Épp ma láttam a csepeli posta előtt egy kéket. 2003-as 45 ezerrel garantáltan, 890 re tartva. Fordulatszámmérő se volt benne. 1,3 as 76 LÓ. Szerintem kicsit túlárazott.
Ősszel nézegettem a Wagon árakat kereskedésekben. Hááát, mocskosul tartják az árukat. Még lejárt, vagy nagyon rövid műszaki vizsgával is a VVT-s változat 450-500 000-től indul. Egy tényleg keveset futott példány sok műszakival 750000-től kezdődik. MIkor én vettem 4 évvel ezelőtt, akkor 900000 Ft volt. De légkondival, elektramos ablakemelővel, elektromosan állítható tükrökkel, friss műszakival, kaptam hozzá tetőcsomagtartót, motorolajat, szűrőt, légszűrőt. (a tulajdonos időközben meghalt, nem volt ideje az olajat lecserélni) Nyári gumikat előző év júliusában cserélték rajta. Ja, és mindezt 38499 km-el. :D Az elmúlt 4 év alatt a szükséges olaj és szűrő cseréken, ablaktörlő lapátokon kívül szervizelésileg egy fillért sem kellett költenem rá. Én tökéletesen elégedett vagyok a kis géppel. Nekem kényelmes, magasból szemlélem a világot, nem az aszfalton ülök. Ja, meg még a riasztó is benne volt.
Ez a G13BB motoros változat. Hátul a Wagon R+ felirat alatt a 16V látható. Az M13A-nál itt VVT felirat van. Ezen kívül úgy tudom, 2004-től gyártották az M13A-kat. Ez meg 2003-as gép. A hátfalon valóban látszik némi horpadásnyom.
A hirdetésből nem derül ki, hogy melyik motorral szerelt. Itt még mind a kettő 1.3-mas motor szóbajöhet.
Ha a régi G13BB motoros, akkor érdemes nézni, hogy nem füstöl-e, ha az újabb M13A motoros, akkor a kipufogónak szinte tisztának kell lennie.
A futómű lehet, hogy "zaj és koppanás mentes" a karosszérián viszont látszik, hogy pofozva volt.
Az első rendszámtábla is gyanúsan gyűrött, hátulról viszont elég jól látszódnak a nyomódások. Ilyenkor nagyon ajánlott a pótkerék helyét is megvizsgálni, hogy nem terjedt-e ki az alvázra is a kapott ütés, még akkor is ha a jármű vonóhoroggal szerelt.
Ezt én értem. És van is olyna márka, ami azt mondja, soha nem kell olajat cserélni a válétóban. Na én ebben nem hiszek. Józan paraszti ésszel is, az olaj anyag bonmlik, válétozik, csökken a kenőképessége. A leválét fémszemcséket meg forgatja körbe-körbe a renmdszerben. Mert ha nincs leeresztő nyílás, akkor egyáltalán van-e olyna kis mágnes valahol, ami megfogja a szemcséket. ha nincs, az már régen rossz. Márpedig van amin nincs leeresztőcsavar.
Több "autószerelő"-től hallottam, hogy a váltóban sohasem kell olajat cserélni, egész életre szól benne az olaj! Ezek az emberek saját műhellyel rendelkező hivatásos iparosok voltak, nem a marinéni-t idézem!
Szóval, ha egy laikus felhasználó nem cserél/tet olajat a váltóban, nem biztos, hogy ő a hibás! :(
Na igen, éppen azt akartam írni, hogy vannak, akik a váltóban sosem cserélnek olajat. A kezelési útmutató 3 évet ír olajcserére a váltóban. Én 2 éve cseréltettem, meg jövőre fogom. Ezen ne múljon. Arra is kíváncsi lennék, hogy akiknek váltó problémájuk van, volt, vajon hogyan használták az autót. Lehet, alapvető használati problémára derülhetne fény. Tudomásul kell venni, a Suzuki nem F1-es autó. Volt aki a 4T Wartburg váltóját úgy készítette ki, hogy rendszeresen és tartósan 130-al repesztett autópályán. A kresz nem tiltja, csak éppen arról nem szólt a fáma, hogy ilyen sebességgnél a váltóban olyan gyorsan forognak a fogaskerekek, hogy az olajat a váltóház végébe csapja, így aztán a váltó eleje meg az elégtelen kenés miatt rendkívüli módon kopásnak indul.
Az enyémben is 120 ezer van,és semmi baja a váltónak.Sőt rengeteg suzukis dolgozik a gyárunkban soha egyiktől sem hallottam,hogy gond lett volna a váltójukkal.
A cikk szerintem kamukéró.Angliából hozzák be a bontásra szánt autókat?Ugyan.
Látott már valamelyikőtök autószállító trélert rajta Suzukival?Ezerakárhányszáz kilóméterről tuti megéri mi?Csak a váltó miatt.Mert a többit alkatrészt csak fillérekért tudják eladni.
Az osztrák határtól nem messze lakom,naponta látni,ahogy hozzák be a verdákat kintről.BMW-ket,Audikat,Toyotákat stb.
Amiben van lóvé.
Nem tudom mi oka volt az újságírónak leírni ezt a cikket.Biztos,hogy voltak vannak váltó problémás Suzukik.(meg más márkák is)De, hogy a gyár nem tett semmit tíz éven át holott tudott róla,pedig nem lett volna nagy költség elhárítani a hibát?Ez vicc.
Ja,ésén még soha nem cseréltem olajat a váltómban.
Nem kötözködésképpen érdeklődöm, higgyétek el, van 2002 Wagonunk is meg 2007-es Ignisünk, de én még nem hallottam váltó problémáról, főleg nem ilyen mértékben! Szerintem az újságírónak nem volt témája! :(
Visszahívásról annyit, hogy a wagonunkat visszahívták állítólagos fék probléma miatt, semmi baj nem volt vele, de a parkolóban egy öregúr neki tolatott a két éves kocsinknak, ott is hagyhattuk karosszériáztatni-fényeztetni! :(
Az enyém 12 éves 176.000 km van benne és nem zörög a váltója! Ezt a váltó "hiba"-t én is itt olvastam a fórumon, de olyan emberrel még nem beszéltem, akié rossz lett volna! Az olajat eszik a kis aranyosok, arra legyél felkészülve, de lehet kapni a boltban! :)))
Ha olcsó az miért baj? Én olvastam 350.000 Ft-ért kínált wagont is, drága? :)))