Nekem is 2003-as dci Tháliám van, 230 ezer km-rel még (remélem) semmi baja a kajtókar csapágyaknak. Milyen olajjal jártál, mennyire hajtottad? Nekem mindig 10w40 turbo diesel lett beletöltve általában kb. 15 ezrenként cseréltem. Igazából sose hajtottam nem pörgettem a motort. Megosztott pálya-főutvonal-városi használat.
Továbbá: Úgy néz ki, hogy csak az alkatrészek, amik kellenek, kb 200000 Ft. A hajtókarcsapágy szétkenődött, tönkretette a hajtókart is. Motorki, szétszerel, hengerfej le, hibás alkatrészek, meg ami még kell az összeszereléshez, csak az alkatrész 180-200 ezer. Plusz a munkadíj. Ezért is érdemes odafigyelni, megelőzni.. buma50
Szia! 2003-as. A motorkódot nem tudom, mert a szerelőnél van a kocsi. Azt hiszem k9k, stb.
Előszőr volt a Kangó. Azzal mentem 300 ezret hiba nélkül. Ezért vettem a családnak a Thaliát. mert annyira megbízhatónak bizonyult ez a motor. A Kangóval dolgoztam. Lehet, kicsit szétszórt vagyok. üdv! buma50
Üdv! Nem régóta olvasom a hozzászólásokat, de még nem találkoztam ilyen információval:
2003-as Thalia 1,5 dci 65 LE. Újkorától van meg, 140000 km van benne. Menetközben leállt, kiderült, hogy hajtókar csapágyas. Most már tudom, sok helyről, hogy 100 ezernél cserélni kellett volna. (Ti tudtatok erről?) Senki nem mondta ezt. Sem a márkaszervízben, a kötelező szervizek alkalmával, sem más szerelő.Hogy lehet ez? Volt előtte egy Kangó 1,5 dci 82 LE 2001-es, 300 ezret mentem vele, és csak a kötelező szervizekre kellett vinni. Azonkívül semmi hiba nem volt vele. Azért lett eladva, mer azt mondták, hogy a sok km miatt nem lehet majd eladni. Ezért vettük meg a Thaliát, mert a Kangó ilyen jól teljesített. Most akkor hogy is van ez?
Igen, a garázsban a polcon mindegyikből van pár darab.
Küldök neked ............
Szinte éreztem, (megyek és feladok egy lottót :) ) mikor a levelezésről írtál mert mintha hallottam volna már arról hogy a 4 lyukas Mann-ak ki a gyártója :)
Ez okozhatott valamilyen károsodást a motorban vagy valahol?
Alapvetően nem, ha meg igen azt majd később észreveszed.
Ami fontos, egy renaultnál - gondolom másnál is - a nagy gyertyahézag kinyirhatja a trafót is, ez a megane-n megtörtént itthon. Mint látom a képeken elég nagynak tűnik, persze csak szemre, ha a 4 gyertyakábel kicserélése után nem jelentkezik semmi korábbi probléma akkor minden ok. Én is cserélném a 4-t együtt.
Gondolom gyertyák cserélve lettek.
Viszont ha szar a generátor akkor felújítás vagy egy újat kell venni.
Felujjítás, de gyakran a tisztítás egyes elemek cseréje is elégséges, bejáratott felujítónál csináltasd ha a szerelőd nem ért hozzá, a gari és egyebek miatt.
A kipufbak, nem nagy összeg érdemes nevesebb márkát venni.
Nekem nincs és nem is volt kedvem ilyeneket számolgatni.
Küldök neked, de szerintem már megvan, egy linket ahol szerintem x100 db szürőt herélnek ki, méretek alkotóelemek stb.
Onnan van a kép is láttam teljesen kiterítve pruflux szürőleületet, azt méricskélheted :DDD
Persze ha látni akarod a teljes kialakítását, akkor a youtube-n van a prufluxnak kisfilmje keress rá érdekesen van összehajtogatva nem a külső mintát követi,hanem kis "zsebek " alakulnak ide oda.
Ahogy a mann lukakat ezt sem néztem meg ilyen mélységben:D
Közben megmértem egy Mecafilter (gyári beszállító) olajszűrő lyukfelületét amin 6 db lyuk van.