Igen, a garázsban a polcon mindegyikből van pár darab.
Küldök neked ............
Szinte éreztem, (megyek és feladok egy lottót :) ) mikor a levelezésről írtál mert mintha hallottam volna már arról hogy a 4 lyukas Mann-ak ki a gyártója :)
Ez okozhatott valamilyen károsodást a motorban vagy valahol?
Alapvetően nem, ha meg igen azt majd később észreveszed.
Ami fontos, egy renaultnál - gondolom másnál is - a nagy gyertyahézag kinyirhatja a trafót is, ez a megane-n megtörtént itthon. Mint látom a képeken elég nagynak tűnik, persze csak szemre, ha a 4 gyertyakábel kicserélése után nem jelentkezik semmi korábbi probléma akkor minden ok. Én is cserélném a 4-t együtt.
Gondolom gyertyák cserélve lettek.
Viszont ha szar a generátor akkor felújítás vagy egy újat kell venni.
Felujjítás, de gyakran a tisztítás egyes elemek cseréje is elégséges, bejáratott felujítónál csináltasd ha a szerelőd nem ért hozzá, a gari és egyebek miatt.
A kipufbak, nem nagy összeg érdemes nevesebb márkát venni.
Nekem nincs és nem is volt kedvem ilyeneket számolgatni.
Küldök neked, de szerintem már megvan, egy linket ahol szerintem x100 db szürőt herélnek ki, méretek alkotóelemek stb.
Onnan van a kép is láttam teljesen kiterítve pruflux szürőleületet, azt méricskélheted :DDD
Persze ha látni akarod a teljes kialakítását, akkor a youtube-n van a prufluxnak kisfilmje keress rá érdekesen van összehajtogatva nem a külső mintát követi,hanem kis "zsebek " alakulnak ide oda.
Ahogy a mann lukakat ezt sem néztem meg ilyen mélységben:D
Közben megmértem egy Mecafilter (gyári beszállító) olajszűrő lyukfelületét amin 6 db lyuk van.
Sziasztok! Tegnap voltam a szerelőmnél, hát volt meglepi. Renault thalia 2002 1.4 8v k7ja700
Kivette a gyertyákat és nagyon szar állapotban voltak. Volt egy gyertya ami fekete kormos volt ( csatoltam képen ) és azt mondta hogy az a henger nem ment. A gyújtó kábel volt szar és néha érintkezett néha nem. Elszaladtam hoztam egy kábelt azzal jó volt és Józsi hallásra azt mondta megy mind a 4 henger. Hétfőn veszek 4 kábelt mert nem tudni a többi mikor hal meg. Azt mondta Józsi nem gáz hogy ahol szar volt a gyertya nem ment a henger!
Szerintetek mennyire gáz hogy szar volt az a gyertya és feltehetően nem ment a henger. ( sokszor észre vettem hogy a kocsi nem úgy megy, most meg mintha jobban menne). Ez okozhatott valamilyen károsodást a motorban vagy valahol?
Csikorgás reggel főleg ha a világítást felkapcsolom: Azt mondja ő a hosszbordás szíjon nem feszít mert akkor megöljük a generátort. Szerinte a generátor szarakodik ott kell hagynom egy éjszakára és reggel rámér ebből fogjuk tudni szar e a generátor. Mivel most cseréltem aksit is lehet hogy azzal nem fog csikorogni nem tudom mert azóta nem figyeltem annyira. Viszont ha szar a generátor akkor felújítás vagy egy újat kell venni. Kicsit horror az ára.
Vegyek újat vagy felújítás?
Bosal kipufogót vettem milyen kipufogo felfüggesztő bakot vegyek?
Amikor vártam a válaszukra, keresgettem a neten és arra jutottam, hogy a pruflux talán több szürőfelületet ad a cikk-cakk megoldásával, nekem előnyösebbnek is tűnik.
Sajna nem találtam a pruflux vs. mann képeket amit akkor elmentettem valahová, de tt két link amiről érthetőbbé válik kusza gondolatom lényege :D
Mielőtt ismét hazug lennék, jelzem a pruflux képén NEM mann szürő van mellette, az lényegtelen e kérdésben, bár annyira figyelemre méltó, hogy nagyon kevés cikk-cakk megoldású szürőt láttam eddig.
Az olajgyártási eljárásokon átrágtam már magamat elég régen, és a szabványokkal kapcsolatosan is bőségesen informálódtam már csak azt nem értettem/értem, hogy hogy a francba képesek öszzelapátolni egy kalap alá a különböző gyártási technológiával készült olajakat.
Persze, a marketing az nagy úr !
Amúgy van olyan paraméter amiben a Full synth olaj gyengébben teljesít mint az MC gyártási eljárással készült nem Full synth olaj. Ez egy diesel motornál hátrány lehet a Full synth-nél.
De ennyire ne menjünk bele mert ez már a másik fórum témája lenne. :)
"A hidrokrakk eljárás gyakorlatilag az ásványi alapolaj "nemesítését" jelenti, a rövid (gyorsan párolgó) és a túl hosszú (a korai megdermedésért felelős) láncú szénhidrogén molekulákat kiválasztják az olajból majd a szénláncról leszakadt hidrogén atomokat nagy nyomáson igyekeznek "visszatömködni" mivel az ilyen módon telítettebbé váló szénhidrogén molekula jobban ellenáll az öregedésnek."
Ez a szintetikus technológia marketing nevű eljárás.
Kicsit részletezve:
"Group III A legjobban, legalaposabban finomított ásványi alapolajok. Egy úgynevezett hidrokrakkolás során állítják elő, mely segítségével az alapolaj tulajdonságai nagyon közel kerülnek a teljesen szintetikus Group IV-es csoport tulajdonságaihoz, azonban azoknál alacsonyabb költségekkel. Nagyteljesítményű motorok és hajtóművek, hosszú csereciklusú kenőanyagainak egyik legfontosabb alapanyaga.
Group IV Kémiai szintézissel előállított, ún. teljesen szintetikus PAO (polialfa-olefin)bázisú alapolajok, melyek molekulaláncai azonos hosszúságúak és ennek a tökéletes homogenitásnak köszönhetően rendkívül strapabíró, nagyon jó hőstabilitásuk és kiváló stabilitásuknak köszönhetően a csúcsminőségű, hosszú csereciklussal rendelkező kenőanyagok elengedhetetlen alapanyagai."
Ettől nem változik semmi, csak a fogalmakat próbáljuk meg helyesen használni, hogy az egyszeri kérdezőt ne vigyük be teljesen az erdőbe, azt megteszik a szerelők...
A FullTech olajok a szintetikus olajok az ELF-nél.
A 900-as széria ásványiolaj alapú, szintetikus technológiával készült olaj, ez már inkább félszint és így tovább lefelé.
Az ELF csak a 700-as szériát tekinti félszintnek, az olajipar meg csak az tekinti szintetikusnak, amiben nincs ásványiolaj.
Lentebb már olvashattad a hsz-eket.
Van aki hisz a gyártó marketingjének, más meg a hozzáértőknek.
A lényeg egyébként annyi, hogy a 900 SXR rendelkezik a Renault jóváhagyással, tökéletes választás pl., ettől lehet bármi más ami legalább kicsit olajnak tűnik és a minimális követelményeket teljesíti.