nekünk egyébként már sikerült teljesen halott öreg akksit is feléleszteni ezzel az aktivátorral, amin már a töltö sem segített. no nem raknám a kocsimba, inkább csak kisérlet volt, de csoda történt és feléledt.
ezt egy 140ft-os led dióda nem tudja
én 2 hónapja használom és azóta mindig pöccre indul az autó, pedig voltak nagy hidegek és volt, hogy 5-6 napig nem autóztam (4 éves az akksim)
igen, gyanítom, hogy nem lehet túl nagy turpisság a kis akku aktivátorban, mert igencsak olcsó (bár máshol ugyanezt 7-8.000 forintért is árulják) viszont hasznos.
de ez jó nagy baromság, hogy mindegy mi, csak az akku dolgozzon. legalább 3-4 olyan cucc van a kocsiban, ami nyugalmi állapotban is dolgoztatja az akksit (óra, rádióbiztonság, riasztó, stb) mégis hamar le tud merülni az akksi és hidegben bemondja az unalmast.
ha jól értettem ez az aktivátor azt csinálja, hogy 20 másodpercig gyüjti az akksiból az energiát és utána lökésszerüen dobja vissza rá. ez távolítja el a szulfátlerakódást.
ezt most jó parasztosan írtam le, de akit érdekel, itt a részletes leírása:
Ma voltam egy spéci Tv szerelőnél és elmondtam neki,hogy felszereltem minden járművünkre az akksi-activátort.Kérdezte mennyibe került??-mikor elmondtam,hogy 2300 ft plussz postaköltség,közölte,hogy egy 140 ft-ba kerülő leedes dióda is tudja ezt a dolgot produkálni.Szerinte a lényeg,hogy az akksi állandóan dolgozzon,így az ólomszulfát nem rakódik ki.Esetleg innen valaki ért hozzá??/én speciel nem,csak megosztottam veletek a hallottakat/
Ez a kétütemű motorolaj hozzáadás érdekelne engem is.Kicsit részletesebben/mennyit,-mennyi díesel-olajhoz kellene adni?- lennél szíves,ha a gyakorlatban Te is alkalmazod!?Előre is köszönöm!
Köszönöm!!Valóban akkor csinálja amikor -2C-ről indulok,majd fokozatosan elhalkul.Addig nem szeretnék én sem hozzányúlni,míg konkrét hiba nem jelentkezik/lásd Szilvafan előző hozzászólását/
Igen, elég spéci az akksi, jó drága is volt. Még garis, de mielőtt cseréltetném, azért csak megnézem, tényleg az-e a hibás - már csak azért is, mert Pestről kellene Debrecenbe mennem cseréltetni. :(
Kösz a tippet, bár itthon már elég rég lett forgalomba állítva, konkrétan 2005-ben, azóta volt az előző (pesti) tulajnál.
Kitartás a problémákhoz, csak lazán az akadályokat. Majd egy fotót is megnéznénk. Az aku meg ha garis cseréltesd ki, de neked valami speckó akksi kell bele úgy rémlik.
Ha kintről behozott, kérdezd meg a kinti szervizt mit futott a kocsi és mit javítottak, nekem át küldték faxon mit szervizeltek a kiadás napjától kezdve.
Lenne valakinek ötlete,hogy mi zöröghet néha,a műszerfal/kormánykerék felőli/részén a burkolat alatt??Előre is köszönöm,ha valakinek volt már ilyen és ötletet tud adni!
Pontosan milyen PT-vel gurulsz?....gondoltam hatha osszeakadok a regi verdammal. 2001 vegen vettem (ha jol emlekszem oktoberi volt a kocsi), ezust Limited Edition volt. Svajcban hasznaltam, 2005-ben adtam el otthon, akkor raktak ra magyar rendszamot. Ha valakinek ismeros, jelezze es adja at neki udvozletemet! Imadtam.
ha még menthetö, akkor gyorsan relét kell neki adni:
"...Sziasztok,ködlámpa kapcsolót biztosíték kiszerelése nélkül,az alábbiak szerint lehet megszelidíteni=Relézni a kormánykapcsoló csokinál lehetséges.Csatlakozó alsó sor-jobbról a 3.saru használható a relé tápjának/30-as láb/Jobbról a negyedik saru vezetéke megy a ködlámpákhoz-/lé 87-es láb/A negyedik lábról kell a relét vezérelni!86-os láb/A relé 85 lábát pedig testelni."
ha már haldoklik a kapcsoló, akkor ki kéne venni a biztosítékját.
Régebben jártam úgy, hogy a ködlámpa kapcsoló időnként magától is bekapcsolt, így reggelre a garázsban állva lemerítette az akksit. Azóta sem értem miért működhet gyújtás nélkül is. Mivel drága a bajuszkapcsoló, kivettem a ködlámpa biztosítékát. Majd valami relés megoldással egy másik kapcsolóra visszakötöm.
Adagoló alatt a "kb 30 centis spéci rúd"-at értettem, aminek a hivatalos nevét én sem tudom :) (talán nyomócső, de a lényeget így is értjük)
Azóta sikerült még egy sokkot átélni, két napnyi parkolóházban állás után koppra lemerült az akksi - még kp-i zárat és a belső fényt sem bírta bekapcsolni. Némi töltés után bebikáztuk, de nagyon zavar a dolog, főleg, hogy még nincs három hónapos az akksi benne - vagy eleve rossz a cucc, vagy valami állás közben is eszi. Ami furcsa, hogy egy-egy napnyi állás után nem érződött, hogy merülne az akksi.
Kimérni még - eszköz híján - nem tudtam. Esetleg van ötletetek?
Az az oldalra tolás érdekelne. Ha tudsz részleteket, vagy fényképet, jó lenne.
A bölcsőt én kicseréltem. Nem olcsó. Viszont nem is úgy néz ki, mint a régi. Rájöttek a hibájára és áttervezték. A klímából belefolyik a lecsapódott víz, így szépen megeszi az egészet belülről.
A fém vízcsövek emgem is érdekelnek. Minősíthetetlenül néznek ki.
A ventilátor típushibás lehet, mert nekem is csak egy fokozat van rajta. De normál használat mellett elég. A nyári városi dugó klímával nem minősül normál használatnak. :)
Ha kiveszem, megnézetem valamim hozzáértővel, (nem az autóiparból), talán tud majd rá valami megoldást.
Kösz a tippeket, kikapom a rádiót és bemegyek ide fehérvárra a papashoz, kíváncsi leszek mennyiért adják ki a kódot.
Nos 2.0-ás benzines Pt-van, a bárdi autónál vettem vezérmű szettet + vízpumpát kedvezménnyel kb 30.000.- pénzért Japanparts a márkája. ez szép is volt még a szerelőm nem szólt, hogy nem teljesen jó a szett..., a feszítő görgőnek a szettben semmi köze sem volt az eredetihez, mert az eredetit egy rugós olajos kis teleszkóp támasztja meg, a többi cucc stimmelt. Vennem kellet még egy görgőt 10.000.-ért meg azt a kis feszítő telót, ami kedvezménnyel 43.000.- pénz volt a a pappasnál-ez a része nem volt vicces de utángyártottban nem találtam.
50.000.-et fizettem munkadíjra,(ebben benne volt az olajcsere meg ilyen apróságok is) szépen megoldották a fiúk, nem vették ki a motort csak odébb tolták a motortérben, egy karcolás sem esett a gépemen, szép munka!
Áprilisban rendbe rakatom a bölcsőt a motor alatt, ez el kezdett korrodálni, meg a vas vízcsöveket cseréltetem ki, ezeket még be kell szereznem, ha valaki tud ilyesmit jelezze. Jah meg egy hűtővetilátor kéne, csak egyik fokozatban üzemel, javítani nem lehet cserélni kell.
Ezektől eltekintve kifogástalan sérülés mentes a 10 éves Pt-m kívül belül újszerű, és olyan mint a doxa, nem zörög nem rezeg.
rádiókód miatt én is érdeklödtem a pappas-nál, állítólag ki kell szereljék a rádiót, hogy megnézzék a szériaszámot az oldalán és az alapján tudják majd lekérni az adatbázisból.
itt a fórumon találtam régebben egy ilyet, nemtom aktuális-e még:
"Ő kikódolja a rádiót : 30/233-5431 Bp., XVIII. ker. Honvéd u. 76."
Azt hiszem a legjobb, ha az ember akkucserénél, ráköt addig egy másikat (mintha bikáznád), persze ez már csak a tanulság, rajtad nem segít...
szia, Isten hozott a vidám PT tulajok között, és üdv a fórumon ! :)
Ez a kupplung elég peches dolog, ilyet még senkitől sem hallottam. De hát ezért szeretjük a PT-t, mert tud ilyen meglepetéseket okozni :)
Gondolom, az első hidegrázás után már nem olyan borzalom, hogy egy perselyt cserélni kell, hát még, ha nem is Te fizeted :)
A kupplung környékén mást nemigen tudsz nézegetni, az enyém is német dízel, 6 éve vettem, azóta elég alacsonyan emel ki a kupplung, ( hölgytulajdonostól van :-) ).
De én már megtanultam, hogy ami működik, azt nem szedjük szét :) Hogy egy nagy klasszikust idézzek (saját magamat) megyünk vele, amíg szét nem esik, ha eltörik, meghegesztjük, és megyünk tovább :)
Adagoló már nincs benne, ez a Mercedes C220 ill. a Vito 121 LE-s blokkja. Az ún. common rail, a hengerfejben már egy ilyen kb 30 centis spéci rúd van minden hengerhez, és nagynyomáson ezekkel műxik a hengerenkénti befecskendezés. ( elnézést a hozzáértőktől, hogy ilyen laikus leírást adok ! ) Nekem sajnos már volt a kezemben egy ilyen kütyü...:( A szaki szerint nem jósolható az élettartama, de hosszabbítható, ha kétütemű motorkerékpár-olajat adagolsz a dízelhez.
Sok vigyorgást a PT-hez, most ilyen hidegben én sem megyek lurdys találkozóra, de remélem, tavasszal majd összefutunk !
Múlt héten vettünk egy PT-t, a barátnőmnek és nekem is gyerekkori álmunk volt ez a dög :) Mielőtt megvettük, sokat olvasgattam a fórumot és nagyon szimpatikus lett a társaság.
Szóval CRD Limited, 140 ezerrel, plusz az az 50-100ezer amit visszatekertek rajta... (mert tekertek rajta, az hótziher, ezt a szervíz is megmondta :( ). Egyébként egy nagyon normális családtól vásároltuk, nem hinném, hogy ők tekerték meg, valószínű inkább a nepper, aki anno behozta (Németországban lett forgalomba helyezve)
Sajna már meg is volt vele az első kalandunk: miután elhoztuk, alig egy fél óra múlva hatalmas csattanás közepette eltörött a kuplungpedált rögzítő műanyagpersely, így a kuplung, bár működik, de nem emel ki rendesen, ezért jobbára csak égtelen kínok árán lehet vele váltani. Úgyhogy a vásárlást követő nap az első utam az EmilFreybe vezetett, ott szervizelték eddig is. Az éppcsakmárnem tulaj nagyon normális volt, azonnal felajánlotta, hogy fizeti a szerelés költségeit.
Lenne Hozzátok pár kérdésem is: mindenekelőtt, hogy mit érdemes még megnézetni a kuplung környékén ezek után?
Ezen kívül még az adagoló lenne érdekes, van rá valami mód, hogy kiderítsem mennyit bírhat még?
Ja, szívesen csatlakoznék a csapathoz valamelyik pesti tali alkalmával - főleg, ha a kuplungot már rendbehoztuk.
A héten csütörtökön elvileg megint lenne Pt tali a Lurdy-ban. Egyenlőre még a mélygarázsban. Én most sajnos nem tudok menni, de ha valaki le akar nézni, jelezze, hátha más is kedvet kap!
Igen, pedig majdnem le is mostam, de inkább megmozgattam egyet a napsütésben. Ritkán hagyom kint mert állati lett a forgalom hétköznap, ja és többször trafiznak velünk szemben, meg a sorompó előtt szoktak állni.