A mi buszaink fiatalok! Jó karbantartottak. Buszvezetőink tapasztalt, képzett, udvariasak.... nálunk pont a PR és szóvivő vetette fel értekezleten, mindenkinek ajánljuk most a magasabb komfortfokazút buszokat, azzal biztosan nem járnak úgy.....
Urambocsá, de az ilyen marketinges mocskoknak ha olyan a jelleme nem szent semmi........ kifejezetten azt éreztem legszívesebben egy reklámkampányt is összedobna belőle ha egy multinál dolgozna és lenne rá lehetősége.
Simán... én most annyit érzékeltem egy tanár pl. 3 szor megkérdezte tőlem, hogy de az jóbusz igaz? Nem gyullad ki, mint azoknak a szerencsétleneké...... illetve minden megrendelés a prémium típusokra érkezik, a fiatal kocsikat keresik kifejezetten. Köszönet a kedves barátom Uramnak, aki kihangsúlyozta hogy öreg volt az olasz buszbalesetet szenvedett kocsi, mert most holtszezonban mindenki a prémium fiatal kocsikat akarja....
Attól félek, hogy a most amúgy is holtszezonban szétszabályozzák és szétellenőrzik a cégeket, mindenféle hülye szabállyal, majd a szezonra halványulnak az emlékek, és a megrendelők zöme rájön, hogy neki jó lesz 30 forinttal olcsóbban is, és kezdünk mindent elölről.
Ez kb. így is történhetett. Addigra lett álmos, mindenki aludt a buszon monoton autópálya menet... Lehet, hogy próbált még pihenni délután, de ilyenkor már készülődik az ember, a feje már az utazáson jár, aludni nem igazán sikerül. Esetleg már előző éjjel sem aludt jól.
csomó emberi, egyén függő tényező ami szabályokkal nem feltétlen kivédhető.
Ha a miskolci 280akból indulok ki azokon is csak elől van fűtés az is sirokkó és ugye az még külön tankból ment tehát ha kifogyott akkor fűtés nuku. Nekem legalábbis úgy rémlik a BRF827et amit vezettem 260 azon is külön tank volt a fűtésnek.
Már vártam, hogy valamelyik barom felveti, hogy pl. csupa biztonsági öves busszal lehessen csak utazni - ami kb. arra lett volna jó, hogy még több gyerek égjen benn.
kimutattak mar hogy milyen szabály előzte volna meg a mostanit?
-----------------------
a pihenés nevű szabály.
Baleset mindíg lesz.
Akár figyelmetlenségből is.
Azt kivédeni nem lehet, csak esélyeit csökkenteni.
De ha egy buszvezető reggel 7-kor felébred, majd este 6-ig téblából, kocsit takarít, sielőket néz, vásárol, akármit csinál, majd este 6-kor nekiindul egy kb. 1400 km-s útnak, akkor nem az a fő kérdés, hogy az első buszvezető 4,5 órás vezetése után szabályosan adta át e a volánt társának?
Igencsak átrendezné a Volán autóbusz parkját ha ez a javaslat törvényerőre emelkedne :
.....".....Ha egy járműben hét gyermeknél több ül, az számítson iskolabusznak, amire olyan követelmények vonatkozzanak, amelyek mellett lehetőség szerint ilyen baleset ne történjen......"
1./ Semennyire nem extrém. Szokásos. Semmi extra. Elalvás, elbólintás, vagy csak másfelé figyelés 10 másodpercig elég, egy ilyen balesethez.
"
Na végre egy rajtam kívűl is egy másik kormány mögött is tapasztalt közlekedés mérnök ugyanezt gondolja... akármivel beszéltem a szakmában az esetről mindegyik műszaki balesetezett.....
Nálunk nincs kihordási idő... halló, hát én 1996óta nem kaptam újat.... kihordási idő.... a buszra az iránytáblát is magam csináltattam amikor fix kocsit/fordát kaptam, hogy ne a filctollas (1-2 menőbb kollégáknak volt otthon nyomtatója) A/4-es lapokkal bohóckodjunk táblaként...... fagyálót meg ilyen apróságokat mint izzók mi vettünk a buszba....
- Végeznek élőben is, de elég csak vázelemeken, nem kell komplett buszon
- Kb. ugyanígy, miután gyakorlatilag 8-10 méteren csökkent le a sebessége 100 km/h-ról 0-ra, és a fél jobboldalát teljesen eltüntette a hídpillér
- A konstrukció alapvetően az új buszoknál is ugyanilyen, csodák nincsenek. Tudtommal elsősorban a fékrendszerre, a gumiabroncsokra, a motorteljesítményre és az utastér kialakítására vonatkozik a Tempo 100-as előírás, a jármű életkorára nem.
Kilépéskor le kell adni a ruhát??? Ha nem járt le még a kihordási ideje kifizettetik,viszont ha nem használtam a kapott újat azt visszaveszik és nem kell kifizetni.Elviszik foltozni varrni,na ilyen még felénk nem volt a cég történetében!
A Gemenc Volánnál anno csak az új, becsomagolt tehát nem használt ruhákat vették vissza leszámoláskor.Azokat a ruhákat, melyeknek a kihordási ideje nem járt le kifizettették a dolgozókkal.Nekem még mindig van alig használt,jó minőségű volános cuccom és néha hordom is őket pedig maszeknál dolgozom.
Minden cégnél ez a bevett szokás, nem csak állami helyeken. Kilépéskor le kell adni a ruhát és a jobbakat félreteszik és újra kiadják. Jobbakat... aztán van amikor rosszabb marad elvirik varratni, foltozni...
6milliárd forint az a magyar éves kiskereskedelmi texti és ruházati forgalom 1%a. Ha a lábbelit is hozzáveszem, akkor is majdnem 1%a. Ekkora egytételű megrendelést semmi nem indokolhat azon kívül. Senkinek nincs kapacitása, hogy ezt felár nélkül teljesítse. Nem tudok elképzelni más normális módszert, mint megterveztetni a cuccot, és beszzállítókat folyamatosan pályáztatni kisebb tételek leszállítására.