Azért egy SZERINTEM-et megér a kijelentésed egy "újszülött" számára :-)
A plasztinok irodája éppen akkortól volt Budapesten, előző nap nyitották meg, a vén törülközős (RIP) azon volt itt. De azt nem hiszem, hogy eleve fel mert volna ülni egy "speciális cargot" szállító gépre, a két teória üti egymást.
Csak a precizitás kedvéért, a hercegprímás a Magyar Királyság címrendszerének a része, akkoriban ezt a címet az esztergomi érsek viselte. De ez ma már érdektelen, mert utolsó információm szerint 1989 október 23 óta Magyar Köztársaságban élünk, de a Magyar Királyság már 1946 március 15(?) óta nem létezik. (Mindszenty egyik valódi, és nem kitalált bűne az volt, hogy ő ezután is "Magyarország első zászlósuraként" világi vezetőszerepet igényelt. Remélem Seregélynek csak a csacsenolói kivánják ezzel a saját rangjukat növelni, és nem a püspöki konferencia akarja ezzel is visszaforgatni az állam és az egyház szétválasztást.)
ON
Na most kerekek nélkül hasraszállt, terepen vagy reptéren az a szerencsétlen perui gépmadár? Túlélők elginkább ilyenkor szoktak lenni, nem igazi lezuhanáskor. Persze a sajtónak egy vihornya terepreszállása is kényszerleszállás, a helikopter földi felborulása meg lezuhanás :-)
Egy Boeing 737-244-es (22580/787) volt, első felszállása 1981 augusztus 14-én volt. Első üzemeltetője a SAA volt, de repült a Namib Air-nál és a VASP-nál is. A TANS-nak ez már az ötödik katasztrófája és volt még egy gépvesztesége.
Lezuhant egy Boeing 737-200-as Peruban, az utasok tobbsege tulelte:
A passenger plane has crashed in the Amazon jungle of Peru, but most of the 100 people on board have survived, says the country's transport minister.
The Boeing 737-200 operated by the Tans airline was on an internal flight from the capital, Lima, when it went down near the city of Pucallpa in a storm.
Witnesses quoted by local radio stations spoke of seeing dead bodies.
The crash happened about 1620 (2120GMT) 35km (20 miles) from of Pucallpa, which is 490km (305 miles) northeast of Lima.
"There were 93 passengers and seven crew members", said Transport Minister Jose Ortiz said. "Most are safe."
Witnesses interviewed by local radio stations said they had seen two bodies, and that there were about 20 people injured.
"It seems it was a matter of the weather. Ten minutes before we were to land in Pucallpa, the plane began to shake a lot," said passenger Tomas Ruiz.
Sajnos soha nem fogjuk megtudni mi is történt valójában azon az éjszakán. Pedig nagyon kiváncsi lennék rá, főleg azért, mert az egyik barátom nagybratyója volt a másodpilóta.
Rendben, nem vonom kétségbe az állításodat, félre ne érts, de akkor a PLH- s szóvivő miért erősíti meg a hírt? Vagy az elkülönítés megsértését erősítette meg? Nem tudom, de ha a cikk végére így írják:
" A Polgári Légügyi Hatóság szóvivője megerősítette a hírt. (MTI)"
- ez számomra azt mutatja, hogy a teljes hírt erősíti meg. Vagy esetleg ők is félre vannak tájékoztatva?
Na persze ismerem már jól a médiát, volt már nekem is pár helyreigazítási kérelmem, szóval ennyiből akár egy RC repülőgép is lehetett volna ami megközelítette...
Visszaolvastam a topicon, és látom többször is felbukkant az 1975-ös Malév katasztrófa Bejrutnál. Nem szeretném a vitát újra éleszteni, mivel sajnos semmi újat nem tudok hozzátenni. Megosztanék viszont veletek egy mai értesülést, amiről bizonyára majd a hazai sajtó is hírt ad.
2005. szeptember 30-án, pénteken 18 órakor gyászmise lesz a HA-LCI 30 éve elhunyt áldozatai emlékére Budapesten a Bazilikában, melyet Seregély István, a Katolikus Püspöki Konferencia elnöke, hercegprímás celebrál majd. Azt gondolom, nem elsősorban egyházi, hanem kegyeleti aktusról van szó egy repülőszerencsétlenség kapcsán, ezért tartottam szükségesnek, hogy közzétegyem itt a hírt.
Tudod:"Nagy az Úr állatkertje és pont Ferihegyen van a központja." Ezt mondták már húsz éve is az öregek. De szerintem, hagyjuk ki ezt a témát ebből a topicból, csak a többiek miatt. A manus ugyan önmagában felér egy repülőszerencsétlenséggel, de nem érdemel egy bájt tárhelyet sem.
Ahham. Felmerül a kérdés: kik a tagjai az MLSzSz-nek? Vannak egyáltalán tagjai? Ha igen, ők 1et értenek mind ezzel? (Gondolom 1 fővel vagy akár kettővel nem igen lehet létrehozni szagszervezetet... )
Az eredti szakszervezetből évekkel ezelőtt kiraktuk, mint macskát. Erre besértődött, és csinált magának egyet. Majd sikerült kirakni a szakmából is, bár a végén már annyi köze volt hozzá, mint Czinege et-nak a gyakorlópályához. Erre még jobbam besértődött, de annyira mégsem, hogy fellebbezzen, a végkielégítést azért zsebre tette. Most ő az emigrációba kényszerített szárnyaszegett repülős Robin Hood.
Felteszem fogadásra a másik 4.5 millát, ha elveszti a pert, nem kevés alkalommal fog kommunistázni... Btw, ha már ki lett b@szva onnan, milyen szagszervezetről beszél még?
A pilóta még ott izibe hívta Metest, az igazságost, és neki panaszolta el a problémát. gyurri pedig nem volt rest, ismét rúgott eggyet vmelyik kollégába, aki vele ellentétben munkával töltötte az elmúlt éveket, vagy évtizedeket.
Lezuhant egy cseh kisgép kedd délután a svájci Alpokban, a fedélzeten tartózkodó mind a négy személy életét vesztette. Vincent Favre, Valais tartomány szóvivője megerősítette, hogy nincsenek túlélők. Az egymotoros kisgép a svájci Locarnóból indult és a németországi Friedrichshafenbe tartott.
A rendőrség már elérte a baleset színhelyét, amely az olasz-svájci határon lévő Simplon-hágótól mintegy öt kilométerre fekszik, kétezer méteres magasságban. Az áldozatok nemzetisége még nem ismert. Szemtanúk elmondták, hogy a gép jó látási viszonyok között, egyelőre tisztázatlan okból hirtelen meredeken zuhanni kezdett, a pilóta pedig láthatóan elvesztette uralmát felette. A térség nevezetes az erős leszálló széláramlatokról.
"Lezuhant egy Friedrichshafenbe tartó cseh kisrepülőgép Svájc fölött. A fedélzeten négyen voltak, mindannyian meghaltak. A gép állítólag jó látási viszonyok között egyszer csak meredeken zuhanni kezdett, és kétezer méter magasságban a svájci Alpokban csapódott a földbe."
A magassági elkülönítés kb. 0,7 mérföldnél szünt meg ( 700 láb alá csökkent), azonos magasságon (FL 340 elérésekor) 2-2.2 mérföld volt a távolság enyhén széttartó irányokon.
A Metes azonban lehúzhatná magát a WC-be az idióta holdudvarával együtt.
Az ő privát szarszervezete nem az irányítók szakszervezete, az irányítók évekkel ezelőtt eltávolították a szakszervezetükből, de azért előtte 4.5 millóra megkárosított bennünket, amiért az ügyészség vádat emelt ellene, s bíróság előtt fog felelni tettéért.
"baj az, hogy ezek után ha tényleg gubanc van, csak rálegyintenek az emberek: "már megint a Metes szórakozik"... Ez a nagy baj, ennek kellene elejét venni"
Azért ebben a ránk szakadt nagy csapásban némi vigaszt jelent, hogy nem a Metes a mércéje ezeknek a dolgoknak.
Azért jó lenne azt is tudni, vízszintesen hány méter (esetleg mérföld!) volt a távolság a két gép között annak ellenére, hogy "egy irányba repültek". A múltkor is kiderült, hogy a Ságvárnál felvert por (is) kamu volt.
A baj az, hogy ezek után ha tényleg gubanc van, csak rálegyintenek az emberek: "már megint a Metes szórakozik"... Ez a nagy baj, ennek kellene elejét venni! :-(