Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantilla Creative Commons License 2016.06.03 0 0 63279

T.Márkatársak..!

Rég nem jéártam erre, most a következő problémára várok segítséget, útmutatást tőletek!!Ezeket már most, előre megköszönöm!

1.4 Xsara 1999  Km.:185.000

Hibajelenség: indulás után (hideg motornál) gyorsítani akarok, a ford.szám 2000-ről visszapattan 1500-ra én meg bólogatok az ülésben..az autó ugrál...Aztán nagy gázfröccs kinyomott kuplungnál, s ha szerencsém van a motor fölpörög, kuplung rá..és így megy...ha nincs szerencse...kissé tovább ugrál az autó....Aztán volt olyan is, hogy mérgemben üresben ,-mondom jól megtúráztatom...No akkor meg a fordulat 4000-ig ment, s onnét vissza 3000-re...s így hintázott, mig el nem vettem a gázt.....   Az alapjárat viszonylag rendben, ám a motor "nem jár szépen"......  

S ha végre megkegyelmez, s haladni kezd...akkor meg a következőt teszi:  lenyomom a gázpedált, de nem annak megfelelően gyorsul, hanem sját "ritmusában"...öregurasan......aztán egyszercsak utoléri a gázpedál állása által indokoltnak tartott sebességtartományt....110-120-nál nem hajlandó többet menni, s 100-ról 120 ra hogy felgyorsuljon kell neki sima úton 5 km  :-)  Nooormááális????   

S az egészben  olyan érzete van az embernek, hogy elég neki a négy sebesség...nem is igazán igényli az ötödiket....

Mi lehet a hiba?????? tapasztalat..javítási mód????

Várom..s köszönöm a jószándékú megnyilatkozásokat...

dotac Creative Commons License 2016.06.03 0 0 63278

Átböngésztem a kezelésit mégegyszer, sikerült megtalálni. Köszi a segítségtet. :)

dotac Creative Commons License 2016.06.03 0 0 63277

A kézikönyvben csak kapcsolási rajzokat találtam. I-es xsaráról lenne szó, ez kimaradt.

francecoupe Creative Commons License 2016.06.03 0 0 63276

87 fokon kellene nyitnia a termosztátnak. Ergo a 75 fok szerintem kevés, a motor nem éri el az üzemi hőfokot. Feltételezve hogy jól mér a hőfokjelződ.

Dízelről nem tudok nyilatkozni.

Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (63272)
joco81 Creative Commons License 2016.06.03 0 0 63275

Kezdem én, mint laikus felhasználó.

 

Az autót (2002-es 1.6 16V) 2008-ban vettük a számláló szerint 72000Km-rel, most 220000 van benne.

A motornak semmi baja, a kaszninak semmi baja - a koccanást leszámítva, ami javítva lett.

 

Az eddigi javítások:

-kuplung csere 

-thermosztrát csere

-hátsóhíd felújítás

-alsó és jobb oldali motortatóbak csere

-stabilizátor (kutyacsont) csere

-középső és hátsó kipufogódob csere

-jobb első ablakemelő javítás

-ventillátor szabályozó javítás 2-szer (itteni leírás alapján 1500-2000Ft-ból házilag javítható)

-töltés hiba (a fórumban szereplő leírás alapján kb. két perc alatt meglett a hiba, kijavítottam)

-lengőkar szilent csere

 

Hibák amivel együtt élünk:

-bajuszkapcsolók szarakodnak (a világítást magátol felkapcsolja + a kijelzőt nem lehet váltani)

-könyöktámasz teteje letörött

-a kesztyűtartó nem nyitható

-hűtőrácsból a logó felső része hiányzik (autópályán elrepült)

 

Ezen kívül csak olyan dolgok voltak amik felhasználói hibára vezethető vissza.

- belső tükör szétugrott

- hangszórók tönkrementek, túl lettek terhelve

- jobb oldali légbefúvó széttörött

- ülés magasság állító szétesett

- tükör állító eltörött

 

A kopó és kötelezően cserélendő alkatrészeket nem írom (pl: fék, olaj, gyertya, vezérműszíj, ...stb.).

 

Jó kis autó, A-ból B-be eljutni kényelmes tempóval megfelelő.

 

A típusnál előforduló hibák szerintem itt a fórumban mind le vannak írva. A több mint 63000 hozzászólás nem azt jelenti, hogy sok a probléma vele. Általában fórumot csak híbák, problémák esetén használják.

 

Francia autót csak akkor vegyél, ha van megbízható francia autóhoz értő szerelőd.

A francia kocsiknak lelke van, s ezt nem minden szerelő tudja :)

 

 

 

 

Előzmény: kovacs.peter (63273)
BXtwelve Creative Commons License 2016.06.02 0 0 63274

Nem semmi a 60-as átlagsebesség. Talán versenyzett vele? :-)

Akkor biztos nincs ellustulva a gép.

 

Nekem is hasonló a fogyasztásom, mint a tiéd, az átlagsebesség mindig beáll 36 km/h-ra.

 

Kis terheléssel, sík úton normális 75 fok körül. Nekem városban araszoláskor felmegy 90-re is.

Előzmény: Jakker (63271)
kovacs.peter Creative Commons License 2016.06.02 0 0 63273

Sziasztok! A közeli jövőben szeretnék venni egy ilyen típusú autót, 2000 utáni típust. Egy 1.6-os benzinesre gondoltam. Ahogy nézem árban elég széles a skála, 400e-ft tól... Mire kell figyelni, mik a típus hibái? Mennyire hajlamos a rozsdásodásra, motor mennyire megbízható? 

Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2016.06.02 0 0 63272

Szia!

A vízhőfok nekem sem megy feljebb (1,6i 16V). Télen és nyáron is a 60-és 90C-fok között van a mutató pontosan félúton.

Előzmény: Jakker (63271)
Jakker Creative Commons License 2016.06.02 0 0 63271

Hát akkor vettem az autót amikor 8000km volt még a szervizből a számláló szerint. Az előző tulaj tolta neki rendesen. 6.6l átlagfogyasztás és 60 feletti átlag sebesség a számlálók szerint. Miután megvettem nulláztam. Én elég spórolósan megyek: 5,4l fogyasztás jött ki első hónapra. Dolgozni járok az autóval minden nap. 20km oda, 20km vissza nem igazán városban. 

 

A másik kérdésem lenne, hogy az hogy a víz hőfok soha nem megy 75°C fölé a műszerfal szerint, az mennyire normális?

Előzmény: BXtwelve (63264)
Kárász00 Creative Commons License 2016.06.02 0 0 63270

Kezelési kézikönyv.

2000-es évjáratúból van I-es és II-es is. Melyikről van szó?

 

Előzmény: dotac (63269)
dotac Creative Commons License 2016.06.02 0 0 63269

sziasztok.

bocs ha nem ide tartozik. Esetleg valakinek van-e xsara 1.6 sx 2000-es évjáratúnak a biztosítéktábla kiosztásáról képe vagy valami dokumentuma nagyon sokat segítene :) Olvasgattam rengeteget de sehol nem találok.

Fulesman975 Creative Commons License 2016.06.02 0 0 63268

Szép napot, tiszteletem.

Olvastam a régi forum tevékenység között, és kiváncsi lennék minek

a harmadoló lassíto áttétele az amit bemásoltál !?

Köszönöm válaszod.

fulesman@gmail.com

Előzmény: palinkastomi (20852)
BXtwelve Creative Commons License 2016.06.02 0 0 63267

A topiktárs azt írta, 4000 km alatt 8000-ről lepörgött nullára.

Nem azt, hogy egyik indításról a másikra lenullázódott.

Előzmény: francecoupe (63266)
francecoupe Creative Commons License 2016.06.02 0 0 63266

Múltkor még szoftverhibának volt ez titulálva, mikor én kérdeztem. Tehát ha kivillan a kis szervízkulcs, akkor olajcserét kér a gép?

Előzmény: BXtwelve (63264)
BXtwelve Creative Commons License 2016.06.01 0 0 63265

Komolyan gondolod, hogy egy 2008-as hozzászólásra reagál valaki?

Pláne, hogy az illető vagy 5 éve nem aktív.

Előzmény: Fulesman975 (63262)
BXtwelve Creative Commons License 2016.06.01 0 0 63264

Azért mert jól számol. :-)

 

Vagy toltad neki, vagy sokat mentél vele városban, stb.

 

Az igénybevétel függvényében számol.

Előzmény: Jakker (63263)
Jakker Creative Commons License 2016.06.01 0 0 63263

Sziasztok!

 

Szerintetek az miért van, hogy a szerviz kilométer számláló kétszer gyorsabban számlál visszafelé, mit a rendes számláló előre. Tehát mentem kb 4000km-t az autóval. A össz- és a napi kilométer számláló jól mér. Ezalatt a szervíz számláló 8000km-ről lepörgött 0-re.

 

2.0HDI

Fulesman975 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 63262

Szia, szép napot.

Mekkira az áttétel, hol lehet ilyen szerkezetet beszerezni ?

El kellene érnem lassú fordulatot.

Most 3000/p - 1/24, de ennek vagy a fele, vagy az 1/3-a kellene.

Köszi a választ, segítséget.

fulesman@gmail.com

Előzmény: palinkastomi (20852)
e.zoli Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63261

A klíma kompresszor, mágnestekercs csatlakozóját nézd meg mert nagyon el tud oxidálódni a csatlakozó érintkezői. Én elmúlt 4 nyáron ezzel kezdtem mert nem volt hűtés, és most kicseréltem egy egyszerű toldó hüvelyre és lezsugorcsöveztem.  

Előzmény: Mano.66 (63208)
soryton Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63260

...oké ...gondoltam nem ismered ...  :-))

Előzmény: joco81 (63259)
joco81 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63259

Tőlük van a linkelt kép, csak hasonlót találtam. Amennyiben a helyi citroen nem dolgozik extra árréssel, náluk veszek gyárit.

Előzmény: soryton (63258)
soryton Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63258

...itt is körül nézhetsz ...  http://www.patentcentrum.hu/

Előzmény: joco81 (63257)
joco81 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63257

Köszönöm az árakat.

Amennyiben nem esik, holnap benézek a helyi Citroenhez. 

A petentokra reggel indulás előtt ránézek.

 

 

Előzmény: Kárász00 (63255)
BXtwelve Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63256

Most, hogy írod, rémlik...

Már nem emlékszem pontosan,azt hiszem, ketté kellett vágni, csak úgy tudtam megszabadulni tőle.

Előzmény: joco81 (63249)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63255

Van amit érthetetlenül drágán és van amit érthetetlenül olcsón adnak.

6991F0  174ft/db

Sokan egyből beparáznak a márkakereskedés szó hallatán.

Érdemes megnézni még a gépháztetőn annak a guminak a patentjeit is ami az ablakmosó csövet tartja. Tuti hogy ott is el van már törve néhány.

 

Előzmény: joco81 (63254)
joco81 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63254

Ennyiért adja a Citroen?!

Azt hittem jóval drágább.

 

Már csak a kesztyútartó alá a kárpithoz kellene találni. (cikkszám: 6991 F0)

Előzmény: Kárász00 (63252)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63253

Hogy folyik kifelé a benzin az nagyon nem normális.

Lehet hogy szétcseszték a cső végét. Vagy lehet hogy valami gagyi szűrő lett berakva.

Nekem eddig háromszor volt cserélve, de még nem volt gond vele.

 

Előzmény: borkrisz (63251)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63252

58Ft/db

7588KH

Előzmény: joco81 (63249)
borkrisz Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63251

Oké, de ez normális, hogy menet közben szétcsúszik? Vagy a benzincsövet is cserélni kellene ? Korábban is volt már ilyen történésem, amikor megvolt még az a bizonyos fül. Mit cseréljek?

Előzmény: Kárász00 (63250)
Kárász00 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 63250

Márkakereskedés új 4-5000

Bontott 1000

 

Előzmény: borkrisz (63247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!