Én valahol ezt az útvonalat favorizálom.
Bp-Pomáz innen ha hegyre vágyom akkor Csobánka-Pvörösvár-Pszántó-Pszentkereszt innen lehet variálni Visegrád fele vagy vissza egy mási úton Pomázra
Ha nem vagyok hegyes kedvemben akkor Pomáz után egyből Psztkereszt és vissza. A forgalom nem annyira vészes és az út minősége is elég jó.
Másik hegyes rész Szentendrénél fel a Skanzen mellett Pszentlászlóig-Lepence-Visegrád-Leányfalu és vissza Szentedrére, de ha nem akarsz a 11-esen menni akkor Visegrádnál visszafordulva jó kis DH-t lehet levariálni.
Én Tom kollégával ellentétben nem "ajánlanám" a Békás-Sztendre kerékpárútját, nagyon rossz a minősége és haladni se nagyon lehet rajta, kerülgetés stb stb, inkább ki szoktam menni Hévvel Sztendréig bár inkább a Csobánka útvonalat favorizálom.
Ha nagyon kerékpárútra vágysz akkor Budán majdnem Budafokig kivezet csak a rajtalévő gyalogos forgalomra kell nagyon figyelni.
Nekem többféle útvonalam van, elsősorban a jó útminőség a követelményem velük szemben:
Rövidebbek, hét közbeni edzésre (Minden táv a Moszkva tér környékéről mérve):
Bp.-Budakeszi-Telki-Tinnye-Piliscsaba-Pilivörösvár-Bp. kb. 70km
Bp.-Szentendre-Leányfalu-Tahitótfalu-Dunabogdány-és vissza kb. 70km
Hosszabbak:
Bp.-Szentendre-Leányfalu-Tahitótfalu-Dunabogdány-Visegrád-Esztergom-Piliscsaba-Pvörösvár.... kb. 110km
Lehet kombinálni Lábatlani bővítéssel vagy Dobogókővel, és Lepencénél Pilisszentlászlóval, annak aki hegyre vágyik. - Én nem vágyom, mert én elsősorban triatlon bringára edzek...
Bp.-Biatorbágy-Etyek-Alcsút-Lovasberény-Fehérvár és vissza kb. 150km
Kicsit elhalkultatok, ezért feldobok egy témát. Kiváncsi lennék, meg gondolom mások is, hogy merre szoktatok edzeni vagy csak úgy hobbyból tekerni? Ha tudtok bevált útvonalakat, amik viszonylag biztonságosak is, akkor írjátok le. Budapest környékén, vagy bárhol az országban.
üdv, B.B.
Így látatlanban szerintem elég nehéz, váz illetve villa anyaga nélkül elég nehézkes, bár lehet, hogy sok embernek a "típus" is sokat mond amit leírtál.
El akarod adni vagy át akarod alakítani?
Sziasztok
Van nekem egy régi Peugeot outim és arra lennék kiváncsi,hogy mennyit ér.Nem valami sok adatot tudok mondani,de azért leírom,amit tudok.Gondolom csupa ósdi cuccosok.
Váz: az van ráirva,hogy Peugeot,meg Super competition
Villa:Reynolds,krómozott
Felnik:duplafalu mavic szingó,de gondolom elég régik,már csak a kinézetük miatt is,
gumik:wolber vagy mi
első,hátsó váltok:Simplex,meg még a peugeot felirat is rajta van
fék:weinmann
Meg lehet azt mondani,hogy mennyit ér?
Ja,és milyen fékkar+féket ajánlotok,amit olcsón be lehet szerezni?
Ja es arra keszulj fel, hogy a hatso kerek egy kicsit balra fog allni, mert az uj racsni valoszinuleg szelesebb lesz mint a csepele (az elvileg csak 5 fogaskerekbol all)
A 7-8-9 tagbol allo racsni pedig nem biztos, hogy befer a hatsokerek melle.
hát azért ez sen így van. A normális agyak ugyanis szimetrikusak, ezen még azzal is lehet segíteni, hogy a racsni felöli oldalt 2mm-rel rövidebb küllővel fűzöd. De erre általában nincs szükség. Meg lehet (kell) úgy is csinálni a centírozást, hogy középen kegyen a kerék.
Ha nincs egyszerre lóvéd, akkor vedd meg darabonként de csak egyszerre van értelme összereakni. Régebbi alkatrészekből mint az RSX (az enyém is ilyen)egész jó áron lehet kapni dolgokat. Persze azért még ez is drága, de hibátlanul működik.
Felni: 630x13 (27x1 1/4) Weinmann ALLOY 2313 (duplafalu alu)
Gumi: 25-630 asszem Barum
Kullok: valami krom-nikkel fajta (ugy 70-80 Ft/db ara volt)
Agyak: valamilyen zart rendszeru aluminium (nincs rajta felirat :-)
Racsni-lanckerekek Shimano rendszeru: 42-34-24 x 28-24-21-18-16-14-12
Hatso valto: Shimano 7sis
Kozepso tengely: fenetudja, de jol birja a gyurodest. :-)
Ja es persze kellett egy uj lanc + pumpa + rezbizbaz a singo szelepekhez.
Ja es arra keszulj fel, hogy a hatso kerek egy kicsit balra fog allni, mert az uj racsni valoszinuleg szelesebb lesz mint a csepele (az elvileg csak 5 fogaskerekbol all)
A 7-8-9 tagbol allo racsni pedig nem biztos, hogy befer a hatsokerek melle.
A gumi mérete tényleg 27x1.1/4, csak kicsit elnagyoltam a dolgokat. Egyébként a teljes hajtáslácot ki szeretném cserélni. A középső agy-lánckerék-hajtókar együttest és a láncot is le akarom cserélni, de egyszerre nincs annyi lóvém.
Ezt a mutatvanyt magam is elkovettem egy Swimm-Csepel Apolloval ugy ket-harom evvel ezelott.
Amit csereltem:
- kompeltt elso-hatso kerek (felni,agy,kullok,gumi)
- kozepso tengely mindenestol (untam, hogy minden karbantartaskor furoval, kalapaccsal kell kiszedni az eket :-)
- hatso racsni
- hatso valto
vagyis maradtak a fekek meg az elso valto.
Mindjart lemegyeg a garazsba egy darab papirral es felirom a pontos adatokat.
Bocs, en azert, irtam, hogy a 622-es kerek belemegy abba a vazba minden tovabbi nelkul, mert StirlicZ azt irta, hogy 27" (es nem azt amit te). Soha nem volt csepel outim, ezert valaszoltam ezt.
ellent kell, hogy mondjak az előttem szóló sporttársnak.
Ugyanis a Csepel bringák kerekének a mérete 27x1.1/4 (huszonhét szer 1 egész egynegyed). Valószínűleg ez van ráírva a gumira is. Ez pedíg a 630-as méret. (valószínűleg ez is fel van tüntetve a gumin.) az országúti és trekking bringák kerékmérete pedig 622-es. tehát kisebb. ezért lehet, sőt biztos hogy a fék nem fogja elérni a felnit. hátul a kötőhidat (amin a fék van rögzítve)lejjebb lehet tenni, de elől villacsere szükséges.
A többi dolog helyes. Sajnos a mai pozíciós rendszerek többnyire csak magukkal működnek rendesen, tehát ha hátul pl. egy kazettás agyat teszel be, arra egy 8-as koszorút, ahhoz meg kell venni a láncot, váltót, váltókart, első áttételt is. Ha első áttételt cserélsz, akkor tengelyt is kell, mert gondolom a Csepel még ékes megoldás. Ekkor viszont érdemes monoblokkra váltani.
Sajna ez együtt biza nem jön ki 30 rugeszból...
hello, a kerek merete passzolni fog, DE! ha hatra uj racsnit akarsz rakni, az azzal jar, hogy az egesz hajtaslancot is le kell cserelni, egyreszt mert a regi dolgaid valszeg mar osszekoptak, ezert az ujon pattogna a lanc, mar ha egyalatlan mukodne a dolog. De valoszinuleg nem fog, mivel ha jol ertem, upgrade-elni akarsz. Tehat hatra erdemes lenne valami 8 vagy 9 lanckerekes sort rakni, arra viszont nem lesz jo a most hasznalt lancod (meg a 8-asra se jo a 9-es es vica versa). Ehhez az uj lanchoz viszont kell uj elso lanckerek is (+hajtokar). Az uj elso lanckerekhez es lanchoz valoszinuleg kell uj elso valto is. Ja meg persze a 8-as 9-es sorhoz is kell uj hatso valto (marcsak a lanc miatt is, mert amugy egy nem pozicionalt valto jo lenne hatra)... ez igy egyutt viszont mar nem jon ki 30-bol.
Ha feltetlenul update-elni akarnek, en a helyedben egyelore max a felniket cserelnem le (bringaszervizben atfuzik neked), illetve a fekeket szebbekre/hatasosabbakra, esetleg uj nyereg, ilyesmi. Nem tudom, hogy hatul 5 vagy 6 fokozatod van-e, ezt esetleg egy olcso 7-es sorra meg TALAN le lehet cserelni. Ha ugral mar a lanc, akkor azt is, ha az uj lanc elol ugral, akkor elore vehetsz egy olcsobb hajtomuvet (5-6-7es rendszerhez 2-4e Ft-ert mar van).
Sziasztok!
Egy régi, 1992-es Swimm-Csepel országúti bicajom van. Mivel az átkos anyagiak miatt nem tudom lecserélni, ezért úgy gondoltam alkatrészenként felújítom. Szeretnék venni két kereket, mert ez a legsürgetőbb. Na persze kell egy hátsó racsni is, mert a régit nem lehet feltenni a mostani agyakra. Olyan 30000 HUF táján szeretném megúszni ezt a dolgot. Kérdéseim: Egyáltalán passzolni fognak a mostani 700-as kerekek a régi 27"-os helyére? Nekem úgy tűnik a fékpofák pozíciója és a hátsó villa - hátsó agy mérete meghatározó. Milyen márkát - típust vegyek (mi jön ki ennyiből?) és hol? Érdemes-e használt cuccot venni, és ha igen mire kell odafigyelni?
Várom válaszaitokat....
Egy éve még volt weblapjuk, aztán eltűnt, most ismét feltámadni látszik. Amit mondtatok Békásmegyeren boltot, ott még nem voltam, de olvastam már a Bikmakkban a hirdetést és szimpatikusnak tűnik a Mali és a Mountex egy helyen. :) Egyébiránt asszem a Bringában volt egy ilyen kis szelvény, hogyha visszaküldöd akkor ingyen küldenek egy Bikers Guide katalógust, amiben a Mali által forgalmazott cuccok vannak benne (Campa is!!). Visszaküldtem és 4 nap múlva megküldték. Amíg nincs weblapjuk, azt forgatom. üdv, BB
rep,
Pontos hazszamot sajna nem tutok, de amkor az arpad hid fele mesz a pesti rakparton es felkanyarodik az ut a duna mellol a margit hid es az arpad hid kozott, ott van a sarkon. Ha nem felejtem el hazafele megsasolom az utca nevet es a hazszamot.
Az MDM Adventure áruház nevében (Békásmegyer, a HÉV-aluljáró feljárója a piacnál) övék az egyik "M" betű, keresd ott őket (a többi betű a Divex-é és a Mountex-é).
Meg tudnatok mondani, hogy hol van most a MALI uzlete?
A weblapjuk tok ures, a telefonkonyben nem lehet megtalalni.
Egyebkent egy haveromnak most loptak el a kerekparjat. 100k korul kene neki egy varosi (tehat nem orszaguti) darab. Lehetseges ez szerintetek?
csa, es sok szep kerekparozos idojarast az idei evre mindenkinek!
természetesen ugyanoda kell, h kerüljenek a tengelyek, hiszen máskülönben nem lehetne cserélgetni a villákat ugyanazon a vázon (lenne hajlitotthoz vagy egyeneshez tervezett váz?) :o)
a nagyobb rázkódás inkább azért van, mert az ÍV sokkal rugalmasabb az EGYENESnél. tehát egyenes villánál ami ütés a tengelyt éri, az gyakorlatilag csökkenés nélkül éri el a villanyakat. hajlítottnál ezzel szemben a villa anyagától függően maga az ív elnyeli a rázkódás nagy hányadát, ami aztán már csökkentve éri el a villanyakat.