Keresés

Részletes keresés

b.lacus Creative Commons License 2002.07.02 0 0 273
A tepozaras ize pont elfer a valtobowden alatt nalam. Kicsit rovidebbre kellett vagni, mert a bowdentarto szemtul kozel van a kozepcsapagy-hazhoz.
Előzmény: hzolee (271)
cycloman Creative Commons License 2002.07.01 0 0 272
Én a kerékvárban vettem ilyen láncvilla-védőt, nagyon pöpec kis krómozott darab, tök jól mutat szerintem egy országútin.
Előzmény: hzolee (271)
hzolee Creative Commons License 2002.07.01 0 0 271
a kettes autóval is jó :-) (nekem igazából az autó a hobbim)
az előbb megint megmajmoltak.. akartam a vázra venni lánc-csapkodás ellen védő vacakot, és csak tépőzáras volt, erre elhoztam. aztán már az utcán jutott eszembe, hogy lehet el sem fér a váltóbowden alatt...

-- erősen gondolkoztam hogy a három közül melyik kettőt tartottad be. ugyanis a "szekerezni"-t először ugy olvastam (másodszor is), hogy "szeretkezni" :-)))

z

Előzmény: H_G (270)
H_G Creative Commons License 2002.07.01 0 0 270
Nem feltétlenül veszélyesebb a főút! Nemrég pl. a 2-es úton mentem Vácra, remekül lehetett haladni a széles és jó állapotú padkán. Kint volt ugyan a "biciklizni, szekerezni és traktorozni tilos" tábla (ebből kettőt be is tartottam :), de sokkal biztonságosabb érzés volt, mint a 11-esen, ahol pedig szabad bicajozni. Egyébként nem egyedül tekertem arra, voltak helyiek is kempingbicajokkal; egyszer jöttek szembe zsaruk, egyáltalán nem foglalkoztak velünk.

Előzmény: hzolee (265)
vau1111 Creative Commons License 2002.07.01 0 0 269
Volt 2 éve egy érdekes tapasztalatom az érdi elkerülővel. Ott ugyanis emlékeim szerint (lehet, hogy amnéziás vagyok) nincs kint a kerékpárral behajtani tilos. Ott megállított a rendőr, és felvilágosított, hogy itt tilos tekerni, szálljak le, és toljam. Mit tehettem volna, toltam (a lámpáig). De azt mondta, hogy a 7-esen mehetek, ott szabad. Hazafelé végig virítottak a kerékpárral behajtani tilos táblák (a 7-esen!). Ez egyébként a Velencei tóig végig igaz. És minden bringás ezen a vonalon megy. Mi most az igazság??

Ha betartanám a kerékpárral behajtani tilos táblákat, akkor 5 km-t nem lehetne bringázni egyhuzamban.

Előzmény: hzolee (265)
NoFear Creative Commons License 2002.07.01 0 0 268
Az, hogy az autós parasztabbak lennének sajna ebben a mai rohanó, kigyúrtagyu világban a természet velejárója :((
lehet városon belül is tekerni, de csak meghatározott részeken, ha az ember sokat megy egy adott helyen akkor már szinte kívülről fújja a kátyúk helyét a betonon és tud rájuk figyelni, a Margit-sziget is ilyen számomra már ráadásul ott még az is a jó benne, hogy lehet haladni anélkül, hogy az embernek attól kelljen tartani, hogy elütik igaz a bringóhintókat messziről kerülöm.
Az össze kerékpárutat el lehet felejteni, sajna a gyalogosok se jobbak az autósoknál pláne ha kutyával vannak és a minősége is valami csapnivaló (álá Sztendrei kerékpárút), de ami a legszomorúbb, hogy a kerékpárosok se figyelnek egymásra, tegnap történt apuka gyerekkel kerékpárral a kerékpárút közepén a sarkon lelkesen beszélgetnek valamiről, mind a ketten hátra pillantak rám, de egyik se mozdulna egy centit se, mehettem a poros, üvegszilánkos földrészre, nem sok kellett volna, hogy elkapjon az ideg.
Előzmény: hzolee (263)
hzolee Creative Commons License 2002.07.01 0 0 267
na ja.
nekem a "régebbi" korszakomból maradt 1 olyan magyarország-térképem elég nagy felbontásban, ami külön színnel jelölte biciklisták számára a "tiltott", "tűrt" és "támogatott" :) utakat.
Kerékpárral Magyarországon c. könyv.
gondolom lehet kapni up-to-date verziót...
z
Előzmény: Degeczi (266)
Degeczi Creative Commons License 2002.07.01 0 0 266
"országút"nak nevezett utakon (amik nincsenek semmivel megjelölve) _szabad_ biciklizni

igaz, de ha azon nemzetkozi forgalom van, ugyis garantaltan ott a tiltotabla

Előzmény: hzolee (265)
hzolee Creative Commons License 2002.07.01 0 0 265
tilos biciklivel közlekedni autópályán és autóúton. autóút alatt az "autóút kezdete" táblával megjelölt utat kell érteni. (sötétkék szögletes táblán egy fehér autó, szemközti nézetből.)
Ezen kívül ott tilos, ahol tábla tiltja, pl ilyen a 6-os útnál az érdi elkerülő rész.
A köznyelv által "országút"nak nevezett utakon (amik nincsenek semmivel megjelölve) _szabad_ biciklizni. az, hogy egy út "hány számmal" van jelölve, azaz "hanyad rendű", annak a kresz szempontjából nincs megkülönböztető jelentősége.

magyarul 3 tábla tiltja a felhajtást: "autópálya kezdete", "autóút kezdete", "kerékpárral behajtani tilos" (illetve persze a "kerékpárral és ....-al behajtani tilos").

ez volt a 'szabad'. hogy lehet-e valójában, vagy az életünkkel játszunk, ezt már más kifejtette korábban.

hzolee Creative Commons License 2002.07.01 0 0 264
sznoBot akartam irni persze.

na aztán a corá-ban találtam sokkal szebb kulacsot 200Ft-ért. vagy egy kulacsnál is számít a márka? segitsetek :-)))))

z.

hzolee Creative Commons License 2002.07.01 0 0 263
sziasztok, uj vagyok itt, inkább autós fórumokba irkálok.

erre a régebbi hozzászólásra válaszolva.
én csepel sas-t ujitottam fel :) hátul már 6seb racsni volt SIS váltóval. hajtóművet gyárira cseréltem (semmi faxni, 2 gyári csepel lánckerék egy használt akármilyen elülső váltóval), 2 kerék javítása, x doboz festék a vázra (szép lett, duplicolorral fújtam), uj kormánybetekerő (parafás), új csapágyak mindenütt, új csészék, egy hosszú üléscsö, mert a default csepelt kinöttem 14 éves korom óta, csomó higító és némi gépzsír és motorolaj :), a végén 15-ben állt meg és szép lett. nem csináltam faxnit a felszerelésből, a márkákat tekintve.

Nade amit kérdezni akarok. hogy tudtok vigyázni a biciklikre? én 4-5 év kihagyás után kezdtem el újra tekerni. 2 dolgot vettem észre. az autósok sokkal parasztabbak lettek (én is "autós" vagyok, de én vigyázok a bicajosokra), és az utak szörnyüek lettek illetve maradtak. (demszki monnyonle). Minek következtében elhagytam az ülés alá szerelt tartóból a kulacsot (nem vettem észre), aztán pedig eltaláltam 45-tel egy lyukat, és az elsö kerekemnek megint annyi. 1 hónapja lett kész a bicaj, erre megint szedhetem szét. megőrülök a méregtöl. komolyan ebben a szar városban /Bp/ csak terepbiciklivel lehet közlekedni. (az autóra is igaz: kemény futómű, peres gumi eleve halálra van itélve, de ez offtopic).
szóval ti hogy vagytok ezzel? vagy csak ti a városon kívül mentek?

mellékszál: a kiss-jános altábornagy utcai boltban vettem millió forintért kulacstartót és kulacsot. kulacs: rá van szitázva h rock shox, ezért 1200Ft... magyar termék, előállítási ára kb 13Ft40fill. A kulacstartó a rázkódástól kilazult, úgyértem "lenyílt" és elengedte a kulacsot. Ez olyan, hogy divatos módon hegesztési varratok vannak rajta (hahaha!), de az anyaga meg olyan, h 30km alatt szétmegy. egy liter víz tehetetlenségétől... na részemről ennyit a "drága" cuccokról.. sok pénzért szar anyag. (nézem a másik topikban h sírnak az uj váltók tartósságáról. pedig azok drágábbak mintha aranyból lennének). szvsz a parasztvakítás találkozása a sznonizmussal, nem más, ezeknek a dolgoknak egy jó része.

na ez rögtön 3 téma volt azonnal. bocs.

z.

Előzmény: Farkasokkal Táncoló (224)
rézgálic Creative Commons License 2002.07.01 0 0 262
Érdeklődtem egy-két helyen, 33-40e közötti áron adnák az RSX-et.
Előzmény: facsega (261)
facsega Creative Commons License 2002.07.01 0 0 261
hol szabad bringázni?
Én úgy tudom, hogy egyszámjegyű főútvonalakon tilos a bringázás (a 3-as ilyen), bár nem tudom, hogy mondjuk Kistarcsa belterületén szabad-e. Gödöllői vagyok, úgyhogy én is megyek néha-néha a 3-ason, viszont maximálisan egyetértek cyclomannel, hogy ne tegyük kockára feleslegesen az életünket (a 3-ason való bringázás némileg nagyobb kockázattal jár, mint mondjuk a foci-vb döntőjének szemlélése egy fotelból, egy zacskó csipsz és/vagy egy üveg ser társaságában). Komolyra lefordítva, nekem már voltak halálközeli élményeim a 3-as úton, pl. a patkónál Gödöllő felé gurulva. Ha nem sietek inkább a Pécel-Isaszeg-Gödöllő vagy a (Kistarcsa-)Nagytarcsa-Isaszeg-Gödöllő útvonalat választom. Ez utóbbinál a kistarcsai uszodáig szoktam a 3-ason menni (épp elég a távolság és a lehetőség, hogy elcsapjanak). Egyébként a Pécel-Isaszeg és az Isaszeg-Gödöllő szakasz is elég kockázatos, mivel rengeteg (pótkocsis) teherautó száguldozik arra és sok a beláthatatlan kanyar. Konklúzió: legjobb, ha az Örsnél felteszed a bringát, meg magadat is a HÉV-re, aszt szunyálsz egyet Gödöllőig :o)
Visszatérve a KRESZ-re, azt hiszem elég nagy a bizonytalanság a bicajosok körében ebben a témában, úgyhogy nem lenne rossz, ha olyanok is hozzászólnának, akik tutira ismerik a (legújabb)szabályokat és esetleg valami online forrást is meg tudnak jelölni.

rézgálic
Az "fekete feliratos" RSX fékváltókar 8-as rendszerű (a kék feliratos a 7-es) és majdnem biztos, hogy kompatíbilis lesz a Sora koszorúddal. Kb. 25 és 30 közötti áron sózzák az emberre, de mivel kifutott széria, alkudni illik :o) Nekem kb. egy éve van ilyenem, semmi probléma vele. Egy kis adalék: az RSX-8 külső háza fémből van, míg a legújabb 105-ös műanyag. Egy haveromnak 105-öse van és néhány "eldőlés" után igencsak látszik a kopás, míg az enyémen csak karcolások vannak (jobban kéne vigyázni rá, no :o).

Előzmény: gÖndÖr (257)
rézgálic Creative Commons License 2002.06.30 0 0 260
Hali !
Lenne egy olyan kérdésem, hogy 8-as Sora fogaskoszorúhoz milyen régebbi fékváltókart lehet használni.
cycloman Creative Commons License 2002.06.30 0 0 259
Sziasztok!

Nem szeretnék okoskodni, de válasszunk szét két dolgot:

Mi a szabály?: Legjobb tudomásom szerint a kerékpár és a segédmotoros kerékpár (smkp) egy megitélés alá esik. Az smkp-ra az szabály, hogy autópályára nem szabad vele felmenni, mivel ott szabott a minimális sebesség, a KRESZ szerint pedig az smkp nem mehet 40km/h-nál többel. (jó, hogy én 65-70-nel megyek a Simsonnal, de ez mindegy) Nyilván szabályszerint ez vonatkozik a kerékpárra is, hacsak nincs kitéve külön a "kerékpárral behajtani tilos tábla".

DE az is benne van a KRESZ-ben, ha nem is ezekkel a szavakkal, hogy olyan járművel olyan útra rámenni, ahol a forgalom biztonságát zavarjuk és/vagy veszélyeztetjük, TILOS! Tehát ha még zavarbaejtően fiatalon szeretnél elhalálozni, akkor ajánlom a Bp.-Szentendre utat, de egyébként nem, és egyéb nagyforgalmú és pláne mondjuk egyszámjegyű utat sem. Sajnos a "régi"-nek hívott utak, mint pl. a 7-es vagy 4-es stb. maguk az életveszélyek, egyrészt az autósok balkáni viselkedése, másrészt az út minősége és szélessége miatt. Asszem eztuán érthető, hogy hol bringázzunk. Igen, már hallom a keserű választ: sehol. Na, azért nem ilyen tragikus a helyzet, csak arra figyeljetek, hogy ahol nem adottak a kerékpározásra a körülmények, azokat az utakat ne kockáztassátok meg, még ha szabályszerint lehetne is.

Erre elmondok egy sztorit, amiről pár napja apámmal beszélgettünk: Svájcban olyat láttam, hogy az állam padlót fogott. Egy kb. 7-es út szélességű úton, egy erős emelkedőn, 10-15 autó egy országúti bringást követett. Nem előztek állat módon, nem dudáltak, nem ütötték el, hanem így haladtak(tunk) egy olyan 1-1,5 percet és amikor az emelkedő tetején belátható volt az út akkor szépen a másik sávba áthúzódva biztonságosan megelőztük. És még ekkor sem volt dudálás, sem anyázás, sem kiszállás és összeverés. Kultúra! Ezt lehet terjeszteni!

És még valami: megint megpróbáltak elütni, ismét egy fehér Opel Astra. Ez volt az utolsó csepp a pohárban. A cipőm talpa kemény, a hátsó lámpabúra meg törékeny, ezt tudom üzenni a további próbálkozóknak. Bazmeg, zöldem van bringaúton, a barom meg úgy kanyarodik elém, hogy eszébe nem jut, hogy körülnézzen, de még nem is nagyon fékez. Mint a vadállat. Szerencsére állva megúsztam, hála a nemrég vásárolt fékekenek, amikre most már az életemet rábízom, mert olyan jók. Az a szar, hogy mindenki tudja rólam, hogy végtelenül béketűrő ember vagyok és kerülöm a konfliktust, de ha tudom, hogy nincs pisztly az ürgénél (merthogy mostanság már a Trabantosoknál is van :((( , akkor kiszedem a kocsiból az biztos. Csak sajnos vagy szerencsére a harag később jelentkezik a ijedtségnél. Sajnos nekem, szerencsére neki. Tekintve méreteimet, amit soha nem használtam ki (max. a piros hetesen), nem sok esélye lett volna kikerülni az orrbavágást. De aztán rájöttem, hogy ez nem old meg semmit. Mindenesetre vigyázzatok magatokra 10x annyira mintha kocsiban ülnétek! Kellemes életben maradást mindekinek! :) B.B.

Degeczi Creative Commons License 2002.06.29 0 0 258
nagyobb gaz, h sima orszaguton sem, ha az nemzetkozi foutvonal

mondjuk azt nem tudom, erre kimondottan szabaly letezik-e, de az teny, h a tiltotablak ugyis kinn vannak, mas meg ugyse szamit

ez annyibol nagyon rossz, h pl itt Szeged kornyeken nagyon durva korlatozast jelent: mondjuk Makora at sem lehet kerekezni, csak a "kertek alatt", borzalmas minosegu uton, de eszak fele indulva sem jobb a helyzet: az 5-os fout mellett sincs kerekparut, de meg csak nagyjabol parhuzamos alacsonyabb rendu utak sem...

az biztos, h meg jo nehany evig nem itt lesz a kerekparosok paradicsoma

Előzmény: gÖndÖr (257)
gÖndÖr Creative Commons License 2002.06.29 0 0 257
Hi

Meg mondanátok,hogy melyik utakon lehet cangázni és melyiken nem? Ugye auto úton nem lehet? És honnan lehet megállapítani ,hogy az adott út milyen? Például a Gödöllőre vezető úton lehet?

BoGar Creative Commons License 2002.06.28 0 0 256
Mármint úgy gondoltam, hogy ez nem az, amit a boltban összeszerelve árulnak, hanem úgy rakták össze otthon. (105-ös váltó, bike+ állítható stucni, abrosio felni, Cr-Mo villa, FSA ahead-es kormanycsapágy, stb.)
Előzmény: tom1977 (255)
tom1977 Creative Commons License 2002.06.27 0 0 255
Gondoltam, nem láttam még Mali váltót pl.
Előzmény: BoGar (254)
BoGar Creative Commons License 2002.06.27 0 0 254
Köszi szépen! A biciklinek csak a váza Mali, de azért a többi se rossz! d:-))
Előzmény: tom1977 (253)
tom1977 Creative Commons License 2002.06.27 0 0 253
Szasz! Gratula!
Előzmény: BoGar (252)
BoGar Creative Commons License 2002.06.27 0 0 252
Sziasztok!

2 hete vettem egy "használt" Mali Ironman-t. Kb 200 km-t mentek vele 2 hónap alatt, míg én a 2 hét alatt már 130-at tettem bele. A srác, akitől vettem, a barátnőjének rakta össze, de neki túl sportos lett. d:-))

Fishtax Creative Commons License 2002.06.27 0 0 251
Az országút szerelmeseinek: jövő hétvégén XVIII. Gemenc Nagydíj.

fish

hobe Creative Commons License 2002.06.27 0 0 250
Az eronletem sajnos nem tette lehetove a hosszu tavon valo indulast:-( (a hoszu tavot is leroviditettek 100 km-re) Viszont akik ott mentek, mondtak, hogy tobben toltak a 15%-os emelekedon..
Nekem sikerult vegig tekernem, de parszor meg kellett allnom lihegni. Aki esetleg kedvet kapott volna a helyhez, azt el kell keseritenem: Valami Salzburg tartomanyi fonok betiltotta ezeket a teljesitmenyturakt, ugyhogy sajnos 10 ev utan vege:-((
Előzmény: NoFear (249)
NoFear Creative Commons License 2002.06.27 0 0 249
MOndjuk azt a középső 15%-os 1000m szintemelkedést szívesen kipróbálnám :)
Előzmény: cycloman (248)
cycloman Creative Commons License 2002.06.26 0 0 248
Mert az a keret! :)))
Előzmény: NoFear (247)
NoFear Creative Commons License 2002.06.26 0 0 247
Dehát miért nem a pirosat? :))
Előzmény: hobe (246)
hobe Creative Commons License 2002.06.25 0 0 246
Az domb!:-) Pont ma delelott kaptam egy SMS-t, hogy Matrafured-Kekes 11,6 km, 671m szint. Ez nincs 6%-os emelkedes! A 2. kategoriat valoszinuleg megkapna.:-)
Az Alpok mar hegy:-)Hetvegen a keket nyomtam:

Előzmény: NoFear (240)
NoFear Creative Commons License 2002.06.25 0 0 245
Passz, én nem szoktam arra tekeregni csak a kocsiból illetve forrásaimból tudom :)
Előzmény: H_G (244)
H_G Creative Commons License 2002.06.25 0 0 244
Miért "majdnem Budafokig"? Az kimegy egészen Budafokig és tovább, az M0-s hídig. (Igaz, van benne egy rövid szakasz, ami nehezen járható.)

Előzmény: NoFear (235)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!