trizs77: Egy Facebook posztban szóba jött a buszokon való dohányzás. (Csak tényként megemlítve, hogy ilyen is volt régen.) Nem tudod véletlenül, hogy mikor szűnt meg?
1991-ben Németországban utaztam olyan buszon, ahol voltak hamutartók. (Akkor már használaton kívül, ha jól rémlik.) Helyközi járat volt, de turistabusz kivitelű ha jól rémlik. (A regionális közlekedési vállalaté volt.)
Az Origo értesülése szerint egy kiegészítő üzemanyagtartály lehetett abban a buszban, amely január közepén korlátnak ütközött, majd egy oszlopnak csapódott, és kigyulladt Verona mellett, az autópályán. Úgy tudjuk, hogy azért lehetett plusztartály a buszon, mert spórolni akartak az üzemanyagon.
Dehogy is! Az addigra hanyatló nyugaton kapkodni fognak a 6-8 éves magyar használt buszokért, így Németországban, Belgiumban és Hollandiában futnak majd tovább.
2017. február 1-től nem közlekedik a Sturovo (Párkány), vasútállomás - Esztergom, TESCO áruház között a TESCO megbízásából az Arriva Nové Zamky (Érsekújvár) által közlekedtetett nemzetközi TESCO buszjárat:
"A KNYKK Zrt. megbízásából Székesfehérvár helyi autóbusz menetrendjével kapcsolatban 2016. november 21. és 27. között utas-elégedettségi vizsgálatot végzett egy független szakértő cég. A KSH és a KNYKK Zrt. adatait figyelembe véve, személyesen, reprezentatív mintavétellel kérdezték meg az utasokat a jelenlegi menetrendről alkotott véleményükről."
Múltkor listázgattam, és azt néztem, hogy szóló 200 as Ikarus az ÉMKK-nál állományban valami 180 db körül van (250,256, 260, 263 összesen), szóval ha egy céghez vinnék ezeket, is maradna bőven még... :)
Fiatalnak azért azokat se nevezném, de vannak még tőlük öregebbek is, és nem csak 260-asok, hanem 400-asok, és EAG-ok is.
Apropó, korábban szinte minden évben készült egy táblázat, hogy milyen típusból, melyik cégnél, mennyi fut. Ennek esetleg van valami update-elt idei változata? Csak hogy lássuk, hányadán állunk.
Mesélte egyik vidéki buszos ismerősöm, hogy amikor Pestre kellett vinnie csoportot általában kétféle pedagógussal találkozott. Az egyik az, aki pontosan tudta, hogy mit akar, milyen útvonalat képzelt el, és el is tudta magyarázni már az induláskor. Az ilyenekkel szívesen működött együtt. A másikfajta, az, amikor halványlila gőze nem volt semmiről, ellenben hatalmas volt az egója. Az ilyennek adta mindig a kezébe a térképet, hogy navigáljon, mondván, hogy nem ismeri Pestet. És miután már teljesen belekavarodott a tanerő, akkor jött az, hogy "tudja, mit, innentől én vagyok a főnök!". És a legrövidebb útvonalon az úticélhoz hajtott.