Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Papalac Creative Commons License 2016.08.22 0 0 64901

Vagy a saját tankja rozsdásodik.

Érdemes benzinszűrőt is cserélni, esetleg kimosni a tankot.

Az enyémből pár hónapos korában is ilyen fekete trutyit engedtek le, ami csak a gyárban kerülhetett bele. Nem mossák ki a tankot beszerelés előtt.

Előzmény: Stefi81 (64900)
Stefi81 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 64900

Február óta van meg a kocsim és soha nem mentem fél tank alá, mindig rátankoltam.

2004 1.4 8v

Tegnap délután lett 715km benne és még nem világít a benzinkút pedig már pirosnak az elején van.

Ma viszont megnéztem gyújtáskor világit e a lámpa mikor felvillannak a visszajelzők. Az világított is, viszont a szivattyú elég hangosan zúgott.

Úgy gondoltam felkaphatott valamit a tank aljából ezért szétszedem.

Találtam is benne bőven rozsdás fémreszelékeket ami valószínűleg a benzinkút tartályából pereg.

Régen az ETZ tankom belseje volt rozsdás ott is ez a jelenség volt.

Kitakarítottam és most halkabb.

 

Papalac Creative Commons License 2016.08.22 0 0 64899

Melyik gyertyát gondolod kormosnak?

Én nem látok különös problémát a gyertyáiddal, azon kívül, hogy be kéne állítani a hézagot.

Ne a porcelánt nézd, ott lehet koszos, főleg, ha vizet kapott és áthúzott.

A becsavart végét kell nézni! Azok szépen ki vannak égve, kivéve a 2. képen, az kicsit nedves, de az se kormos.

Ettől függetlenül lehet hibás a gyertyakábel, de a gyertyákon ez nem látszik.

A jobb oldali fekete, de az a henger is ment rendesen. Szelepet kéne állítani azon.

 

Előzmény: JafarJago (64888)
DGabee85 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64898

10087084-es cikkszámú pont jó neked.

Előzmény: DGabee85 (64897)
DGabee85 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64897
Előzmény: JafarJago (64893)
DGabee85 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64896

A gyári Renault gyertya az Eyquem. Tartóbakból, ha nem a Bárdi vagy Unix sajátmárkás termékeit veszed,akkor már nem lőttél mellé! 

Előzmény: JafarJago (64893)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64895

Bogarásszál, ha még nem volt meg, napokig lehet olvasgati, képeket nézni, mérni :DDDD

Előzmény: csaveri (64892)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64894

Akkor nem lesz baj szerintem, ha cseréltél gyertyát, néha érdemes rámérni a hézagra, ennyi.

Metalcaucho, emlékeim szerint gyári beszállító spanyol, walker is régi kipufgyártó a bárdiban lévők is elfogadhatóak.

Előzmény: JafarJago (64893)
JafarJago Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64893

Szia!

 

Igen gyári Renault gyertyát vettem a kocsiba. Holnap megveszem a valeo Kábel szettett hozzá.

Kipufogó tartó bakból is tudom hogy jó minőségűt kell venni csak nekem ilyen kell.

Báriba ilyet nem találtam a Bosal kupufogóhoz.

Unixba találtam de valami spanyol gyártó.

Előzmény: WebNeo (64891)
csaveri Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64892

Otthon?

Igen, a garázsban a polcon mindegyikből van pár darab.

Küldök neked ............

Szinte éreztem, (megyek és feladok egy lottót :) ) mikor a levelezésről írtál mert mintha hallottam volna már arról hogy a 4 lyukas Mann-ak ki a gyártója :)

Köszi, megkaptam a levelet :)

Előzmény: WebNeo (64890)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64891

Ez okozhatott valamilyen károsodást a motorban vagy valahol?

Alapvetően nem, ha meg igen azt majd később észreveszed.

Ami fontos, egy renaultnál - gondolom másnál is - a nagy gyertyahézag kinyirhatja a trafót is, ez a megane-n megtörtént itthon. Mint látom a képeken elég nagynak tűnik, persze csak szemre, ha a 4 gyertyakábel kicserélése után nem jelentkezik semmi korábbi probléma akkor minden ok. Én is cserélném a 4-t együtt.

Gondolom gyertyák cserélve lettek.

 

Viszont ha szar a generátor akkor felújítás vagy egy újat kell venni.

Felujjítás, de gyakran a tisztítás egyes elemek cseréje is elégséges, bejáratott felujítónál csináltasd ha a szerelőd nem ért hozzá, a gari és egyebek miatt.

 

A kipufbak, nem nagy összeg érdemes nevesebb márkát venni.

 

Szerintem

 

Előzmény: JafarJago (64888)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64890

:DDDDDDDDDDDDDD

Nekem nincs és nem is volt kedvem ilyeneket számolgatni.

Küldök neked, de szerintem már megvan, egy linket ahol szerintem x100 db szürőt herélnek ki, méretek alkotóelemek stb.

Onnan van a kép is láttam teljesen kiterítve pruflux szürőleületet, azt méricskélheted :DDD

Persze ha látni akarod a teljes kialakítását, akkor a youtube-n van a prufluxnak kisfilmje keress rá érdekesen van összehajtogatva nem a külső mintát követi,hanem kis "zsebek " alakulnak ide oda.

Ahogy a mann lukakat ezt sem néztem meg ilyen mélységben:D

 

 

Közben megmértem egy Mecafilter (gyári beszállító) olajszűrő lyukfelületét amin 6 db lyuk van.

Otthon?

Előzmény: csaveri (64889)
csaveri Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64889

.......és arra jutottam, hogy a pruflux talán több szürőfelületet ad a cikk-cakk megoldásával, nekem előnyösebbnek is tűnik.

 

Úgy gondoltam megmérem :)

Ha megnézed akkor láthatod hogy a Purflux 2 bordaközi távolságába a Mann-nál legalább 3 szűrőborda helyezkedik el. (de inkább 4)

 

Tudom jelezted, hogy a jobb oldali nem Mann szűrő de a másik linken a Mann talán még sürübb bordabeosztású de most tekintsünk el ettől.

A Purflux-nál (kerekítve számolva az egyszerűség miatt) 25mm 2 bordaköz távolsága.

A cikk-cakk hajtás 1 szegmense 16mm.

 

Tehát ha ebből számolunk akkor a 2 szűrőborda hossza 16x4x2=128mm

 

Lássuk a másik szűrőt.

 

Bordahossz 43mm. Ha a minimum 3 bordával számolunk az 43x3= 129mm

Ha meg 4 bordával számolunk akkor  43x4= 172mm

Ha 3 bordával számolunk akkor a kerületen, a Purflux-os bordatávolsággal számolva jó pár plussz borda lesz még.

Így az én véleményem a mérések alapján, hogy nem ad nagyobb szűrőfelületet a Purflux.

A mérés szoftveresen történt egy grafikai programmal.

Nem vitának szántam csak próbáltam megmérni, hogy mivel járnánk a legjobban.

 

Közben megmértem egy Mecafilter (gyári beszállító) olajszűrő lyukfelületét amin 6 db lyuk van.

A lyukak összfelülete ugyanannyi mint a 4 lyukas Mann olajszűrőén.

 

Ha valami hibát vétettem a számolásban akkor kérném a javítást, ellenvetést. :)

Csak így jutunk előrébb.

 

Mielőtt ismét hazug lennék.....

Ilyet tőlem nem hallottál.

 

Előzmény: WebNeo (64887)
JafarJago Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64888

Sziasztok! Tegnap voltam a szerelőmnél, hát volt meglepi.   Renault thalia 2002 1.4 8v k7ja700

 

 

Kivette a gyertyákat és nagyon szar állapotban voltak. Volt egy gyertya ami fekete kormos volt ( csatoltam képen ) és azt mondta hogy az a henger nem ment. A gyújtó kábel volt szar és néha érintkezett néha nem. Elszaladtam hoztam egy kábelt azzal jó volt és Józsi hallásra azt mondta megy mind a 4 henger. Hétfőn veszek 4 kábelt mert nem tudni a többi mikor hal meg. Azt mondta Józsi nem gáz hogy ahol szar volt a gyertya nem ment a henger!

Szerintetek mennyire gáz hogy szar volt az a gyertya és feltehetően nem ment a henger. ( sokszor észre vettem hogy a kocsi nem úgy megy, most meg mintha jobban menne).
Ez okozhatott valamilyen károsodást a motorban vagy valahol?

Csikorgás reggel főleg ha a világítást felkapcsolom: Azt mondja ő a hosszbordás szíjon nem feszít mert akkor megöljük a generátort. Szerinte a generátor szarakodik ott kell hagynom egy éjszakára és reggel rámér ebből fogjuk tudni szar e a generátor. Mivel most cseréltem aksit is lehet hogy azzal nem fog csikorogni nem tudom mert azóta nem figyeltem annyira. Viszont ha szar a generátor akkor felújítás vagy egy újat kell venni. Kicsit horror az ára.

 

Vegyek újat vagy felújítás?

Bosal kipufogót vettem milyen kipufogo felfüggesztő bakot vegyek?

 

 

WebNeo Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64887

Amikor vártam a válaszukra, keresgettem a neten és arra jutottam, hogy a pruflux talán több szürőfelületet ad a cikk-cakk megoldásával, nekem előnyösebbnek is tűnik.

Sajna nem találtam a pruflux vs. mann képeket amit akkor elmentettem valahová, de tt két link amiről érthetőbbé válik kusza gondolatom lényege :D

Mielőtt ismét hazug lennék, jelzem a pruflux képén NEM mann szürő van mellette, az lényegtelen e kérdésben, bár annyira figyelemre méltó, hogy nagyon kevés cikk-cakk megoldású szürőt láttam eddig.

http://id.mind.net/~derek/tech/OilFilter/Mann-little.jpg

http://i61.tinypic.com/30nkd1c.jpg

Előzmény: csaveri (64868)
DGabee85 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64886

Igen, jó! Én csak ezt használom 1.4 8V-mre.

Előzmény: Stefi81 (64885)
Stefi81 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64885
WebNeo Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64884

Ha lenne, szerintem kidobtam

Előzmény: csaveri (64883)
csaveri Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64883

Légyszives ha lenne ilyen 5 lyukas szűrőd akkor nem mérnéd meg, hogy mekkora a lyuk ?

 

A 4 lyukasnak ez a mérete.

 

Előzmény: WebNeo (64881)
Gabec76 Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64882

Mindenképp, hiszen műszakis is lesz a drága.

 

Ráadásul valami kopog a jobb elejében rosszabb úton. hát ez a használta autó rizikója.

Az előző tulaj szerint még lenne 10000 km a vezérlésben, de nem merek kockáztatni.

 

 

Előzmény: DGabee85 (64872)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64881

Nem tudom nem mértem meg egyiket sem, szemre picit több-nagyobb az 5-s, de mérni kellene a pontos adatokhoz.

Előzmény: csaveri (64880)
csaveri Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64880

A 4 lyuk áteresztő képessége valószínű, hogy nem kisebb mint az 5 lyukkal rendelkező mivel a 4 lyukasnál nagyobbak a lyukak.

Tehát ez nem lehet hátrány. (szerintem)

Előzmény: WebNeo (64878)
csaveri Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64879

Az olajgyártási eljárásokon átrágtam már magamat elég régen, és a szabványokkal kapcsolatosan is bőségesen informálódtam már csak azt nem értettem/értem, hogy hogy a francba képesek öszzelapátolni egy kalap alá a különböző gyártási technológiával készült olajakat.

Persze, a marketing az nagy úr !

 

Amúgy van olyan paraméter amiben a Full synth olaj gyengébben teljesít mint az MC gyártási eljárással készült nem Full synth olaj. Ez egy diesel motornál hátrány lehet a Full synth-nél.

De ennyire ne menjünk bele mert ez már a másik fórum témája lenne. :)

 

Előzmény: Garfield007 (64877)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64878

Itt a levélben kapott kép a kétféle szűrőről:

 

Előzmény: WebNeo (64863)
Garfield007 Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64877

Az olajos topikban és itt is visszatérő kérdés.

"A hidrokrakk eljárás gyakorlatilag az ásványi alapolaj "nemesítését" jelenti, a rövid (gyorsan párolgó) és a túl hosszú (a korai megdermedésért felelős) láncú szénhidrogén molekulákat kiválasztják az olajból majd a szénláncról leszakadt hidrogén atomokat nagy nyomáson igyekeznek "visszatömködni" mivel az ilyen módon telítettebbé váló szénhidrogén molekula jobban ellenáll az öregedésnek."

Ez a szintetikus technológia marketing nevű eljárás.

Kicsit részletezve:

"Group III A legjobban, legalaposabban finomított ásványi alapolajok. Egy úgynevezett hidrokrakkolás során állítják elő, mely segítségével az alapolaj tulajdonságai nagyon közel kerülnek a teljesen szintetikus Group IV-es csoport tulajdonságaihoz, azonban azoknál alacsonyabb költségekkel. Nagyteljesítményű motorok és hajtóművek, hosszú csereciklusú kenőanyagainak egyik legfontosabb alapanyaga.  

Group IV Kémiai szintézissel előállított, ún. teljesen szintetikus PAO (polialfa-olefin)bázisú alapolajok, melyek molekulaláncai azonos hosszúságúak és ennek a tökéletes homogenitásnak köszönhetően rendkívül strapabíró, nagyon jó hőstabilitásuk és kiváló stabilitásuknak köszönhetően a csúcsminőségű, hosszú csereciklussal rendelkező kenőanyagok elengedhetetlen alapanyagai."

De itten van bővebben is.

Ettől nem változik semmi, csak a fogalmakat próbáljuk meg helyesen használni, hogy az egyszeri kérdezőt ne vigyük be teljesen az erdőbe, azt megteszik a szerelők...

Előzmény: csaveri (64876)
csaveri Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64876

Dehogy kezdem !

Tényleg érdekelt mert nem tudtam, hogy egy blokk alatt lévő de különböző eljárással készültek egy helyre is kerülhettek.

Nincs nekem problémám az SXR-el. Folyamatosan azt kapja az autóm. Csak azért kérdeztem, hogy a tudásomat növeljem ez ügyben is.

Köszönöm az infót !

 

Előzmény: Garfield007 (64875)
Garfield007 Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64875

Ne kezdjük elölről :-)

A FullTech olajok a szintetikus olajok az ELF-nél. 

A 900-as széria ásványiolaj alapú, szintetikus technológiával készült olaj, ez már inkább félszint és így tovább lefelé. 

Az ELF csak a 700-as szériát tekinti félszintnek, az olajipar meg csak az tekinti szintetikusnak, amiben nincs ásványiolaj.

Lentebb már olvashattad a hsz-eket.

Van aki hisz a gyártó marketingjének, más meg a hozzáértőknek.

A lényeg egyébként annyi, hogy a 900 SXR rendelkezik a Renault jóváhagyással, tökéletes választás pl., ettől lehet bármi más ami legalább kicsit olajnak tűnik és a minimális követelményeket teljesíti.

Előzmény: csaveri (64874)
csaveri Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64874

Az Elf-nél honnan tudható, hogy melyik a Full synth. olaj ?

Csak ezeket a kategóriákat sorolja fel. Ha az első az nem Full synth kategória akkor nincs nekik Full synth ?

 

Előzmény: Garfield007 (64870)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64873

Nincs mit.

Mivel nagy baj nem volt azt hittem hamisított a szűrő, mert nekem mindig 5 lukas volt:)

 

Előzmény: csaveri (64871)
DGabee85 Creative Commons License 2016.08.20 0 0 64872

Még a fékeket kihagytam, mert arra sem ártana ránézni, mert nem baj, ha meg is tud állni az ember! :-)

Előzmény: Gabec76 (64858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!