Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64918

Bocs, megtévesztett az első...

Előzmény: ÖregMackó (64917)
ÖregMackó Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64917

Azt írta ujkorától van meg....

Előzmény: Garfield007 (64916)
Garfield007 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64916

160e-nél vagy 140e-nél vette, fogalma sincs.

Egyébként a gyengébb dízelek nem voltak érintve a szériahibás csapágyakkal.

Előzmény: ÖregMackó (64914)
ÖregMackó Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64915

A kajtókar az hajtókar, a 10w40 meg elf olaj

Előzmény: ÖregMackó (64914)
ÖregMackó Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64914

Szia!

Nekem is 2003-as dci Tháliám van, 230 ezer km-rel még (remélem) semmi baja a kajtókar csapágyaknak. Milyen olajjal jártál, mennyire hajtottad? Nekem mindig 10w40 turbo diesel lett beletöltve általában kb. 15 ezrenként cseréltem. Igazából sose hajtottam nem pörgettem a motort. Megosztott pálya-főutvonal-városi használat.

Előzmény: buma50 (64906)
Stefi81 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64913

Egy U alakú vasat hajlítottam.

 

1.4 8v K7J motorhoz milyen váltóolaj kell?

Elvileg NFJ, de a NFP nem lenne jobb bele?

Előzmény: t1szabcsi (64909)
t1szabcsi Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64912

Sziasztok!

 

Van valakinek felesleges gyári (csere vagy hasonló oknál fogva) jobb első hangszorója.

Azt hittem hogy pontakt hibás, de a hangszóró adta meg magát :( 

 

buma50 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64911

Továbbá: Úgy néz ki, hogy csak az alkatrészek, amik kellenek, kb 200000 Ft. A hajtókarcsapágy szétkenődött, tönkretette a hajtókart is. Motorki, szétszerel, hengerfej le, hibás alkatrészek, meg ami még kell az összeszereléshez, csak az alkatrész 180-200 ezer. Plusz a munkadíj. Ezért is érdemes odafigyelni, megelőzni.. buma50

Előzmény: buma50 (64910)
buma50 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64910

Szia! 2003-as. A motorkódot nem tudom, mert a szerelőnél van a kocsi. Azt hiszem k9k, stb.

Előszőr volt a Kangó. Azzal mentem 300 ezret hiba nélkül. Ezért vettem a családnak a Thaliát. mert annyira megbízhatónak bizonyult  ez a motor. A Kangóval dolgoztam. Lehet, kicsit szétszórt vagyok. üdv! buma50

Előzmény: WebNeo (64908)
t1szabcsi Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64909

Szia hogy sikerült levenni a tank ülés alatti fedelét? Egyszer próbáltam, de nem tudtam mert irtózatosan rá van húzva. Vagy bal menetes lenne?

Előzmény: Stefi81 (64900)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64908

Visszaolvastam, két autód van?

2003 vagy 2005?

Motorkódod mi?

Előzmény: buma50 (64906)
Papalac Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64907

Azért nem kell állandóan szűrőket cserélni :)

http://www.olajwebshop.hu/elf-tranself-nfj-75w-80-1-l/olajok/hajtomuolajok/75w-80-hajtomuolaj/elf-p313639.html

Szerintem ez jó a váltóba.

Előzmény: Stefi81 (64904)
buma50 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64906

Üdv! Nem régóta olvasom a hozzászólásokat, de még nem találkoztam ilyen információval:

2003-as Thalia 1,5 dci 65 LE. Újkorától van meg, 140000 km van benne. Menetközben leállt, kiderült, hogy hajtókar csapágyas. Most már tudom, sok helyről, hogy 100 ezernél cserélni kellett volna. (Ti tudtatok erről?) Senki nem mondta ezt. Sem a márkaszervízben, a kötelező szervizek alkalmával, sem más szerelő.Hogy lehet ez? Volt előtte egy Kangó 1,5 dci 82 LE 2001-es, 300 ezret mentem vele, és csak a kötelező szervizekre kellett vinni. Azonkívül semmi hiba nem volt vele. Azért lett eladva, mer azt mondták, hogy a sok km miatt nem lehet majd eladni. Ezért vettük meg a Thaliát, mert a Kangó ilyen jól teljesített. Most akkor hogy is van ez?

Lui-57 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64905

Kösz, én is igy gondolom.

Előzmény: Luck Skywalker (64903)
Stefi81 Creative Commons License 2016.08.23 0 0 64904

Szűrő 4ekm ezelőtt lett cserélve de nemsokára lesz megint. Abból milyet érdemes venni? (link)

A tank nem műanyag?

 

Melyik váltó olaj jó ebbe?

Előzmény: Papalac (64901)
Luck Skywalker Creative Commons License 2016.08.22 0 0 64903

Ékszíj nem kell mert benne van a szettben.

 

Előzmény: Lui-57 (64902)
Lui-57 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 64902

Sziasztok!

Hamarosan 10 éves lesz az 1.5 dci 50 KW (K9KV714 motorkódú) Thaliám.

Kértem ajánlatot a vezérlés és egyebek cseréjére, és amit kaptam:

- szijkészlet csere (7701477028),

- szijkészlet csere (117203694R),

. ékszij (8200830183)

valamint vizszivattyú, hűtőfolyadék, stb.

 

Amit nem értek van ennyi szij amit cserélni kell?

 

Az első (7701477028) ugye a vezérműszij készlet.

A második (117203694R) a Hajtószíj Készlet ami szerintem tartalmazza a hosszbordás szijat.

És a harmadik (8200830183) hosszbordás szíj.

 

Rendben van ez igy?

 

 

Papalac Creative Commons License 2016.08.22 0 0 64901

Vagy a saját tankja rozsdásodik.

Érdemes benzinszűrőt is cserélni, esetleg kimosni a tankot.

Az enyémből pár hónapos korában is ilyen fekete trutyit engedtek le, ami csak a gyárban kerülhetett bele. Nem mossák ki a tankot beszerelés előtt.

Előzmény: Stefi81 (64900)
Stefi81 Creative Commons License 2016.08.22 0 0 64900

Február óta van meg a kocsim és soha nem mentem fél tank alá, mindig rátankoltam.

2004 1.4 8v

Tegnap délután lett 715km benne és még nem világít a benzinkút pedig már pirosnak az elején van.

Ma viszont megnéztem gyújtáskor világit e a lámpa mikor felvillannak a visszajelzők. Az világított is, viszont a szivattyú elég hangosan zúgott.

Úgy gondoltam felkaphatott valamit a tank aljából ezért szétszedem.

Találtam is benne bőven rozsdás fémreszelékeket ami valószínűleg a benzinkút tartályából pereg.

Régen az ETZ tankom belseje volt rozsdás ott is ez a jelenség volt.

Kitakarítottam és most halkabb.

 

Papalac Creative Commons License 2016.08.22 0 0 64899

Melyik gyertyát gondolod kormosnak?

Én nem látok különös problémát a gyertyáiddal, azon kívül, hogy be kéne állítani a hézagot.

Ne a porcelánt nézd, ott lehet koszos, főleg, ha vizet kapott és áthúzott.

A becsavart végét kell nézni! Azok szépen ki vannak égve, kivéve a 2. képen, az kicsit nedves, de az se kormos.

Ettől függetlenül lehet hibás a gyertyakábel, de a gyertyákon ez nem látszik.

A jobb oldali fekete, de az a henger is ment rendesen. Szelepet kéne állítani azon.

 

Előzmény: JafarJago (64888)
DGabee85 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64898

10087084-es cikkszámú pont jó neked.

Előzmény: DGabee85 (64897)
DGabee85 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64897
Előzmény: JafarJago (64893)
DGabee85 Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64896

A gyári Renault gyertya az Eyquem. Tartóbakból, ha nem a Bárdi vagy Unix sajátmárkás termékeit veszed,akkor már nem lőttél mellé! 

Előzmény: JafarJago (64893)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64895

Bogarásszál, ha még nem volt meg, napokig lehet olvasgati, képeket nézni, mérni :DDDD

Előzmény: csaveri (64892)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64894

Akkor nem lesz baj szerintem, ha cseréltél gyertyát, néha érdemes rámérni a hézagra, ennyi.

Metalcaucho, emlékeim szerint gyári beszállító spanyol, walker is régi kipufgyártó a bárdiban lévők is elfogadhatóak.

Előzmény: JafarJago (64893)
JafarJago Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64893

Szia!

 

Igen gyári Renault gyertyát vettem a kocsiba. Holnap megveszem a valeo Kábel szettett hozzá.

Kipufogó tartó bakból is tudom hogy jó minőségűt kell venni csak nekem ilyen kell.

Báriba ilyet nem találtam a Bosal kupufogóhoz.

Unixba találtam de valami spanyol gyártó.

Előzmény: WebNeo (64891)
csaveri Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64892

Otthon?

Igen, a garázsban a polcon mindegyikből van pár darab.

Küldök neked ............

Szinte éreztem, (megyek és feladok egy lottót :) ) mikor a levelezésről írtál mert mintha hallottam volna már arról hogy a 4 lyukas Mann-ak ki a gyártója :)

Köszi, megkaptam a levelet :)

Előzmény: WebNeo (64890)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64891

Ez okozhatott valamilyen károsodást a motorban vagy valahol?

Alapvetően nem, ha meg igen azt majd később észreveszed.

Ami fontos, egy renaultnál - gondolom másnál is - a nagy gyertyahézag kinyirhatja a trafót is, ez a megane-n megtörtént itthon. Mint látom a képeken elég nagynak tűnik, persze csak szemre, ha a 4 gyertyakábel kicserélése után nem jelentkezik semmi korábbi probléma akkor minden ok. Én is cserélném a 4-t együtt.

Gondolom gyertyák cserélve lettek.

 

Viszont ha szar a generátor akkor felújítás vagy egy újat kell venni.

Felujjítás, de gyakran a tisztítás egyes elemek cseréje is elégséges, bejáratott felujítónál csináltasd ha a szerelőd nem ért hozzá, a gari és egyebek miatt.

 

A kipufbak, nem nagy összeg érdemes nevesebb márkát venni.

 

Szerintem

 

Előzmény: JafarJago (64888)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64890

:DDDDDDDDDDDDDD

Nekem nincs és nem is volt kedvem ilyeneket számolgatni.

Küldök neked, de szerintem már megvan, egy linket ahol szerintem x100 db szürőt herélnek ki, méretek alkotóelemek stb.

Onnan van a kép is láttam teljesen kiterítve pruflux szürőleületet, azt méricskélheted :DDD

Persze ha látni akarod a teljes kialakítását, akkor a youtube-n van a prufluxnak kisfilmje keress rá érdekesen van összehajtogatva nem a külső mintát követi,hanem kis "zsebek " alakulnak ide oda.

Ahogy a mann lukakat ezt sem néztem meg ilyen mélységben:D

 

 

Közben megmértem egy Mecafilter (gyári beszállító) olajszűrő lyukfelületét amin 6 db lyuk van.

Otthon?

Előzmény: csaveri (64889)
csaveri Creative Commons License 2016.08.21 0 0 64889

.......és arra jutottam, hogy a pruflux talán több szürőfelületet ad a cikk-cakk megoldásával, nekem előnyösebbnek is tűnik.

 

Úgy gondoltam megmérem :)

Ha megnézed akkor láthatod hogy a Purflux 2 bordaközi távolságába a Mann-nál legalább 3 szűrőborda helyezkedik el. (de inkább 4)

 

Tudom jelezted, hogy a jobb oldali nem Mann szűrő de a másik linken a Mann talán még sürübb bordabeosztású de most tekintsünk el ettől.

A Purflux-nál (kerekítve számolva az egyszerűség miatt) 25mm 2 bordaköz távolsága.

A cikk-cakk hajtás 1 szegmense 16mm.

 

Tehát ha ebből számolunk akkor a 2 szűrőborda hossza 16x4x2=128mm

 

Lássuk a másik szűrőt.

 

Bordahossz 43mm. Ha a minimum 3 bordával számolunk az 43x3= 129mm

Ha meg 4 bordával számolunk akkor  43x4= 172mm

Ha 3 bordával számolunk akkor a kerületen, a Purflux-os bordatávolsággal számolva jó pár plussz borda lesz még.

Így az én véleményem a mérések alapján, hogy nem ad nagyobb szűrőfelületet a Purflux.

A mérés szoftveresen történt egy grafikai programmal.

Nem vitának szántam csak próbáltam megmérni, hogy mivel járnánk a legjobban.

 

Közben megmértem egy Mecafilter (gyári beszállító) olajszűrő lyukfelületét amin 6 db lyuk van.

A lyukak összfelülete ugyanannyi mint a 4 lyukas Mann olajszűrőén.

 

Ha valami hibát vétettem a számolásban akkor kérném a javítást, ellenvetést. :)

Csak így jutunk előrébb.

 

Mielőtt ismét hazug lennék.....

Ilyet tőlem nem hallottál.

 

Előzmény: WebNeo (64887)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!