Felreertes ne essek, en nem a BMW-t akarom magasztalni es vedeni! Csak eppen ebbol indult ki a vita, ezert emlitettem a bajor markat. Egyebkent bevallom, hosszutavu tapasztalatom nincsen sem egyikkel, sem masikkal, eddig altalaban 10-20 ezer kilometer alatt futott autokat sikerult vezetnem. Ami a bajort illeti, azzal ekkortajt meg nem volt semmi gond. Ellenben az a halalom, amikor egy auto nyekereg, nyoszorog es egyszeruen a gyenge osszeszerelesi minoseg, a szethullas erzetet kelti. Marpedig az eddig nalam jart 607-esek eppen ilyenek voltak. En imadom, ha igenyes egy auto. Pedig a Peug futomuven es sebesegvaltojan (legyen az manualis vagy automata) azert talalni kivetni valot. Jopar autos ujsagiro ismerosommel beszelgettunk arrol, hogy az ujabb Pegok (206-ostol) osszeszerelesi minosege csapnivalo. A 307-esre peldaul nem keves panasz erkezett. A HDi motorok megbizhatosagat nem vitatom, nem is ebbol indult ki a dolog.
Hát ez azért ütősen nagy hülyeség, már ne is haragudj. A BMW javára/előnyére csak egyet tudok irni, az pedig a nagyobb motorválaszték (még jelenleg). Ez kétségtelen. A többi amit mondasz hülyeség. A szervizelés, a meghibásodás, minden. Nem kell eltúlozni. Ugye nem akarod, hogy leeirjam ide az összes 5-ös BMW-vel szerzett negativ tapasztalataimat? Ne akard. Mert hidd el van ott éppen elég probléma. Más topicokban részletesen le szoktam irni korábban minden ilyen jellegű dolgot, ha erről szólt a vita. Irtam is eleget.
Ugyanis több olyan barátom/üzleti partnerem van aki 5-ös BMW-vel közlekedik. Van köztük az újtól a kb 5 évesig az 520-astól az 530-asig. Még bármikor, bármelyikben ültem, nem esett meg, hogy valami éppen ne lett volna rossz. A hiresen rossz BMW elektronika még ma is katasztrófa, ez kiterjed az ellenőrző rendszertől mindenre amit elekrtomos motorok mozgatnak. Többször voltam tanuja motor és hűtés hibáknak, motorkárosodásnak. Legutoljára ősszel az osztrák haveromnak intéztem a trélert késső éjjel az 525-öséhez a 8-as főúton, aminek kb 100 ezernél behalt a vizpumpa, szétrobbant a hűtő. De az egyik szomszédom rokonának sem sokáig nemesitette garázsát az új 530 dizel, amikor pár ezer km után motorkárosodással visszavitték a szervizbe. Nem minden arany ami fénylik.
A Peugeot csak azoknak okoz furcsán ilyen "cserbenhagyós" gondolatokat, akik egyáltalán nem ismerik, csak bizonyos régrőljövő franciaautós históriákban hitegetik magukat. Pedig a Peugeot hiresen megbizható és robosztus autókat gyártott mindig is a többi francia gyártó mellett. Persze egy szóval sem mondom, hogy nem lehetnek hibái és ez a legjobb, stb. Ez is csak egy autó a sok közül, de érdemtelenül nem lehet/szabad leszólni. Engem és családomat a legnagyobb megelégedésünkre már 10 Peugeot szolgált és szolgál ma is, de érdekesen még egyetlen egy darab sem hagyott az út szélén. Azaz de igen. Egyszer az egyik 605-ösöm automatája 160 ezernél megadta magát. Hála a konstrukciós hibás német ZF váltóműnek. Összesen ennyi volt kb 10 év alatt. Egyébként saját megfigyelésem, hogy a Peugeot-ban ha egy alkatrész meghibásodik, akkor az általában német gyártmányú (Bosch, stb). A most használt 307 (szülők), 206 (asszony), 406 (én) garanciában cserélt pár apróság (3 db) is egytől-egyig Bosch cuccok voltak, mindez garanciaidő alatt.
A Peugeot alkatrészárai és szervize sem drága, a német presztizsmárkák simán felette vannak. Szóval készithetek én is hibalistát meg videot a BMW-ről, mert arról is lehet. Mindenesetre megjegyzem, hogy ahhoz képest, hogy a 607 egy vadiúj modell és a BMW már régóta viszi a soroztait, akkor a BMW-nek szinte hibamentesnek kellenne lennie, mégsem az. Az általam megkérdezett 607-es tulajok pár apróságon kivül semmit sem emlitettek. Az eddigi legtöbb km a feleségem főnökének egyik üzletfelének HDI-jében van, közel 80 ezer. Teljesen elégedett, semmi problémája nem volt.
Morvaiz! 2.5 TDI Audit nem ajánlom, bár a feleségemnek még a 115 lovasa volt, az is hengerfejes lett 200 k-nál. Az újabbakra meg tényleg sokan panaszkodnak, erre jó bizonyiték az ADAC felmérése is. A Peugeot dizel pedig mondhat bárki bármit, a legjobbak között van, mind megbizhatóságban, mind tartósságban. Elvégre van már 'némi' tapasztalatuk ez irányban.:-) A 607 pedig szerintem remek autó, nagy valószinüséggel én is arra cserélek majd, bár a mostani 406-m még csak 1 éves.
A Lexus dologban egyetertünk,csak abbol nincs diesel sajna.
Mondottam volt a szerviz/asistance és csereauto dolgokra direkt rakerdeztem. Nagyon pesszimistan alltam az autohoz. Itt (nemetorszag) jar,ha olyan a gond. De persze a kereskedo azt mond amit akar,remelem soha nem kell meghallanom a diszpecser hangjat.
Azt had meseljem azert el,hogy mikor az 530d-t akartam kiprobalni,folyamatosan döltek be az autok a bmw szervizbe,és a parkolo is tele volt felvetelre varo autokkal.
A peugeotnal üres volt a csarnok,forgalom nuku.
Persze ez nem jelent semmit,meg akkor sem ha beleszamolom azt is hogy mennyivel több bömöst adnak el itt.Vagy megis?
Nem fizettem ki es nem is fogom, de eleget vezettem mindket autot ahhoz, hogy sajat velemenyem legyen roluk. A ketto egyszeruen nem emlitheto egy lapon! Egyebkent en szeretem, ha elgedett lehetek az autommal es nem hagy cserben lepten-nyomon. Amugy pedig csak azert emlitettem BMW-t, mert innen indult ki a vita. Szivem szerint nem azt, hanem Lexust, Toyotat vagy Hondat vennek. (Persze most erre sincs penzem, csak vezettem oket..) :)
Az assistance meg garancia dolgokrol kerdezz meg nehany felhaborodott Peug tulajdonost, azok majd meselnek. Azutan mikor tobbet van szervizbe az auto, mint a tulajnal, az eleg felhaborito, foleg, ha csereauto sem jar...
Lekertem a hibalistat e-mailben a baratomtol. Hamarosan kuldi, majd csatolom. Sajna tevedtem ket oldalt. Nem ketto, hanem negy oldal listat keszitettek a hibairol :)
"Szemely szerint szivesebben fizetem ki a BMW extrait, mint egy full-extras 607-est."
Ez a szerencselyük az autogyartoknak.Mi lenne ha mindenki csak 1 tipust vasarolna :-).
Mellesleg ki is fizetted a bömöst az extrákkal ?
"Mellesleg a Pego meg a javitasert szamlaz, mert a 607-es eleg hamar szetesik ugyebar... "
Konkretan ?
En megkerdeztem,3 ev full garancia asistance szolgaltatassal felar nelkül.BMW (merci,audi,vw) 2 ev, de ez is csak az EU elöirasok miatt.
Egyebekirant en is BMW-vel kezdtem a keresest, Audi 2.5 tdi-t akartam de 150e km magassagaban mar nagyan sokat panaszkodtak a motorra.Na nezzük a BMW-t,ebböl is csak az 530d erdekelt.Aztan utannakerdezgettem,rokon meselte hogy baratjanak ami volt az 60e-nel besült,semmi gond motorcsere.De mikor az is meghalt kb. ugynennyinel akkor motorcsere utan gyorsan eladta.Persze lehet,ez egyedi eset.
De ha megkerdeztem taxisokat,szereloket melyik a legjobb dizel, a peugeotot mindegyik 1o vagy 2. helyen emlitette.
Szemely szerint szivesebben fizetem ki a BMW extrait, mint egy full-extras 607-est.
Mellesleg a Pego meg a javitasert szamlaz, mert a 607-es eleg hamar szetesik ugyebar...
Egyik haverom 2 oldalas listat meg 1 oras videot csinalt a nehany honapos 607 tesztauto kisebb-nagyobb hibairol. Tanulsagos. A csinos forma nem minden!!!
Ez a 34000 EUR, azaz 8.8 milla HUF az bizony bruttó végfelhasználói ár a forgalombahelyezési költségekkel együtt!!!!
Az általad írt BMW árak netto árak, és alapárak. Mint tudjuk a BMW minden extráért keményen számláz, ami a PUG607-ben benne van! Van ismerősnek 528 és minden mütyürért jöttek a forinttíz/százezrek.
Hidd ell összevetettük az 520d-vel és jóval olcsóbb volt, amellett sokkal nagyobb mint belül mind az utastér.
A múltkor vezettem 500 km-t. A tapasztalatok:
Az automata váltó nagyon jó. Nekem nem tetszik, mert nem szeretem az automatát, de az eddigiek közül ez a legszimpatikusabb. (Biztos nagyon jó lesz a BMW új hatsebességese is a 7-es szériában.)
Az első üléstámlák ülésfelülete rövid ls nem támasztja rendesen a combot. Ráadásul a középkonzol picit távol van a gázpedáltól, tehát nincs minek támasztanod a jobb lábad. Alapvetően fárasztó lenne folyamatosan a gázon tartani a lábad, hogy alig tudod kitámasztani és ne is nyomd padlóig, DE ott a tempomat, tehát nem kell a pedálon tartanod a lábad és onnantól nincs gond.
Túl sok a bajuszkapocsoló (2-2 mindkét oldalon) amit meg kell szokni, mert előfordulhat, hogy ablaktörlés helyett a rádió hangosítod fel :)))
Piciny a kesztyűtartó és alapvetően kevés a rakodóhely az utastérben (annak méretéhez viszonyítvaÖ, a kesztyütartó nagyon piciny.
Ha valakinek fontos: csak hátul van pohártartó, elöl nincs.
Hirtelen több nem jut az eszembe.
Szerintem inkább az állam mondjon le a 25%-os Áfájával és egyéb kirótt terheivel együtt. Nem hinném, hogy a PUG Hungária miatt drágább a 607, Szerintem ez a helyzet a többi márkánál is...
Volt szerencsém a 607 3.0 vezetni. Hogy azt ne mondjam nagyon kellemes élmény volt... A véleményem, hogy ebben a pillanatban a legjobb nagyautó, ha az ár-érték arány tekintjük (belekalkulálva azt is, hogy +2 millió Bécshez képest).
Audi??? Főleg az A6-os??? Traktor! - aki beleolvasott már a 406-os topicba, az tudja ez mit jelent... És nem összehasonlítható a 607-el.
C5
Szvsz vele sem lenne szabad összehasonlítani a 607-est. Méretekben pedig végképp nem. A C5 inkább a 406 ellen versenyez, ha már pözsót akarunk mondani. Ugyanakkor (nyilván új modell) sokkal több mindent tud, mint a 406. Ettől függetlenül (teljesen szubjektíve) nekem nem jön be a C5. Kívűlről doboz, belül a középső konzol "fabetétje", hamutartóval mindent elront.
No de ha több véleményt mondok a C5-ről akkor az már off lesz.
Lényeg a lényeg
Ha nagy autót kellene választanom 10-11 millióért a tuti vétel a 607 lenne.
A főnököm most rendelt meg egyet Ausztriában. (Osztrák-magyar cég vagyunk)
A 607 brutálisan drágább Mo.-n mint odakinn.
A megrendelt példány 2.2HDI, tiptronic váltóval, 17-es alufelnivel, bőrrel... átszámítva köbö 8.5 milla (üzembehelyezve, adóval mindennel) !!!!!
Na jó, lehet, hogy 8.6 :)) holnapra megkérdem.
2 dolog nem teccik benne:
a.)
Túl nagy a csomagtartója. Értem ez alatt azt, hogy ha valami apróságot beteszel és a csomagartóban előrecsúszik, 190 cm alatt be kell mászni, hogy elérd. :))
b.)
Szerintem egy ilyen kategóriájú autóban gáz, hogy a fabetétek nem igaziak, hanem utánzatok.
Mellesleg soha nem vennék, mert ennyiért Alfa Spider-t lehet venni, de ez OFF :))))))))))
Én mint a német autók elkötelett híve, el kell ismernem, hogy a 607-nél jelenleg már csak egy jobb vétel létezik, nevezetesen a Citroen C5. Valóban szerencsétlen dolog összehasonlítani az A6-tal, pláne azért, mert a 607-ben található alapextrákkal felbruttósítva jó 3 millióval sikerül megemelni az Audi - vagy bármelyik német autó - alapárát. A 607 igazából 3-4 év múlva lesz jó vétel, hiszen a francia autó nem igazán tartja az árát. Egyébiránt a 607-et sokkal szerencsésebb az A8 2.5TDi-vel összevetni. Igaz, már csak az A8 3.3Tdi kapható, ennek ára 26.987.000Ft. Vajon megéri?
Igaz,nem értem hogy mi ez a német imádat,de ezt is el kell fogadni.
Igaz nem 607-es téme,de pözsó: miért kapott csak 2 csillagot a 406 a törésteszten?Mi lehet a hiba?Ja és mikor lesz 407?
"az mégis egy Audi."
Hát ebbe tényleg ne menjünk bele, mert k@rvára egyedül leszel a véleményeddel! Nagyon nem bírjuk itt a PSA-val összefüggő topic-okban az Ajudikat!
A P607 gyönyörű, sajna még nem próbáltam ki, de külsőre egészen elbűvölt és nem lehet még egy napon sem említeni az A6 gagyi hátsó felével.
UFF!
(ja és persze ez meg az Én /kissé elfogult/ véleményem) :-)
Alkalmam volt kb. 100 kilcsin keresztül tesztelni a 3 literest. Jó volt, szép volt.
Ígéretet kaptam, hogy kipróbálhatom a HDI motort is, nagyon érdekel a külömbség. A 3 literesben ugyanis aktív futómű van, és még így is akadtak kisebb problémái az útegyenetlenségekkel. Az A6 hasonlatról annyit, hogy a 607 tudtommal 8mm-re rövidebb az A8-nál (nem A6!), és sokkal jobban felszerelt. Nekem, a formája is jobban tetszik.
"az mégis egy Audi."
Na ebbe most a P607 topicban ne nagyon menjünk bele.
"De 9és fél millió forint a legolcsóbb"
Árösszehasonlításba meg főképp ne: legalapabb A6 - 10.350.000 (1.8 150LE); legalapabb 607 - 8.700.000 (2.2 160LE). (Nem 9.5, forrás: Peugeot Gablini) Kapásból 1.65 milka (~19%)különbség, a felszereltségi szint kb. ugyanaz, sőt... még talán a 607-é jobb, a küllembeli különbségről pedig jobb ha szót sem ejtünk. Szerintem.
De azért tisztelem a véleményedet.
Jól néz ki az tény. De 9és fél millió forint a legolcsóbb! Egy peugeot-ét ennyi pénz nem adnék ki. 10millió körüli áron már A6-os Audit lehet venni és az mégis egy Audi. (Persze ez az én véleményem)
Csak ennyi. Üdvözöl mindenkit Péter
Én most egy 405 SRI-t birtoklok, amit 10 évesen tudtam megvenni: és egyre jobban úgy tűnik, hogy újabb 9 évet kell várnom (hacsak csoda nem történik), hogy megint megvehessem álmaim autóját! Mert ez a 607-es egyértelműen az!
Én vezettem.
Kényelmes és csöndes, de automatával nem túl fürge járgány. Szvsz manuálissal kell megvenni. A nem túl fürge persze relatív, azért ott lehet vele hagyni a sort a lámpánál rendesen, csak éppen van, aki többet vár 10 millióért.