Nyereg:
Szerintem az a titka a dolognak, hogy elég keményen kell tekerni. Nekem 150-200 kili után se szokott fájni a hátsóm, max. a másnapi tekerés első 5 percében érzem, hogy előtte nap hosszút mentem. Ha viszont bringatúrára megyek a haverjaimmal, akkor ugyanaz a bringanyereg 50 kili alatt szétnyomja a seggem :-(
Óra:
A Cateye-nak most is van "mazdagos" pedálfordulatmérős órája. Sajnos a pulzusmérős órához nincs, úgyhogy olyan műszerezett a bringám mint egy repülő (két óra van rajta).
Szerintem a fokozatjelzés fölösleges. Ugyanúgy mint az autón, itt is illik tudni, hogy merre jár az ember a fokozatok között.
Ha ugyanarról a Sheldon mester -féle nyereg cikkről beszélünk akkor annak ez egyik nagyon fontos mondanivalója, hogy nem a puha nyereg a feltétlen nyerő. Ezt megerősítem. Legalábbis hosszútávon nem. Ha egyéni véleményre vagy kíváncsi akkor nálam a valódi bőr nyergek jönnek be. Na nem a 4 mili vastag kőkemény NDK bivalybőr nyeregre gondolok. :) Nekem egy kilencvenes évek eleji-közepi turbo nyergem van. Nem egy olyan szupervékony csoda mint a mostaniak. De bőr a borítása (átmenet a sima és a hasított bőr között), ami szépen betört az évek alatt, és az alatta lévő szivacs éppen annyira puha, hogy hosszabb távon se zsibbadjon az ember ülepe.
Tulajdonképpen valami olyasmiről van szó, ahogy Sheldon B. írja, hogyha túl puha egy nyereg akkor az ülőgumók helyett a két láb közti puha szövetek fekszenek fel a nyeregre, ezek viselik a tömeget és mivel ez a rész sokkal érzékenyebb, rövid úton elzsibbad, megfájdul.
A bringás naci meg kb. még 50%-al megdobja a kényelmet, nem véletlenül használják.
Legjobb tudomásom szerint nem, de valaki javítson ki ha tévedek. Ezért is mondtam, hogy kicsit elhamarkodta a srác, de nagyon be volt lendülve. Én inkább építettem volna egy normálisabbat ennyi pénzért.
termeszetesen egyenileg erosen elter (alkatilag, de a kerekpartol is fugg, pl a hajtokar hossztol - igaz, ez tobbnyire "egyen170-es") - de ugy 80/perc kornyeken mar biztosan nem teszel rosszat magaddal
sokaknak azonban helytelenul beidegzodott egy nagyon alacsony, 60-nal is kisebb fordulat (akar 40-50 kozott is!) ami egyertelmuen csak a combot farasztja, garantalt izomlaz, nem fejlodo vadli, stb...
Talan mert igy nincs annyi drot a biciklin?
Az ora kezelogombjai a fekkaron vannak, ez meg lehet az ora elonye. A software nekem nagyon nem tetszik, de a leirasokbol az nem derult ki, hogy pl. az atlagsebesseg megnezesehez 3 mp-ig kell nyomni az egyik gombot:-(
Nem rossz a gep, de egy kicsit draganak tartom:-( Pedalt legalabb adnak hozza annyi penzert?
Az az ules 12 ezer korul van, ami ennek a biciklinek a tartozeka. Viszont nekem ugy tunik, mintha a zsele egy ido utan bekemenyedne.
pici angoltudassal erdemes atnezni a mar magasztalt Sheldon nyergekrol szolo oldalat.
En ugyan szerettem volna az ott dicsert bonyerget is kiprobalni, de sajnos a kornyeken mindenki csak a szokasos gelt forgalmazza.
Nekem is zselés nyergem van Selle Gel blabla, kb 5000 forintomban volt, de nem mondhatnám, hogy igazán kényelmes - legalábbis nekem. Lehet, hogy túl csontos a hátsóm és az a baj...Na mindegy. Az ülésbeállításról annyit, hogy ha nincs jól belőve a cájg, meg a kormányod sem áll jól, akkor 50-60 km után már izgi kis derékfájást lehet beújítani. Ez viszont olyan dolog, amit csak hosszú próbálgatással lehet kitapasztalni, mert mindenkinek másképp áll a felsőteste meg a karjai.
Szóval jó ülésre én utólag már rászánnék egy 8-10-et, még ha az a bringa árának egy jelentős részét tenné is ki...
Bringásgatya-topic: ez nem mindig segít, személyes tapasztalatom szerint csak a rövidnaci helyett érdemes fölhúzni, melegítő alá már nem (persze ha van hosszúszárú bicónacid az más...).
Ja, van egy eladó L-es szinte 0 használattal (fekete, Banesto-s).
Legnépszerűbb a Selle Italia nyergei, de ha valami nagyon kényelmeset akarsz akkor valami gél nyerget vegyél (árat nem tudok), de szerintem bármelyik normálisabb nyereg kényelmes 80-100 km-ig ha jól van beállítva és kerékpáros nadrággal tekersz (szivacsos belső rész). Beállítás pedig csak annyi, hogy ne ülj rajta túl előre különben nagyon törni fogja a feneked, ezt ki kell tapasztalni.
Olyan nyerget keresnék amivel 80-100 km-t lehet ill. tudnék kényelmesen tekerni outin. Tapasztalt outisok tanácsát szeretném a nyereg beállításával kapcsolatban is.
hogy ezt miert ilyen bonyolultan oldjak meg?
a munkabajaros biciklimen egy tobb mint 10 evvel ezelotti boszme nagy cateye ora van, azon a pedalhoz is jar egy magnes+szenzor, es mar kesz is a csapasszam meres
mostanaban azonban nagyon ritkan latni ilyet, pedig nem hulyeseg: kulonosen amikor meg csak atallni probal az ember a regi, rosszul beidegzodott alacsony csapasszamrol a helyesre
masreszt kb jo lehet a preciz erteked :)
en is vhol 1/5-1/4 korul saccolnam ezt a kulonbseget egy szeles gumis, nehez bicikli es egy atlag outi kozott
Amikor a bringat atveszed, nezd meg, hogy a fekkar borito gumi belso oldalan megvan-e az ora kezelogombjaihoz valo kidudorodas! Nem tudom most mennyi valtozat van, de '99-ben volt par fajta es nem mukodott mindegyikkel az ora:-(
Van valami linked, ahol megtekintheto a masina?
hobe,
Jo is lenne ha 1 napi keresetem lenne :-)
Most mar mindegy. Ugyis en leszek a leggyengebb lancszem mert nem igazan vagyok jo kondiban. Multkor MTB-val nyomtunk cimbivel el (bp-i vagyok) visegradig fol a varba es vissza azt majd elpatkoltam...De azert az is besegitett, hogy alig ettem...szoval van meg mit fejlodni...
En a helyedben nem dontottem volna ilyen gyorsan! Persze, ha ez az osszeg egynapi kereseted, akkor az mas!:-)
Nekem egy Giant Peloton8400-asom van ('99-es) es boven 300 alatt volt, ha az orat meg a kerekcseret nem szamitom!
Azt sajnos nem:-( Meg az is elonye lehet viszont, hogy az ora kezelogombjai szinten a fekvaltokaron vannak!
Van pulzusmeros, csapasszamos ora, talan mintha a Polar-nal lattam volna. Ez egy karorahoz hasonlit es meg kell hozza venni kulon a jeladot, ami a sebesseget meg a csapasszamot kozvetiti. Viszont az ara elerheti a biciklid aranak a felet is..
A shimano altal gyartott ora. A fekvaltokarokba beepitett jeleadokbol tudja, hogy a lanc eppen melyik kereken van. Ha ezeknek a fogszamait az elejen beprogramozod, akkor mutatja az aktualis attetelt, valamint a virtualis csapasszamot is kiszamitja ebbol es a sebessegbol. Igazabol csak ennyi pluszt tud egy normal orahoz kepest.
A raszant osszeg elegnek tunik a 105-hoz. Azt talald ki meg vasarlas elott, hogy flightdeck orat akarsz-e, mert jo nagyokat lehet vele szivni, ha nem megfelelo a fekvaltokarod!