most éppen nem tudom kipróbálni, és már kicsit régen nyomkodtam, de úgy rémlik, hogy a MENU gombot kell jó sokáig nyomni, akkor előjön egy rejtett menü, és lehet a különböző alegységek verziószámát nézegetni (controller a fejegység, de van gps, telefon, stb.) ha nem a MENU, akkor a MODE. de a MENU a sanszosabb.
csak egy tipp, de az eurovan2.com-on sokan átéltek hasonlót, igaz a 128 lovas 2.2hdi-vel: tankolásérzékelő. a pontos működést csak találgatom én is, de ott azt írják, hogy ha a tankcsőnél lévő érzékelő meghal, akkor megtörténhet, hogy folyton (minden motorindításkor) azt hiszi, hogy tankoltál, és ezért minden indításkor hozzátol az üzemanyaghoz egy adag eolyst. A leggyakrabban onnan veszik észre a dolgot, hogy újra-meg-újra kifogy az eolys.
de persze a differenciális nyomásszenzort is érdemes lenne kicserélni, mert ha hamisat mutat (nem döglött meg, csak többet mond a valósnál), akkor szaporodik a kényszerregenerálások száma (PPS-ből lehet látni, hogy mikor regenerált utoljára, és mennyi az átlag 2 regenerálás közt. ha az átlag sokkal kevesebb mint 600km, akkor vagy gáz van, vagy sosem mozdulsz ki a városból)
illetve marad még a legegyszerűbb: minden okés, csak a FAP szűrőd tényleg el van tömődve.
Nem így van, eolys hiányakor hozzá sem fog a regeneráláshoz mivel nélküle 600fok kell a korom leégetéséhez amit nem tud elérni, eolyssal pedig 450. Kifogyás elött jelzi aztán pedig eltömödés AF hiba és letiltás következik. Van olyan hogy nem jelez mert meghibásodik az érzékelö, ilyenkor széthajtja az eolis szivattyút aztán eldugul letilt AF. Az eolys fogyasztás csak az üzemanyagfogyasztással nöhet, mivel a gázolajba fecskendezi, ettöl még egy esetben térhet el, ha 3-5 litert üzemanyagot tankolnak, és ilyenkor nem tud pontosan adagolni.
Az eolys szint szerintem igen is mérvadó, mivel katalizátor szerepe van igy kevesebb befecskendezés kell az égetéshez. Szerintem hiányában is regenerálna és többet fecskendez a megfelelő hőfok eléréséhez, így több kerül az olajba is.
Mindenképp a fap rendszer körül keresgéljetek, mert regeneráláskor utóbefecskendez plusz gázolajat hogy meglegyen a kellö höfok, és annak egy része lejut a motorolajba. Más indoka nem lehet a túlzott befecskendezésre,csak ez. Ez fap dolog mostmár véglegesen is kiírható a motorvezérlöböl. Ja és az eolys szint nem mérvadó mert azt a gázolajhoz pumpálja, tehát tankolásonként, így semmi köze ahhoz hányszor regenerál, persze a megnövekedett fogyasztással arányban növekedett az eolys fogyasztás is.
Sziasztok! Köszi az ötleteket. Jobb híján reggel nekiestem, kiszedtem a pollenszűrőt és oda befújtam, az anyagot. Elvileg a habból rövid időn belül folyadék lesz, ami majd a kondenzvízzel egy helyütt távozik. Ebben az anyagban van valami illatosító, de elég szúrós szagú. Biztos jó lesz valamire. Ja, a pollenszűrőt - meglátva - csak azért raktam vissza, hogy ne közvetlen a rendszerbe hulljon a továbbiakban a mocsok. Mielőbb cserélem azt is!:)
Én ugyan ezzel a hibával jártam kálváriát. Én észrevettem -hála az olajszint jelzőnek- a hígulást, így a turbo megúszta. Kettő márkaszervíz és két független vérzett el rajta. Nem volt hibaüzi itt sem. A porlasztócsúcsokat és a nagynyomású szivattyút vizsgálták, persze jók voltak. A 3 éve utólag beszerelt rádiót persze levágták az okosok. A problémát a a FAP kiáztatása, kitakarítása és a FAP nyomásszenzor csere oldotta meg. Van a gyári (ami benne volt) valami 30e körül meg van egy másik 15e körül (szintén gyári csomagolásban). Nekem az utóbbi került bele és már 10000 Km óta jól muzsikál.
Haverral beszéltem skype-n és ő is azt mondta nagy valószínűséggel a FAP miatt van a hígulásod. Lehet csak rövid távokon használod és nem tudja végigcsinálni a FAP a regenerálást akkor kerülhet gázolaj a motorolajba. Javaslat: olaj csere és egy hosszabb út kb 50 km. és 2500 as fordulat folyamatosan hogy a FAP rendesen megcsinálja a dolgát.
Kelll egy hosszú 10 es dugókulcs. Kerékjárati dobokat szedd ki és a lőkős végénél van a 2 db csavar azt kell kitekerni. aztán kipattintani a lököst a helyéről.
Mindenképpen régi, és még mindíg a fényszórómosóval harcolok, vagyis a bal oldali sárvédő leszedését nem tudom folytatni. Addig eljutottam, hogy 3 1/4 et forduló bolha van a motortető alatt.Utánna mit kell még elbontani az útbol?
Mázlid van hogy túlélt az autód nem is egy hanem 2 turbótüzet. Ehhez neked is gratulálok. Nem mindenki tudná megmenteni ilyen helyzetben a motort. Sajna érdemben nem tudok hozzászólni, de az jól látszik hogy a szerelődet le kéne cserélni. Biztosan jó szakember, csak a te problémádhoz nem ért.
Megosztom veletek a gondomat, hátha jön használható öltet. Szval, van egy 2005-ös 1.6 HDI-m, újonnan vásároltam, most van benne 74000 km, rendszeres szervízzel.
Tehát: tavaly nyáron 110-nél "berobbant" a motor, szürke füstfelhő tört ki belőle, fordulatszám maximumon majd levett gyújtás után is magától járt, úgy kellett lefullasztani. Hiba: turbón keresztül belefolyt az olaj a motortérbe, az robbant be, így csere. Rá öt hónapra ugyanez a hibajelenség. Turbó visszaküld gariban, gondoltuk, akkor megint az romlott el. Szervíz szétszedte, majd visszaküldték, hogy semmi baja nincsen. Most akkor először sem azzal volt a gond, vagy másodszor megjavították, csak letagadták, hogy hibás volt, ki tudja... ?
Viszont észrevettük, hogy folyamatosan hígul a motorolajam. 2000 km után fél literrel több cucc volt benne. Úgyhogy csere, szűrökkel együtt. Szerelő csak próbálkozik, legalábbis nem akarja szétbontani a motort... Most az a legújabb, hogy a vonóhorog elektronika zavarhat be, kikötötték. Sajnos a hígulás nem állt meg. Állítólag a FAP állandó kényszerregenerációja is okozhatja ezt, illetve, hogy hibás a folyamat, vagy a szűrő, és onnan kerül bele a gázolaj. Hibaüzenetem a számítógép szerint viszont csak a régebb óta rossz EGR szeleptől van. Ez viszont nincs hatással erre, a szaki szerint. Az is érdekes, hogy a fogyasztásom egy éve, kíméletes tempónál is két-három literrel több, mint az elején. Akkor 1100 kilométer is elmentem egy tankkal, most max 800-at. Valakinek ötlete, hasonló tapasztalata?
Sziasztok! Vettem ma egy klímatisztító spray-t (hab állagú, adagolócsővel) melyet a légkondícionáló levegőbeszívó nyílásába kellene juttatnom. Meg tudjátok mondani, hogy ez egy 1,6-os benzines 2001-es 307-esen merre leledzik? Válaszaitokat előre is köszönöm! Üdv: georch
és hol derítsem ki a pontos hardver verziót? pl sétáljak be egy Peugeot szervizbe, mosolyogjak egyet, aztán "figyú, nem akarok itt el..ni 30 000-t szóval megmondanád hogy milyen szoftver verzió kéne az én navigációmhoz!?" ez járható út lenne?