Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mosogep-szerelo Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27708

Elengedett a ragasztás???

Előzmény: Vilmos a gázos (27701)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27707

Nem hosszabb, ezen már túl vagyok! Bontóban össze mértük az összes suzuki hátsó rugót!

Előzmény: t.lantos (27702)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27706

az hátul van...

Előzmény: Landsmann_ (27704)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27705

szélvédő csere előtt bal oldalon ázott az enyém is, azóta a jobb oldalon :(

Előzmény: Vilmos a gázos (27701)
Landsmann_ Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27704
Antennánál?
Előzmény: Vilmos a gázos (27701)
t.lantos Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27703

Ignis, na.

Előzmény: t.lantos (27702)
t.lantos Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27702

Ignsi rugo.

 

Előzmény: mosogep-szerelo (27700)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27701

Segítség! Beázik a wagonkám a májusi esőben. A bal oldali napellenző fölött nedvesedik.

Szokott ilyen lenni? Hol ázhat be a szélvédőnél? Gondolom a tetőrúdnál kizárt hogy bemenjen.. 

mosogep-szerelo Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27700

Hosszabb hátsó rugókat tud valaki wagonhoz?

mosogep-szerelo Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27699

Tudtuk. Egybe van a gömbfejjel, együtt lehet csak cserélni! Vinni kell a raktárba a bontottat és hozzá mérni az újat vásárláskor!

Előzmény: Törölt nick (27698)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 27698

Azt tudtátok, hogy a Wagon-r-hez kétféle méretű alsó lengőkarlétezik  ?

A futóműves, mivel rossz volt a kerékdőlésem (-2) már cseréltetni akarta a fél futóművet, de egy szaki a szervizből elmondta a tutit, hogy nekem valószínűleg a hosszabbat rakták bele anno! És most hogy új gumikat kapott a masin, egy fokkal elmászott a kormány állásom az egyenestől, ezért mentem a futóműveshez, aki jól rám ijesztett,hogy csattos volt az eleje.......

Landsmann_ Creative Commons License 2014.05.14 0 0 27697

Jutottál valamire az ablaktörlővel kapcsoplatban?

Előzmény: Pali Mészáros (27567)
gaga1 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 27696

Szeretnék átnézetni egy Wagon-t valahol Budán amit meg is vennék ha jó.

Valakinek ötlete,hogy hova érdemes vinni?

Landsmann_ Creative Commons License 2014.05.12 0 0 27695

Nagy valószínűséggel az a -50 fok csak azért annyi, mert a műszer nem tud kevesebbet mérni. Én még eddig scak olyannal találkoztam, ami -50-ig mér. Az túl tömény. -30 körülre kellene belőni. A túl tömény valóban okozhat melegedést. DE akkor sem értem, ez nem magyarázza meg azt, hogy hoirtelen felszökik a hőmérséklet, ha lejtőn áll az autó.

Előzmény: GeriSoft07 (27694)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 27694

Hát az sűrű, amikor nézettem, azt mondták -50 fok :)

tél előtt volt

kék színű

Előzmény: yoggi (27693)
yoggi Creative Commons License 2014.05.12 0 0 27693

Irtam alább a mosást, és azt is nézd meg, nem túl sűrű-e a fagyálló benne. Kutaknál megnézik, sztem -25-nélnem kell lejjeb vinni. . Max-ig feltöltöd desztvizzel, néha az is segit, túl sűrű lötyi is okozhat meglepetést. 

Előzmény: GeriSoft07 (27691)
yoggi Creative Commons License 2014.05.12 0 0 27692

Egy nagynyomású de óvatos átmosás a hűtőlamellák között csodát tud tenni :) 

 

Bogarak gyöszmő sár, madártetem, vannak érdekes dolgok arrafelé :) 

Előzmény: B747-4R7F (27689)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 27691

igen, a cső belelóg rendesen a tartály aljáig, és a hűtő tetején levéve a sapkát hideg motornál nem volt buborék, színig volt vízzel, még ki is buggyant kicsit

van spéci műszerem, -50-1200fokig hőmérővel többek közt, de nem tudom, hogy kössem be fixre valahova, hogy menet közben is lássam az értékeket :) ott az a fránya tűzfal...

Előzmény: Landsmann_ (27690)
Landsmann_ Creative Commons License 2014.05.12 0 0 27690

A rendsszer jól van összerakva, a csövek ott vannak ahol kell lenniük. Először is azt kellene kinyomozni, a vízhőfok tényleg felmegy, vagy csak a műszer jelzi. Mert lehet akár elektromos hiba is. A légtelenítése nem automatikus. A szervizkönyv leírja hogy kell feltölteni és légteleníteni a rendszert. Hőtáguláskor a motortérből a kiegyenlítő tartályba kerül a fölösleges hűtőfolyadék a nyomástartó hűtősapkán keresztül. Egy bizonyos nyomás után engedi a folyadékot a tartályba. Mikor hűl a rendszer, a tartályban lévő, folyadékba lógó csövön keresztül (mert ugye a cső vége belelóg a folyadékba?) szívja vissza a motortérbe a folyadékot, így nem tud lelevegősödni. Ha eleve levegős a rendszer, vagy a cső vége nem ér bele a folyadékba, akkor bizony levegő kerül bele a rendszerbe.

Előzmény: GeriSoft07 (27686)
B747-4R7F Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27689

A hengerfej illetve hengerfejtömítés hibát én is kizárnám.

Ha hengerfej/tömítés hiba miatt a vizet fogyasztaná, akkor nyilván a hűtővíz elfogyna, így a vízszint csökkenne. Ha pedig a víz és az olaj összekeveredése állna fent, akkor - ahogy írtad - a víz olajos lenne, plusz az olajbetöltő nyílás zárókupakja a vízgőztől fehér habos volna.

Ahogy manyus1 is írta, egyszer érdemes a termosztátot megnézni, bár furcsa, hogy miért csak időnként fordul elő a probléma.

Kérdés, hogy milyen fagyálló van a rendszerben, nem tehette-e tönkre a vízpumpa hajtókerekét. Régebben Ladánál láttam olyat, hogy a fagyálló egyszerűen eltüntette a hajtólapátokat. Ha ilyen előfordulna, akkor persze nem árt egy átmosás sem, mert az eloldott részecskék valahol lerakódhattak.

Ezeken kívül még a hűtőt érdemes megvizsgálni, hogy nem tömődött-e el annyira (levelektől, bogaraktól, stb.), hogy lecsökkent a kapacitása.

Előzmény: GeriSoft07 (27686)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27688

Én fagyállóval töltve vettem másfél éve, és így is hagytam

Előzmény: Törölt nick (27687)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27687

Ha végig fagyálló volt az autóban, akkor a vízkövesedést  szinte kizárhatjuk !

Én a  termosztát elfáradásának látom a legnagyobb valószínűségét.

Arról nem beszélve, ha mégsem ez lenne a gond, akkor egy új tömítéssel visszateszed...

 

Előzmény: GeriSoft07 (27686)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27686

Köszi a segítséget, jó lenne megtippeljem, mivel kell foglalkozzak?

Termosztát? vízpumpa? dugulás a hűtőkörben? (slaggal átnyomni)

 

Mert azon gondolkodom, ha hengerfejes lenne, és a víz menne a motortérbe, akkor folyamatosan fogyna a víz

ha az olaj átfolyna ide, akkor hízna a víz és olajos lenne a teteje

ha az olaj itt fogyna (de tudom, hogy a szelepszárnál, induláskor ott a pamacs, meg az olajdekni mellett is ereszt, meg is van rendelve az új dekni), akkor kék lenne a füst rendesen

Nem jól gondolom?

B747-4R7F Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27685

Akkor a két hozzászólásomban leírt levegősödés probléma tárgytalan, de a sapka nyomástartó képességét még érdemes megvizsgálni.

Előzmény: GeriSoft07 (27683)
B747-4R7F Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27684

Annyit még hozzátennék, hogy úgy gondolnám, hogy ha be is szív levegőt a rendszer lehűléskor, annak melegedéskor el kellene távoznia a tartály felé, és az üzemi hőfok elérésekor már csak hűtővizet tartalmazna a hűtőrendszer.

Viszont ha a sapkán lévő szelep nem tudja a nyomást tartani, akkor a hűtővíz hamarabb felforr (pl. hirtelen nagy terheléskor, viszonylag kis sebességnél, amikor a menetszél miatti hűtés is kevés és a ventilátor sem kapcsol még be), és így a forralt vízből is juthat további mennyiség a tartályba.

Így sorozatos melegedés-lehűlés periódus után egyre több levegő kerülhet a hűtőrendszerbe.

Előzmény: B747-4R7F (27682)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27683

Hidegen vettem le a sapkát (24 órája áll a kocsi) és színig volt vízzel

Előzmény: B747-4R7F (27682)
B747-4R7F Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27682

Először én is csodálkoztam ezen a megoldáson, de működik.

A hűtőn lévő sapka valóban átereszti az üzemi hőfok miatti túlnyomás esetén a vizet a tartályba.

Lehűléskor a hűtővíz térfogatcsökkenése miatti vákuum esetén a sapka vissza is ereszti a kinyomott hűtővizet a tartályból. Akkor lehet gond, ha lehűlés miatti vákuum esetén nem a tartályba kinyomott vizet szívja vissza a rendszer, hanem a levegőt vagy a hűtőn lévő sapka, vagy a hűtőt és a tartályt összekötő vezeték tömítetlensége miatt. Érdemes a sapka tömítését és az összekötő vezetéket ellenőrizni. Illetve ezek hibájára utalhat, ha hideg motor esetén a hűtőn lévő sapka levételekor a sapka alatt levegő van.

Előzmény: GeriSoft07 (27680)
GeriSoft07 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27681

ja, és a könyv szerint a fojtószelep ház is hűtőkörben van, hát haljak meg, nincsen. csak az A/T hűtőköre van rajta +ban

GeriSoft07 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27680

Kimentem átnézni pár dolgot, és valamit nem értek.

(persze a termosztátot cserélni meg a hűtőn a nyomásszabályzó sapkát cserélni nem tudom, mert venni kellene)

 

https://www.dropbox.com/s/jwa8rojqh65ugn7/2014-05-11%2009.45.46.jpg

A tartály sapkán van egy csőcsonk, ami a szabadba vezet, ez mikor vettem, a képen láthtó módon vissza volt fordítva, most meg lógott, ugye ez hogy elzárt a cső vagy nem, befolyásolhatja a rendszer maximális nyomását sajna, mert ha kilélegzik, nem tud túlnyomás létrejönni, ami megakadályozza a víz forrását 100 fokon, és a gyári könyv szerint a termosztát 88 fokon kezd nyitni, és 100fokon nyit 100%-ra, a rendszer 0,1bar túlnyomású (1,1kg/cm2) tehát nem forr a víz 100 fokon, csak 108-110 fokon kb

 

De amit rohadtul nem értek, az ez:

https://www.dropbox.com/s/17lbg5gmfmd63zm/2014-05-11%2009.47.55.jpg

A hűtőn a sapka kinyit, ha túlnyomás van, és kimegy a víz a tartályba, de hol kerül vissza? :)

valaki elárulná? hiszen ha leesik a nyomás, lezár a rugós sapka fedél, és nem folyik vissza semmi 

GeriSoft07 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 27679

ez a rendszer automata légtelenítős vagy kézi?

Mert az a fura, mikor a vonatnál várok az asszonyra (sík terep) semmi gond

Mikor Pécelen egy lejtős utcában, ahol dolgozni szokott (jó 5-8%-os) orral előre, akkor 1 perc alatt elkezd felkúszni a hőfok

Lehet hogy csak levegős?

ha hengerfeje,s akkor csak bugyborékol a tartályban, vagy más is?

Előzmény: GeriSoft07 (27678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!