Keresés

Részletes keresés

Trinitatis Creative Commons License 2014.11.09 0 0 22866

Vééégre felfedezték Győrben az illetékesek, hogy a trianoni határoknál nem ér véget a világ. Taps!

 

Tudni lehet, hogy ki lesz az üzemeltető? Az SAD Dunajská Streda?

 

http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/busz_indul_gyortol_nagymegyerig/2405409/

KZX003 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 22865

IFF-311 újra forgalomban.

Ami viszont érdekes, hogy a kereső szerint a GSA-479, az EZY-622 és a GNW-106 is (ismét) forgalomban van, a valóságban pedig egyáltalán nincsenek.

balu0106 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 22864

LYL-734 Pápa Audi csak délelötös héten ki segitő járatként mert délelött van neki Győr-Lázi járata és utána még egy Győr csorna járat és úgy hozza haza a délelötös műszakot fél 3-kor és a Bakony volán pápai telephelyén pihen.

MIY-619 Vaszar Audi

MKH-087 Pápa-Takácsi Audi

Előzmény: Takszi55 (21710)
Trinitatis Creative Commons License 2014.10.15 0 0 22863

Ahelyett, hogy azonnal kirúgnák ezt a gyalázatos sofőrt, inkább elkezdik mosdatni. Tipikus Kisalföld Volán-mentalitás. Unodorítóak, ahogy vannak. Ráadásul az általam fizetett adóból és viteldíjből művelik mindezt.

 

http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/nem_engedte_leszallni_a_nagymamat_a_buszrol_gyorben/2402351/

Takszi55 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 22862
KZX003 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 22861

Helyi-helyközi vegyes vágott fotókkal frissült a gyoribuszok.hu!

20-as vonal Creative Commons License 2014.10.10 0 0 22860

Sziasztok! Hogy áll a Győr elővárosi közlekedés átalakítása című projekt? Hirdettek már győztest a tervezésre?

Irwine_ Creative Commons License 2014.10.10 0 0 22859

Hmm, szerintem a mostani rendszer teljesen jó, a weben és a megállókban is meg lehet nézni, hogy mikor lesz az adott megállóban a busz. Aki meg el akar merülni a részletekben az is megkaphatja hozzá az infókat. :)

Előzmény: Ikarus_280 (22858)
Ikarus_280 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 22858

Felesleges ezt ennyire túlbonyolítani.
Nem értem, hogy az egyszerű és értelmes dolgokat miért kell átvariálni úgy, hogy 10 utasból csak 2 tudja értelmezni...

Előzmény: hory004 (22857)
hory004 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22857

Nekem pont, hogy jobban tetszik, mint pl a pécsi (hogy nagyságrendileg megegyező várost mondjak) , ahol csak a felkiáltójel van rajta a táblán, hogy rövidebb menetidő is előfordulhat. Igaz a belső adatbázis egy vonalon akár 4-5 féle menetidő is van, de a táblán csak azt látod, hogy 12:34-kor indul a megállóból a busz. Ott betűs megjegyzések vannak az időpont mellett, ha más útvonala van, illetve közös szakaszon több vonalnak egybe van véve a menetrendje.

Esetleg az lehetne még plusz infó, hogy az előző megállók jelölve vannak, akkor oda negatív menetidőt írni (tehát ahol állok 0, előtte -2, stb..) így pár perces sietés/késés esetén gyorsabban tudna dönteni az ember, hogy vár, vagy sétál. :)

Előzmény: Ikarus_280 (22854)
norbee601 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22856

Még emlékszem első évemre a Külső koliban. Hát a boldogult 23-as szinte bármikor jöhetett, kivéve amikorra ki lett számolva a menetrendben:D

Előzmény: Ikarus_280 (22854)
HBweb hu Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22855

Tán, mert az antikvilágban (1999 és 2002 között) a 14-es busz menetideje a nap minden szakában 35 percben volt meghatározva. Ehhez képest este a Liget utcától Adyvárosig (mármint ha elment odáig egyáltalán) a kacskaringós távot 11-14 perc alatt megtette. Igaz, a sebességhatárt túllépve, alig 1-2 utassal és a megállók zömén átrepülve.

Tehát indokolt a sávos menetidő még Győrben is.

Előzmény: Ikarus_280 (22854)
Ikarus_280 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22854

Miért kellett bevezetni Győrben ezt a hosszabbb-rövidebb menetidőt még pár éve? Jobban megkeverik vele az egységsugarú utast mintha csak egy menetidő lenne és az alapján késne-sietne 2-3 percet a busz. A normális utas úgyis kimegy ennyivel előbb a megállóba. Így is elég bonyolult a kinézete a győri menetrendeknek, ez csak még átláthatatlanabbá teszi az egészet.

Előzmény: Irwine_ (22848)
Freehill Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22853

Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek :) De a konkrét esetben szerintem teljes üzemidőben (a hivatásforgalmi időszakot is beleértve) jön létre sok embert pozitívan érintő hálózati összeköttetés, cserébe a peremidei ritkításért. Sajnos ahogy Te is írod, ilyen megszorítások mellett egyre több kompromisszumra, "erőltetett" megoldásra van szükség :( Azért kíváncsi vagyok, összességében milyen fogadtatása lesz a változtatásnak.

Előzmény: Irwine_ (22852)
Irwine_ Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22852

Hehe, akkor hoztam a formám. :) A 11A-val max. 1-2x mentem kifelé, de az így is nyilvánvaló nekem is, hogy az egyetem után kb. full üres lehetett. Nekem a másik iránnyal van problémám, tehát a Belváros felé. Itt megfigyeléseim szerint (én legtöbbször 3/4 8 és fél10 között utazom) a fő uticél nem az egyetem, hanem a Belváros, és még korábban, a 15 perces követési időnél is elég jó volt a kihasználtság szerintem. Fél órás követésnél, ha nem csuklós busz jön az problémás lehet.

A 20 perces követésre gondoltam, hogy ezt fogod írni. :) Ha az illesztés továbbra is cél, nyilván nem megoldható, de én ezt az illesztést így már kicsit erőltetettnek érzem.

Igen, a 10-est benéztem, elnézést. :)

 

Nem tudom, én nem érzem azt, hogy a hálózat jó irányba haladna, de ez a "megszorítások" hibája. Még annyit tennék hozzá, hogy nem biztos, hogy a leghangosabb réteg a többség. :P

Előzmény: Freehill (22851)
Freehill Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22851

Gondoltam, hogy Neked nem fog tetszeni :( Viszont amióta tavaly augusztusban bevezetésre került az új hálózat, megállás nélkül, minden fórumon jön a reklamáció, hogy miért nem lehet Bácsát, Kisbácsát, Révfalut újra összekötni Adyvárossal. Mindhárom városrészből egyformán! Szerintem tehát ez a többség, és inkább a 8-12 óra között, a normál hivatásforgalmi időszakon kívül az egyetem és Kisbácsa közötti szakaszról/ra utazók a jóval szűkebb réteg...

Ha Te rendszeresen utaztál a 11A-val, biztos saját magad is tapasztaltad, hogy az egyetemen túl alig voltak rajta, sokszor 1-2 utassal ment ki Kisbácsára.

11-22 tengely: tavaly még én is azon a véleményen voltam, hogy szükség van a két vonal kapacitására a Nagy Imre út felé. De aztán a saját szememmel is rendszeresen láttam, amint a 11 és 22 csúcsidőben néha egymás után ment, igen gyenge kihasználtsággal. A két vonal összehangolásának attól még van értelme, hogy nem teljesen egyforma az útvonaluk Marcalváros és a Belváros között, mert még így is viszonylag gyors eljutást fog adni mindkettő (a 11-es nem kanyarog a Lidl meg a Buda utca felé, hanem az aluljárón át megy, így csak néhány perccel lesz több a menetideje, mondjuk a 14-eshez képest még mindig sokkal gyorsabb lesz). Emiatt a 20 perces követés továbbra sem illeszthető a rendszerbe.

Nem tudom, milyen "délután csak a város felé tartó" 10-esekre gondolsz. A reggeli kitelepülő és a késő esti visszatelepülő járaton kívül nincs ilyen. A 11-es bácsai indulásainál tájékoztató jelleggel vannak ott zárójelben a 10-esek és a 11A-k is (értelemszerűen a marcalvárosi indulásoknál nincsenek), hogy ne tűnjön úgy, 22 óra után semmi nem jön vissza Bácsáról. De ha figyelmesebben megnézed, minden járatnak megvan a párja.

Előzmény: Irwine_ (22848)
FHÉV Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22850

Az IKU-197-es Tourismo szokott a Sopron - Nagykanizsa járaton lenni, már viszonylag régóta. (A HNP-140 csak beugrik néha a soproni távolsági járatokra, -pl. ma Keszthelyre az LWM-505 helyett- egyébként helyköziben van)

Irwine_ Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22849

Na jó, az egészben talán annyi pozitívum van, hogy a 9-19 így járhat a könyvtár felé.

Előzmény: Irwine_ (22848)
Irwine_ Creative Commons License 2014.10.09 0 0 22848

http://www.kvrt.hu/article/2014/gyor_baross_gabor_hid_megnyitasa_uj_menetrend/

 

Úgy gondolom, hogy a 11-esnél történt változás most tényleg nem a többség érdekeit szolgálja. A napközbeni fél órás követés elég sovány, nem értem miért ilyen fontos a közvetlen összeköttetés Adyvárossal. Ebből a kapacitásból inkább akkor a 11est kellett volna 20 percesre kihozni. A hosszabb útvonal azoknak se jó, akik Marcalvárosba mennek. Azt meg nem is értem, hogy így hogyan egészíti ki a járat a 22-est. Arról nem is beszélve, hogy a délután csak a város felé tartó 10-es járatoknak semmi értelme, nyilván csak üzemi okok miatt van rá szükség.

 

Kampányfogás???

EKM-765 Creative Commons License 2014.10.08 0 0 22847

Hétfőn a Sopron- Nagykanizsán egy Tourismot láttam. HNP-140 már nem erre jár?

Freehill Creative Commons License 2014.10.07 0 0 22846

Az indulási hely ilyen értelemben technikai részletkérdés, de azt akkor te is elismered, hogy az egyetemet érinteni kell, mivel az Utasok arrafelé vannak!

 

A nem létező totemre elég nehéz bármit is kiírni, márpedig a probléma ott jelentkezik elsősorban, ahol csak a CITY jár, ott viszont nincs totem! A karácsonyi korai üzemzárás is fontos információ sok utasnak (évtizedek alatt sem szokták meg), de azt előre programozottan ki lehet írni. A járatkimaradást viszont valóban a diszpécsernek kellene kiírnia, miután átkeverte a fél állomány közlekedését, felvitte a forgalomirányító rendszerbe, értesítette a buszvezetőket stb. annak érdekében, hogy minél kevesebb járat maradjon ki! Ilyen helyzetben - téged idézve - még sz...i sincs idejük, nemhogy azon töprengeni, melyik totemre pontosan mettől, meddig, mit kellene kiírni, hogy ne legyen félrevezető a tájékoztatás. Sajnos Győrben nincsenek olyan létszámok, mint a BKK-nál, nem arányos pénzből kell ellátni a feladatot.

Előzmény: Ikarus_280 (22844)
Ikarus_280 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22845

Semmi közük az Audi szerződéses járatokhoz. Sima helyi járatok.

Előzmény: norbee601 (22843)
Ikarus_280 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22844

"Ha lenne állandó éjszakai járat, onnan kellene indítani, ahol a legtöbb utas szállna fel rá, ez pedig tényszerűen az egyetem környéke. Nem csak az egyetemisták járnak oda bulizni, hanem mindenki, mert a legtöbb szórakozóhely ott van."

 

Miért? Miért ne indulhatna pl. Marcalvárosból? Attól még érintheti az egyetem környékét, nem beszélve arról, hogy a sofőrök is tudnának normális és biztonságos körülmények között WC-re járni, étkezni, pihenni.

"Én inkább azt látom problémának, hogy nem lehetséges a megállóban feleslegesen várakozókat értesíteni, így a gyaloglási időnek akár többszörösét is elvesztegetik a buszra várók. Viszont arra nincs személyzet, hogy egy autóval körbe-körbe járjanak a CITY vonalán, és tájékoztassák a várakozókat. Totem pedig sajnos csak a megállók kisebb részében van."

 

A rendszer gyengeségét ismerve ez egyáltalán nem probléma. Nagy szám az, ha Karácsonykor ki tudják írni, hogy 16-ig járnak a buszok, de legyen egy váratlan esemény pl. baleset, járatkimaradás, stb. semmi nem történik. Szvsz ki tudnának írni akármit ha nagyon akarnának, de két szóval jellemezve: sz@rnak bele. Ha pedig ennyire nem a kezelőkön/Volánon múlik a dolog, akkor innen is elnézést kérek a rágalmazásért, de egyben ki is jelenthetjük, hogy ez a győri utastájékoztatás elég erőtlen egy valami. (Finoman fejeztem ki magam..) Akkor volt értelme ennek a beruházásnak a nyálcsorgatáson kívül?

Előzmény: Freehill (22840)
norbee601 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22843

Szerintem azok se pusziért mennek az Audihoz.

Előzmény: Ikarus_280 (22842)
Ikarus_280 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22842

Nem kevertem ide semmit. A 12-es, a 15-ös, a 24-es, stb. járatokat az önkormányzat rendeli meg, ugyanúgy éri meg a Volánnak mint egy 14-es vagy egy 37-es járat.

Előzmény: norbee601 (22841)
norbee601 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22841

nekik minden ingyen van. Még az Audihoz közlekedő munkásjáratok IS

 

 

Azokat ne keverjük ide, azok a járatok vastagon megérik a Volánnak ;)

Előzmény: Ikarus_280 (22839)
Freehill Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22840

A CITY-busz ugye érdekes történet, eredetileg egész más célja lett volna: a Belváros autómentesítése, a(z eddig meg nem épített) P+R parkolók összekötése a történeti városmaggal (lásd: http://veke.hu/2007/09/a-tomegkozlekedes-napja-gyorott/). Mivel a Belváros autómentesítése gyakorlatilag a mai napig nincs napirenden, a CITY-busz jó időre annyiban is maradt volna, mígnem a piac áthelyezése mégis lehetőséget adott a beindítására. Kezdetben csak piaci napokon, az egyetemet akkor még nem is érintve. Aztán a Jedlik híd átadása után született az a döntés a város részéről, hogy a Teleki utca környékén a jövőben "hagyományos busz" nem maradhat, viszont Révfalu felől is biztosítani kell a kapcsolatot a Belváros ezen részéhez (nem az egyetemisták, hanem az ott lakók kérésére!), így alakult ki többé-kevésbé a CITY-busz jelenlegi útvonala és üzemideje. Kezdetben alig utaztak rajta, később azonban leginkább az egyetemisták felfedezték a szolgáltatást, és így lett belőle napjainkra egy jól kihasznált, viszont az eredeti céljától teljesen idegen, ebben a formában valóban indokolhatatlan "ingyenes egyetemistajárat". Nem ez volt a cél, de így hozta az események láncolata...

 

Az, hogy kocsihiány esetén miért pont a CITY marad ki, olyan szempontból is érthető, hogy Sárásra, Kismegyerre, Bácsára, Ménfőcsanakra stb. nem túl reális alternatíva kigyalogolni, míg a CITY vonalán ez kivitelezhető. Én inkább azt látom problémának, hogy nem lehetséges a megállóban feleslegesen várakozókat értesíteni, így a gyaloglási időnek akár többszörösét is elvesztegetik a buszra várók. Viszont arra nincs személyzet, hogy egy autóval körbe-körbe járjanak a CITY vonalán, és tájékoztassák a várakozókat. Totem pedig sajnos csak a megállók kisebb részében van.

 

Az egyetem kiszolgálásával kapcsolatban egy gondolat: való igaz, hogy "3-4 évvel ezelőtt még a legközelebbi lehetőségük a Rónay Jácint utcában közlekedő 11-es járat volt". Ez viszont inkább szégyen, mintsem annak bizonyítéka, hogy az egyetem kiszolgálása indokolatlanul bővült volna! A város egyik emblematikus, sok ezer embert érintő intézménye normális kiszolgálást érdemel, nem csak egy viszonylag messze megálló, és csak a Belváros pereméig szállító vonalat (mint a régi 11-es és 16-os volt). A régi hálózat komoly hiányossága volt, hogy nem biztosított normális kapcsolatokat az egyetemnek (persze a Jedlik híd hiányában ez részben érthető is volt), és nem a mostani hálózat "túloz", ezt azért be kellene látni! Ráadásul (a CITY-t leszámítva!) az egyetem környékét érintő buszok száma nem is igazán nőtt: a 11-es ritkult, de elérhetővé teszi Marcalvárost, a 16-osból 6-os lett, a járatsűrűsége nem sokat változott, viszont elérhetővé teszi a József Attila lakótelepet, illetve annak idején ott volt még a kekszgyárnál a 2-es is 10-15 percenként, és a 23-as 10-20 percenként, kicsit több gyaloglással, de elérhetővé téve Adyvárost és a külső kollégiumot, most a 9-19 ezeknél jóval ritkábban, de gyaloglás nélkül szolgálja ki ezeket az úti célokat. Tehát valójában annyi történt, hogy az egyetemet korábban kisebb-nagyobb távolságban kerülgető buszok koncentráltan a legfőbb céljukhoz kerültek, ahol a legnagyobb igény van rájuk, de összességében nem nőtt a járatok száma (sőt, bizonyos vonalakon csökkent is), ebben szerintem semmi túlzás nincs.

 

"Azon már meg sem lepődök, hogy még az éjszakai buszok is onnan indulnak/indulnának. Persze, nyilván erre is lehet magyarázatot találni": a szavaidból az egyetemistákkal szembeni alapvető ellenérzés érződik, pedig erre a kérdésre teljesen logikus a válasz. Ha lenne állandó éjszakai járat, onnan kellene indítani, ahol a legtöbb utas szállna fel rá, ez pedig tényszerűen az egyetem környéke. Nem csak az egyetemisták járnak oda bulizni, hanem mindenki, mert a legtöbb szórakozóhely ott van. Az 1990-es években volt először kísérlet Győrben éjszakai buszok közlekedtetésére, de az néhány hónap alatt teljes kudarcot vallott, éppen azért, mert nem onnan indultak, ahol éjszaka igény lett volna rájuk. Ezzel szemben a Mobilitási Héten közlekedő bagolybuszokon a minimális ismertségük ellenére (bejáratódás nélkül) is sokan szállnak fel.

Lezárva a gondolatsort: szerintem semmi gond nincs azzal, hogy az egyetem megfelelő kiszolgálást kap, viszont jelen gazdasági helyzetben, illetve a CITY-busz szerepének az eredeti céltól való teljes eltérülése miatt valóban felül kellene vizsgálni a CITY-busz igénybe vételének feltételeit.

A 65 év felettiek teljes díjmentessége pedig szerintem is érthetetlen, de mindannyian tudjuk, hogy ez nem győri sajátosság: az egész országban megnehezíti a közlekedési rendszerek fenntartását ez a nem szakmai alapú kedvezmény (remélem, diplomatikusan fogalmaztam).

Előzmény: Ikarus_280 (22839)
Ikarus_280 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22839

Igen, ez nyilvános titok. Csak ismételni tudom magam. Enyhe kifejezés az, hogy az egyetemisták igényeit szolgálják ki. Szó szerint az évek alatt egyre jobban ki van ny@lva a seggük. Jó, legyen buszmegálló az egyetemnél meg járjon arra busz, de ennyi és ilyen szinten? 3-4 évvel ezelőtt még a legközelebbi lehetőségük a Rónay Jácint utcában közlekedő 11-es járat volt. Azóta új buszmegállók, fedett váró, totemoszlop, ingyenes Citybusz, 6-os járat, 11/11A és 9/19-es járatok. Azon már meg sem lepődök, hogy még az éjszakai buszok is onnan indulnak/indulnának. Persze, nyilván erre is lehet magyarázatot találni, a tényen nem változtat. Lefogadom azt is, hogy amikor kimaradnak a City-k, akkor is ők vannak a legjobban felháborodva, mermérnemjönazakvabusz?! Miért is? Ahogy az előző hozzászóló is leírta, az egyetemistáknak nincs bérletük, pedig ott lenne egy tucat másik buszjárat is.

Ami a városvezetést illeti: visszanyalt a fagyi. Remélem a Zsolti elveszít sok-sok szavazatot azzal a dologgal amit azért hoztak létre, hogy nyerjenek párat. Sajnos a nyugdíjasok nem fognak felbőszülni, mert - számomra érthetetlen módon - nekik minden ingyen van. Még az Audihoz közlekedő munkásjáratok IS, ahol elég nagy valószínűséggel szoktak előfordulni! Aztán a miértjét már mindenkinek a fantáziájára bízom.

Előzmény: norbee601 (22837)
hory004 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22838

Nekem pl tök jó, esetleg ha átmenne a távbuszpuhoz... De gyalog kb ugyanannyi idő :)

De Érinti az egyetemet az Árkádot, a színházat a Rába partot, és a belváros legnagyobb átszállópontját, általában a BC11 de a Rába is megtelik.

Előzmény: Lucky76 (22836)
norbee601 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22837

Leginkább a koliban vagy a Belvárosban/Révfaluban lakó egyetemisták, akiknek elég a City és nem kell bérlet  (amikor nincs City gyalogolnak).

 

Én is így használom (de a Cityt is csak akkor ha annyira rossz idő van hogy nem akarok biciklizni)

Előzmény: Lucky76 (22836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!