A jövő héten dönt a kormány a 10 százalékos villany- és gázárcsökkentés részleteiről. A kormányszóvivő Rájátszás című műsorunkban azt mondta: a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak 1 hete van az új árszabályozás kidolgozására.
Na nem mert ha nem jön a gáz akkor b@@ -tod majd :-))))
Tavaly télen is volt rá többször is esély, / külföldi segélyek az ukránokat mindig átsegítették a holtponton ( főleg a németek ) , ne gondold, hogy az idén ez másképpen lesz :-))))))
Nekem csak a főzés megy átalánydíjas gázzal, de a távfűtés-melegvíz gázos. Csak ne legyen gázos:))
Ha ilyen szinten megy a pénzkidobás, értelmetlenül, azt te is fogod fizetni. Nem a gáz árában, valami másban. (Előre is köszönöm, hogy hozzájárulsz a fűtésemhez, melegvizemhez.)
A kormányzati hülyeség már sokáig nem süllyedhet :-) / Némethnénél is van lentebb :-)) /
Ugye most a MET lett nagy pénzért az udvari beszállító :-))))
Lentebb szó volt a makói palagázról, de nem volt szó az algyői formációban lévő nem palagázról és nem volt szó a Dráva menti már régen feltárt de be nem üzemelt mezőkről.
Érdekes szitu, szó se róla. De ezzel megteremtheti, hogy a büntetések miatt támogatni kell az állami cégeket, mert a mocskos állam agyonbünteti őket.:))
Dr Illés Z-nak volt a terve , hogy állandó kotrással, nem pedig duzzasztással kel elérni a 2,5 m merülési mélységet. / elvileg az EU felé 2014 -re kellett volna biztositani a feltételeket. /
Hatalmas munka lehetőség a duzzasztók építése. / Na és hatalmas veszteség Nagymaros /
De hiába húzzák- halasztják, a normális paksi / Paks 2 / üzemmenethez víz kell. Igy csak kellene 1 vagy 2 duzzasztó. / víz hiányában a blokkok nem fognak teljes terhelésen üzemelni az év nagy részében :-)))/ Na és akkor szóba is kerülhet a SZET / tervezve volt Prédikátorszékre /
Na és szóba kerül rögtön a Tisza és a DUNA-TISZA csatorna is. Szóval van itt feladat Felcsúton túl is :-)))
És némi mederkotrás:) Na, ezeket elegánsan elfelejtettük. A dunai teherhajózás meg leépült. Sikeresen. Itt vagyunk "középen" de nem használjuk ki. Van benne némi szűklátókörűség.
A rajnai uszály egy speciálisan egységesített jármű a Rajna-Majna-Duna- Duna csatornára.
Viszont a magyar dunai szakaszon az alacsony vízállás miatt nem tudnak kihasználtan közlekedni. / három zsilip van tervezve a magyar szakaszra ( 1948 ) /
Mondom, hogy most nem csapolják meg. Tél végétől tőlünk, lengyelektől és szlovákoktól vettek gázt. A megcsapolás veszélyes lett mert az oroszok akkor leállítják a szállítást és Európa nekik esik. Na , hogy télen mi lesz ez adja majd a nagy rizikót. / ja és vettek az oroszoktól is előre kifizetve. /
De próbáltam ecsetelni , hogy az okos nyugat megelőzi a bajt. Tőlünk északra lesz mindig gázuk az oroszoktól, mert más útvonalak vannak már / Jamal, Északi Áramlat , na és Norvégia , na és LNG és stb )
Úgy látszik nem érted, vagy nem akarod érteni. Nem vesznek, hanem szereznek. Hétköznapian: lopnak. Megcsapolják, aztán mehetsz a halál F..szára reklamálni.
Hát igen egy bölcs magyar találmány, hogy a rajnai uszályok nagyon mélyre merülnek, ezért építsék át és inkább legyenek szélesebbek. Úgy majd a magyar dunai szakasz is jó lesz, és nem futnak állandóan zátonyra azok a fránya uszályok, mert azokkal is csak a baj van már több mint 100 éve.
Szállítás van most is, nyáron nem gond. Az Ukránok nem is vesznek az oroszoktól, csak tőlünk, újabban reverz szállítással. Agyafúrt itt mindenki az oroszok meg a hunyók :-)))))
Az EON -tól megveszik az erőművet / 433 MW , de nem tudják eladnia az energiát, mi nem vesszük át csak kis részét / és saját villamos ellátásuk is lesz. / Még lehet , hogy a vonat is villamosított lesz és tuti , hogy Bicske és Székesfehérvár között ki fog épülni / közlekedni /