Éppen az a lényege, hogy a WD és mindenféle csavarlazító kutyulék behatol a réseken a menethez.
Mondjuk óránként besprézed WD-vel, ezt -a helyzettől függően- teszed egy darabig, (mindig megkísérled leszedni a csavart, így tudod eldönteni, hogy jön vagy sem) vagy akár másnapig vársz, akkor már menni szokott.
Ott nincs vízkő, mert az kívül van, de a vízkő amúgy is lepattan, ha nagyon feszegetik. A WD azt is fellazítja amúgy.
Én úgy szoktam, hogy ne pazaroljam a WD-t, hogy kinyomok a kupakjába egy adagot, azt felszívom fecskendőbe és azzal már jól lehet adagolni. Nem kell sok, 2-3 csepp untig elég. Ja, tű nem feltétlenül kell a fecskendőre! Kivéve, amikor porvédő gumin kell átjuttatni a WD-t.
Nem gondoltam komolyan, de az ecetes próbálkozás után úgy gondoltam, a citrom is megteszi...:) (XXI. század...)
Talán még a szódabikarbóna is szóba jöhet...:)
A WD 40 petróleum származék, így csavar lazításra is alkalmas.
A petróleum viszonylag drága, nem érdemes venni. A gázolajjal is az a gond, hogy pl. ebben az esetben hogyan áztatod be? Nem lehetetlen, de akkor már inkább WD, mert praktikus megoldást nyújt.
A gyári csavarlazító anyagok (WD40) fő hatóanyaga is valószínűleg valamiféle olaj, ami annyira hígfolyós, hogy kapillárisan képes elszivárogni a legkisebb rések legcsücskébe is.
Meg gondolom van bennük valamiféle rozsdaoldó adalék is.
"Citromlével öntözgetted? Érdemes azzal is megpróbálni."
Én nem vagyok egy nagy vegyész, de nem gondolnám, hogy a savval történő maratás (tehát oxidálás, tehát rozsdásítás) csavarlazító hatású volna. Sőt, éppen ellenkezőleg: szerintem a sav még azokat a felületeket is össze-korrodálja, amik eddig még jók voltak :)
Én inkább valamiféle nagyon hígfolyós olajfélével próbálkoznék (pl gázolaj): ha van lehetősége (és hagyunk neki időt) arra, hogy kapillárisan beszivárogjon a menetek mélyére, az tényleg segíthet.
Persze ha a menetek köze már fel van töltve valami mással (pl vízzel/savval), akkor oda most nem tud az olaj beszivárogni, mert az a hely pillanatnyilag foglalt.