én ma néztem elöször, szerencsére csak kiváncsiságból és nem volt szükségem a kerékcserére.
láthatóan még senki nem nyúlt a gyártás óta a pótkerékhez, a leengedö csavaron ott volt a garihoz használt kis festékjelölés.
kitekertem, leengedtem, leszedtem.
volt benne két maréknyi sóder (az öblös részében) és az elöírt 4.2-es nyomás helyett csak 1.1.
de az sem sokáig, mert ahogy a pumpát közelítettem, a szelep menetes réz része letörött, megette a só vagy nemtom mi, látszott, hogy olyan zöldesen elkorrodált.
szerencse, hogy nem a puszta közepén, éjszaka, -20 fokban találkoztam a nyomi szeleppel.
ezt elég buta dolognak tartom a PT-ben, hogy bár kis pótkerék van benne (2007-es kocsi) de kívülre teszik, tök nagy hely pazarlással, mert az öblös része így is üresen csak a helyet foglalja, ahelyett, hogy a csomagtartó kárpit alatt egy "medencében" elférne, plussz szerszámok, miegymás a felni öblös részében kapnának helyet, mint más kocsikban és úgy sem lógna lejjebb, csak védve lenne és lenne még rakodótér.
nektek teljes értékü pótkerék fityeg az alján? (mármint a 2006 elötti PT-kre gondolok). úgy még érthetöbb lenne, de kis pótkerékkel?!?
szia!!-köszönöm válaszod!!-mióta csöpögteted a Pötinek az olajat?Sajnos a zörgés továbbra is fennáll,néha alapjáraton,vagy döccenőnél,de már rendszeresen.A kormánytól a középső szellőző rácsig,-egy egyenes vonallal behatárolható részen hallatszik,mintha odaverődne valami,vagy valami kütyü készülne az önálló életre..Nem műanyag zörgés.Mi lehet ott,a műanyag alatt??-van ötleted??-megköszönném
Én is csak akkor teszek bele, ha épp eszembe jut. A teli tankhoz kb. fél deci elég, a szaki szerint midössze azért, hogy növelje a kenés hatékonyságát a befecskendezőben. Nem tudom, higgyek-e neki, egy biztos, baja nem lehet tőle...:)
205X55 R16 91H jelü Good year nyári gumim elöregedett/futófelület peremén körben vízszintes repedések láthatóak,futófelület még sokat bírna/ eredeti papucsok.Lenne javaslatotok hol lehetne olcsón beszerezni hasonló minőségű nyári gumit?
nekünk egyébként már sikerült teljesen halott öreg akksit is feléleszteni ezzel az aktivátorral, amin már a töltö sem segített. no nem raknám a kocsimba, inkább csak kisérlet volt, de csoda történt és feléledt.
ezt egy 140ft-os led dióda nem tudja
én 2 hónapja használom és azóta mindig pöccre indul az autó, pedig voltak nagy hidegek és volt, hogy 5-6 napig nem autóztam (4 éves az akksim)
igen, gyanítom, hogy nem lehet túl nagy turpisság a kis akku aktivátorban, mert igencsak olcsó (bár máshol ugyanezt 7-8.000 forintért is árulják) viszont hasznos.
de ez jó nagy baromság, hogy mindegy mi, csak az akku dolgozzon. legalább 3-4 olyan cucc van a kocsiban, ami nyugalmi állapotban is dolgoztatja az akksit (óra, rádióbiztonság, riasztó, stb) mégis hamar le tud merülni az akksi és hidegben bemondja az unalmast.
ha jól értettem ez az aktivátor azt csinálja, hogy 20 másodpercig gyüjti az akksiból az energiát és utána lökésszerüen dobja vissza rá. ez távolítja el a szulfátlerakódást.
ezt most jó parasztosan írtam le, de akit érdekel, itt a részletes leírása:
Ma voltam egy spéci Tv szerelőnél és elmondtam neki,hogy felszereltem minden járművünkre az akksi-activátort.Kérdezte mennyibe került??-mikor elmondtam,hogy 2300 ft plussz postaköltség,közölte,hogy egy 140 ft-ba kerülő leedes dióda is tudja ezt a dolgot produkálni.Szerinte a lényeg,hogy az akksi állandóan dolgozzon,így az ólomszulfát nem rakódik ki.Esetleg innen valaki ért hozzá??/én speciel nem,csak megosztottam veletek a hallottakat/
Ez a kétütemű motorolaj hozzáadás érdekelne engem is.Kicsit részletesebben/mennyit,-mennyi díesel-olajhoz kellene adni?- lennél szíves,ha a gyakorlatban Te is alkalmazod!?Előre is köszönöm!
Köszönöm!!Valóban akkor csinálja amikor -2C-ről indulok,majd fokozatosan elhalkul.Addig nem szeretnék én sem hozzányúlni,míg konkrét hiba nem jelentkezik/lásd Szilvafan előző hozzászólását/
Igen, elég spéci az akksi, jó drága is volt. Még garis, de mielőtt cseréltetném, azért csak megnézem, tényleg az-e a hibás - már csak azért is, mert Pestről kellene Debrecenbe mennem cseréltetni. :(
Kösz a tippet, bár itthon már elég rég lett forgalomba állítva, konkrétan 2005-ben, azóta volt az előző (pesti) tulajnál.
Kitartás a problémákhoz, csak lazán az akadályokat. Majd egy fotót is megnéznénk. Az aku meg ha garis cseréltesd ki, de neked valami speckó akksi kell bele úgy rémlik.
Ha kintről behozott, kérdezd meg a kinti szervizt mit futott a kocsi és mit javítottak, nekem át küldték faxon mit szervizeltek a kiadás napjától kezdve.
Lenne valakinek ötlete,hogy mi zöröghet néha,a műszerfal/kormánykerék felőli/részén a burkolat alatt??Előre is köszönöm,ha valakinek volt már ilyen és ötletet tud adni!
Pontosan milyen PT-vel gurulsz?....gondoltam hatha osszeakadok a regi verdammal. 2001 vegen vettem (ha jol emlekszem oktoberi volt a kocsi), ezust Limited Edition volt. Svajcban hasznaltam, 2005-ben adtam el otthon, akkor raktak ra magyar rendszamot. Ha valakinek ismeros, jelezze es adja at neki udvozletemet! Imadtam.
ha még menthetö, akkor gyorsan relét kell neki adni:
"...Sziasztok,ködlámpa kapcsolót biztosíték kiszerelése nélkül,az alábbiak szerint lehet megszelidíteni=Relézni a kormánykapcsoló csokinál lehetséges.Csatlakozó alsó sor-jobbról a 3.saru használható a relé tápjának/30-as láb/Jobbról a negyedik saru vezetéke megy a ködlámpákhoz-/lé 87-es láb/A negyedik lábról kell a relét vezérelni!86-os láb/A relé 85 lábát pedig testelni."
ha már haldoklik a kapcsoló, akkor ki kéne venni a biztosítékját.