hali! egy rém egyszerű kérdésem lenne: 1-es puntoba milyen méretű pollenfilter kell? tegnap szétkaptam, kipucoltam, de elfelejtettem lemérni a méreteit, mielőtt visszaszereltem volna. :/ (mert azért a csere lenne mégicsak a legjobb, eléggé öregnek tűnik már.)
Tedd testre a högomba lógó kábelét,és nézd meg akkor elalszik az izzitás lámpa.
Bevan eredetileg kötve a relébe,mert a högomba is szabályozza az izzitási idöt,mivel meleg motornál elméletileg nem kell izzitani ezért olyankor lekapcsolja a relét,és nincs izzitás.
Sziasztok, egy kérdésem lenne Fiat izzítássa kapcsolatban. Történt ma hogy szereltem az autót egy kb 8-10 szálas kábel köteget szét kellet húznom és miután össze raktam mindent azóta ha felrakom gyújtásra az autót nem kapcsol ki az izzítás , a izzító relé. Az említett kábelköteget amit széthúztam hibátlanul csatlakozik , viszont mikor szét volt húzva ekkor is fel raktam véletlenül gyújtásra, lehet hogy kinyírtam az izzító relét? Vagy ha egy ilyen relé lehal akkor nem izzít mert nekem a ellenkezője áll fent nem kapcsol ki egyáltalán folyamatosan izzít.
Még annyi ,hogy a víz hőfok óra nekem gyáriag nincs benne most raktam az autóba órát így a gyári hőgombát kiszedtem és a vezetéke üressen lóg okozhatje ez a fent említett problémát? Ha tud valaki segíteni kérem tegye meg. Köszönöm.
Puntosok! Lenne egy problémám Punto II.-vel kapcsolatban. A jobb első lámpámból hiányzik a képen látható pirossal bekarikázott rögzítő, emiatt befolyik a lámpába a víz és párásodik. Tudnátok segíteni, hogy hol tudnék ilyet beszerezni? Esetleg nincs valakinek egy törött lámpája, amiben meg van ez a rögzítő? Előre is köszönöm :))
Lehet, hogy nem sikerült jól a korábbi javítás a koxsi elejében?!?! Mivel elég jól látszik a színkülönbség a sárvédő és az autó része között..................
Sajnos manapság az ember meg is halhat az utcán, senki oda nem menne segíteni. Ezért aztán nekem is van egy 2kg-os oltó a puntóban, mert ha baj lenne csak magamra számíthatnék.
Mégi miféle harcot szerettél volna egy biztosítós emberrel? 1 perc alatt megevett volna reggelire ezzel a sztorival. Az igazi tanulság az, ha tudjuk, milyen törvény vonatkozik ránk ha kilépünk a lakás ajtaján.
A kgfb törvény 36.§-a szerint személyi sérülés nélküli esetben ismeretlen jármű nem játszik, a 12.§ szerint csak üzem, azaz menet közbeni esemény számít biztosítási káreseménynek. Tehát harc nélkül is távolabb kell állni a bejárattól, még ha nehéz is néha 15 méterrel többet gyalogolni. :-))
Volt egy kisebb "balesetem" a közelmúltban. Rám húzták a kormányt egy parkolóban. Szerencsére a hibás nem én voltam, így bevittem az autót egy márkakereskedésbe, ahol felvették a kárt. Nem akartam harcolni a biztosítós emberrel, mert úgy hallottam azoknak nem az az érdekük hogy sokat fizessenek neked.
Tehát kárfelvétel ok, 5 elem fényezés jóváhagyva. Szerencsémre miután felvették a kárt otthon a húzás nagy részét le tudtam szedni, így igazából csak az első sárvédő meg a hátsó volt a necces, így azokat mindenképp fényeztetni kellett. Megbeszéltem a srácokkal, hogy akkor az ajtó és a küszöb + felni helyett fújják le az első-hátsó lököst (ami elég csúnya volt), meg a hátsó ajtómat, amiről meg pattogott le a festék egy régebbi sérülés-újrafestés miatt.
Amikor kész volt örültem hogy végre szép lesz az autó, de sajnos előre ittam a medve bőrére.
Nagyon szép lett a szín, csak sajnos a másik oldaltól kicsit elüt.
Mondtam nekik hogy ez nem igazán jó, de erre hadakoztak hogy ez a gyári szín (ami igaz is lehet) és azért üt el, mert a másik oldalt biztos már fújták és ők arról nem tehetnek....
A képen talán látszik az árnyalat beli különbség. Szerintem egy 13 éves autónál a gyári színkód nem mérvadó, mivel ennyi idő alatt biztos nem olyan színű az autó mint amivel kijött a gyárból. Főleg az enyém, ami ennyi idő alatt alán ha ÖSSZESEN 1 hónapot volt fedett helyen, akkor szerintem sokat mondtam.
Tanulság: Lehet márkaszervizben jó eszközök vannak (kamra, szerszámok, hely), de nem biztos hogy a végeredmény olyan lesz mint amilyet szeretnénk.
Nekem egy fényező ismerős a gyári küszöböket amiket vettem utólag olyan jól lefújta, hogy meg nem mondta senki hogy az utólag lett lefújva-felrakva.
Ő nem színkód alapján fényezte, hanem kikevertette a színt az autóhoz.
Eladásnál szerintetek mi lesz az első gondolata annak aki megnézi?
Háááát biztos össze vissza volt törve az autó. :/ Sokat vesztett most az értékéből ennek köszönhetően. :( Kicsit ki vagyok, de nem tudok mit csinálni. Nem fogják újra lefényezni és pénzt se kapok a kereskedéstől, mivel szerintük az én hibám hogy nem stimmel a szín.
Az aksi mindig jó téma, az eredeti Marelli szabályzó, európa felénk eső vidékén 14,4 Volt maximumra dolgozik.
A 13,5 Voltra töltött aksi még csaK 80%-ra van töltve, 14 voltig simán mehet, vagy 3 óra állás után 12,6 volt fölött kell lennie.
(Persze az eu szabvány 14 Volt, és a rizszabálók nem is gyártanak a gyárihoz hasonlót: a gyári szabályzó beindulás után pár másodperccel adja csak rá a gerjesztést a generátorra.)
Idővel az átmeneti ellenállások miatt a feszültség csökken, például ha obd csatin méred, csak 14 volt tompitottal, de az aksin lehet még ettől 14,4Volt.
Persze a töltő vezetéken is eshet, nagy áramnál simán megtörténik. Én ilyen technikával szoktam mérni aksit, önindítót, egy mérésből minden kiderül: