Szia! Nekem ennél kicsit több problémám is volt velük. Mint alább írtam, az egyik(scenic) autómat három hónaposan összetörte egy kamion. Természetesen hozzájuk vitte a tréler. Kitalálták, hogy gazdasági totálkáros. (nem éri meg a javítás,-drága). Mivel dolgoztam vele, természetesen kellet volna csereautó. A biztosítóval karöltve azt mondták, hogy nem jár. Hónapokig küldözgettek a szervíz a biztosítóhoz, és vissza. A kamionos volt egyértalműen a hibás, kötelező biztosításra ment. A munkám miatt kellett a kocsi, ügyvédhez fordultam. A DAS ügyvédje felszólította a biztosítót, és a szervízt. Azonnal beindult a gépezet. Kaptam valamennyi pénzt, hogy az új autót megrendelhessem. Természetesen csak náluk, csak azt a fajtát, mert a biztosító csak így fizet. Nem volt már az a fajta, olcsóbb változatot a biztosító nem engedett rendelni, mert akkor nyerészkedek, drágább felszereltséggel volt, de már újabb változat. Csak képet tudtak róla mutatni, mert éppen frissités,- váltás volt. már ez is gond volt. Egy 6 millás autót csak a fotó alapján kissé érdekes megrendelni. A biztosítóval úgy egyeztek meg, hogy a pénzt nem én kaptam, hanem ők. A "roncs" a telephelyükön állt. Azt mondták, hogy ők eladják az általuk ismert bontósnak, és nekem megelőlegezik az új autó megrendeléséhez. A lényeg, hogy én látatlanba nem akartam belevágni. Közben, mivel az autó hiteles volt, lejelentették a bank (Renobank) felé. A bank 15 napon belül kérte a hitel azonnali visszafizetését, ellenkező esetben büntetés és foglalás, stb. Ők meg csak akkor fizetnek, ha az új autót megrendelem náluk. Elkeseredésemben elpanaszkodtam egy ismerősnek, aki véletlenül az Opel kereskedésben dolgozott. Ő adott egy telefonszámot, hogy ott megveszik, kifizetik a "roncsautót". Így a banknak kifizethetem a hiteltartozást. Meglepetésre ez az az ember volt, aki már hónapok óta várta, hogy vihesse a Renault-szervízből az autómat. Neki azt mondták, hogy a tulaj,(én) még nem egyeztem bele. A lényeg, utolsó nap a határidő lejártáig, a bontóssal találkoztam a banknál, ő kifizette, én utaltam.Kiderült, ezzel akartak rákényszeríteni a Renaultnál, hogy náluk vegyem meg az új autót is. Természetesen ezek után máshol vettem, de mint kiderült ugyanaz a tulajdonosa a két kereskedésnek. Nagyjából ennyi. Bocs a sok szövegért. Üdv! buma50
Értem de minek kell ez a szenvedés a palackkal túlnyomással, vagy szivattyúval, ha a felső levegőztető fel van csővel vezetve, és kupakot eltávolítva kényelmesen be lehet ott tölteni az olajat? Az nem oda folyik? Vagy miért nem lehet ott betölteni az olajat?
Szia! Sajnos esélytelen. A kocsi most más szerelőnél van, a motor ki, és szétszedve, a főtengely köszörülés folyamatban, stb. Mint lentebb írtam, egyébként sem voltam velük elégedett, már nem járok hozzájuk. (nagyon megszívattak).
Ez az infó a fórumokon terjed. Ha szerencséd van, belefutsz, ha nincs, nem.
Nekem az a szomorú tapasztalatom, hogy soha egyetlen szervizben sem szólnak, hogy figyu, ennek a 200 forintos kis bizbasznak a cseréjével megelőzhető egy 200.000 forintos nagy bizbasznak az elromlása, csináljuk?
...... sokan írtátok, hogy szivattyú kell a betöltéshez.
Én egy szódásszifon fejjel + cső + egy pet palackkal meg egy csődarabbal megoldom.
Olaj a palackba majd bele a cső majd fel a szifonfej. Fejtetőre állítom és nyomok bele levegőt kompresszorral.
Ha nincs kompresszor akkor akár matracfújó pumpával vagy vagy levegőspray-el is létrehozható a nyomás a palackban. És már mehet is az olajtöltés. Ha a nyomás csökken akkor levegővel utána kell tölteni.
Cserélnék váltóolajat, és ezzel kapcsoltban lenne pár kérdésem. Utánaolvastam itt a fórumon és ugye csak J típusú váltó van a Tháliában ezért NFJ váltóolaj kell, azt is láttam hogy kb. 3,1-3,4 l.
Amit kérdeznék hogy sokan írtátok, hogy szivattyú kell a betöltéshez, a felső levegőztető gumicsövön nem lehet betölteni az olajat, az nem ugyanoda megy? (2003-as 1.4 16V). Illetve azt kérdezném még meg, hogy az olajleeresztő csavar alatti réz alátétet Renaultéknál lehet venni? Vagy ki hol szerezte be? Illetve a motorolaj leeresztő csavar alatti vékony gumibevonatos alátétet ki hogy cseréli, gondolom a sokadik olajcsere után már az is csere érett, azt be lehet a Renault-ból szerezni?
WebNeo 64757Sajnos nem találtam adatokat a sebesség jeladóról.Annyit tudtam megnézni hogy azt kimértem hogy a feszültség az eljut a jeladó csatlakozójába.A három csatlakozópont közül kettő között 12,38V a fesz. mint a aksin,másik kettő között 10,3V.Hogy a vezetékeke hova mennek azt nem tudom.Arra gondoltam kiveszem a jeladót és megforgatom fúrógéppel,az nem lehet hogy a váltóban nem forgatja aminek forgatni kéne?
Én lehet hogy kiverném a balhét a márkaszervizben. Ha betartottad a gyári periódust, amit ők előírtak, hiszen folyamatosan hozzájuk vitted szervizelni az autót, innentől kezdve ilyen hibának nem szabadna előjönnie. Ez lenne a megelőző karbantartás lényege (amit ök csináltak ugye), hogy a kopó alkatrészeket még a végső elhasználódásuk előtt kicseréljék, mielőtt nagyobb kár keletkezne. Ezt ellenőrizniük kellene szervizeléskor, hogy mi az amit ki kell cserélni és mi az amit nem. Mivel miden szervizt csak ők csináltak, minden olajcserét csak ők csináltak, innentől kezdve ők is a hibásak hogy nem szóltak hogy ezt ki kellene cserélni ill. hogy nem cserélték ki.
Hallottam már olyanról hogy a szerviz beismerte, hogy vagy a gyártás során került gyengébb alkatrész beépítésre (de nem csináltak típushibás visszahívásokat), vagy az ő mulasztásuk is a keletkezet kár, és a javítási költségnek bizonyos százalékát bevállalták. Én tennék egy próbát a márkaszerviznél, hogy 4 autót is vettél, amíg ti használtátok mindig is ide hoztátok akkor amikor kellett, sosem később, és mégis ez lett az autóval......
18. Oldalnal kezdodik, ez eppen a scenic II, konyve de minden mas benne van, ahogy mashol is.
A 30000-s csere tuti halal a scenicnel, megannal, clional is, nyilvan vannak kivetelek.
Markaszerviz erdekes kerdes, amikor egy elektromos kezefiket az ugyfel mutat meg, hogy hol van, vagy 150000 ft-t akarnak tetoablak motort cserelni, azt a villamossagi szerelo ingyen javitja, mindossze egy betanitassal, ugyanakkor pozitiv dolgok is vannak.
A csapagycsererol nem ir a konyv, a fenti csokkentesrol ir.
Kikeresek neked olyat aki nem volt erintett megis behalt a motor
Igazad van, más-más autók. De! A márkaszerviz szerint, ugyanaz a motor, csak más az elktronikus szabályozás.- (teljesítmény). A kangónál 30 ezer km volt előírva gyárilag olajcserére, így is csinálták. így mentem 300 ezret. A többinél, egységesen 20 ezer km volt meghatározva. ezt igyekeztem lecsökkenteni, bár a szervizben kiröhögtek. Most már tudom, de nekik is tudni, és közölni kellett volna ezeket. Ebben az esetben az, hogy megéri.-e ( a javítás) nem nagyon számít. Ugyanis így eladni sem lehet, és én sem használhatom. A szervizzel egyébként sem vagyok túlságosan elégedett. (óvatos fogalmazás). Úgy gondolom, nyugaton, ha valaki, pl. magánszemély rövid időn belül 4 új autót vásárol egyazon kereskedésből, (ebből kettő nem a legolcsóbb)- az illetőt a tenyerükön hordoznák. Üdv! buma50
ui: A kezelési könyveket elolvastam, de a hajtókarcsapágy problémáról egyik sem tájékoztatott. Természetesen a szerviz sem.
Minden auto amit felsoroltal, renault, de mas mas😁, felesleges az osszehasonlitas.
Mivel ha jol ertettem cak a thalia van meg az a lenyeges. Sokan nem olvassak el a kezikonyvet igy arrol sem szereznek tudomast, hogy szinte minden gyar leirja ( nehezitett, kulonleges, nevezzuk barminek ) hasznalati korulmenyek miatt pl. az olajcsere periodust futas tekinteteben felezni kell. Az en dieselem eseten ez 15000 km, vagy egy ev, ami felezve 7500 km. En betartom, kb 10 e Ft egy olajcsere, 8. eve igy cserelek, most okt-ben lesz a 9. csere esedekes.
Mivel kivancsi vagyok milyen idokozonkent csereltek a szervizben az olajat, megirnad?
Az elso scenicnel legalabb 1csere mar kellett volna, s itt nem a 15 e alatti cserere gondolok, amit sokan elorehoznak 10 e ala akar 2x is.
A 2. Scenic ejaratat nem tudom, de a leginkabb erintett motorok koze tartozik csapagyilag, a visszahivas soran sem csapagyat csereltek, hanem a befecskendezest szabalyoztak at.
Alapvetoen egy csapagycsere, nem nagy osszeg, csapagysor 10 e, tomites parezer, ha olajcserevel egyutt csinaltatja valaki munkadijjal is jobban jar. Akiket ismerek, 1-4 sajat 1.5 dci van nekik 100-120 e km- kent cserelik, csereltetik.
A visszahivasokrol annyit, bementem a mszervizbe, rakerdeztem, 2 eves visszahivas volt az enyemre, elozo tulaj nem vitte be 4 evesen, nekem megcsinaltak, szo nelkul, ingyen.
A kocsidra visszaterve, ennyi penzt nem jo kiadni, csak akkor eri meg, ha preciz, hozzaerto csinalja Pecs kornyeken tudok ilyet.
Sziasztok! Igyekszek az összes felmerült témára válaszolni: Igen, új korától nálam(unk), a családnál van. Jobbára a fiam hajtja. (Thalia). Normálisan vezet, nem gyilkolja. Az olajat a szervízben szokták cserélni, nem tudom a márkáját. Viszont a Kangó is így lett szervizelve, nagyjából így hajtva. Igaz, mint írtam, azzal dolgoztam, hosszú utakat mentem. ( 4 év alatt 300ezer km). Visszahívásról nem kaptam értesítést. Egyébként elvártam volna a márkaszervíztől a pontosabb információt. ( hajtókar csapágy) Négy új autót vettünk (a család) tőlük. A Kangót 1,5 dci 82 LE. A Thaliát 65LE, Grand scenic 95 LE,(ezt 3 hónaposan összetörte egy kamion,- gazdasági totálkár), újabb scenic, 105 LE. Ez mind az 1,5 dci. motorral. A kangóval, mint írtam 300 ezret mentem, csak a kötelező szervizek voltak, hiba nem. Az első scenic, mint írtam 3 hónap, 30 ezer km,- és totálkár. a második scenikke 120 ezret mentem, majd egyéb (finanszírozás) okok miatt adatm el. Ez is csak a kötelező szervizeken volt. Hiba nélkül. Egyiknél sem merült fel, még beszélgetés szintjén sem, hogy vigyázni kellene a hajtókarcsapágyra. A legjobb, hogy a Thalia külföldön, Horvátországban az autópályán adta meg magát,(nyaralni indultunk). Tréler, szerelőműhely,- csodálkozás,- Újból tréler,- Magyarország határ,- tréler, haza Pécs. Most a szerelőnél van, motor ki,- szédszed, és itt tartunk. eddig kb 200 ezer Ft csak a szükséges alkatrészek ára., ha még nem kerül elő újabb hiba. Kb ennyi, bocs a regényért. rüvidebben nem sikerült vázolni. üdv! buma50.
Szia! Olvass vissza,ha van időd. Két évecseréltem kb,akkor kitárgyaltuk,hogy mijren krll. A szinkrongyűrű m iatt nem mindegy.Én 160-as átmérőjű sárga szenyvizcsőből csináltam körmös kulcsot , fllexel bevagdostam köbe hármas vágókoronggal.
Azért kellett volna, pontos adat, hogy megnézzem volt e gyári visszahívás erre a hibára.
Alapvetően a 65 lovas motornál nem sok csapágy gondról olvastam, a nagyobb 1.5 dci, esetenként az 1.9 dci az érintett ez ügyben.
Gondolom olajcsere időben és a használat megfelelő volt mindig, ezért döbbentél meg a hibán te is?
Vannak különbségek a a motorok között, ezért nem egyforma a teljesítmény sem.
A júliusi problémád megldódott?
Javitás menete és összegszerűsége ismert előttem, havonta többet is látok, persze nem csak renault:( Olajszivattyút mindenképpen cserélni kell,remélem az is benne van az árban.
Nekem is 2003-as dci Tháliám van, 230 ezer km-rel még (remélem) semmi baja a kajtókar csapágyaknak. Milyen olajjal jártál, mennyire hajtottad? Nekem mindig 10w40 turbo diesel lett beletöltve általában kb. 15 ezrenként cseréltem. Igazából sose hajtottam nem pörgettem a motort. Megosztott pálya-főutvonal-városi használat.