2 már lassan 3 éve az ecosyhoz 35e lett volna a külhőmérzékelős kiegészités .., gondolom nem volt meg az előkészítés (panel) a kazánban. Más sd kazánokhoz akkor valami 7500 lett volna (gondolom valamilyen érzékelő NTC)
A termosztát digitális/programozható ,mikor nem vagyunk otthon/éjszak 1-1,5 fokkal veszem vissza a hőmérsékletet.......(computherm alap)
Ha jól emlékszem, akkor nagy hidegben (-15 fok) olyan 60 körül volt az előremenő.
Miért jó az Exacontrol E7R? Mert a külső, a belső, a beállított, és a fűtési görbe alapján szabályozza az előremenő víz hőfokát. Gazdaságosabb, kifinomultam üzem. (vagy legalábbis annak kéne lennie...) Hogy miért rádiós? Mert a kazántól kb. 20 méterre helyezkedik el, és nem volt kedvem vésegetni, vakolgatni az amúgy rendben lévő falat, a huzalozás miatt.
Egy mai szinten közepesen hőszigetelt háznál este 10 és reggel 6 között 1-1,5 fokot megy le a hőmérséklet. Bár nekem is 2 hőmérséklet állitható be a termosztáton, gyakorlatilag nincs értelme.
Míg általában 50fok körüli az előremenő, nagy hidegben fel kell nyomni 65 körülre. Ez a tél mondjuk 30 napja. (maximum)
Ergó, az én rendszerem is túlméretezett radiátoros. Ami így utólag jónak tűnik, ámbár koránt se volt tudatos.
ha te 44 előremenővel elvagy, akkor az idézőjeleket a "túl"méretezett-elől simán leveheted. Ui. radiátoros fűtésnél a korábbi szokások szerint minima 70 fok előremenőre számoltak. A gyári teljesítményt is 80 fok kürül adják le. Szóval a te rendszered (is) jelentősen túlméretezett, ugyanis 45/35 radiátor vízhőfoknál a névleges teljesítménynek kb 25%ával kalkulálhatsz. Tehát a 2kWos radiátor lead 400Wot.
A szimpla termonsztát, meg a no-időjáráskovetést nem egészen értem. Ok, hogy kézzel is ki lehet menni az ecosyhoz, és átállítani az előremenő vízfokot, de az időjáráskövető nem olyan drága cucc pl. pont ahhoz a készülékhez, és akkor azon a 30 napon, amikor kell a nagyobb előremenő, a család akkor se didereg, ha épp nem vagy otthon. Szóval hogy automatikusan tud működni. A termosztát meg ha nem is aranyárban, de azért jó beruházás, mert nap közben, ha épp nincs otthon senki (kisgyermekes családoknál télleg fölösleges) akkor pár fokkal le lehet engedni a lakás hőfokát, ami megtakarítás. Fokonként úgy 6% ... ami napi szinten átszámolva a kitöltési tényezővel, úgy 1-2% megtakarítást jelent. De egy autmata termosztáttal, ami hét napjaira programozható, a megvételétől számítva már ingyen hozza.
Szóval nem biztos, hogy ez a pár dolog nem hoz kényelembeli és/vagy valós megtakarítást is.
Megnézem majd este. Hogy hidegben hogy viselkedik, azt nem tudom, csak egy 2 hete kötöttem be ezeket a kütyüket. Messzemenő következtetéseket még nem akarok levonni, mert kb 6 nap volt, amikor fűtöttem, abból kettő volt, amikor ezt a kapcsolgatást tapasztaltam.
Az időjáráskövető nekem egyelőre az alapértékekkel megy (20 fokos talppont és az 1.2 jelű görbe az ábrán).
Ahogy nézem a te kazánod is a COD.18 alatt mutatja az aktuális teljesítményt kW-ban. Nekem ez a gyújtástól számított 8 másodpercben mindig 20kW, utána pedig a kívánt értékre csökken, amit a termosztát megkíván. De ez a teljesítmény változás a ventilátor hangján is nagyon szépen hallható.
Neked is csak ilyen átmeneti nem túl hideg (ősz-tavasz) időben kapcsolgat sűrűn? Ha jönnek a mínuszok, akkor rendben megy.
Remélem, felmerül valami megoldás. Hasonló cipőben járok én is, bár az én kazánom nem kondenzációs: SD IsoTwin F25-H-mod (4kw-25kw, fűtési 15 kw-ban maximálva) SD Exacontrol E7 (modulációs) SD szenzor időjáráskövető szabályozáshoz lapradiátorok
A jelenség ugyanaz, mint az általad leírt. Az írásod nyomán megnézem majd én is, hogy mekkora teljesítménnyel megy az égő a begyújtás után. Ennek az utasításában látok egy ilyen diagnosztikai állapotkódot: "fűtés leállás után időzítés újraindítás ellen", de ez csak azt mondja meg, hogy mikor várakozik a kazán, a várakozás mértékének szabályozhatóságáról nincs információm.
Jövő héten jön a szervizes emberke karbantartani, akkor rákérdezek.
vagy forditva: ha megy a padlofutes, akkor menni fog a radiator is.
az igazi kerdes, hogy mi fogja megmondani, hogy kell-e a padlot futeni??
ha teszel a padloba magaba termosztatot, hogy mondjuk fix 25 fokon akarod tartani, akkor az jo lehet, de akkor kell tudd ugy futeni, hogy kozben a radiatorok hidegek maradnak.
tobbfele megoldas letezik, de kb mindegyik sokkal bonyolultabb mint hitted amikor a "csinaljunk egy kis padlofutest mert akkor nem lesz hideg a ko" projektbe belefogtal.
a legegyszerubb, ha olyan kazant veszel, ami vagy helybol tud ket kort (magashomersekletu+alacsonyhomersekletu) kezelni, vagy van hozza gyari kevertkori (alacsony homersekletu kori) kiegeszito modul.
A kazánod valóban nem tudja a kezelésije alapján, ez mondjuk furcsa, mert pl. a semia igen, és a termosztátban sincs ilyen opció, úgyhogy marad a beüzemelőd zaklatása. :-/
A radiátoros rendszer mellé padlófűtést is kiépítünk az új házunkba (kőburkolat miatt, nehogy hideg legyen a lábunknak). A gégpész egy hőcserélővel venné le a meleget a radiátoros körről. Ha jól értem ez azt jelenti, hogy csak akkor lesz padlófűtésem, ha a radiátorokkal is fűtök. Van valami kifinmultabb vezérlési megoldás is erre?
Megnéztem a menüt, sajnos nincs ezzel kapcsolatos beállítási lehetőség. Pedig jó ötlet lenne, mert mondjuk 10 perc múlva már nem 47 fok lenne, hanem mondjuk 37.
nem lehet ezekben az utokeringtetest allitani? ertem alatta, hogy ha elerte a hofokot, es kikapcsolt, akkor ne x foknal kapcsoljon vissza, hanem semmikeppen nem hamarabb mint 10 perc, mondjuk?
Akkor is ugyanez a jelenség, gyújtáskor 20kW-tal indul 8mp-ig, majd csak utána csökken 5kW-ra.
Akkor ennek nyilván jó oka van. Ha a van az újraindulás időközére opció, akkor azt próbálnám nyújtani, hogy a víz ne szaladjon túl 8s alatt az 50°C-on, több tippem nincsen.
Alapvetően a kazán 15kW-ra van állítva. Gyújtáskor mégis 20kW-tal indul, 8mp múlva lecsökken a kívánt értékre 5-15kW között.
De próbáltam, levettem a minimumra, 5kW-ra.
Akkor is ugyanez a jelenség, gyújtáskor 20kW-tal indul 8mp-ig, majd csak utána csökken 5kW-ra.
Magyarul a kazánteljesítmény le- ill. felvétele nem befolyásolja a gyújtási teljesítményt. Sőt a 8 másodpercet sem befolyásolja, az is mindig 8mp. Gyújtási teljesítmény beállítására vonatkozó menüpont pedig nincs.
Akkor meg kellene próbálni a kazán maximális teljesítményét visszavenni. Ez a beüzemelő dolga lett volna, és valszeg a kazánod menürendszerében lehet elvégezni. Sok lesz az a 20kW, valószínűleg nincs is annyi hőleadód, ami 50 °C-on ezt képes volna kivenni a rendszerből.
megprobalhatnad novelni a szivattyu fordulatszamat, ha lehet rajta allitani. a gyorsabb aramlas tobb hot venne ki a kazanbol, nem melegitene tul par masodperc alatt.