. Ez egy kimondottan jó állapotú busz volt.

 

ON

Előzmény: MCA-001 (62946)
torqmatic Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62950

- Eléggé

- Végeznek élőben is, de elég csak vázelemeken, nem kell komplett buszon

- Kb. ugyanígy, miután gyakorlatilag 8-10 méteren csökkent le a sebessége 100 km/h-ról 0-ra, és a fél jobboldalát teljesen eltüntette a hídpillér

- A konstrukció alapvetően az új buszoknál is ugyanilyen, csodák nincsenek. Tudtommal elsősorban a fékrendszerre, a gumiabroncsokra, a motorteljesítményre és az utastér kialakítására vonatkozik a Tempo 100-as előírás, a jármű életkorára nem.

Előzmény: MCA-001 (62946)
faros1 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62949

Kilépéskor le kell adni a ruhát???   Ha nem járt le még a kihordási ideje kifizettetik,viszont ha nem használtam a kapott újat azt visszaveszik és nem kell kifizetni.Elviszik foltozni varrni,na ilyen még felénk nem volt a cég történetében!

Előzmény: Törölt nick (62945)
fhusimiki Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62948

A Gemenc Volánnál anno csak az új, becsomagolt tehát nem használt ruhákat vették vissza leszámoláskor.Azokat a ruhákat, melyeknek a kihordási ideje nem járt le kifizettették a dolgozókkal.Nekem még mindig van alig használt,jó minőségű volános cuccom és néha hordom is őket pedig maszeknál dolgozom.

rm40 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62947
Előzmény: MCA-001 (62946)
MCA-001 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62946

OFF?

A veronai buszbalesettel kapcsolatban felmerült bennem pár kérdés.

 

Mennyire volt extrém ez a baleset?

Végeznek e még tényleges törésteszteket buszokon, vagy mindent számítógépen modelleznek?

Hasonló körülmények között, hogyan vizsgáznának az újabb típusok?

Szabad e T100-as engedélyt adni a hasonló korú és konstrukciójú buszoknak?

 

ON

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62945

Minden cégnél ez a bevett szokás, nem csak állami helyeken. Kilépéskor le kell adni a ruhát és a jobbakat félreteszik és újra kiadják. Jobbakat... aztán van amikor rosszabb marad elvirik varratni, foltozni...

Előzmény: Racilaci (62940)
halaloszto Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62944

6milliárd forint az a magyar éves kiskereskedelmi texti és ruházati forgalom 1%a. Ha a lábbelit is hozzáveszem, akkor is majdnem 1%a. Ekkora egytételű megrendelést semmi nem indokolhat azon kívül. Senkinek nincs kapacitása, hogy ezt felár nélkül teljesítse. Nem tudok elképzelni más normális módszert, mint megterveztetni a cuccot, és beszzállítókat folyamatosan pályáztatni kisebb tételek leszállítására. 

Előzmény: trizs77 (62931)
Gyötör Creative Commons License 2017.01.24 0 0 62943

repülőknél a két fekete doboz sokat segít.

esetleg korábbi autópálya kamera felvételek lehetnek, kérdéses, hogy ha van is, kiderül-e vmi belőlük.

tíz másodperc? két rossz is elég. :-(

Előzmény: dundalk (62941)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!