Most egy nagy baráti társasággal mentünk vonattal valamint busszal, de 2 éve mentünk ugyanide autóval és teljesen korrektek az utak. Bár az E65-ös-nek csak a határtól Rijekáig terjedő szakaszát ismerem, de gondolom, hogy Split meg Dubrovnik felé is kilégítő a minősége. Rijekáig hosszú szakaszon autópálya is van. Azt hiszem a határtól Zágrábig van egy szakasz és Rijeka előtt is egy. Zágráb után sima főút. Bár nagyon szép hegyeken megy keresztül amíg a tengerig leér, nem javaslom bringával, mert elég forgalmas. Ha a későbbiek során tekerni szeretnél menni Horvátországba, akkor meleg szívvel ajánlom Krk, Cres és Losinj szigetét. Keskenyek az utak, de jó minőségűek, viszonylag kevés autó járja és gyönyörű a táj. Van benne sok emelkedő és lejtő. Ha összejön akkor valamikor én is visszamennék és vinnék bicót is magammal. Tájékozódásul a fenti szigetekre 1 nap az út autóval és egyéb járművekkel is.
Úgy tudom, hogy a Miche f/v karok olyanok mint a Sora, tehát, hogy oldalt van egy pöcök, és nem a fékkar alatt. A mostani Campa holmikon bizti, hogy a fékkar alatt van a váltókar, de egy éve amikor bringát vettem, akkor a kerékvárban néztem egy TEC bicót, amin asszem Campa f/v kar volt, és azon is pöcök volt. Bár a fékek Miche-k voltak így lehet, hogy a f/v kar is. Valaki kérdezte, hogy mennyi a Mali váz, a katalógusban 25.400 Ft. az Ironman. Hogy még mik vannak, nem tudom. Még picit visszatérve, jól tudom, hogy az Campa alsóbb kategóriás cuccait gyártja a Miche?
A tengelyes úriembernek én is javaslom vagy a négyszög alapú kónuszos tengelyvéget, amit mondott, vagy ami már pár éve létezik, a bordás végű tengelyt. A reteszes tényleg kissé elavult, meg macerás is. Ha monoblokkot veszel akkor érdemes pl. Shimano-t venni, vagy valami jobbat, mert nagyon durva különbségek vannak a márkásak és a névtelenek között. Legjobb tényleg ha elviszed a régi monoblokkot vagy a csészéket és a tengelyt, mert egy új monoblokknál fontosak a menetek fajtái, és a tengely hossza. És a monoblokkhoz kell egy spéci körmös kulcs is a berakáshoz, ellentétben a "régebbi" csészésekkel.
Illetve ahhoz is kell körmös kulcs, de olyan gondolom otthon is van. Azért akkor is a monoblokkot javaslom inkább. Egy jobbat megkapsz 3-4000 forintért. A bordás végű tengely meg azért nyerő mert ott nem kell annyira állat módon meghúzni a hajtókar felfogó csavarokat. Meg nem kell hajtókar lehúzó a leszedéséhez. De nekem négyszöges van, egyszer nyomatékulccsal meghúzom és tökéletesen működik. Mint sok ezer embernek. Plusz még veszel hozzá egy RSX vagy RX100-as hajtókart, amik már viszonylag olcsók, és kész is a tökéletes hajtóműved. :)
Tegnap jöttem haza Horvátországból, Losinjról és örömmel tapasztaltam, hogy az orszgútisoknak és a montisoknak is ideális terepen nagyon sok bringás mozog, pöpec gépekkel. A Scott-tól kezdve a Colnago-ig minden volt. Főleg reggel és este nyomták, amikor elviselhető volt a hőmérséklet.
Igen, a TDF-en meg szoktat állni, de nem csak ott, minden versenyen.
Ergonómia szempontjából a 105-ös az első ami jó és ma kapható. Szerintem érdemes RX100 és RSX-et keresni, csomó helyen van még új, megmaradt darab nagyon jó áron.
Tiagrával ugyanaz a baj, mint a Sorával, az ergonómia. Tudomásom szerint(nincs benne tapasztalatom) egyébként az összes Campa ugyanolyan elven működik, mint a Sora-Tiagra.
oldskool Mostanában én is ilyenen gondolkoztam (szintén régi Csepel volt az alany), de inkább vettem egy vadi új ékes középcsapágyat. Úgy tapasztaltam, hogy a hajtáslánc minden elemét cserélnem kellett volna amiatt, hogy nem ékest akarok. (Tengely miatt hajtómű, hajtómű miatt első váltót és láncot, emiatt hátsó fogsort, emiatt hátsó váltót és agyat (és nem is biztos, hogy befért volna a láncvillába az eredmény...). Ennyiből szerintem már egy nem kotyogó komplett használt bringát kapsz...
Egyébként meg szereld ki a komplett középcsapágyat tengelyestől, és mutasd meg, hogy na ekkorát kérek. Én a Nellában voltam, ékes monoblokkjuk nem volt, csak ékes nem monoblokk. 800 pénz volt. Ja, ezt a megoldást házilag kellett zsíroznom (nagyapám 30 éves gépzsírját használtam, betonkeverő kenéséhez használta anno :))
Keress még Shimano RSX-et, az már ugyan kifutó sorozat, de nem rossz és aránylag olcsó. Vagy nézz utána a Campagnolo Mirage-nak, ami szintén nem rossz és aránylag nem drága. Én már bánom, hogy nekem RSX lett az év elején...
Szerintem a szett-ár a fékváltókaros válotat ára, a bringaár ebben az esetben az alsócsőre szerelt váltókaros változaté. Ott a különbség listaáron 30 eFt.
sziasztok
egy amatör szinvonalú kérdésem van.
milyen paramétereket kell tudnom ahhoz, hogy hajtóművet cseréljek?
régi csepel vázban meguntam az ékes hajtókart (egyik oldal mindig lötyögni kezd). szeretnék négyszög keresztmetszetű középtengelyt. persze vele jár a hajtókarok + fogaskerekek cseréje.
gondolom a csapágyazás sem marad a régi.
tehát miket kell tudnom ahhoz, hogy cserélhessem? hajtóműház-átmérő? menetemelkedés? vagy ezek szabványosak? tengely hossza? vagy ez is szabvány?
kérlek segítsetek, köszönöm
üdv.
Szerintem testmagasságból nem lehet megmondani, hogy kinek mekkora váz kell.
Egy példa: Én 193cm magas vagyok, ugyanúgy, mint az egyik csapattársam, viszont az én lábam 8cm-es hosszabb, ebből következően az Ő felsőteste szintén 8cm-el hosszabb az enyémnél.
Ugyanakkora vázunk van, de neki kicsit magas a lába miatt, viszont jó a felsőcső hossza, nekem pedig jó a nyeregcső hossza, viszont nekem a 62/63-es vázon a felsőcső túl hosszú.
A bicajgyártók tényleg gyakran keverik a márkás és noname alkatrészeket, de azért nem csak ez a magyarázat -- az a gyártó, aki vagonszámra rendel valamiből, természetesen *sokkal* olcsóban kapja a kisker. árnál.
"A felszerelés alapelemei, a váltók és a fék/váltókarok a Shimano család Sora nevű termékei...
Hosszas állítgatást igényelt annak elérése, hogy a fékek fogjanak, de ne érjenek a felnihez. A váltókarokkal sem sikerült teljesen megbarátkozni. A hátsó váltónál főleg a lefelé váltás volt kissé nehézkes, mivel a váltókar a markolat oldalán van elhelyezve, nem a fékkar mögött. Ez ugyan megszokható, azonban alsó kormányfogásnál kifejezetten előnytelen, ugyanis nem lehet elérni, holott ennek "kéznél" kellene lennie. Valószínűleg hegymenetnél is okozhat ez némi galibát, mivel a markolatot így nem feltétlenül lehet megfogni rendesen."
1.Vagy kiizzadják, vagy megállank és elintézik az út mellett. A TDF-en többször is láthattuk, hogy olykor majdnem az egész mezőny megállt könnyíteni magán.
2.Mit érdemes inni? Amit szeretsz, de sima víz mindig legyen hozzá higításképpen.(egyéb esetben a vérből von ki vizet a szervezet, hogy higítsa a bevitt tömény italt pl: Isostar)
3.Sorával nincsen tapasztalatom. Amit hallottam róla, az az, hogy teljesen megbízható.
4.Úgy, hogy a szet mindent tartalmaz, míg egy Sorával szerelt bringa lehet, hogy csak váltót, átdobót és pl fékkarokat tartalmaz(persze lehet, hogy mást elosztásban), minden egyéb "noname".
Bocs, nem így értettem ! :o) Csak azért említettem a "gyerekbiciklit", hogy ahol ilyenek vannak, ott esetleg nagyobb lehet a méretválaszték. A méretről meg annyit, hogy mindenkinek más a kényelmes. Én pl. 174 vagyok és 54-es mali ironman alu vázam van (a középcsapágy közepétől az üléscső tetejéig mérve, ami kb. 2 cm-re kinyúlik a felsőcső fölé !). A felsőcső (belső) hossza viszont csak 50 cm - akkor most mekkora vázam is van ? Szerintem 2 centi nem oszt, nem szoroz, mivel a nyeregcső és a stucni hosszát is szabadon megválaszthatod. Szerintem viszont pl. egy 54-es (mali) váz neked nagy lenne: nekem kb. 2 centire van az üllepemtől a felsőcső, ha a földön állva a lábam közé veszem a bicajt - bár ez is erősen függ a láb és a felsőtest hosszának arányaitól :o)
Nagyszerű a topic, lenne is pár kérdésem:
1. Mit csinálnak a versenyzők a szükségletükkel egy nyolc órás futamon amely alatt megisznak több liter folyadékot?
2. Mit érdemes inni biciklizés alatt?
3. Mitől gagyi a Sora? Nem bírja a strapát, pontatlanul vált, állandóan utána kell állítani? Ha Sora-ról upgrade-elni akarok, akkor csak egyben lehet?
Valaki írta, hogy nem a megszokott a fékváltókarja, de én úgy láttam, hogy más márka is ezt a rendszert használja. Vagy annak is csak az olcsó változata?
4. Hogy kerülhet egy új Sora-s bicikli 100 ezerbe, ha csak a Sora szett 80 ha külön veszem meg?
hat... lehet, hogy tevedek, de szerintem neked az 54-es vaz lenne tokeletes. (nekem az, es 168 vagyok). egyebkent a merida a kozepcsapagy aljatol meri a meretet, es nem a kozepetol, szoval naluk pl az 54 nem annyi mint masoknal.
Ja tényleg: kb. 167 cm hosszában :)
Facsega: amint látod csak kicsi vagyok, nem vagyok törpe :)))) Azért az a 48-as váz kicsit megalázó nem? Szerintetek is 1szerűbb, ha rollerezem és nyalókázom és elfelejtem az outikat? :)))))
Nagyon köszönöm a repertoár felsorolását, mivel már meg van rendelve, ezért egyenlőre nem gondlolkodom rajta, de ha még sem lesz Peugeot, akkor tuti végigjárom Pestet (úgyis hetente kell mennem).
Panizzi2: féreértettél. A srác körbeérdeklődött a Pesit üzletekben (gondolom nagyker) és nem volt a méretemben se Giant, se Merida, ... :( Asszem azt mondta, h Mali és Matrix van. Erre amikor felment - állítólag - mégsem volt, elmérték :( És csak egy valakitől tud(ott) szerezni, akinek volt Győrben üzlete. Ennyit tudok, mert szabadságon van és ennyit üzent. Ezért kattogtam azon, h hihetetlen, hogy nincs 52-es váz sehol. Tehát nem a 10m^2-es boltra gondoltam :)
Egyet nem tudok, h a Malit megnézte-e. És nem is tudom már megkérdezni.
A használt máskérdés, szerintem ő sem akart ilyet kerseni, de ha más nincs, akkor olyat fogok.
Starquake: nem az a baj elsősorban, h drága (szerencsére már összejött rá a zseton), hanem hogy még mindig nincs bicajom (3 hét után)
Az üzletben volt egy iszonyat durva 1300g-os alu váz, eredetileg hajlandó lettem volna a plusz lóvét rááldozni, de azt mondták, h a festés nem lesz olyan szép és minőségi, mint egy eredetin, ráadásul asszem gond volt a villával, mert nagyobb volt a kormánycsapágynak az átmenete - asszem középtúlméretes (remélem nem írtam nagy hülyeséget :)
Szóval elég sok alternatívát mégigsakkoztunk és ennek ellenére itt tartok ... :(
Ha meglesz, ígérem csinálok róla képeket és felrakom, mert ez csoda számba fog menni, ha meglesz :)))) (mármint csoda, hogy meglesz)
A Veloco-nál vannak BH-gépek is elég kellemes áron, Peugeotok is kicsit drágábban, a Biondoba is érdemes elmenni, ott nem csak Fondriest van, hanem valamilyen olcsóbb, de még mindig jónak látszó darabok is előfordulnak. A Ridebikeban láttam Gitane-kat (2-3 darabot) és egy 901-es Meridát, ott elég jók az árak is...
egyebkent szerintem erdemes lenne gyari geppel probalkozni, altalaban jo 20%-kal olcsobbak, mint ha alkatreszenkent veszi meg az ember. a juliusi bringaban lattam egy kb ebbe az arkategoriaba tartozo kelly's-t. altalaban nem szeretem ezt a markat (mivel az amcsi kelly ceg hirnever igyekszik meglovagolni), de ez a gep jol nez ki, es a szett meg igy is ugy is ugyanaz mint a markasabb gepeken.
ja, es a francia Gitane GP 600 (asszem GP) illetve 300-as gepei is kb ez az arkategoria, es szerintem az egyik legjobb ar/ertek aranyu gep a piacon.
esetleg javasolnam meg a biondot. ok csak outival foglalkoznak. telszamot nem tudok, szerintem fel kene oket hivni. illetve esetleg www.vitalclub.hu, bar ok fehervar.