Ma összeraktam a technikát, minden ment szépen a helyére viszont nem igazán akar működni.
Egyszerűen nem akar begyújtani ha megnyitom a meleg vizet. Őrláng van el is tudom zárni a az oldalán lévő csappal (szétszedés előtt nem lehetett). Ha az oldalán lévő csapot tekerem akkor a végállás előtt magától begyújt (elzárt melegvízcsapnál is).
Ha kézzel nyomom a vízszintes tengelyt akkor sem történik semmi, pedig akkor be kellene gyújtania igaz?
Van egy kis stift ami vagy ebből maradt ki vagy máshonnan van, viszont hiányozni sehonnan nem hiányzott semmi, a biztonság kedvért lefényképeztem.
Szóval ha van valami ötleted akkor azt szívesen fogadnám.
A Gáz az nagyon húzós, mert minden évben változik valami pl. h. a gázórát hova tegyed vagy már keményforrasztani nem lehet ha rézzel akarod és 15-ös csővel nem lehet már lekötést csinállni, a vezetéket nem takarhatod el álmennyzettel, semmivel stb. ha valami megszünik, nem lehet simán csak levágni és menettel karamantyús dugóval ledugózni mert keményen büntetnek, meg egy csomó olyan amit még pl. a Tigáznál se biztosak benne h. mi merre hány méter.
Padló és falfűtésem lesz rövidesen. Ha jók az infóim a falba és a padlóba beengedhető hőmérséklet nemegyezik. Ezt milyen szabályozással lehet megoldani? A két osztóig egy darabon egy ágon megy majd a fal és a padló melegvíz csöve is.
Miért nem engedhető be az 50 fokos víz? A padló felületi hőmérsékletének vannak meghatározva a határértékei.. Azt pedig nem csak a víz hőmérséklete határozza meg, hanem a csőfektetés sűrűsége is. Tehát ha nem léped túl a megengedett felületi hőmérsékleteket nyugodtan mehet bele a lé. Egyébként milyen sűrűséggel van tekerve a padlófűtés?
Bocsánat, ha félreérthető volt... Természetesen lesz a padlókörnek külön szivattyúja, csak a szelepet nem szeretném még külön mindenféle biszbasszal állittatni. Mivel magamnak rakom össze a rendszert, minél egyszerűbben szeretném és minél kevesebb hibaforrással. Ja, meg persze minél kevesebből :)
Joe: köszönöm a tippet, asszem ez tökéletes lesz, még rajz is van hozzá.
Ebben a kontextusban a segedenergia nelkuli megoldas szamomra azt jelenti, hogy nem elektromotoros allitasu szelepet keres, hanem pl termosztatikusat, es hogy az egesz kevertkori megoldast ugy szeretne, hogy ne hasznaljon aramot, azaz ne legyen benne plusz szivattyu vagy mas elektromos cucc. De majd jon es elmondja.
ez egy keveroszelep. ketfele homersekletu vizbol egy koztes homersekletet kever ki.
viszont ha megprobalsz vele rajzolni egy csohalozatot, ami kevert vizet tol a padlofutesbe, rajossz hogy nem lesz ami a padloban mozgassa a vizet. oda kelleni fog egy plusz szivattyu.
danfossnak van egy ilyesmi szelepe, de az nem kever, hanem egyszeruen lassitja az aramlast annyira hogy elegge lehult viz jusson a radiatorbol/mas holeadobol a padloba.
Adott egy 45 fokos vizzel fűtött falfűtés, ehhez szeretném csatlakoztatni a padlófűtésemet. Mivel a 45 fok (zimankóban esetleg lesz 50 is) nem igazán engedhető bele a padlófűtésbe közvetlenül, kellene valami SEGÉDENERGIA nélküli keverőszelepes megoldás.
Tudtok erre ábrát és esetleg alkatrész listát, hogy mikből állitható össze a rendszer?
Talppont, és meredekség ügyben nézz át a másik topikba, épp erről kérdezősködtem tegnap: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9182044 3992 hsz-tól.
Nekem nem érdemes megemelnem a hőfokot, mert alacsony hőfokon jobb a hatásfoka. De kísérletképpen kipróbálom.
A hagyományos kazánokat melegebb hőfokon érdemes járatni, hogy ne képződjön kondenzvíz a kazánban, ami szétmarhatja idővel a fém részeit. Optimális hőfoknak lennie kell a gépkönyvben. A kondenzációsokat pedig olyan saválló fémből készítik, ami bírja a kondenzvizet. Mert ott pont a minél több kondenzvíz hasznosítása a cél.
Megnéztem. Gyújtás után mindig 9 kw-ot mutat, majd kb. 15 másodperc után veszi le a minimális 4-re. Választottam egy meredekebb görbét (1.5), még így is kapcsolgatott. Egyik alkalommal elég érdekes jelenséget produkált: kattant egy kicsit (mintha teljesítményt váltana, de pont a vízhőm. menüben voltam), majd a 38 fokos vízhőmérsékletet mutató kijelzőn elkezdtek gyorsan emelkedni a számok (pár másodperc alatt felment 42-re), majd lekapcsolt a kazán.
Ami viszont érdekes, hogy a görbe talppontjának állítására szolgáló menübe nem lehet bemenni sem a kazánon, sem a termosztáton, csak a meredekségét lehet állítani.
Lekapcsoltam kb 5-10 percre, amíg a papírokat bújtam, és kipróbáltam, hogy a kazánon a minimális előremenő vízhőmérsékletet 38-ról megemelem 40-re. (Cod 3). A gyújtás után a cod18 menü szerint felment a teljesítmény 15 kw-ra, majd percek alatt szépen csökkent egészen 5kw-ig, és itt folyamatosan ment a kazán (bár negyed óra után a szobatermosztát lekapcsolta a beállított hőmérséklet elérése miatt.). Ez már lényegesen jobbnak tűnik, majd még pár napig figyelem, aztán legfeljebb átállok egy még meredekebb görbére.
Nem tudom, hogy ez a 40-45 fokos előremenő mennyire rossz egy ilyen hagyományos kazánnak, de a lakást kényelmesen kifűti jelenleg. Remélem, a szervizes csóka a "hát azt így szoktuk"-nál tudományosabb módszert tud majd mondani a helyes értékekre :)
A meleg padló félreérthető volt, bocs. Nem jó szó a meleg, maradjunk a kellemesen langyosnál, nem mezítláb szaladgálunk rajta, de nem is kell vastag zokni mint panelban kellett, így értendő a dolog. Szóval ha nagyon lassúra veszem a nappali felfűtését, akkor jelentősen csökken ez az érzés, ezért lenne jó külön kapcsolni a dolgokat.
Tartós üzemelésen azt érted, hogy folyamatosan ég a láng?
ha a kazan tud tartosan uzemelni, az azt jelenti hogy a padlo leadja a kazan teljesitmenyet.
a meleg padlo viszont problemas. egyszeruen egy jol szigetelt hazban nem kell a padlo meleg legyen ahhoz, hogy a padlon keresztul kielegito legyen a futes. nalam is padlofutes van, szinte soha nincs olyan meleg a padlo, hogy mezitlab kenyelmes legyen, mikozben a lakas 21-22 fokon van tartva.
Kettős a dolog. Egyrészt az osztó-gyűjtő szelepeknél már jó sokat állítgattam, de ha közel jó hőmérsékletet akarok a most hűvösebb szobában, akkor a nappali piszok lassan fűt fel. Pont olyan lassan ugye, mint a szoba, plusz a padló hőmérséklete is alacsonyabb, az asszony viszont imádja ha meleg a padló. De valóban, még játszok ezzel. Másrészt viszont gondolva a trónörökösre mindenképp jó lenne, ha a gyerekszobát a többitől függetlenül be lehetne melegebbre fűteni, tehát kellene a helyiségenkénti szabályozás. Plusz itt is játszik, hogy az asszony szereti a meleg padlójú fürdőszobát, amit érdemes lehet külön kapcsolni ekkor. Tudom, a luxus pénzbe kerül, ez van. De szívni nem akarok túl nagyot, ezért vagyok itt :) Szóval összegezve, a kérdés továbbra is áll a zónaszeleppel/motoros golyóscsappal és az átalakítás buktatóival kapcsolatban, viszont arról is meggyőztél, hogy nem feltétlenül kell minden helyiséget külön szabályozóssá alakítanom (most), érdemes még próbálkozni egy kicsit.
A nem megfelelő felfűtésnek amúgy nem lehet az az oka, hogy a kazán saját szivattyúja nem tud elég vizet keringetni? Ha átalakításra kerül a rendszer, akkor érdemes áttisztítani? Mivel, hogyan?
a helyisegenkenti termosztatnak es zonaszelepnek akkor van ertelme, ha gyakran valtoztatgatni akarod hogy hol hany fok legyen.
ha ez nem kell, es az a problema, hogy az egyik helyiseg 24 fokra all be, a masik meg 19-re, akkor egyszeruen csak be kellene allitani az egeszet.
az oszto-gyujtonel vannak szelepek, a tul hideg szoban kell nyitni, esetleg a tobbin zarni. elsore megjelolni/felirni hogy mi hogyan allt, hogy ha total elrontod, akkor vissza lehessen allni. valamint egyszerre egy dolgot valtoztatni, es csak kicsit, varni par napot, megfigyelni a hatast, es utanna tovabb.
A házunkban (120 m2, egy szint) padlófűtés adja a meleget. Mivel nincs megoldva a helyiségenkénti kapcsolás, ezért jelenleg egyetlen termosztát vezérli az egészet, aminek az a következménye, hogy nem minden helyiségben megfelelő a hőmérséklet. A padlófűtési körökhöz csak a kazán mellett lehet hozzáférni. Ezt orvosolandó szeretném zónákra osztani a rendszert elektromos állítású szelepekkel, és az egyes zónákban elhelyezett termosztátokkal. A kazán egy Termomax Inka 35K kondenzációs masina. Kérdés, hogy milyen zónaszelepet használhatok? Honeywell-t nézegettem, ott vannak zónaszelepek, valamint motoros golyóscsapok (Zónaszelepek / motoros golyóscsapok). Melyik kell ilyen esetben? Gondolom a zónaszelep átfolyása jóval kisebb, mint a golyóscsapé. Ezen kívül márkában/típusban mit javasoltok?
Egy ilyen átalakításkor mikre kell még figyelni, milyen buktatók lehetnek? Egyszerűnek tűnik, a köröket csoportosítom, azok elé szelep, termosztátok kapcsolják a megfelelő szelepeket és a kazánt és mindenki boldog. Aztán ha mégsem, akkor van a szentségelés, ezt szeretném elkerülni.
Olvasom a topikot, de kicsit nagyra hízott, és ki tudja találok-e válaszokat.
a legegyszerubb, ha keresel egy szerelot aki szokott a kornyeken dolgozni. kepben lesz mindennel, tegezo viszonyban lesz a gazmuvek es hasonlok embereivel, stb.
Illetve még annyit felejtettem el, hogy a gáztverbe beletartozik a fűtés belső rendszere? Vagy ebbe csak a kazán és mondjuk a tűzhely tartozik bele? Hogy a kazántól én hogyan kötöm rá vagy milyen fűtésem van az már nem egy asztalra tartozik? Ha cirkós kandallót is szeretnénk, azt is engedélyeztetni kell, vagy csak a kéményt kell a kéményseprőkkel átvetetni?
A roppant segítőkész gázos ügyfélszolgálatos, annyit mondott, hogy az ő részükről ha 15 m- en belülre kell a csonkot tenni a telken, akkor 60e ft. Aztán a többiről neki aztán fogalma se nincsen.
Milyen engedélyekre van szükségem még ezen felül? Milyen tervekre? Mennyibe kerülnek ezek és mennyi ideig tart ez általában? Ha nem csak gázzal fogunk fűteni, hanem cirkós kandallóval is, akkor ezt egyszerre kell engedélyeztetni, vagy ennek nincs köze a gázos tervhez? A neten nem találok semmi konkrét és használható információt erről....
Igen, ez nekem is gyanús... Mivel jövő héten jön úgyis a szervizes, nem fordítottam nagy erőket az optimális paraméterezés kiismerésére, de itt is nagyon szívesen fogadok ötleteket :) Köszi
A ház más részein nincs probléma, és az új radiátorokon ha kicsavarom a végén a szelepet víz jön, levegő nem. Lehet, hogy a visszatérő csőben rekedt meg a levegő?
Üdvözlet mindenkinek. Nekem egy olyan problémám lenne, hogy lecseréltettem néhányat a régi öntöttvas radiátoraim közül, mai lapradiátorra. Az összes ág jól fűt, csak a radiátorcserés ág nem. Azaz csak a radiátor felső egyharmada fűt mondjuk normálisan a többi nem, a visszatérő cső meg inkább hideg. A csere előtt ez az ág fűtött a legjobban. Mi lehet a probléma? A szűkítés okozhatja a problémát?? Előre is köszönök minden segítséget.